Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Automobilisten terreur

Marxten
Forum-lid
Berichten: 693
Lid geworden op: 07 aug 2015 19:24

Marxten 12 mei 2017 18:31

Ik rij meestal langs de rijksweg (malden naar mook etc.) en rond de mookerheide en verder door richting Gennep wordt ik wel eens nageroepen.
Ook ken ik meerdere mensen die daar in de buurt wonen (Gennep, Groesbeek) die bijna van de weg gereden werden door groepen fietsers, dan zit ik daar ook niet prettig als fietser.

Maar ook: Als ik ergens langs wil, wacht ik altijd rustig af tot er ruimte is. Dan denk je toch dat je door ouderen op e-bikes minder nageroepen zou worden dan de gemiddelde roeper, maar dan ben ik nog steeds een dolleman die rustiger aan zou moeten doen.

Rob71
Forum-lid
Berichten: 493
Lid geworden op: 16 feb 2017 11:06

Rob71 12 mei 2017 18:38

Nou is die streek bij Gennep ook weer zon streek waar te veel fietsers zich asociaal gedragen wat niet helpt voor ons positief imago. Ik rijd er zelf ook graag hoor, maar toch


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

neos
Forum-lid
Berichten: 1523
Lid geworden op: 18 apr 2005 22:41

neos 12 mei 2017 18:43

Met gevloek en getier richting Groesbeek om daar een rondje te doen...
En dat alles in dienst van de gemiddelde snelheid!!!
Ik zie ze vaak alleen op de brug is het al een crime!!
cornelli racing cycles Uden

Gebruikersavatar
Herman_N
Forum-lid
Berichten: 1684
Lid geworden op: 24 jun 2011 13:54
Locatie: Purmerend
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 12 mei 2017 20:01

Ik had dit topic nog niet opgemerkt en met de nodige nieuwsgierigheid ben ik gaan lezen. Meestal is dit soort onderwerpen voer voor stevige verbale matpartijen. Maar wat schetste mijn verbazing, op pagina 1 las ik zowaar een aantal genuanceerde meningen. Ik las stukken van mensen met medeleven, mensen die de hand in de eigen fietsersboezem staken en ook de zaak van de andere kant benaderden. Goh, wat een teleurstelling zeg.
Maar ik gaf het niet op en gelukkig las ik verder. Al snel bevond ik me alweer in het ouderwetse wapengekletter. Heerlijk ver van nuance, (bijna) scheldpartijen, beschuldigingen over en weer, hakken in het zand. Kortom, het gebruikelijke niveau loze gewauwel. Heerlijk toch, die voorspelbaarheid.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

El Pistolero
Forum-lid
Berichten: 1671
Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50

El Pistolero 12 mei 2017 20:43

Ik fiets altijd solo. Soms kom ik groepen tegen die amper aan de kant gaan. Soms haal ik groepen in die amper aan de kant gaan en vervolgens tevergeefs proberen aan te haken. Afgelopen week onnodig bijna van de weg gereden door een automobilist, ze stopte een stuk verderop en verontschuldigde zich. Jongeren die whatsappen op de fiets, fietsende ouderen die denken dat ze alleen op de wereld zijn of gewoon doof. Of je nu de bel gebruikt of je stem het is nooit goed, sterker nog als creatieve wielrenner doe je het nooit goed.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.

Wilier_Granturismo
Forum-lid
Berichten: 136
Lid geworden op: 18 mar 2012 14:56

Wilier_Granturismo 12 mei 2017 21:07

Topic is bijna een week geleden gestart, niemand het opgevallen dat onze TS niets meer van zich laat horen !?




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 12 mei 2017 21:19

Herman_N schreef: Heerlijk toch, die voorspelbaarheid.
en dan ben je nog tussen soortgenoten. Stel je voor dat we op FB een discu hadden met motormuizen en autobilisten erbij.

Gebruikersavatar
Sieper
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 07 okt 2013 17:36

Gebruikersavatar Sieper 12 mei 2017 21:29

Ik weiger dit te accepteren, mijn gewauwel is altijd zeer onvoorspelbaar. Daar ga ik prat op.
Afbeelding

Gebruikersavatar
De Jager
Forum-lid
Berichten: 243
Lid geworden op: 13 aug 2011 21:28

Gebruikersavatar De Jager 12 mei 2017 21:47

Wilier_Granturismo schreef:Topic is bijna een week geleden gestart, niemand het opgevallen dat onze TS niets meer van zich laat horen !?




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ik lees mee, maar vind niet echt zinvol om me in de discussie te mengen. Ik wacht wel op een PB met een concrete casus.

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 12 mei 2017 21:57

Ha Herman, gelukkig stellen we je niet teleur :-) En anders had je kunnen scrollen naar:
'Racefietser zonder helm'
'Schijfremmen'
'Campa-SRAM-Shimano'
..
..
..
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

jwpcycle
Forum-lid
Berichten: 431
Lid geworden op: 04 mei 2011 23:17
Locatie: Gennep

jwpcycle 12 mei 2017 22:10

Ik woon ook in Gennep maar kom uit Groesbeek en fietst dus veelvuldig in deze regio, zo ook Nijmegen maar ik kan jullie mening van asosiaal gedrag door de meeste wielrenners en of automobilisten niet delen.
Althans ik merk er nooit wat van, nu fiets ik wel meestal alleen.
Uitzondering op de regel hier in de omgeving wie zich wel asociaal gedragen zijn op dinsdag avond de Wedrenners vanuit Nijmegen die graag wielrennertje spelen en zich voor even prof wanen en met niets of niemand rekening houden.
Gebeuren ook vaak valpartijen, en juist dit soort groepen verziekt het voor de rest.
Dat is mijn mening.

Groot verschil hier merk je als je over de grens in Duitsland gaat fietsen daar hebben alle weggebruikers nog respect voor elkaar.

mackersv2.0
Moderator
Berichten: 3077
Lid geworden op: 10 mar 2008 16:48

mackersv2.0 12 mei 2017 22:23

De Wedrenners zijn inderdaad in en in triest.

Vloekend en schreeuwend door rood rijden, links rijden, andere weggebruikers de berm in dwingen hoort er allemaal standaard bij, anders heb je niet echt gefietst.
Never argue with a fool; onlookers may not be able to tell the difference.

Plaats reactie