Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2018

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27561
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 26 aug 2018 19:10

Wat is daar mis mee? ;)

Overigens was het weer prima. Gewoon totaal geen motivatie. Doelen zijn behaald, vakantie over.

Zoals RVV altijd zegt: fietsen moet leuk zijn, als het niet leuk is moet je het niet doen.

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5743
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 26 aug 2018 19:40

Heerlijk weertje vanochtend.
Niet gepland maar toch nog eventjes op de fiets gestapt voordat ik aan de huishoudelijke taken kon beginnen.
Zo mag het wel elke dag zijn. ;)
https://www.strava.com/activities/1798095834

Gebruikersavatar
canyon81
Forum-lid
Berichten: 782
Lid geworden op: 05 sep 2009 20:43

Gebruikersavatar canyon81 26 aug 2018 22:25

ypuh schreef: 26 aug 2018 12:37 Gisteren voor het eerst een cyclo gereden vanuit La Roche in de Ardennen. Was vorig jaar al een keer met de fiets in La Roche geweest en vond het daar prachtig. Zodoende aan de praat geraakt en aangesloten bij een groepje vanuit de fietsclub die jaarlijks de Velomediane rijden (sommige doen al 15+ jaar mee).

Onderweg afgezien, genoten, stuk gegaan op de Haussire, weer hersteld en uiteindelijk zeer tevreden met het eindresultaat (6:46:47). Ik kwam net 1.5u te kort voor goud helaas (<5.20u), maar toch zilver :lol:.

Sowieso was het leuk om een keer een cyclo te rijden. Wat zo'n chip in het startnummer allemaal wel niet los kan maken in de mens :mrgreen:.

https://www.strava.com/activities/1798116263
Ik heb de Velomediane gisteren ook voor het eerst gereden. Een uurtje sneller dan jij, net niet genoeg voor goud, maar daar had ik ook geen moment op gerekend.
Het weer was verrassend goed. 's Nachts een paar keer wakker geworden en toen hoorde ik het behoorlijk regenen. Bij het ontbijt leek het die dag vrijwel droog te blijven.
Ik had me vooraf nauwelijks verdiept in de route. Dat de Mur de Velomediane en de Haussire tussen de 50e en 70e kilometer lagen was zo ongeveer de meest gedetailleerde info die ik tot me had genomen. Mijn doel was om op alle klimmetjes zo rond de 270 Watt te trappen, dat houd ik wel een dagje vol.
Zo gezegd, zo niet gedaan. Vanuit de start is het direct omhoog. Ik vloog hordes mensen voorbij. Niet heel verwonderlijk, ik stond ergens achteraan bij de start. Dat komt ervan als je 8 minuten voor de start nog aan komt kakken. Vermogen kwam heel makkelijk, 325 Watt zonder moeite. Toch maar rustiger aan, de dag was nog lang. De eerste klimmetjes was het nog erg druk, maar geleidelijk aan werden de groepjes steeds kleiner. En dan ineens de Mur de Velomediane, in het dagelijks leven nog minder bekend als de Pied Monti of Mur de Maboge. Dat is ongeveer de Koppenberg van de Ardennen, maar dan zonder de kasseien. Daar begon ik het leuk te vinden. Vrij makkelijk omhoog geklommen, en dan een paar kilometer verder de Haussire. Ook die is lomp zwaar, maar in vergelijking met de mensen om me heen kwam ik redelijk makkelijk boven. Het doseren op alle klimmetjes wierp al duidelijk z'n vruchten af. Het weer werd ook steeds beter, de zon kwam steeds vaker tussen de wolken door gluren. Wel stond er een aardig windje, in de stukken tussen de klimmen, die in de eerste helft echt heel kort zijn, was een goed groepje om een beetje in te schuilen wel lekker. De tweede helft van de cyclo heeft minder hoogtemeters dan de eerste helft. Maar met beklimmingen als de Roche-à-Frêne en de Côte de Beffe is een beetje reserve toch wel lekker. Op die tweede klim (1600 meter à 10,3%), zo'n 22 kilometer voor de finish, zwalkte een aantal deelnemers al behoorlijk over de brede weg om boven te komen. Na een lang steeds maar stijgend stuk kom je daarna eindelijk bij de grote weg naar de finish, als beloning mag je 7 kilometer volle bak naar beneden. Na 5:48 rolde ik over de finish. Dik tevreden. 165 kilometer, ruim 3300 hm.

Conclusies:
- met een zonnetje is de omgeving een stuk vriendelijker dan je denkt wanneer je er in de auto langs rijdt op weg naar de Alpen
- heel weinig vrouwelijke deelnemers
- elk dorpje in die buurt heeft een tank ergens staan als herinnering aan WOII
- de meeste beklimmingen lijken zo erg op elkaar dat ik ze nog wel 8 keer moet rijden om ze uit elkaar te houden
- het asfalt is echt heel slecht op de meeste/vrijwel alle plaatsen
- het is verbazingwekkend om te zien hoeveel tegelzetters, loodgieters en aannemers bereid zijn een fietsgroepje te sponsoren in ruil voor vermelding op het shirt
Eenvoud kenmerkt het ware.

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5109
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 27 aug 2018 16:27

bkrmn schreef: 26 aug 2018 07:57 @DDX, wat voor camera gebruik je en heb je een mount op je stuur om de camera er makkelijk op/af te klikken? Gebruik zelf de good old GoPro (versie 1) zonder waterproof behuizing maar vind dat "blokje" niet heel erg prettig in de achterzak zitten + plus dat het er lastig uithalen is als je even snel een Pica wil schieten. Op zoek dus naar een oplossing :)
Ik gebruik gewoon m'n telefoon. (Een Xperia XZ1 Compact)
Waterdicht dus geen hoesje nodig.

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1754
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 31 aug 2018 21:37

Vanochtend met de auto richting Apeldoorn met de Scale achterop. Vanaf vd Valk parkeerplaats begonnen op de vaste route van Apeldoorn. Na ongeveer 2/3 van deze route de oversteek gemaakt naar de vaste route van Rheden/Posbank.
Na bijna 50 km deze ook weer afgelegd en weer terug naar route Apeldoorn om het restant van deze ronde af te maken.
Uiteindelijk na 115 km / 1.100 hm terug van deze "Veluwe marathon", Gelukkig was het geen echte marathon, want dan was Fredje heel ver achterin geëindigd. :mrgreen:
Zat domweg weinig gang in vandaag, maar het genieten van de omgeving was er niet minder om.

Afbeelding

Afbeelding

Dat maken deze 2 "old school" MTB routes toch de moeite waard. Ook mooi als afwisseling tov de routes van de Utrechtse Heuvelrug waar je veel meer aan het draaien/keren bent. Hier kan je (als je goede benen hebt) lekker stoempen.
https://www.strava.com/activities/1809554314
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Gebruikersavatar
Sweety2008
Forum-lid
Berichten: 3098
Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11

Gebruikersavatar Sweety2008 31 aug 2018 22:21

Vandaag een rondje van 70 km gefietst. Op dit moment heb ik ook weinig motivatie om te fietsen. Hoe het komt weet ik niet. Met hardlopen heb ik daar geen last van. 😞
Ghost Nivolet 6LC

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5892
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 01 sep 2018 15:29

Te mooi weer om vandaag niet te gaan fietsen. Zonnig, 23 graden en nauwelijks wind. Toch ben ik niet eens zo gek veel wielrenners tegengekomen. Vetrokken voor een groot Rondje Utrecht, zweethemd koerstrui armstukken en een buff. Die armstukken heb ik nog best lang aan gehad. Na anderhalf uur konden ze eigenlijk al af, maar ik was te lui om die dingen even weg te proppen. Daarnaast zaten mijn zakken ook nog vol met proviand. Na zo'n 100 km was de proviand op en was ik wel toe aan nieuwe suikers, het duurde echter tot km 140 voordat ik even kon bevooraden bij een tankstation. Die laatste 20 km zonder snelle suikers was een gevalletje harken.

Na een flesje AA en een suikerwafel, de laatste 14 km afgeraffeld. 154 km op de teller en nu lui de bank Vuelta kijken
https://www.strava.com/activities/1811636120
Afbeelding
Live fast; die young. mijn blog

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5579
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 01 sep 2018 18:13

Vandaag de Biesboschtocht gereden vanuit Alblasserdam, heerlijk weer en zeer leuke afwisselende tocht 161 kilometers.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Gebruikersavatar
jwkeij
Forum-lid
Berichten: 1698
Lid geworden op: 16 jan 2013 15:06

Gebruikersavatar jwkeij 01 sep 2018 22:50

Vandaag samen met vrouw en dochterlief op haar nieuwe fiets. Goed voor 9 km en ruim een uur fietsplezier.
Het viaduct naar beneden was 'best een beetje spannend, papa!' Mijn dag kon niet meer stuk.
Afbeelding
WiND 56 - 2020

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5879
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 02 sep 2018 11:41

Gisteren, een prachtige dag en ik had er zin in om eens uit de slof te schieten voor een ritje boven de 100km. Weinig wind of anders een beetje uit het noordoosten nodigde mij uit om weer eens van Elburg naar Harderwijk te rijden over een mooi deel van de Zuiderzee fietsroute:

Afbeelding

Het werden er uiteindelijk 115km

https://www.strava.com/activities/1811815199
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 02 sep 2018 17:37

Jwkeij, dat is inderdaad altijd leuk. :like:

Ik heb vandaag een tijdrit van de club gefietst. De bedoeling hiervan is dat je een gemiddelde opgeeft, en dan zonder apparaten en op gevoel dit gemiddelde fietst.

Een clubgenoot van mij heeft ook een tijdritfiets, en wij doen altijd mee voor een zo snel mogelijke rit. Sinds dit jaar betekent dit dat we geen kans meer maken, want je mag niet hoger opgeven dan 37km/h. Wij zaten daar een beetje boven. Tevreden dus :like:

https://www.strava.com/activities/1814402060

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5109
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 02 sep 2018 21:11

Mooi weer en ik was het vlakke Nederland al weer zat.
Gisteren trein naar Heerlen en van daaruit via de Vennbahn richting Echternach (Luxemburg) gefietst.
Paar stukken had de gravelbike niet misstaan 😮
En op 550m hoogte was het nog best fris begin van de middag.
Benen voelden goed en lekkere temperatuur om te klimmen.
207km met 2000hm

https://www.strava.com/activities/1812139411

Vandaag de Charly Gaul cyclo gereden.
Was even bang dat ik gisteren misschien iets te hard had gereden.
Maar ging vandaag perfect, power waardes op de klimmen lekker hoog en kon lang bij voorste groep blijven.
Alleen na zo'n 70km in afdaling aansluiting even kwijt, dan daal ik toch te voorzichtig af.
Met flink doortrappen in het laatste stuk van de afdaling toch nog teruggekomen, maar toen het weer omhoog ging moest ik dat bekopen, kreeg power niet meer echt boven de 300w en de groep reed helaas weg.
Daarna met een Luxemburger nog samen geprobeerd terug te komen maar dat was vergeefse poging.
Volgende klim reed ik bij hem weg en toen in de afdaling/vlakke stuk daarna (met tegenwind) groepje afgewacht.
Bij volgende klim ontstond er groepje van zo'n 8 man en daarmee richting finish gereden.
39e overall en 6e in mijn leeftijdscategorie 😄

https://www.strava.com/activities/1813990187

Foto's moeten julie maar even via strava kijken. Post dit nu via m'n telefoon en krijg foto urls niet gekopieerd.

Plaats reactie