Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Automobilisten terreur

TimGouda
Forum-lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 21 aug 2015 21:43

TimGouda 10 mei 2017 12:20

Een topic met als onderwerp "Fietsgroepen terreur" zou ook niet misstaan. Persoonlijk irriteer ik mij als solo-rijder meer aan grote fietsgroepen dan aan automobilisten. Buiten het feit dat ik er geen genoegen uit haal om verscholen in een peletonnetje enkel naar een achterwiel te kijken (is een mening), denk ik dat het aan deze fietsgroepen is om meer begrip te kweken bij andere weggebruikers. De wijze waarop dit onbegrip op bijv. social media geuit wordt is uiteraard niet juist, maar dat er veel onbegrip is over wielrenners is een feit en dat komt toch echt ergens vandaan.

Gebruikersavatar
AmstelGoldRaas
Forum-lid
Berichten: 232
Lid geworden op: 15 nov 2015 21:15

Gebruikersavatar AmstelGoldRaas 10 mei 2017 12:34

+1

Zeker waar dat sommige automobilisten zich ronduit hufterig (en levensgevaarlijk) gedragen, maar ook ik heb meer last van schreeuwende fietsgroepjes dan van automobilisten. Plus dat ik als solo-rijder (vrijwel altijd, bewuste keuze) ook wordt aangekeken/aangesproken op het gedrag van de testosteron-clubjes.

Gebruikersavatar
TheTourist
Forum-lid
Berichten: 406
Lid geworden op: 04 nov 2014 13:29

Gebruikersavatar TheTourist 10 mei 2017 13:00

2x +1... Is dat dan +2?

Afgelopen weekend nog werd ik bijna omver gekegeld, op mijn deel van het fietspad, door een tegemoetkomende groep waarvan er één het nodig vond om gewoon niet in te voegen. Ik was per slot van rekening maar helemaal alleen op dat hele grote stuk fietspad. Ik vermoed tenminste dat dat dan de gedachtegang is/was.
Canyon Endurace CF SL 8.0 Disc 2019

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8548
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 10 mei 2017 13:49

Als groep rijdend 1-2 kopmannen hele rit zodat ze iedere keer achter je dezelfde aanwijzingen krijgen en vooral afspraken maken qua invoegen.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8359
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 10 mei 2017 15:33

nijkie schreef:Als groep rijdend 1-2 kopmannen hele rit zodat ze iedere keer achter je dezelfde aanwijzingen krijgen en vooral afspraken maken qua invoegen.
Op papier is dat mooi, maar dan moet men zich er ook aan houden. Volgens mij heeft dat ook niet met het aantal kopmannen te maken, maar met de vraag of "de groep" zich wat aan wil trekken van de negatieve beeldvorming. Een plaatsbordsprintje mag toch over de hele weg?? Bij veel groepen wel.
Als ik zie wat gemiddelden van een sommige groepen zijn, en hoe groot die groepen dan zijn, dan zal dat volgens mij nooit tot een positieve beeldvorming komen.

Seriph
Forum-lid
Berichten: 102
Lid geworden op: 25 jul 2014 13:21

Seriph 10 mei 2017 16:36

Jans schreef:
nijkie schreef:Als groep rijdend 1-2 kopmannen hele rit zodat ze iedere keer achter je dezelfde aanwijzingen krijgen en vooral afspraken maken qua invoegen.
Op papier is dat mooi, maar dan moet men zich er ook aan houden. Volgens mij heeft dat ook niet met het aantal kopmannen te maken, maar met de vraag of "de groep" zich wat aan wil trekken van de negatieve beeldvorming. Een plaatsbordsprintje mag toch over de hele weg?? Bij veel groepen wel.
Als ik zie wat gemiddelden van een sommige groepen zijn, en hoe groot die groepen dan zijn, dan zal dat volgens mij nooit tot een positieve beeldvorming komen.
Hier ben ik het roerend mee eens. Mijn maten en ik rijden met een groepje van max 5 en veelal kleiner. Wij zijn wel eens bij een groep aangeschoven die blijkbaar ook weer uit twee kleineren groepen bestond. Op een gegeven moment besloeg de groep de hele weg omdat er naar elkaar gekeken werd en vanwege de te rijden route. En het kudde gedrag maakte iedereen wat asocialer met betreft oversteken en zo om de groep compleet te houden. Wij zijn toen na een paar kilometer maar onze eigen weg weer gegaan want het was gewoon niet lekker rijden.

Anderzijds ben ik solo ook wel eens bij een groepje aangesloten waar de samenwerking voortreffelijk was. Bij obstakels werd gewaarschuwd. Max 2 naast elkaar en op tijd en sneel in elkaar schuiven bij krapte op de weg of tegenliggers. Ligt dus ook heel erg aan de groep.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15962
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 10 mei 2017 17:08

Seriph schreef:...............
Anderzijds ben ik solo ook wel eens bij een groepje aangesloten waar de samenwerking voortreffelijk was. Bij obstakels werd gewaarschuwd. Max 2 naast elkaar en op tijd en sneel in elkaar schuiven bij krapte op de weg of tegenliggers. Ligt dus ook heel erg aan de groep.
Dat zou dan zo maar eens onze club kunnen geweest zijn. :)
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8945
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 10 mei 2017 20:53

Jullie zijn echt allemaal knettergek (of leiden allemaal aan een vorm van zelfhaat). Dit topic is gestart vanwege sommige automobilisten die zich misdragen, en binnen 1 pagina gaat het erover wat voor eikels we zelf wel niet zijn.

Nu ben ik in het verkeer zeker geen eikel op de fiets (trust me), maar zelfs al zou ik dat zijn, NIETS rechtvaardigt het "dus maar" roekeloos (of doelgericht) wielrenners in gevaar brengen met je stuk blik op wielen.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Wilier_Granturismo
Forum-lid
Berichten: 136
Lid geworden op: 18 mar 2012 14:56

Wilier_Granturismo 10 mei 2017 21:05

Ben 3 weken geleden moedwillig van de fiets gereden en ben in de berm gekomen ...
ik dacht nog, die beste man heeft me niet gezien ofzo ... niemand zou dit zo doen. Deze gedachte leek bevestigd te worden, de auto stopte zo,n 50 meter verderop en de man stapte uit. Terwijl ik weer op de fiets klom en richting de man fiets, staat de man nog te wachten op mij. Ik stop bij de man en ik vraag nog, had je me niet gezien ?
Het antwoord wat ik toen kreeg deed me versteld staan !
"Het is altijd hetzelfde met jullie, ik pak jullie allemaal op deze manier aan, jullie moeten er maar eens iets van leren" (ik neem hierbij aan dat de man fietsers danwel racefietsers in het bijzonder bedoeld. De man blijft agressief schreeuwen en blijft mij de doorgang versperren. Ik besluit niets te zeggen en de man uit te laten razen, de man is dermate aggresief in woord en gebaar dat hij zeer dreigend overkomt.

Ik heb geluk dat ik een taxi van achteren zie aankomen, de chauffeur toetert en de man springt snel in zijn auto en gaat ervandoor ...

Nog een foto gemaakt van zijn auto en kenteken, de volgende dag aangifte willen doen op het bureau, helaas geen tijd en maak maar op een dag een afspraak ... dat heb ik niet gedaan en uiteindelijk dus geen aangifte gedaan.

Wel in shock dat iemand bewust je van de weg drukt en dan ook nog even je komt vertellen dat dit bewust ging.

(Geen schade aan fiets of lijf, wat vieze kleren + fiets en een onzeker gevoel de eerste keren weer op de fiets)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Fietsen?altijd
Forum-lid
Berichten: 2744
Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21

Fietsen?altijd 10 mei 2017 21:09

53x11 schreef:Jullie zijn echt allemaal knettergek (of leiden allemaal aan een vorm van zelfhaat). Dit topic is gestart vanwege sommige automobilisten die zich misdragen, en binnen 1 pagina gaat het erover wat voor eikels we zelf wel niet zijn.

Nu ben ik in het verkeer zeker geen eikel op de fiets (trust me), maar zelfs al zou ik dat zijn, NIETS rechtvaardigt het "dus maar" roekeloos (of doelgericht) wielrenners in gevaar brengen met je stuk blik op wielen.
+1
Maak joe woar

marcvmegroot
Forum-lid
Berichten: 1385
Lid geworden op: 11 feb 2007 11:36
Locatie: Arnemuiden

marcvmegroot 10 mei 2017 21:12

Het ergste vind ik dat de Hermandad niks deed vanwege tijdsgebrek.
Als je nu in nog een pak slaag had gehad en je bloedend en met wat breuken in het ziekenhuis had gelegen?? Hadden ze dan wel tijd gehad. Maar dan was de vogel wel gevlogen.
Ik zou alsnog aangifte doen. Misschien als je het taxibedrijf nog weet dat ze de getuige kunnen achterhalen.
Voor mezelf zou ik er nog niet mee klaar zijn.

Marc
people are strange when you\'re a stranger

http://www.marcvmegroot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Infinito GB
Forum-lid
Berichten: 1436
Lid geworden op: 09 apr 2015 00:23
Locatie: Schagen

Gebruikersavatar Infinito GB 10 mei 2017 21:14

+1. Zelf heb ik ook continue te maken met de slechte reputatie van wielrenners. Vaak ben ik de enige fietser die wacht bij verkeerslichten, rem voor zebrapaden, gewoon op mijn eigen weg/fietspad helft blijf, en ga zo nog maar even door. Totaal geen enkele reden om mij daarvoor dood te moeten rijden.


Voorheen G.B. Lux Dream

Plaats reactie