Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Irritatie door honden uitlaters

RonaldH76
Forum-lid
Berichten: 668
Lid geworden op: 26 mar 2016 23:14
Locatie: Hogtown

RonaldH76 22 feb 2021 21:49

baron062 schreef: 22 feb 2021 16:51 Tja, en nu chargeer ik even, ruiters hebben weinig sjoege van hun plaats in het verkeer.

Hier loopt nog een mooi draadje daarover...
Hier in de randstad zijn dat 14 jarige pubermeisjes met een telefoon in dr handen
Apex Aerodyne Ultegra Di2 - Scope R5 disc
Canyon Grizl 7 Suspension - Quasar QS45 disc

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 23 feb 2021 14:35

Paard heeft leiding nodig. Die leider is de ruiter. Als de ruiter op haar telefoon kijkt, dan voelt het paard dat en gaat ie zelf bedenken wat er gebeuren moet. Bijv. op de loop gaan als er aan de zijkant een plastic zak ligt waar de wind vat op krijgt

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 23 feb 2021 14:42

Wij zitten nu even paar dagen op de Veluwe. Zelfs op het park (vol met hondenpoep zakjes, vuilnisbakken, etc) vind je nog verse drollen.
Less is bore

N.eelis
Forum-lid
Berichten: 183
Lid geworden op: 25 feb 2017 11:35

N.eelis 26 feb 2021 11:06

Als hondenbezitter van een pup 6 van maanden stoor ik mij ook mateloos aan de stront op straat/stoep/fietspad/weg of op plekken waar mensen wandelen. Ik heb mijn honden altijd aangeleerd in de bosjes te kakken. Dat gaat niet altijd goed en als dat gebeurt is het een kleine moeite om het ff op te ruimen. Het klopt inderdaad dat veel mensen dat vertikken. En in deze tijden is de explosieve groei van honden bezitters (dus stront op straat) goed merkbaar. Het is schrijnend om te zien hoeveel mensen er niet met hun hond om kunnen gaan. Had ff eerder bedacht dat het voor jouw maar een deel van je leven is, maar voor de hond is het zijn hele leven wat hij met je spendeert.

Waar ik mij nog meer aan stoor is de hoeveelheid afval op straat. Blikjes, etensresten, papier, mondkapjes. Mensen die volle vuilniszakken naast een container flikkeren. Dat valt misschien nu nog meer op omdat onze pup (labrador X australian shepherd) alles van de grond wil pakken. Zeker als het om etensresten gaat.

We zijn gewoon een smerig volkje met z'n allen. Ga mij niet vertellen dat niemand hier wel is een bananenschil tijdens het fietsen de bosjes in slingert, die er vervolgens 2 jaar over doet om te verteren.

Daarnaast, het is gewoon altijd opletten als wielrenner. Voor mensen op de normale (e)bike (die eerst om kijken als je belt, dus naar links sturen en dan juist bijna een val veroorzaken), honden (los en aan de lijn) en kinderen.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8293
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 26 feb 2021 11:49

Weer iemand die roept dat een banaan er twee jaar over doet om te verteren. Zoek eens naar het artikel van Philipsen inclusief foto's.

Gebruikersavatar
De Tukker
Forum-lid
Berichten: 1422
Lid geworden op: 18 mei 2017 21:22
Locatie: Enschede

Gebruikersavatar De Tukker 26 feb 2021 12:04

Jans schreef: 26 feb 2021 11:49 Weer iemand die roept dat een banaan er twee jaar over doet om te verteren. Zoek eens naar het artikel van Philipsen inclusief foto's.
Ondanks dat ik nooit bananenschillen weggooi (want die neem nooit mee), vind ik het artikel dat je noemt leuk en interessant. Bedankt voor de tip :like: Volledigheidshalve (voor de luiere types onder ons) even de linkjes erbij:
https://www.hansphilipsen.nl/index.php/ ... anaan.html

@Havanna heeft er ook al eens over geschreven:
https://www.cycloworld.cc/nieuws-artike ... erm/670/NL
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018

N.eelis
Forum-lid
Berichten: 183
Lid geworden op: 25 feb 2017 11:35

N.eelis 26 feb 2021 13:21

Jans schreef: 26 feb 2021 11:49 Weer iemand die roept dat een banaan er twee jaar over doet om te verteren. Zoek eens naar het artikel van Philipsen inclusief foto's.
Dus dat is wat je uit mijn post haalt?

Heb het artikel trouwens gelezen, wist ik inderdaad niet. Blijft er bij dat 35 dagen nog steeds lang is en menig hond, waaronder die van mij, dit graag uit de bosjes of van straat plukt.

Ruim.je.zooi.op.

Vicenza
Forum-lid
Berichten: 1053
Lid geworden op: 28 mei 2012 20:30

Vicenza 26 feb 2021 16:05

Wat ik uit je post haal is dat je je honden in de bosjes laat poepen (en het vervolgens dan niet opruimt). Volgens mij moet je het ook opruimen als het in de bosjes is gedaan. Ruim.je.zooi.op.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8293
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 26 feb 2021 18:35

N.eelis schreef: 26 feb 2021 13:21
Jans schreef: 26 feb 2021 11:49 Weer iemand die roept dat een banaan er twee jaar over doet om te verteren. Zoek eens naar het artikel van Philipsen inclusief foto's.
Dus dat is wat je uit mijn post haalt?

Heb het artikel trouwens gelezen, wist ik inderdaad niet. Blijft er bij dat 35 dagen nog steeds lang is en menig hond, waaronder die van mij, dit graag uit de bosjes of van straat plukt.

Ruim.je.zooi.op.
Ik heb wel meer uit je eerdere post gehaald. Ik heb helemaal niets met honden, dat betekent niet dat ik ze ooit ook maar zou proberen iets aan te doen. (Daar ben ik ook te bang voor na een flinke beschadiging). En ja, troep vind je jammer genoeg overal. Ik zou zeggen waar niet. Je hond toe te laten in de bosjes te schijten gaat mij ook te ver.

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 27 feb 2021 08:35

Vicenza schreef: 26 feb 2021 16:05 Wat ik uit je post haal is dat je je honden in de bosjes laat poepen (en het vervolgens dan niet opruimt). Volgens mij moet je het ook opruimen als het in de bosjes is gedaan. Ruim.je.zooi.op.
Dit dus.

Die banaan op straat is net zo goed troep. Die banaan in een beek of bosje kan dan weer geen kwaad want binnen de maand weg en na 1-2 dagen al nauwelijks zichtbaar.

(ik eet geen bananen dus ik gooi ook geen bananenschillen weg)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16065
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 27 feb 2021 23:38

Die hondendrol is eerder weg dan die bananenschil.
Zelf laat ik de honden in het buitengebied uit en hoef ik niks op te ruimen. Als het echt hard regent, dan mogen ze op het veldje naast onze tuin. Dan ruim ik het niet direct op maar wanneer het weer beter is. Maar dan ruimen we ook meteen alle drollen op. Verder maai ik dat veldje ook altijd en zorgen we dat er bloembolletjes tussen het gras staan. Het is geven en nemen.

Op de stoep en in de bebouwde kom je hond laten schijten en de stront laten liggen is wel heel smerig. Van de week had er gewoon iemand zijn hond op onze oprit laten kakken en het gewoon laten liggen. Lekker sociaal...

Ik moet nog steeds lachen om mijn vroegere overbuurman. Die zat in zijn tuin te werken, een beetje verdekt achter een struik. Hij zag een oude, ogenschijnlijk nette dame haar hond zijn behoefte laten doen op de stoep voor zijn huis. Uiteraard liet ze de drol liggen, niemand had het immers gezien.
De man is toen snel naar binnen gerend, heeft een plastic zakje gepakt, de drol ermee opgepakt, de vrouw achterna gelopen (vlot maar zonder al te opvallend te rennen) en heeft de drol zo, zonder het zakje in haar jaszak laten glijden. "Mevrouw, deze was u vergeten".

De dame was zo verbaasd dat ze meteen haar hand in haar jaszak stak om te voelen wat ze vergeten was :lol: .
Campagnolo Ultra Dork

N.eelis
Forum-lid
Berichten: 183
Lid geworden op: 25 feb 2017 11:35

N.eelis 01 mar 2021 11:19

Vicenza schreef: 26 feb 2021 16:05 Wat ik uit je post haal is dat je je honden in de bosjes laat poepen (en het vervolgens dan niet opruimt). Volgens mij moet je het ook opruimen als het in de bosjes is gedaan. Ruim.je.zooi.op.
Dan had ik mij zelf duidelijker moeten verwoorden. Ik doel hier nameljik niet op perkjes met lage bosjes waar je gewoon bij kan om het op te ruimen. Die zijn hier ook helaas genoeg, waar de walm van stront om heen hangt. En als je dan bedenkt dat de jongens van de gemeente dat moeten schoffelen... :| Dan is het helemaal asociaal.

Mijn hond vliegt juist vaak een plek in langs de weg waar struiken schuin naar beneden lopen richting het water. Daar doet ze haar behoefte maar dat is een plek waar je zelf niet eens bij komt. Ik ben al elke keer blij dat ze het water niet in lazert daar.

Plaats reactie