Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

TDF 2017 poule, welke?

kloekloek
Forum-lid
Berichten: 88
Lid geworden op: 11 sep 2013 09:53

kloekloek 22 mei 2017 15:35

Dit jaar willen we met een aantal collega's (waar we nu al een voetbalpoule mee hebben) een TDF 2017 poule organiseren. Is er een leuke site waar we met een groepje onze eigen poule mee kunnen bijhouden? Ik heb geen zin om alles via excel bij te gaan bijhouden, dus het moet lekker automatisch gaan ;)
Mijn zoektocht op google leert dat er nog geen poule actief is. Ik vraag me dan ook af vanaf wanneer deze ongeveer geopend zullen zijn, en welke door jullie wordt aangeraden.

Gebruikersavatar
rondje
Forum-lid
Berichten: 429
Lid geworden op: 07 aug 2010 14:04
Contact

Gebruikersavatar rondje 22 mei 2017 16:25

Scorito heeft altijd wel een poule. Fiets heeft daar ook hun subpoule en je kan er gemakkelijk 1 maken. Je zit daar wel met rijders budgetten en team selecteren etc. Afhankelijk van de regels die je wilt (daar zit je vast aan hun spelregels) is dat zeker een aanrader.

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 22 mei 2017 17:07

Helaas zit de fiets subpool vol met niet fietsleden, maakt het toch minder leuk...
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

Gebruikersavatar
Viaductracer
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 11 mei 2017 21:40

Gebruikersavatar Viaductracer 27 mei 2017 22:42

kloekloek schreef: 22 mei 2017 15:35 Is er een leuke site waar we met een groepje onze eigen poule mee kunnen bijhouden?
Wat voor soort poule wil je doen? Er zijn er superveel.

Zo heb je bv. spelletjes waar je 1x een team moet maken vooraf (bv. Scorito of Telegraaf of DVHN - Dagblad van het Noorden) en spelletjes waar je elke dag een team kan maken (bv. Cyclingmaster).

Zelf vind ik spelletjes als Scorito nooit zo boeiend, want je maakt 1 keer je team en daarna zit je er aan vast.. Als je dan door een valpartij een paar renners kwijt bent, dan is je Tourspel weer voorbij. :lol:

Zelf doe ik mee met cyclingmaster.nl. Van de ene kant maakt dat de Tour kijken veel spannender, van de andere kant is het wel voor kenners, want je gaat daar niet winnen als je alleen maar Greipel en Kittel kent: het verschil wordt daar gemaakt met de #6 en #7 goed hebben in de daguitslag.

kloekloek
Forum-lid
Berichten: 88
Lid geworden op: 11 sep 2013 09:53

kloekloek 29 mei 2017 08:01

Dankjewel voor de reacties. Ik zal de sites in de gaten houden en kijken welke bij ons het meeste zal aansluiten.

JDW
Forum-lid
Berichten: 248
Lid geworden op: 18 aug 2014 14:11

JDW 29 mei 2017 09:17

Scorito maak je een voorselectie van een twintigtal renners en stel je er acht of negen op voor elke etappe.
Het zijn enkel de opgestelde renners die punten kunnen verdienen. Op zich wel een leuk systeem.

Gebruikersavatar
Martin Swinkels
Forum-lid
Berichten: 431
Lid geworden op: 10 aug 2013 21:58
Locatie: Hilversum
Contact

Gebruikersavatar Martin Swinkels 29 mei 2017 09:30

Belangrijke wijziging bij Scorito is dat je tegenwoordig per dag een kopman aanwijst, en niet van tevoren. Als er dan een paar uitvallen heb je nog voldoende renners over om dat te compenseren. Tenminste,, als je je ploeg slim kiest.

De komende TdF poule bij Scorito zal ik besloten maken zodat alleen actieve forumgebruikers deelnemen. Het is inderdaad een beetje uit de klauwen gegroeid v.w.b. het aantal deelnemers nu.

Cyclingmaster kende ik nog niet, Die ga ik eens uitproberen.. :)

Plaats reactie