Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2017

Gebruikersavatar
plantagenet
Forum-lid
Berichten: 2227
Lid geworden op: 20 apr 2008 00:08
Locatie: Purmerend

Gebruikersavatar plantagenet 05 jan 2017 19:01

Na de lunch vertrokken voor een ritje van 74 km. Mooi fris weer met laagstaand zonnetje. Ik had gehoopt op wat meer rugwind tijdens het tweede deel, maar blijkbaar was de wind vanuit de NO hoek wat gaan ruimen naar de O hoek
https://www.strava.com/activities/822097625
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Weer of geen weer....één van twee is er altijd

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5880
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 05 jan 2017 19:28

Vandaag oostenwind dus vanuit Almere vertrokken voor een rondje 'richting' Lelystad. Eigenlijk gewoon voor een rondje en onderweg maar eens kijken hoe de vlag (de kou en wind) ervoor stond. Dus na een halfuurtje maar besloten om geen Oostvaardersplassen te ronden maar door te rijden tot aan Lelystad. Onderweg tot aan de andere kant van Lelystad gezelschap gekregen van een wielrenner op een mooie De La Rosa om daarna mijn weg te vervolgen richting Lelystad-Haven via het windmolenpark richting Swifterbant. Ondanks de kou (1°C) en de matige oostenwind (3Bf) die een gevoelstemperatuur geeft van ong. -4°C was het met het zonnetje heerlijk fietsen. Hier en daar, vooral waar de laagstaande zon geen vat had gekregen, was het glad en ben ik toch drie keer bijna onderuit gegleden. Enfin, op de dijk naar Almere maar besloten om voor een +100km ritje (GF) te gaan gezien de slechte weersverwachtingen - ijzel, sneeuw etc. - de volgende dagen (weken). Bij thuiskomst eerst de hond uitgelaten om daarna na een douche en een lekkere spaghettimaaltijd de ketting, kettingwielen, derailleur etc. schoon en droog te maken, de rest - de fiets ziet eruit als een 'beest'- komt morgen wel. ;)

https://www.strava.com/activities/822026964

https://www.relive.cc/view/822026964
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

ruud_k
Forum-lid
Berichten: 642
Lid geworden op: 14 mei 2010 18:51

ruud_k 05 jan 2017 20:06

Als notoire mooi weer rijder ook maar eens mijn eerste rit gedaan. Gezien de noordoostenwind ben ik vanuit het Gooi ook de Flevopolder in gedoken !

Ik moet zeggen, ik heb 2 maanden op de Tacx trainer alleen maar intensieve interval trainingen van maximaal een uur gedaan, maar eigenlijk komt dat zo'n duurtraining alleen maar ten goede merkte ik.

De eerste 47km zitten erop...

Afbeelding

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 05 jan 2017 20:16

Hehe lekker weer vandaag. Heen en weer gefietst naar Sliedrecht, daar 4 geocaches gezocht en toen weer terug gefietst. Bijna op de millimeter af 50 km. Wel werd het later koud en het vroor denk ik want hier en daar zag ik gladde opgevroren stukken.
Veni. Vidi. Fietsie.

Gebruikersavatar
plantagenet
Forum-lid
Berichten: 2227
Lid geworden op: 20 apr 2008 00:08
Locatie: Purmerend

Gebruikersavatar plantagenet 05 jan 2017 21:24

Orlok schreef:...besloten om voor een +100km ritje (GF) te gaan...
Netjes Johan, een 100+ km rit bij deze temperaturen!
Weer of geen weer....één van twee is er altijd

fietsernl
Forum-lid
Berichten: 601
Lid geworden op: 29 apr 2004 13:35

fietsernl 06 jan 2017 08:25

Lekker 90 km (38.3 gem) gereden op de donderdagtraining binnen op de wielerbaan in Alkmaar.

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5880
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 06 jan 2017 10:20

plantagenet schreef:
Orlok schreef:...besloten om voor een +100km ritje (GF) te gaan...
Netjes Johan, een 100+ km rit bij deze temperaturen!
Dankje @Plantagenet maar het viel wel mee hoor. Goed aangekleed, zweetshirt, wollen wielershirt en daaroverheen de winterfleece (jack en langeboek) en in de nek/hals een balaclava die je evt. tot over de neus kan trekken - bril beslaat dan wel - houden de kou tegen. Winterfleece vingerhandschoenen en neopreen overschoenen met daaroverheen acryl overschoenen tegen het opspattende water en onder de helm een windstoppermuts completeren de boel (alles van Castelli). :like:
Heb alleen wel een beetje last van de koude wind in het gezicht en ondanks de fietsbril in de ogen, vooral de uren na het fietsen en doe dan vaak de ogen dicht 's-avonds tijdens het tv kijken, haha. ;) .
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Fietsen?altijd
Forum-lid
Berichten: 2744
Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21

Fietsen?altijd 06 jan 2017 11:01

Gisteren de mtb route van Holten en Hellendoorn gereden. Holten veel brede paden maar wel een stuk minder dan een jaar of 3 terug. Hellendoorn is echt één van de beste routes van Nederland en ontzettend lekker flow!
Maak joe woar

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1754
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 06 jan 2017 21:39

Gezien de voorspellingen voor zaterdag er vandaag maar een lekkere rit op de Utrechtse Heuvelrug van gemaakt op de MTB.
Ondergrond zoals verwacht knetterhard en nergens modder of wat dan ook.
Begon met -6.5 graden en bleef gedurende de hele rit vriezen en overall -2 graden. Maar door voldoende kleding en lekker door te trappen geen seconde koud gehad.
Route was min of meer de z.g. UHR5 (5 routes van de Utrechtse Heuvelrug) aangevuld met 4 extra rondjes Rhenen omdat deze o zo lekker is.
Na 5:30u stond er toch lekker 103 km en 1.100 hm op de teller.

Afbeelding

https://www.strava.com/activities/823043281
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8945
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 06 jan 2017 22:37

Da's een beste afstand! Je hebt duidelijk een betere dag uitgekozen dan ik voor de UHR deze week..

Zelf deze morgen een kort rondje (60k) groene hart gedaan. Prachtig, maar oh zo koud! Daardoor niet vooruit te branden, en na afloop bijna letterlijk janken van de pijn aan mijn tenen onder de douche...

Wel mooie plaatjes:
Afbeelding
Afbeelding

https://www.strava.com/activities/822818216
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 06 jan 2017 22:54

53x11 schreef:Daardoor niet vooruit te branden, en na afloop bijna letterlijk janken van de pijn aan mijn tenen onder de douche...
Zal wel een warme douche geweest zijn. Je moet ook niet met ijskoude handen onder een warme kraan met juist normaal koud water gebruiken op dat moment.

Hoe het fysiologisch werkt weet ik even niet maar in praktijk werkt het.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Heppiebianchi
Forum-lid
Berichten: 1427
Lid geworden op: 23 apr 2015 21:36
Locatie: Amstelveen

Heppiebianchi 07 jan 2017 07:13

Mooie foto's bruggetje bij de Ronde Hoep ?
Ik kon me er gister niet toe verzetten te fietsen in die kou, respect :like:
Olympia Ikon ultegra 2015
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020

Plaats reactie