Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2018

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 24 jul 2018 18:00

Niet zelf mee gedaan helaas maar (gisteren) aanwezig geweest als fan/soigneur/persmuskiet; de Maastunneltijdrit, ter gelegenheid van het eindelijk opengaan na de renovatie van de Tunnelbuis voor het autoverkeer. Het schijnt heel mooi te zijn geworden, ik heb het nog niet gezien.:)
Louise deed wel mee en werd 3e in de categorie vrouwen 40-60.

Wij houden wel van dit soort sport evenementen; beetje gek, soms lekker kneuterig maar als je het dan goed doet doe het dan ook meteen vet. Met een echte speaker en een groot scherm voor het publiek om naar te kijken want we kunnen niet met zijn allen in de tunnelmond gaan staan.

Dit was het parcours; het is niet erg lang maar het venijn zit hem in de staart en het gegeven dat Louise bijna 1.5 uur (!) heeft staan wachten in de hitte tot ze eindelijk mag.

Afbeelding

Nu is het nog gezellig:
Afbeelding

Ook renners uit de oude doos deden mee, helaas won deze meneer niet de prijs voor de beste outfit, die kreeg iemand in een volledige Rabo hansop met tijdrithelm uit 2007. Tja, dit vond ik leuker eigenlijk.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door TumTumTum op 24 jul 2018 18:09, 2 keer totaal gewijzigd.
Veni. Vidi. Fietsie.

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 24 jul 2018 18:03

Ik moest wel even wachten maar JAAAAAAA daar komt ze!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En daarna zelf een foto maken van man Henk die over de finish knalt.
Afbeelding

Het rumoer gaat dat ze als de tweede tunnelbuis opengaat ze dit misschien willen herhalen. Hopelijk ben ik dan wel van de partij.
Veni. Vidi. Fietsie.

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 24 jul 2018 18:11

Leuk evenement zeg!

Bedankt voor je verslagje :like:

louise
Forum-lid
Berichten: 604
Lid geworden op: 25 jul 2007 14:07
Locatie: Rotterdam
Contact

louise 24 jul 2018 19:00

Hier ben ik zelf even: ja, het was hartstikke leuk. Mijn kortste wedstrijd ooit: ik heb er 2 minuten en 21 seconden over gedaan. Maar daarvoor wel 4 uur van huis geweest. En net lang genoeg om aan het eind flink zere benen te hebben! En ik was 3" langzamer dan m'n man, rumpf (;

Ik weet niet of het een grap was of serieus, dat van als de andere buis klaar is, dat ze het dan nog een keer doen. Als dat zo is, doe ik ook weer mee, want het was zeker voor herhaling vatbaar. En dan inderdaad jij ook, TumTumTum!

Wat leuk is aan dit soort dingen is dat ik er altijd aan zal denken als ik met de auto door de Maastunnel kom. Dat doe ik niet zo heel vaak, maar toch. Ik heb ook gefietst en gelopen op het nieuwe stuk A4 bij Steenbergen, daar rijd ik ook nog wel eens, en dat is dan toch bijzonder.

Louise
Weblog over hoe ik op mijn 50e Ironman werd (en meer): http://www.delftweg9.nl/triathlon/

codex
Forum-lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 jul 2012 09:40

codex 24 jul 2018 19:24

Allemaal mooie foto's van de laatste serie verslagen.Ook die van DDX en anderen. :)

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5732
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 24 jul 2018 19:57

Leuk evenement, zeker iets om te onthouden en om in de gaten te houden.
Aangezien ik nagenoeg naast de tunnel geboren ben is dit eigenlijk een 'must go' voor mij.
Kan ik ook eens zeggen dat ik en met de auto, en met de brommer, en met de fiets door de tunnel ben geweest. (met de brommer was natuurlijk harstikke verboden maar als je 16 bent is alles een uitdaging ;-) )

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1753
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 25 jul 2018 22:47

Vandaag de Stelvio vanaf 2 kanten gedaan. Plan was vanaf de 3 kanten, maar halverwege in klim vanuit Prato toch besloten het er maar bij 2 klims te laten zitten.
Zat er domweg niet in, helaas wat pijntjes (voet) en misschien te hoog gegrepen, leeftijd of ??
Dus na iets meer dan 100 km en 3.400hm weer terug in Bormio en daar binnen het uur het terras op.
Afbeelding
https://www.strava.com/activities/1726773327
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

bluv107
Forum-lid
Berichten: 1799
Lid geworden op: 13 aug 2008 15:33
Locatie: Nieuw Oosteinde

bluv107 28 jul 2018 06:58

Vandaag met mijn zoons 50 km door San Francisco en natuurlijk over de Golden Gate gefietst, wat een belevenis! Veel hoogtemeters in de stad, die opvallend fietsvriendelijk is.
Afbeelding

Afbeelding
It takes an awful lot of money to look this cheap - Dolly Parton

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1753
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 28 jul 2018 16:13

Na de sloper van de Stelvio afgelopen woesdag het vandaag minder gek gemaakt en een hele mooi ronde gereden. Groot deel had ik donderdag in andere richting op de motor gedaan en wist “hier moet ik ook even fietsen”. Alternatief zou een Gavia of Mortirolo zijn
Vanuit Bormio (1.250m hoogte) naar Livigno en uiteindelijk naar 2.300m hoogte. Vanaf daar dalen door stukje Zwitserland tot zo’n 450 meter en dacht ‘even’ stukje vals plat tot Bormio.
Viel nog tegen want toch weer 800 meter omhoog. Maar was een heerlijk rit, prima weertje en mooi afscheid van Bormio. Met 126km/2.600hm in 5:45u vond ik het meer dan genoeg.
https://www.strava.com/activities/1733108488

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5574
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 28 jul 2018 17:45

Vandaag Flipjes Toertocht gereden vanuit Tiel, goed fietsweer. Wel een vieze bende op de weg door de regen die gevallen was op de Veluwe. Fiets en rijder waren behoorlijk smerig, vooral zand.
Goed voor 172 km.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5102
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 28 jul 2018 22:23

Vandaag 1e dag in de Vercors.
Werd wakker met wat onweer en regen, dus tot de middag gewacht en een wat korter rondje gefietst.
Col de la Machine en Col de la Bataille.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

124km met 2100hm

https://www.strava.com/activities/1733702646

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 28 jul 2018 23:37

Mooi man!

Ik heb vandaag een wat grotere ronde gedaan. Deels daarvan de toertocht Pieter Weening Classic in Surhuisterveen. (150 km afstand) stond bij tijd een pittig windje en ook een paar dikke buien gehad met als gevolg door en doornat. Maar ergens ook wel weer fris. Gehele rit solo gereden. Groepjes gingen mij veel te langzaam en ook erg ongeorganiseerd (zwalkende fietsers) dus snel voorbij. Al met al een fijne fietsdag.
Afbeelding

Plaats reactie