Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2018

Rick13
Forum-lid
Berichten: 136
Lid geworden op: 06 feb 2016 23:33

Rick13 13 jun 2018 22:27

Een kort verslag van de Alpe d'HuZes:
Donderdag 7 juni heb ik mij aangesloten bij de start om 03:30 uur, toen regende het behoorlijk.
Dus voordat de startsein werd gegeven, waren mijn spieren al koud en mijn kleding behoorlijk nat.
Om 04:32 kon ik eindelijk van start. Tot mijn grote opluchting merkte ik gelijk dat het klimmen behoorlijk goed ging.
Ik heb hieronder een screenshot geplaatst van mijn tijden. Ik heb deze tijden vergeleken met afgelopen jaren, en dit zijn ruim de snelste tijden die ik ooit
heb neergezet :)

Het is echter nooit droog geworden, dit is/ was erg jammer. Vooral het afdalen was gevaarlijk i.v.m. gladheid.
Maar gelukkig is alles goed gegaan.


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

bmiller
Forum-lid
Berichten: 752
Lid geworden op: 25 mar 2008 11:47

bmiller 14 jun 2018 08:58

@Rick13. Knappe prestatie!

Hoeveel uur heb je uiteindelijk op de fiets gezeten?
Ride with the wind. Op een Kuota Kharma Evo 2014.

laurens87
Forum-lid
Berichten: 632
Lid geworden op: 29 jul 2013 15:38

laurens87 14 jun 2018 19:48

Gisteren een DDX-je gedaan, komende zaterdag de langste clubrit van het jaar. De zogenaamde klassieker, gaat elk jaar ergens anders heen maar is altijd 250km. En ik wilde nog even de laatste puntjes op de I zetten. Zodat ik ook de onbekende (ver weg) delen minimaal twee maal gereden heb! Dus gisteren om 8 uur thuis weg op weg naar Renkum. Ons doel is zaterdag de Italiaanse Weg, maar dat kleine lusje had ik al besloten over te slaan.
Dus vanuit Breda op om via Oosterhout naar het halve zolen pad te fietsen. Een mooi fietspad van Raamsdonk naar Waalwijk en nog wat verder. Via de plaatsen Elshout en Haarsteeg bij Bokhoven gekomen, langs de maas verder tot het minidorpje 't Wild. Hier afgebogen om een wat kortere route naar de pont Megen-appeltern te fietsen. In Megen-appeltern ook gebruik gemaakt van de kraan van Brabant water. Zodat ik niet zonder water zou komen te rijden.
Het pontje lag op me te wachten en ik kon zo overvaren! Ideaal! Vervolgens via Appeltern, Batenburg en Bergharen bij Ewijk de A50 gekruist en langs de A50 de Waal over gestoken. Nog 1 rivier te gaan! Op naar de Rijn! Die ook langs de A50 overgestoken om deze nog een klein stukje te volgen en naar Renkum te rijden. Renkum-Rhenen ken ik wel, dus ga de kortste weg (volgens de borden) maar maakte kwa tijd niet uit. Plus nu kreeg ik de Wageningse Berg er nog bij... Vervolgens de Grebbeberg, daarna rustig Rhenen in rijden en daar bij een restaurant reserveren voor zaterdag. En zelf een lekkere uitsmijter met ham &kaas! Bijtanken, heerlijke lunch. Vervolgens veel meewind in tegenstelling tot komende zaterdag. Bij Rhenen de Rijn weer over en daarna via Ijzendoorn de Waal over bij Beneden-Leeuwen. Gelijk rechtsaf de Waaldijk op, die volgen tot aan Zaltbommel. Nu wel genoeg van de route gezien. Ik weet dat de kortste route naar huis me op 225km brengt dus ga dat doen! De wind is ietsje westelijker dan ideaal, maar krijg de pedalen continu lekker rond! Dat geeft een goed gevoel, voor zaterdag maar ook voor de Marmotte! 225km

https://www.strava.com/activities/1636025032

Vandaag uitgefietst, moest thuis zijn vanwege levering schutting. Dus dagje extra vrij. In de middag er even op uit, weinig snelheid wel lekker even buiten. 52km
https://www.strava.com/activities/1638101376
Change is the only constant... Hanging on is the only sin...

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 15 jun 2018 14:58

Gewoon tussen de bedrijven door een rondje Groen Hart >Rotte. 75km
Paar stukken even flink doorgetrokken. Stond een beetje rare wind. Soms echt wel heel stevig en andere moment viel het mee. Datzelfde met de zon. Aan/uit.

Vanaf De Roerdomp is het uitbollen naar huis............

Afbeelding

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 15 jun 2018 15:24

Een rondje over Lijnden, Vijfhuizen, Zwaanshoek en Bennebroek, Heemstede, Haarlem, via het Spaarnepontje en Haarlemmerliede naar Spaarndam en via Halfweg weer naar Amsterdam.

Afbeelding
Afbeelding

Op de Herenweg in Heemstede nog even een foto gemaakt van villa Berkenrode, het ouderlijk huis van Godfried Bomans...

Afbeelding

Bij het Spaarneveer de villa van architect J.B. van Loghem...

Afbeelding
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5576
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 16 jun 2018 18:12

Na een weekje strand in Turkije was het vandaag weer tijd voor de fiets.
Naar Ravenstein voor de 13 Heuvelentocht, perfect georganiseerd en zeer goed uitgepijld!
Goed voor 173 kilometers net geen 30 km/uur gemiddeld wel een paar vermoeide/zere benen na bijna 2 weken zonder fiets.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 16 jun 2018 19:14

Ik had zelf een rustdag. Die rit in Ravenstein heb ik al een paar keer gedaan. Bestaat denk ik al 40 jaar die rit :?:
Prima rit!

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5576
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 17 jun 2018 09:12

Gastheerg schreef: 16 jun 2018 19:14 Die rit in Ravenstein heb ik al een paar keer gedaan.
Zelf zit ik ook al boven de 10 deelnames aan deze rit, geslinger rond Groesbeek was dit jaar anders dan voorgaande jaren.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27551
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 17 jun 2018 10:42

Gisteren de Tour de Trappist gereden vanuit Zundert samen met @csteenbe en @magoo. Het was echt een rit voor @GastheerG geweest want vooral de eerste helft bestond vooral uit klinkerwegen. Was blij dat ik mijn Time had meegenomen, ideale fiets voor dit terrein.

De tocht zelf bleek een leuke, kleinschalige toertocht in de achtertuin van @magoo. Het weer was goed, niet te warm en niet te koud. Wel de nodige wind, maar daar kan ik wel goed tegen ;) Bevoorradingen waren zeer uitgebreid, wel was het ontbreken van seingevers en het zeer kleine glaasje trappist na afloop eigenlijk schandalig gezien het gigantische inschrijfgeld van bijna 25 euro :shock: . Maar dat mocht de pret verder niet drukken.

162 km met 99 hm :D

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 17 jun 2018 11:10

Afgelopen woensdag heb ik ook een DDX-je gedaan: van Hilversum naar Gouda om daar een collega op te pikken en dan samen te rijden naar de Galemadammen in Friesland. Met Noord 4 niet te beste condities, maar wel genoten van het tochtje.

https://www.strava.com/activities/1636135455

Gisteren was ik door een leverancier uitgenodigd om samen met een collega mee te doen aan de 6-uurs estafette op GP Zandvoort. Wat was dat tof om te doen en wat werd er hard rondgestampt. Zeker als je bedenkt dat de 24-uurs mannen/vrouwen nog steeds bezig zijn. Gedurende mijn omlopen kon ik goed aanpikken bij het snelle peloton en heb ik ook het nodige kopwerk kunnen verrichten. Het resultaat: mijn eerste overwinning op de fiets en dat op mijn 45e. Er is dus hoop voor jullie allemaal :winkthumb:

https://www.strava.com/activities/1642482812

Al met al een lekker fietsweekje en over dik een week naar Bormio.
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

JayKay.1
Forum-lid
Berichten: 160
Lid geworden op: 03 mei 2014 16:37

JayKay.1 17 jun 2018 13:43

Weet bijna zeker dat ik om 12:15 DDX door Ouderkerk heb zien rijden, benieuwd of het klopt 😉

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 17 jun 2018 14:25

Erg knappe prestatie Joost, met pittige snelheden over zo’n afstand. Complimenten.

Plaats reactie