Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Voor wie zich aangesproken voelt.....

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 21 mei 2017 21:06

Ik haal in dat soort situaties nooit in, hou in en blijf achter de langzame fietser(s). Dan maar geen KOMmetje...;)

Soms komt er dan nog wel even een hitsig brommertje langs dat zich er nog even tussendoor perst...
Veni. Vidi. Fietsie.

Gebruikersavatar
Sieper
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 07 okt 2013 17:36

Gebruikersavatar Sieper 21 mei 2017 21:09

Natuurlijk, maar je geeft al aan dat je hem niet vertrouwd, wat gebeurt er als je achter een man/vrouw rijd die je wél vertrouwd. Daarom is de inschatting zo belangrijk.

Mijn gemiddelde interesseert me geen reet. Ik probeer wel vaak segmenten aan te vallen, dat vind ik erg leuk. Maar kom ik dan medeweggebruikers tegen en wordt het hairy dan breek ik af, echt waar.
Afbeelding

bever
Forum-lid
Berichten: 2120
Lid geworden op: 19 aug 2009 01:06
Locatie: Agga

bever 21 mei 2017 22:16

Sieper schreef: 21 mei 2017 21:09 Natuurlijk, maar je geeft al aan dat je hem niet vertrouwd, wat gebeurt er als je achter een man/vrouw rijd die je wél vertrouwd. Daarom is de inschatting zo belangrijk.
daarom rijd ik liever voor hem dan achter hem :) Overigens heb ik ook fietsvriendjes die ik wel blindelings vertrouw hoor, maar we zijn het met elkaar eens dat je eigen inschatting errug belangrijk is, al rijd je in een peleton met 40 man

Gebruikersavatar
dropje73
Forum-lid
Berichten: 489
Lid geworden op: 28 okt 2010 01:08

Gebruikersavatar dropje73 22 mei 2017 09:57

wido schreef: 21 mei 2017 17:38
Fietsen?altijd schreef: 21 mei 2017 17:30 Wat is je doel met dit verhaal?

Laten zien dat "wij" "wielrenners" (beter: "recreatiefietsers") onze slechte reputatie voor een deel aan onszelf te danken hebben.
Misschien een open deur, maar ook open deuren moet je af en toe open houden.

En wie weet zijn het rijders die op dit forum zitten. Kunnen ze nog even nagenieten van hun actie......
Pas op hoor, dit wordt niet door iedereen hier gewaardeerd..... Straks word je er van beschuldigd dat je geweld tegen wielrenners goed keurt...

Ik heb gisterenmorgen helaas zelf ook weer mogen "genieten" van een bosje tegemoetkomende groepen. ik vind dat met name voorrijders van groepen de signaleringen dienen te weten en deze ook gebruiken !
Carbon from the planet X
'I don't care' said Lapierre, ' I'm from France'.

Bospaadje
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 17 okt 2016 15:46

Bospaadje 22 mei 2017 10:18

dropje73 schreef: 22 mei 2017 09:57
wido schreef: 21 mei 2017 17:38
Fietsen?altijd schreef: 21 mei 2017 17:30 Wat is je doel met dit verhaal?

Laten zien dat "wij" "wielrenners" (beter: "recreatiefietsers") onze slechte reputatie voor een deel aan onszelf te danken hebben.
Misschien een open deur, maar ook open deuren moet je af en toe open houden.

En wie weet zijn het rijders die op dit forum zitten. Kunnen ze nog even nagenieten van hun actie......
Pas op hoor, dit wordt niet door iedereen hier gewaardeerd..... Straks word je er van beschuldigd dat je geweld tegen wielrenners goed keurt...

Ik heb gisterenmorgen helaas zelf ook weer mogen "genieten" van een bosje tegemoetkomende groepen. ik vind dat met name voorrijders van groepen de signaleringen dienen te weten en deze ook gebruiken !
Helemaal mee eens. Ik moet zeggen dat ik de groepen die vanuit een club rijden, dit meestal weg goed doen. Netjes achter elkaar bij inhalen en zelfs doorgeven met hoeveel ze rond tuffen. De samengeraapte groepjes van individuen doen het meestal wat minder. Wellicht ongemerkt, maar daardoor niet minder irritant.

Probeer maar ees zo'n groep ongeleide projectielen in te halen. Soms kan je niet effe afbuigen om ze zo te omzeilen.

Gebruikersavatar
dropje73
Forum-lid
Berichten: 489
Lid geworden op: 28 okt 2010 01:08

Gebruikersavatar dropje73 22 mei 2017 10:22

Klopt inderdaad denk ik wel, Vaak zie je het inderdaad wel een beetje.

Gelukkig zijn er wel genoeg paden en weggetjes die gemeden worden door de echt grote groepen, ik fiets echter over eilanden dus kom wel regelmatig over wat bottlenecks die bijna niet te vermijden zijn.
Carbon from the planet X
'I don't care' said Lapierre, ' I'm from France'.

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3235
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 22 mei 2017 10:39

Keihard "PAALTJE" schreeuwen naar groepen die als een stel op hol geslagen bizons op je af komen doet wonderen.

Gebruikersavatar
wesley
Forum-lid
Berichten: 1450
Lid geworden op: 06 nov 2005 19:19

Gebruikersavatar wesley 22 mei 2017 10:57

Dat lijkt me dan weer niet handig, aangezien paaltjes over het algemeen midden op de weg staan is de kans juist groter dat ze ook de andere weghelft in beslag nemen. Als je iets wilt schreeuwen roep dan 'tegen'.

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3235
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 22 mei 2017 11:05

Er zijn heel veel fietspaden (tenminste, waar ik fiets) met verkeersfuiken, dan staat er van die fijne vierkante hardhouten of kunststofpalen zo ongeveer tegen het asfalt of tegelpad aan. Daar kun je zo lekker met je trapper achter blijven steken.

Meestal gebruik ik wel tegen behalve als het eruit als een groep op hol geslagen bizons.

yoekel
Forum-lid
Berichten: 101
Lid geworden op: 03 sep 2014 11:35

yoekel 22 mei 2017 11:06

wido schreef: 21 mei 2017 17:24 Stel: Je rijdt in een groepje van drie zondagochtend-wielrenners op de parallelweg van de Amersfoortseweg tussen de Bilt en Zeist, zondag 21 mei, ong. 11:45.
Zit je zelf op Strava? Grote kans dat je via de fly-by functie kunt zien wie het zijn en kun je achteraf nog even je gram halen via de comments ;)

Overigens is deze parallelweg breed genoeg om een gezinnetje plus racefietsers uit beide richtingen de ruimte te kunnen geven dus het kan ook gewoon een ongelukkige samenloop zijn.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15935
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 22 mei 2017 11:54

NicoNB schreef: 22 mei 2017 11:05 Er zijn heel veel fietspaden (tenminste, waar ik fiets) met verkeersfuiken, dan staat er van die fijne vierkante hardhouten of kunststofpalen zo ongeveer tegen het asfalt of tegelpad aan. Daar kun je zo lekker met je trapper achter blijven steken.
.....................
Leuk zo fietsers onder elkaar.
Of hoe je er in je reactie ook al eenling helemaal over kan gaan, :mrgreen:
I know myself like no one else
Nothing to defend

Plaats reactie