Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2017

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5579
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 30 dec 2017 11:10

JC80 schreef: 30 dec 2017 11:03 En als de 11 steden net zulk rottig weer is als gister, laat ik die misschien wel lopen. Drie uur of bijna 10 uur maakt nog wel aardig verschil.
10 uur op de fiets in de omstandigheden van gisteren is gewoon gekkenwerk!
In het verleden ook wel gedaan, maar het slaat gewoon nergens op.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

i-mac

i-mac 30 dec 2017 12:09

colnagofreak schreef: 30 dec 2017 11:10
JC80 schreef: 30 dec 2017 11:0310 uur op de fiets in de omstandigheden van gisteren is gewoon gekkenwerk!
In het verleden ook wel gedaan, maar het slaat gewoon nergens op.
Gisteren mijn laatste rit van 2017 gefietst. Gezien de weersvoorspellingen gekozen voor de mtb. Maar ook met deze fiets was het soms gevaarlijk rijden. Na een uur zwakte de wind toch wat af, en kon ik zodoende nog een paar uurtjes genieten.
En zo kon ik nog in extremis de kaap van 16.000 km afronden. Samen met de iets meer dan 2500 kilometers met mijn stadsfiets, kan ik terugkijken op een mooie fietsjaar.

codex
Forum-lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 jul 2012 09:40

codex 30 dec 2017 12:18

2 jaar terug is de 11stedenfietstocht in de winter gestaakt door de vele verkleumde fietsers, die voor een deel totaal geen goede (regen)kleding aan hadden getrokken. Dunne fietskleding en maar 1 paar schoenen aan .gedurende de hele tocht.
De organisatie moest wel ingrijpen.Om erger te voorkomen.
Iedereen weet toch wel (wie fietst)...dat regen je door en door verkleumd maakt. In dienst moesten we eens op bivak( in de als maar durende stromende regen) en al je leger -kleding(oude troep toen nog van slechte kwaliteit) was op het laatst zeikknat... en dat is veel erger dan de ergste vrieskou.
Maar ja tegenwoordig heb je fantastische regenspullen. En je moet onderweg , een paar keer droge kleding en schoenen aantrekken.Dan is het wel goed te doen.Maar 9 uur fietsen in zeiknatte kleding en schoenen, in ook nog koude omstandigheden is niet te doen.
Maar ja het is wel een 11 stedentocht.

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5579
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 30 dec 2017 12:26

Natuurlijk met de juiste kleding, of wanneer je gelegenheid heb te wisselen van kleding dan is het te doen.
Maar de vraag is of 9 of 10 uur fietsen in de stromende regen in combinatie kou leuk is?
Nog afgezien van de vraag of het verantwoord is.

Achteraf misschien lijkt het heroïsch, en als je het hier post krijg je veel "respect", maar op het moment zelf is er toch echt geen zak aan.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5109
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 30 dec 2017 15:38

Vandaag was weer zo'n dag dat je je kwa handschoenen vergist.
Buienradar gekeken en die gaf na 9u droog aan, goed rekening houden met natte wegen aangekleed en aangehaakt bij de watertoren training.
Fietsen normaal zo'n 3 uurtjes, maar werden er vandaag 4.
Eerste uren motregen icm spray/zand handen goed laten afkoelen, normaal wissel ik dan van handschoenen maarja die had ik dus niet bij me.
Onderlaagje uitgedaan scheelde gelukkig al een hoop, was nog wel even lastig om handschoenen daarna weer aan te krijgen.
Gelukkig was het iets warmer als gisteren, dit icm vrieskou is gewoon niet leuk.
Zeker zo met groepje is het nog best leuk/schuilen voor wind.
Alleen koel je zo af als je in het wiel zit met hartslag rond de 100.
En veel mensen wilden op kop opwarmen ;)

Achteraf wel weer leuk zo'n rit, 140km.
Morgen nog even proberen de festive 1000 afstand te voltooien, wat toch de echte afstand is.

Afbeelding
https://www.strava.com/activities/1333022843

Gebruikersavatar
MarcFaFo
Forum-lid
Berichten: 1538
Lid geworden op: 30 sep 2012 20:39

Gebruikersavatar MarcFaFo 30 dec 2017 15:49

Ff een rondje, 55km, hier in de windhoek van Zuid Holland gemaakt. Hartslag 165 (177 max bij mij) en 24,5 km/u. Een echte zuidwester. Was wel weer leuk als ie in de rug blies
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.

JC80
Forum-lid
Berichten: 331
Lid geworden op: 02 okt 2017 17:14

JC80 30 dec 2017 19:09

DDX schreef: 30 dec 2017 15:38 Vandaag was weer zo'n dag dat je je kwa handschoenen vergist.
Buienradar gekeken en die gaf na 9u droog aan, goed rekening houden met natte wegen aangekleed en aangehaakt bij de watertoren training.
Fietsen normaal zo'n 3 uurtjes, maar werden er vandaag 4.
Eerste uren motregen icm spray/zand handen goed laten afkoelen, normaal wissel ik dan van handschoenen maarja die had ik dus niet bij me.
Onderlaagje uitgedaan scheelde gelukkig al een hoop, was nog wel even lastig om handschoenen daarna weer aan te krijgen.
Gelukkig was het iets warmer als gisteren, dit icm vrieskou is gewoon niet leuk.
Zeker zo met groepje is het nog best leuk/schuilen voor wind.
Alleen koel je zo af als je in het wiel zit met hartslag rond de 100.
En veel mensen wilden op kop opwarmen ;)

Achteraf wel weer leuk zo'n rit, 140km.
Morgen nog even proberen de festive 1000 afstand te voltooien, wat toch de echte afstand is.

Afbeelding
https://www.strava.com/activities/1333022843
Die kerel van Rapha begon inderdaad met 1000km, omdat hij dacht dat de pro's ook dat soort afstanden reden tijdens de feestdagen. Toen een pro hem vertelde dat zij hooguit de helft reden, maakte hij er voortaan de festive500 van. En de rest 'is history'.

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1754
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 30 dec 2017 19:29

Was er donderdag van uit gegaan dat het wellicht laatste (buiten)ritje van het jaar was, maar tegen de middag begon het te kriebelen en was in ieder geval droog.
Dus rond 13:00u op pad, met idee om nog een rondje van zo'n 100 km te pakken. Toen ik wat meer richting de open vlaktes kwam begon ik al te twijfelen of het wel goed idee was. Paar stukken amper 20 km/u.
Ja, tegenwind wordt je sterk van etc. maar vandaag onvoldoende motivatie (en goede benen) om door te gaan. Nog 1 keertje bijna de sloot in gewaaid en teken om het lekekr in te korten.
Dus na 2:30u weer terug en geen spijt van.

Afbeelding
Volgens plaatje 6,9 m/s wind, maar voor het gevoel veel en veel meer. :mrgreen:

https://www.strava.com/activities/1333145522
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Rayb81
Forum-lid
Berichten: 230
Lid geworden op: 01 mei 2014 09:41

Rayb81 31 dec 2017 02:04

Ik vind het wel leuk dat ik de afgelopen maand al 3 profs met spatborden heb zien fietsen.
Mijns inziens alleen maar verstandig!
Fiets er zelf ook mee en schaam mij daar ook niet voor.

Vandaag was ik er na 60km wel weer klaar mee.
Stond weer een windkracht 6 hier in Noord-Holland wat het geen leuk fietsweer maakte.

Hoop morgen (vandaag) nog een ritje te doen en dan sluit ik het jaar wel af.

Stornie
Forum-lid
Berichten: 179
Lid geworden op: 15 jul 2017 09:27

Stornie 31 dec 2017 09:26

Het waait zo te zien vandaag nog harder.
Hier in het oosten is het droog, dus ik stap zo op de fiets voor mijn laatste rondje dit jaar!

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5109
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 31 dec 2017 18:24

Er stond weer flinke bak wind, dus tja dan maar gebruik maken van de wind om de festive 1000 af te ronden.
Fullspeed naar leeuwarden, in het begin beetje spannend op de polderweggetjes in Noord-Holland (vooral rond Ursem) paar keer bewust wat langzamer moeten rijden om niet in de berm te belanden.
In de kop van Noord-Holland kon snelheid omhoog, wind was iets minder en ik had hem lekker in de rug.
Kwam helaas versnellingen te kort, 52x11 en dan 110 cadans terwijl je eigenlijk nog wel harder kan kwa wattages.
Lekker laagvliegen over de afsluitdijk, voor de KOM heb je echt wel minimaal een 54 voorblad nodig.

134km met 38,5 gemiddeld.

Afbeelding

https://www.strava.com/activities/1334609234

Eindstand dit jaar 36.701km en 151.752hm

bluv107
Forum-lid
Berichten: 1799
Lid geworden op: 13 aug 2008 15:33
Locatie: Nieuw Oosteinde

bluv107 01 jan 2018 15:04

Dat je nog tijd hebt om te werken, pff ;)
It takes an awful lot of money to look this cheap - Dolly Parton

Plaats reactie