Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2018

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6740
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 17 jun 2018 15:19

JayKay.1 schreef: 17 jun 2018 13:43 Weet bijna zeker dat ik om 12:15 DDX door Ouderkerk heb zien rijden, benieuwd of het klopt 😉
Ouderkerk aan de Amstel, Ouderkerk aan de ijsel?

Nieuw topic: 'DDX gespot'? Of we kunnen een vossenjacht opzetten als hij zijn Elemnt Bolt om de 15 minuten oid zijn locatie laat delen :D

Net terug van 55km met de 29er. Standby shift en dan mag ik niet verder dan 15 minuten van huis zijn maar wilde toch wel even wat anders doen met dit eigenlijke perfecte fietsweer (afgezien van de bak wind op de open vlaktes).
Creatief en zo veel mogelijk allerlei gravel, zand en graspaden genomen rond Almere.

Lol. Ik draai een zandweg op die om akkers loopt maar moet even door een droge sloot. Enige tijd geleden daar ook gereden maar nu was de begroeiing plots veel hoger en zag ik het de doorgang niet goed, twijfelde even, had niet genoeg snelheid en daar lag ik dan zacht in het riet :oops:
Mijn linker SPD kwam wel los maar mijn rechter wilde niet en overeind komen ging ook in eerste instantie niet.
Och ja, geen getuigen :D
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

laurens87
Forum-lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 29 jul 2013 15:38

laurens87 17 jun 2018 16:56

Gisteren het vervolg op de rit van afgelopen woensdag (en tweede DDX-je deze week). Woensdag voorrijden van de klassieker van onze club en nu voor het echt werk!! Had een klein beetje in het achterhoofd zitten om van de 250 een keer 300 te maken. Helaas zat dat er gelijk niet meer in, door een leeglopende achterband gelijk voor vertrek om 6:10 al een bandje mogen wisselen... Dus nadat dit gebeurd was rustig aan op pad, uiteindelijk duurde het allemaal maar om 07:00 was ik op de markt van Prinsenbeek om te vertrekken. Als koerskapitein was ik het navigatiesysteem en ik was ook de sterkste van de club aanwezig dus ik had veel kopwerk in het vooruitzicht!

We vertrokken met 16 personen (2 dames, 14 heren), twee zouden na 60 omkeren. Die moest 12:00 weer thuis zijn, en de rest had als doel de Italiaanse Weg. We vertrokken met een minder leuke begin als route. Maar om het te halen in 250km moesten we niet te veel omrijden... Dus door Breda en Oosterhout naar Raamsdonk om via het halve zolenpad naar Waalwijk te rijden. Het gaat rustig tempo, we moeten nog lang en we hebben helaas weinig wind. Helaas weinig wind? Ja, want we hebben heen wind mee en terug tegen. Dus we hopen heen in ieder geval iets aan de wind te hebben. Helaas ligt er glas op het pad en hebben we ook een lekke band te pakken. De buitenband is dusdanig stuk dat er 1 van de 14 afvalt. Vervelend voor hem, en voor ons elk poppetje is van belang bij 250km! Vanaf Waalwijk gaan we via Elshout, Haarsteeg en Bokhoven naar de zuidkant van de Maas. Die volgen we tot het gehucht 't Wild. Hier gaan we tussen de weilanden door naar pas bij Megen zullen we weer langs de Maas verder rijden. Twee man haken gepland af, nog 13 over... We moeten door Megen, hier is namelijk bij een watertappunt van Brabant Water een bevoorrading gepland. Gepland toen de pont naar Appeltern nog ging, gelukkig weet ik vooraf al dat deze niet gaat vanwege acties van het personeel. Ik heb dan ook een nieuwe route gemaakt die bij Ravenstein de Maas oversteekt. Vervolgens pakken we vlak voor Bergharen pakken we mijn originele route op. Gelukkig, dan hoef ik niet op mijn eigen GPS te navigeren. Ook al is de Maasdijk Megen-Ravenstein niet heel moeilijk.

Bij Ewijk gaan we langs de A50 de volgende rivier over, de Waal. In Valburg hebben we een tweede lekke band. 1 van de 2 dames heeft een leegloper. We helpen natuurlijk als echte gentleman en ik pulk twee stukken glas uit de band en vervolgens ligt de nieuwe binnenband er zo in. We kunnen door! Volgende wat we doen is de Rijn oversteken, net de brug over gaan we rechtsaf. De van vele toertochten bekende fonteinallee, die we nemen tot aan de Italiaanse Weg. Die rijden we allemaal eigen tempo op, ik doe mijn best en rij er zelf een PR op! Aan het eind wachten we netjes, en vervolgens gaat het naar Renkum toe. Vanaf Renkum pakken we de Rijndijk, wind tegen begint... Best veel wind vlak voor de Grebbeberg. Die rijden we lekker rustig op, en met het naar beneden rollen komen we bij de lunch! Makkelijk langs de route, nadat iedereen zich van een lekkere lunch (pannekoek, brood, ei, soep) heeft voorzien en sommige bij het naastgelegen tankstation ook nog een stroopwafel of iets anders gescoord hebben gaan we verder. We hebben 146km gehad...

Direct gaan we de Rijn over naar het zuiden, Binnen 15km zijn we de Rijn en de Waal alweer over, en bij Wamel rijden we de Waaldijk op, die volgen we. Makkelijk navigeren, we passeren allerlei plaatsen langs de dijk, alleen Zaltbommel heeft wat aandacht nodig. Vervolgens tot Brakel nog steeds die Waaldijk, daar rijden we door het natuurgebied bij Loevenstein. We gaan Brabant weer in en rijden via onder andere Rijswijk door de nieuwere wijken van Woudrichem naar Sleeuwijk. Het wordt tijd de Waal achter ons te laten! We stoppen nog even bij Fort Bakkerskil, de beide dames willen graag even plassen. We maken met nog ongeveer 30km te gaan vullen we allemaal nog even een bidon. Dat laatste uur wil niemand zonder water komen, we rijden naar Hank en gaan de Bergsche Maas over. Voor iedereen is het nu weer bekend terrein. We rijden door Raamsdonkveer, Geertruidenberg en gaan noordelijk van Made langs. Langs de A16 ruiken we de stal en hebben we toch nog een beetje wind mee. Na 257km zijn we weer op markt in Prinsenbeek, Het is inmiddels 18:00 geweest, ik ben er wel klaar mee. Vooral het gedoe van een groep, en ga lekker naar huis en niks meer op het terras zitten! Dus ik sprint nog een keer de A16 over, de benen zijn nog best goed! Thuis om bijna half 7 heb ik er net 270km op zitten. En omdat ik weet dat er lekkere pannekoeken wachten ben ik extra blij thuis te zijn! Heerlijk krachtvoer!

https://www.strava.com/activities/1642430537

Vandaag ben ik even een herstelritje gaan maken, even naar Bosschenhoofd. 43km. De benen voelde goed, maar het was toch genoeg!
https://www.strava.com/activities/1643913790
Change is the only constant... Hanging on is the only sin...

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5072
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 17 jun 2018 18:05

JayKay.1 schreef: 17 jun 2018 13:43 Weet bijna zeker dat ik om 12:15 DDX door Ouderkerk heb zien rijden, benieuwd of het klopt 😉
Zou heel goed kunnen.
Lekker met knie en armstukken, best frisjes vandaag met die wind en weinig zon.

Lekker rondje onverhard rond Hilversum gedaan, 150km.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


https://www.strava.com/activities/1644553826

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 17 jun 2018 19:13

Vandaag zag het weer niet al te vrolijk, bewolkt en regenachtig, maar toch maar vanuit Almere een rondje van +75km gemaakt via de Vinkeveense Plassen. Langs de N201 richting Vinkeveen achter iemand gereden op een fixie tegen de zuidwesterwind (4Bf) in toch 32km/h wat een power had hij. Een stalen (sportfiets)frame omgebouwd tot racer met hoge carbonvelgen (50mm FFWD) gespaakt in hoog flens RVS naven (Hope??) en alleen een centerpullrem op het voorwiel. Waarschijnlijk 18 en 16 achter en 50 voor. :like:

https://www.strava.com/activities/1644287264
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 17 jun 2018 20:39

RVS naven bestaan niet.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
Douglas
Forum-lid
Berichten: 2338
Lid geworden op: 18 okt 2014 18:16

Gebruikersavatar Douglas 17 jun 2018 21:08

Is de FFWD silver edition. Zilverkleurig laagje op dt240 naaf.
o'7o

Gebruikersavatar
jwkeij
Forum-lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 16 jan 2013 15:06

Gebruikersavatar jwkeij 17 jun 2018 22:51

Mijn oude Giant rijklaar gemaakt en n proefritje van 17km gemaakt.

Wát anders rijdt zo’n knalharde knalbak. :)
WiND 56 - 2020

Smoothsailor
Forum-lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 18 okt 2017 12:03

Smoothsailor 18 jun 2018 13:53

rondje in zweden gefietst, met 19999 anderen.
[url][/urlhttps://www.strava.com/activities/1641825246

De vatternrundan, is een toertocht in Zweden. Beetje zoals de 11 steden tocht hier. In het start dorp Motola is er kermis, braderie etc. Echt een jaarlijks lokaal feestje. Zijn ook deelnemers met oude leger fietsen etc.
Vond de route niet spectaculair, veel N wegen, waar je dan wel lekker hard kan.
Denk niet dat ik deze snelheden en gemiddelden zou halen in het platte winderige Groningen waar ik normaal fiets.

Gebruikersavatar
devriesman
Forum-lid
Berichten: 504
Lid geworden op: 24 apr 2016 18:56
Locatie: Apeldoorn

Gebruikersavatar devriesman 18 jun 2018 21:31

Tjeemig, 300 kilometer in 9 uur. Dat is netjes. Lekker doorgereden.
Nachtrit is betrekkelijk nu in Zweden, geen lampjes nodig gehad neem ik aan ;-)

Smoothsailor
Forum-lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 18 okt 2017 12:03

Smoothsailor 19 jun 2018 07:42

Devriesman,
Wij startte om 0.300 uur. Dan is het nog schemerig. Lampjes verplicht, net als bel, reflectoren.
Hoorde achteraf dat een groepje uit onze start vak niet mocht starten omdat ze geen lampjes hadden. Ik was mijn bel al voor de start verloren en heb geen reflectoren, controle was dus minimaal.

Gebruikersavatar
jwkeij
Forum-lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 16 jan 2013 15:06

Gebruikersavatar jwkeij 19 jun 2018 09:20

Wel op je WiND, neem ik aan? :D
Wat een afstand, zeg! Chapeau.
WiND 56 - 2020

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 19 jun 2018 15:05

Goed 90 km Krimpenerwaard en Alblasserwaard. In de Alblasserwaard stond in sommige hoeken toch een lastig windje.
Toch lekker gefietst want de temperatuur was echt ideaal: 19,2

Afbeelding

Plaats reactie