Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2018

waterkip
Forum-lid
Berichten: 144
Lid geworden op: 14 sep 2014 16:23
Locatie: 't harde

waterkip 28 dec 2018 22:13

Ik zit middenin de rapha 500 , ben al de hele week langs het veluwemeer aan het rijden.
Heen richting Zeewolde altijd flink tegenwind ....en koud.

' www.strava.com/activities/2040334460

De teller staat op 628 km en daarmee sta ik nu op de derde plek ( DDX haal ik niet meer in )

Mijn doel is om maandagavond 1000km te hebben staan.

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5113
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 28 dec 2018 22:57

Vanmorgen met m'n vader richting Boekelo voor de BRM200.
Hij bedacht zich alleen rond Amsterdam dat hij z'n garmin vergeten was dus parkeerplaats op en zoeken in z'n tassen maar niet te vinden.
We hadden 40 minuten speling dus tja terug dan maar want zonder rijden is ook zo lastig.
Helaas bij thuiskomst bleek hij daar ook niet te liggen, dus nogmaals in tas kijken ja hoor toch wel in een zijvakje....

Weer richting start waar we 10 minuten voor tijd aankwamen, nooit genoeg om om te kleden etc.
Originele plan laten varen dat we met de hele groep zouden starten en hij wel wat mensen zou vinden die zijn snelheid een beetje zouden hebben.
Dus we gingen van start om 9:04 met nog 2 fietsmaatjes van mij die ook die kant op gekomen waren. (maar zich (ook) beetje verkeken hadden op tijd van omkleden ed)
Van een kraakte ketting wel erg en na 3km kaboem deraileur brak af....
Geluk bij een ongeluk dat het al na 3km gebeurde en niet midden in Duitsland ofzo.
Frame, achterwiel en deraileur gesneuveld.
Andere fietsmaatje die met hem meegereden was besloot ook maar terug naar de start te gaan, kleding ed lag ook in zijn auto.
Die had nog plan B ergens de auto uit en dan terug naar huis fietsen.

Dus daar reed ik dan alleen met m'n vader, gezellig dagje van gemaakt en hem lekker uit de rijwind gehouden, want verder stond er amper wind.
Wel hele dag rond vriespunt, gelukkig warme kleding en op de gravelbike dus extra weerstand.
Onderweg zelf nog even te groot gat in band voor tubeless vloeistof, gelukkig kunnen oplossen met een dynaplug en weer bijpompen.
Klimmetjes wel gas gegeven, want daar kan ik onmogelijk tempo van m'n vader volgen en kon ik me nog even paar keer opwarmen.
Want hele dag met lage hartslag fietsen helpt dan niet echt.

Iets ander plan dan origineel bedacht, maar toch leuk dagje.
Wel paar keer irritatie in m'n hoofd zegmaar als m'n vader dan op stuk niet kon volgen als ik denk zo lastig is het hier niet.
Maarja als ik dan zijn hartslag hoorde/zie op strava snap ik het wel weer.
Voor hem een inspannend dagje.
En mijn power over hele dag is opzich ook nog best hoog voor 'rustig ritje' ;)

Afbeelding

https://www.strava.com/activities/2040630518

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 28 dec 2018 23:50

Leuk verslag!

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 28 dec 2018 23:58

Inderdaad.

Enne, niet teveel met het tempo bezig zijn op dagen dat je met je vader kan fietsen. Dat is namelijk iets wat niet iedereen kan doen.

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5113
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 29 dec 2018 00:09

Oh dat was ik zeker niet hoor, maar het is soms verdomd lastig in te schatten of hij kan volgen en welk tempo ik moet aanhouden.
En normaal gesproken doe ik dit liever niet om met deze temperaturen met zo'n lage hatslag uren lang rond te fietsen, dan krijg je erg lastig temperatuur in je lichaam.

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 29 dec 2018 00:48

Dat is zeker waar. Ik heb zelf gisteravond meegedaan met de jaarlijkse “lichtjestocht” van de club. Het tempo licht dan altijd erg laag, en dan moet je inderdaad wel oppassen voor de kou.

marcelb
Forum-lid
Berichten: 1545
Lid geworden op: 12 sep 2007 22:35
Locatie: Deurne

marcelb 29 dec 2018 22:44

Het tempo licht laag? Knipoog naar de lichtjestocht?
Real men wear blûk!!! Marcel

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 29 dec 2018 22:57

marcelb schreef: 29 dec 2018 22:44 Het tempo licht laag? Knipoog naar de lichtjestocht?
:oops:
Ik schuif de schuld maar even door naar de “ autocorrectie”. :P

Super dat je hier even op wijst. Hartelijk bedankt.

marcelb
Forum-lid
Berichten: 1545
Lid geworden op: 12 sep 2007 22:35
Locatie: Deurne

marcelb 29 dec 2018 23:37

Hoi Robert, ik had het op een knipoog naar de lichtjestocht gegooid! :D
Real men wear blûk!!! Marcel

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5894
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 30 dec 2018 09:11

Vandaag een hele vieze fiets gemaakt. De route liep van Wiang Pa Pao, een gehucht van drie keer niks naar Chiang Mai. Het betreft hier de doorgaande route van Chiang Rai naar Chiang Mai. Dat is nu een tweebaansweg en ze zijn druk doende om daar vierbaans van te maken. En het regende vandaag, dus de gravel weg was nat en vies. En na een km of 10 was Rob ook nat en vies. En de fiets en bagage ook.

Mijn benen zaten onder het zand en mijn fiets zag meer bruin dan de standaard kleur grijjs. Ik was eigenlijk best blij dat ik mijn hotel in mocht, ik zag er gewoon niet uit. https://strava.app.link/bIRxosh33S
Live fast; die young. mijn blog

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3390
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 30 dec 2018 17:49

Rondje hier in de buurt met @Fernwee en zijn gevolg, nadat ik op donderdag ook al even met die mannen onderweg was . Leuke kerels!

https://www.strava.com/activities/2044538510
Afbeelding

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1754
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 30 dec 2018 19:03

Dit weekend de laatste loodjes van 2018 (morgen werken), dus had nog 2 dagen om mijn doel van 15.000 km in 2018 vol te maken.

Zaterdag:
Met een vriendin lang geleden afgesproken om eens wat te "gravelen" in de buurt van Soest, dus dat maar ingevuld. Kwam ook goed uit na de zware rit van vrijdag, dus rustig trappen kwam goed uit.
Vanaf Soest lekker richting Lage Vuursche en daarna de heide op bij Hilversum. Lekker kletsen en lekkere herstelrit. 2e deel in open vlak meer wind en langzaam steeds meer (mot)regen. Dus blij dat we na 73km en krap 3:30u weer terug waren.
Afbeelding
Afbeelding
https://www.strava.com/activities/2042016475

Zondag:
Lekker met MBC Midden Nederland touren, maar was vroeg wakker. Dus eerst rondje Lage Vuursche gedaan om daarna om 09:30u aan te sluiten bij 1 van de groepen. Met 9 man relaxed touren over de leuke singletracks bij Hilversum/Laren. Uiteindelijk zo'n 45 km met de groep en daarna naar huis.
Aangehouden door boswachter want een fietspad (door 1000'en fietsers gebruikt) was geen fietspad meer, althans vanaf 1-1-2019. Goed gesprek en tip om me daar in de toekomst aan te houden. Deel van het bord nog met tape.......
Afbeelding
Afbeelding
Uiteindelijk na 70 km terug en voldoende voor mijn 15.000 km dit jaar.
https://www.strava.com/activities/2043906453

In ieder geval tevreden over 2018, lekker getrapt ondanks wat lichamelijke probleempjes. Op naar 2019
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Plaats reactie