Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Irritatie door honden uitlaters

bever
Forum-lid
Berichten: 2124
Lid geworden op: 19 aug 2009 01:06
Locatie: Agga

bever 18 dec 2020 23:28

dubbel
Laatst gewijzigd door bever op 18 dec 2020 23:30, 1 keer totaal gewijzigd.

bever
Forum-lid
Berichten: 2124
Lid geworden op: 19 aug 2009 01:06
Locatie: Agga

bever 18 dec 2020 23:30

TL@ schreef: 18 dec 2020 18:05
bever schreef: 18 dec 2020 16:07 Is er hier eigenlijk wel eens iemand door een kat aangevallen ? (op de fiets)
Aangevallen niet maar heb al wel eens een kat aangereden, in een afdaling dan nog wel, tegen de 50km/u en het beest schoot tussen de wielen de straat over, ik heb het enkel met mijn voorste tandwiel geraakt. Fiets vol bloed en pels. Beest is de kant in gelopen, het bos in, volgens mij om daar ergens te gaan sterven.
Ik ben wel recht gebleven, geluk bij een ongeluk.

gelukkig hebben onze pluizige vrienden 9 levens :)

heb er ook regelmatig een in mijn voorwiel gehad, maar heb het idee dat de kat er altijd beter van af komt dan mijn fiets...

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7983
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 19 dec 2020 01:16

D060DCAF-9F26-4E94-97BB-6D5DA0C64C7F.jpeg
Deze gaat gewoon mee met de fiets
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

guzzi
Forum-lid
Berichten: 45
Lid geworden op: 09 feb 2018 21:22

guzzi 25 dec 2020 12:23

Fietsen kan bijna overal maar losloopgebieden zijn veel schaarser.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8359
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 25 dec 2020 13:07

Die losloop gebieden zijn ook meestal niet het probleem. Daar waar ze zo maar los lopen terwijl het niet toegestaan is.

RonaldH76
Forum-lid
Berichten: 668
Lid geworden op: 26 mar 2016 23:14
Locatie: Hogtown

RonaldH76 25 dec 2020 16:16

bever schreef: 18 dec 2020 23:30
TL@ schreef: 18 dec 2020 18:05
bever schreef: 18 dec 2020 16:07 Is er hier eigenlijk wel eens iemand door een kat aangevallen ? (op de fiets)
Aangevallen niet maar heb al wel eens een kat aangereden, in een afdaling dan nog wel, tegen de 50km/u en het beest schoot tussen de wielen de straat over, ik heb het enkel met mijn voorste tandwiel geraakt. Fiets vol bloed en pels. Beest is de kant in gelopen, het bos in, volgens mij om daar ergens te gaan sterven.
Ik ben wel recht gebleven, geluk bij een ongeluk.

gelukkig hebben onze pluizige vrienden 9 levens :)

heb er ook regelmatig een in mijn voorwiel gehad, maar heb het idee dat de kat er altijd beter van af komt dan mijn fiets...

Een keer een mus gehad die door mn achterwiel wou vliegen.
Wat een bende gaf dat zeg
Apex Aerodyne Ultegra Di2 - Scope R5 disc
Canyon Grizl 7 Suspension - Quasar QS45 disc

Gebruikersavatar
Sweety2008
Forum-lid
Berichten: 3098
Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11

Gebruikersavatar Sweety2008 26 dec 2020 12:08

Een keer een mus gehad die door mn achterwiel wou vliegen.
Wat een bende gaf dat zeg
[/quote]

🤮baa
Ghost Nivolet 6LC

laurens87
Forum-lid
Berichten: 633
Lid geworden op: 29 jul 2013 15:38

laurens87 28 dec 2020 17:55

Vandaag een lange ronde gepland, steekt er na voor mij 22km een hond ineens het fietspad op. Of dat beest daar los mocht? Geen idee, maar ik had achteraf wel beter kunnen anticiperen (remmen) maar dr gedachte kwam niet in me op dat zo'n klein rotbeest eens even voor de fiets langs zou gaan.

Dat deed ie dus wel, ik er met 30km/h bovenop (in zijn zijkant) en daar lag ik... Baasje komt naar me toe, ik was pissig maar kon me goed inhouden. Die heeft het ook niet express gedaan. Lange broek naar de knoppen, fiets had eigenlijk niks, ik moest alleen mijn stuur even rechtzetten. Lange broek heeft hij gelijk vergoed, echt heel netjes! Die schaafwond moet door tijd herstellen. die knie was net 2 weken dicht dus is nu een extra lelijke wond...

Overigens eerst naar huis gereden, wond schoongemaakt en andere broek en er nog 130 na gereden... Ben wel benieuwd hoe het met de kleine viervoeter gaat, die zal misschien wel een pijnlijke rib hebben...
Change is the only constant... Hanging on is the only sin...

Djemz
Forum-lid
Berichten: 1751
Lid geworden op: 25 feb 2018 15:08

Djemz 28 dec 2020 18:38

bever schreef: 18 dec 2020 16:07 Is er hier eigenlijk wel eens iemand door een kat aangevallen ? (op de fiets)
Geen aanval, maar op 1 minuut heb ik 2 van haar levens ontnomen.

Kitten zit langs de weg.. Ik minder wat vaart, komt ze gvd tussen mijn wielen gelopen, met het achterwiel erover. Als bij wonder nog recht gebleven, dan kijk ik achter me waar dat rotbeest gebleven was.

Terwijl ik dat doe loopt die onder mijn voorwiel. Weer heb ik recht gebleven en het katje liep dan weg. Ik haat katten maar het is blijkbaar wederzijds als ze al zulke kamikaze acties doen.

Sulla
Forum-lid
Berichten: 1141
Lid geworden op: 19 jul 2018 14:49

Sulla 27 jan 2021 11:24

Laatst langs de Rotte, net op een van de plekken waar het pad wat smaller is.

Een stelletje loopt met de hond netjes aan de lijn.
Ze lopen wel midden op het pad (kan daar ook niet echt heel veel anders), maar horen direct de bel en reageren heel vlot.
Hij (zonder hond) gaat naar de linkerkant van het pad.
Zij (met hond) gaat naar de rechterkant.
Hond (met vrouw) besluit om echter achter de man aan te gaan.
Zij gaat dus (enigszins gedwongen) achter de hond aan
Hij ziet dat de hond achter hem aan wil en besluit toch ook maar naar rechts te gaan.
Ze botsen gedrieën midden op het fietspad tegen elkaar aan.

Na zulke (goedbedoelde) slapstick kan je uiteraard niet boos worden, maar het laat wel duidelijk zien hoeveel tijd ook de vrij alerte mensen nodig kunnen hebben om een fietspad vrij te maken.



En ergens in het voorjaar 2020 zelf best even nerveus geworden door twee loslopende hele forse en ontzettend vals kijkende honden (beetje van het type Bordeauxdog/bloedhond). Ik liep daar met een lekke band (walk of shame, want 5-6 lekke banden in 1,5 week tijd en door lockdown gedoe de voorraad nieuwe banden niet op tijd aangevuld).

Honden liepen los in een akker en toen ik langs kwam lopen kwamen ze in in stevige draf op me af. Toch maar even gezorgd dat de fiets iig tussen mij en de honden in zat want het leek er toch echt op dat ze mij op de korrel hadden. Maar uiteindelijk liepen ze heel hard langs me heen zonder me echt een blik waardig te gunnen en verdwenen het erf op van de dichtstbijzijnde boerderij. Totaal niets aan de hand dus, maar het angstzweet was me toch wel reeds een beetje uitgebroken.

RonaldH76
Forum-lid
Berichten: 668
Lid geworden op: 26 mar 2016 23:14
Locatie: Hogtown

RonaldH76 27 jan 2021 21:07

Een keer op de Veluwe , opeens een Doberman achtig beest op me af.
Grommend en blaffend,

Bleef van schrik maar stilstaan op de fiets, en dacht echt nou gebeurt het.

1 meter bij me vandaan word "het" teruggefloten .

2 vrouwen lopen langs me, en al lachend zeggen ze, hij doet niks hoor!
Apex Aerodyne Ultegra Di2 - Scope R5 disc
Canyon Grizl 7 Suspension - Quasar QS45 disc

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 27 jan 2021 21:58

Ze zijn altijd braaf en doen nooit iets, tot op een dag ze hun tanden in je been hebben staan.
Afbeelding

Plaats reactie