Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2018

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1753
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 23 sep 2018 12:40

DDX schreef: 22 sep 2018 18:41 Verbaasde me wel dat er veel mensen kort/kort aan het fietsen waren.
Viel mij vanmorgen ook op, was onderweg 7 graden en later regen. Ik was bezig met gravelritje, maar na 35 km maar de weg van de minste weerstand gekozen en naar huis toe. Met 2 uurtjes vond ik het voldoende, geen zin om langer door te gaan.
https://www.strava.com/activities/1859834136
Maar kwam aantal wielrenners tegen (vermoed toertocht) en toch aantal die waarschijnlijk de beenstukken of armstukken nog niet heben kunnen vinden na afgelopen zomer, of er nog aan willen wennen. :mrgreen:

Toch nog 2 plaatjes gemaakt.
Afbeelding
Afbeelding

Had graag nog wat langer onderweg geweest, zeker met de wetenschap dat het na 27-9 tijdelijk voorbij is. Misschien nog uurtje vd baas "pikken" voor die tijd.
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27551
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 23 sep 2018 12:41

Kort-kort? Ik heb hier de hele dag de houtkachel al aan. Nadat ik zeiknat geregend was op SCHC (mijn dochter moest hockeyen) ben ik maar op de Tacx gekropen. Geen fietsweer vandaag.

laurens87
Forum-lid
Berichten: 632
Lid geworden op: 29 jul 2013 15:38

laurens87 23 sep 2018 13:24

Hier toch nog op pad geweest vandaag, koud en regen maar bij vertrek droog. Er stond onze clubtijdrit op het programma, en die kon gelukkig doorgang vinden! Dus om half 9 verzamelen, naar de wielerbaan toe gaan met zijn allen, en daar opstarten en iedereen veilig zijn tijdrit afwerken. Helaas wel wat lekke banden.
Zelf de 12km in 19 minuten en 31 seconden afgewerkt en daarmee de snelste. Vervolgens nog een korte ploegentijdrit en toen begon het echt te regenen dus was het genoeg, na een bakje koffie of thee snel naar huis. Daar kwam ik gelukkig aan, want bleek er twee leeglopers daar wat steentjes te hebben....

En ja, een enkeling reed in kort-kort... Brrr.... Zelf gewoon been en armstukken aan, met windstopper en later een regenjasje...
Change is the only constant... Hanging on is the only sin...

hayes

hayes 23 sep 2018 13:59

Droog vertrokken vandaag en zeiknat thuisgekomen. 13°c.
Een grijze deken overheen alles die alle kleur dof en flets maakt.
De herfst is hier...

Gebruikersavatar
devriesman
Forum-lid
Berichten: 504
Lid geworden op: 24 apr 2016 18:56
Locatie: Apeldoorn

Gebruikersavatar devriesman 23 sep 2018 14:26

eindelijk weer eens rotweer.
Zo van de korte wollen jersey naar het surfpak.
En dan te bedenken dat ik afgelopen donderdagavond nog tot 11 uur in de tuin biertje heb zitten drinken met een ex-collega, In de korte broek notabene. Vrijdagochtend fietste ik met 19 graden naar het werk, nu 10 graden kouder.

Afbeelding
IJsseldijk

Gebruikersavatar
ceejee
Forum-lid
Berichten: 152
Lid geworden op: 10 apr 2005 22:23

Gebruikersavatar ceejee 23 sep 2018 18:30

Om 15.00u was ik het bankhangen beu, het Gabba en Nanoflexspul aangetrokken en de gravelbike van stal gehaald.
Schuinhangend van de wind langs de Oosterschelde richting het oosten. Een paar gravelpaden meegepakt en welgeteld 4 fietsers gezien.

Na 2.15u en 66 km verder weer thuis gekomen met een bak water in de Sidi' s.
Toch een beetje trots mezelf. :|
Canyon Endurace CF SL 8.0 Aero
Canyon Grizl CF SL 8.0 suspension
Canyon Exceed
Canyon Grand Canyon

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 23 sep 2018 19:01

ceejee schreef: 23 sep 2018 18:30 Om 15.00u was ik het bankhangen beu
Had ik ook moeten doen. KNMI had al langdurige regen en bakken wind voorspeld.
Die combi moet ik dus niets van hebben en vandaag niets gepland.
Niks van die wind dus :evil:

Die regen boeit me niet en kan ik me op kleden.

Dit moet dus eigenlijk in het grote zeik-hier-de-weerman-af topic 2018
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 24 sep 2018 10:41

Ik ben weer terug van een paar daagjes Alpen. Vrijdagochtend had ik met 2 vrienden de vroege vlucht naar Geneve. Daar werden we opgepikt door een ander maatje en hij had de "leen" fietsen al op de wagen staan.

Rond een uurtje of 12 stapten we in Sainte-Michel-de-Maurienne op de fiets voor het eerste rondje: Col du Mollard en Col du Chaussy. Na in een heerlijk zonnetje naar boven gereden te hebben, volgde de afdaling naar de Croix de Fer; route barré. In plaat van verder af te dalen, konden we 14km omhoog naar de top van Croix de Fer. Ook die beklimming loopt erg lekker, alleen begon het te betrekken. Na even gewacht te hebben op de anderen, wilden we snel doorsteken naar de Glandon om voor het slechte weer naar beneden te gaan. Helaas, er was geen ontkomen aan, en ik mocht Glandon afdalen in stromende regen. Mijn geleende Carrera stond op 22mm tubes, en met name de achterband had wat moeite van de regen. Regelmatig gleed het achterwiel bij een remactie weg. Gelukkig had ik het niet koud en onderaan de Glandon stopte het met regen en hoefden we 'slechts' het vals plat stuk naar de voet van de Galibier te overbruggen.
https://www.strava.com/activities/1856533985

Zaterdag begint bewolkt. Vanuit het hotel bollen we 1km naar de voet van de Telegraphe en daar gaan we. Na dik een uur sta ik op de Col du Telegraphe, en yes, daar is de zon. Na even gewacht te hebben vervolgen we onze weg naar Valloire om daarna aan de laatste 17km te beginnen. Ik rijd geen moment in het rood en geniet van al het moois. Met name een lammergier die op 30m langs zweeft maak diepe indruk. Na 1 uur en 28 minuten kom ik hier boven. Er hangt een leuke sfeer en motorrijders en fietsers halen wat grappen en grollen met elkaar uit. Twee maten zijn wel klaar met klimmen vandaag. We hebben nog tijd, en het weer is goed. Met een ander maatje besluiten we niet meteen helemaal naar beneden te rijden, maar op 2/3 van de Telegraphe af te slaan en te rijden naar Valmeinier 1800. Niet spectaculair, maar een heerlijke gelijkmatige klim van 8km over een goede en brede weg.
https://www.strava.com/activities/1858567212

Aangezien we zondag om 17.00 in Geneve moeten zijn, dienen we de tijd in de gaten te houden. Vanaf het hotel naar de top van Col de l'Iseran is zo'n 70km, waarvan veel vals plat. We besluiten de auto verderop in het dal te zetten in Lanslebourg. Geen slechte keuze, aangezien de aanloop druk, lang en behoorlijk lastig lijkt te zijn. Vanuit Lanslebourg is het overigens nog steeds 32km naar de top van de Col de l'Iseran. Wat is deze col een dikke aanrader: zelden in zo'n indrukwekkend gebied gereden. De klim is ook erg afwisselend: eerst een heuveltje met 200hm, dan een lange aanloop vals plat, dan weer een stuk met flink wat hoogtemeters op een flank, doorsteken naar een volgend dal, waar je weer flink mag klimmen, wederom doorsteken naar een ander dal en dan een lange rechte aanloop naar de top, waarbij de een-na-laatste kilometer op 2700meter aan 10% gaat. Na 2 uur en 9 minuten was de pret voorbij en stond ik boven.
https://www.strava.com/activities/1860643224

Uiteraard hebben we afgesproken zoiets volgend jaar weer te doen.
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4506
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 27 sep 2018 10:36

Gisteren rond 18:15 Havana gespot (denk ik) op t fietspad van Huis ter Heide naar Den Dolder. Zag n opvallend frame met 'Havana' erop...

i-mac

i-mac 27 sep 2018 18:24

Vandaag gekozen voor een rit te Doornik. Eentje die werd georganiseerd door het Belgische leger, maar ook open staat voor burgers. In het verleden reed ik al andere ritten van het leger, en die waren steeds dik in orde. En vandaag was niet anders. Na de rit mocht ik nog aanschuiven voor de BBQ (vooraf betaald), en kreeg ik een paar wowow handschoenen. Alle winst van deze organisatie gaat trouwens naar een goed doel.

Ik had verwacht dat men snel de klassieke beklimmingen in de omgeving zou opzoeken, maar niets was minder waar. Mede door het mooie weer, was het volop genieten van de mooie en zeer stille omgeving.

Blijkbaar ging als één van de laatste deelnemers van start voor wat 110km moest zijn. Maar de rit was er 116km. Maar omdat ik af en toe een pijl niet zag door de zon, die ervoor zorgde dat de oranje pijlen niet altijd goed zichtbaar waren, fietste ik uiteindelijk 122 km. En zo passeer ik de kaap van 9000Km. Minder dan vorig jaar, maar dat is niet erg.

https://www.strava.com/activities/1868817432

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 27 sep 2018 18:35

Vanmorgen twee afspraken en daarna de keuze uit
1 WK kijken
2 rondje IJssel onder een staal blauwe lucht

Bij het WK ging het natuurlijk een doodssaus boel worden dus.......
Wat een lekker weer zeg. 3 uurtjes genieten.

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5103
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 30 sep 2018 22:10

Prima weer dus even op avontuur gegaan naar Frankrijk.
F1 hotel gepakt in Roubaix en daarna weer terug naar huis.
Mooie uitvinding, creditcard in automaat zo 's avonds laat en je hebt kamer.
Jammer dat ze zoiets eigenlijk alleen in Frankrijk kennen.

Kemmelberg in het donker is best grappig, 17% bordje en daarna lekker over de kasseien.
En vanmorgen vroeg erg koud, -3 graden. Gelukkig had ik wat warme kleding en handschoenen meegenomen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

720km
https://www.strava.com/activities/1876301062

Plaats reactie