Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2018

Captainhindsight
Forum-lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 29 aug 2018 19:05

Captainhindsight 22 okt 2018 09:17

Gisteren ruim 335km solo gefietst, al met al tevreden, achteraf had het wel iets sneller gekunt.

https://www.strava.com/activities/1919481773

Afbeelding

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 22 okt 2018 09:34

Maar ja, weet alles maar eens achteraf :D

Knappe prestatie trouwens!

Gebruikersavatar
jwkeij
Forum-lid
Berichten: 1684
Lid geworden op: 16 jan 2013 15:06

Gebruikersavatar jwkeij 23 okt 2018 09:33

Afgelopen weekend WiND42 ingereden door de Friese Elfstedentocht te rijden.
Tentje opgezet op Stadscamping Bolsward en vanaf daar 2 lussen gereden en alle steden uit de Elfstedentocht aangedaan. Goed voor ruim 200km Friesch landschap.

Van Bolward tot aan Dokkum ging het prima, maar daarna WiND tegen langs de Dokkumer Ee. Over het bruggetje van Bartlehiem richting Leeuwarden en weer naar Bolsward. Lus 2 ging van Bolsward lang Sneek, Balk en Sloten.
Wat souvenirtjes voor het thuisfront meegenomen uit Stavoren. en met wind tegen door naar Hindeloopen en Workum.
Een leuk weekend met veel wind tegen, lekker kamperen en een prima potje fietsen.
Om mij niet helemaal over de kop te fietsen er 2 leuke dagen van gemaakt.

Over de Lauk vork ben ik wel te spreken. Tijdens het fietsen over asfalt voel je niets van die bladveren. Bij Hindeloopen een lange strook onverhard gereden, dan voel je pas dat er toch echt een andere vork inzit.

WiND42: goedgekeurd!

Afbeelding
Bolsward
WiND 56 - 2020

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5732
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 28 okt 2018 16:32

Dat uurtje de klok terug zetten maakte dat ik wat vroeder wakker was en dat het voor achten al licht was.
Even buiten gekeken hoe de wind stond en hoe warm het was.
Daarna op zoek naar de beenstukken, geen idee meer waar ik ze gelaten had afgelopen voorjaar.
Tot nu toe was de driekwart goed genoeg geweest tijdens woon/werk, zal morgen wel anders zijn. :(
Heerlijk rondje Noordkop gedaan, alleen mijn voeten waren te koud geworden.
Dat was ook niet zo raar want in de schaduw lag er rijp op de velden en op sommige plekken waren ze zelfs al de ruiten van de auto aan het krabben.
Zelfs de lekke band kon het plezier niet vergallen.
https://www.strava.com/activities/1931721659

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1753
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 02 nov 2018 18:43

Een weekje uit het gips en 4 x een uurtje op de indoortrainer gezeten zonder gevolgen. Zag het alleen vanmiddag niet zitten om binnen te trappen met de zon op de ramen. Dus vanmiddag toch maar de CAADX crosser uit de schuur gehaald om relaxed op de weg te fietsen.
Belangrijkste vandaag was puur het draaien, geen kracht zetten, blijven zitten, dus niet forceren want eigenlijk beetje "illegaal" was het. :oops:
Fietsen op zich ging boven verwachting en vooral genieten.
Afbeelding
Na 2 uurtjes meer dan tevreden met net 50km op de teller, inderdaad alles behalve wereldschokkend. Maar ben er blij mee, voelde goed aan.
Over 2 weken terug bij chirurg en dan maar eens vragen wanneer ik weer mag fietsen :mrgreen:
https://www.strava.com/activities/1941357637
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Gebruikersavatar
Sweety2008
Forum-lid
Berichten: 3098
Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11

Gebruikersavatar Sweety2008 02 nov 2018 18:49

Eindelijk naar twee weken mag ik weer fietsen als ik het rustig opbouw vanwege mijn knie. Dus gisteren 36 km en vandaag 45 km gefietst. Niet veel maar ik ben blij dat ik met mijn racefiets weer op pad kan.
Ghost Nivolet 6LC

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3375
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 02 nov 2018 18:52

Gewoon een rondje genieten... 80 easy kilometers met ergens midden in warme chocomelk en appeltaart.

Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1753
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 04 nov 2018 19:59

Vandaag mijn eerste 3-daagse weer voltooid waar ik vooraf niet op had durven te hopen. Vorige week vrijdag uit het gips, weekje later 50 km op de weg. Dat beviel zo goed, dus gisteren opnieuw een rondje van iets meer dan 50 km op de weg.

Vanochtend ietsjes langer en ook ander terrein. Vanaf huis lekker over diverse gravelpaden in de direct buurt getoerd. Dus vanuit Soest oa Lage Vuursche en de heide bij Hilversum gedaan.
In het begin frisjes tot bijna -2 gr., maar niet koud voor het gevoel want het was windstil. Tegenliggers zullen bijna allemaal gedacht hebben "wat kijkt die man blij" en dat was ook het gevoel.
Als je na dik 5 weken toch weer 3 uurtjes en zo'n 72 km kan trappen hoor je me niet klagen. (https://www.strava.com/activities/1944968584)
Tja, de conditie is achteruit gegaan en mezelf in moeten houden om niet te hard of te zwaar te trappen.
Morgen eea maar aan fysio opbiechten............
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Tja, dan kom je thuis. Douchen, happie eten en ook maar die andere 2-wieler los gelaten en even met vrouwlief blokje om gereden.
Afbeelding

Was niet de enige op de weg, ook een hoop op de racefiets :winkthumb: .
Sommige nog in het kort/kort, die konden blijkbaar ook nog geen afscheid nemen van de zomer :mrgreen:
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Wisselwerking
Forum-lid
Berichten: 314
Lid geworden op: 21 aug 2015 10:00

Wisselwerking 05 nov 2018 08:21

Gisteren voor de verandering een keer een niet woon-werk verkeer gerelateerd fietstochtje (dus een keer fietsen zonder volle rugtas. Wat een heerlijk weer vandaag.
Ik had mij echter wel wat verkeken op de temperatuur richting het einde van de middag. Ik ben rond 14.15 uur op de fiets gestapt en iets voor 17.00 uur thuis. Het laatste half uur of zo was het toch wel wat fris met zomerschoenen/sokken, zomershirt (met ondershirt) en armstukken.
De wind was ook wat lastig (grootste deel half zij/tegen geloof ik), maar kan er ook aan liggen dat ik nog "last" had van mijn ATB rit van vrijdag. Maar goed, moet niet zeuren 92km onder de 2 uur en 40 minuten had ik 2 jaar geleden ook in goede vorm niet gered.
En natuurlijk Strava :P https://www.strava.com/activities/1945874751

En vandaag weer gewoon woon-werk verkeer. Toch maar de winterschoenen gepakt.
Mijn Strava

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 06 nov 2018 21:51

Na mijn woon-werkrit heen, werk, woon-werkrit terug, even gegeten, en de krant gelezen. Daarna met mijn tijdritfiets naar de wielerbaan van rtc-Buitenlust. Daar hebben ze in de wintermaanden twee keer per week een vrije training.

Het was mijn eerste keer, dus ik was benieuwd,
Het bleek achteraf een ideale avond te zijn geweest. Genoeg mensen om voor wat sfeer te zorgen, maar niet zoveel dat je elkaar in de weg fietste. Ik besloot er een uurtijdrit van te maken, en verbeterde op een doordeweekse dag in november meteen mijn uurrecord.

https://www.strava.com/activities/1950002499

Ik ga denk ik wel eens vaker daar trainen. :like:

patrickvb
Forum-lid
Berichten: 1678
Lid geworden op: 11 apr 2007 01:30
Locatie: Oilsjt en Dardennen

patrickvb 06 nov 2018 21:58

Hoe ouder, hoe zotter....
Vanavond nog ten volle genoten van een ritje over de Scheldedijken.
De pas aangekochte verlichting komt meteen van pas. Zalig bij deze milde herfsttemperaturen.

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1753
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 09 nov 2018 21:03

Denk gezien de weersvoorspellingen de mooiste dag van dit weekend uitgekozen om vanochtend een stuk op de racefiets te doen. Vorige week voor het eerst buiten getrapt na 4 weken gips en nu maar opnieuw kijken hoe het zou gaan.
Redelijk wat kleding aan vanwege temperatuur en de wetenschap dat ik nog niet te intensief mocht trappen want eerlijk gezegd nog geen groen licht van chirurg na operatie van 6 weken terug.
Lekker vlak gebleven, geen heuvel, licht verzet en vooral geen kracht zetten. Ging wonder boven wonder ver boven verwachting en uiteindelijk net iets meer dan 100 km afgelegd. https://www.strava.com/activities/1954519983
Qua tempo en conditie vanzelfsprekend niet wat het voorheen was, maar geen klagen. Als ik half februari weer fatsoenlijk de Teide op Tenerife kan doen ben ik meer dan tevreden.
Onderweg verder met "big smile" op de fiets en ook genieten van de hersftkleuren.

Afbeelding

Afbeelding

Nu maar kijken wat de chirurg er volgende week vrijdag over te zeggen heeft en horen wanneer Fredje weer mag fietsen. Misschien heb ik iets uit te leggen......
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Plaats reactie