Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2017

wdfl
Forum-lid
Berichten: 723
Lid geworden op: 02 mar 2015 16:27

wdfl 29 jan 2017 11:39

vandaag gestart met het idee om de januari challenge van strava nog binnen te halen.
5km in de rit werd al duidelijk dat dit een mission impossible zou worden, geen kracht in de benen, absoluut niet warm hebben (evenveel laagjes als vorig weekend en ton warm bij kouder weer) en beide handen tintelende/slapende en gevoelloze handen

dus tevreden met 1/3 van de geplande afstand (31km)
And if it's fast or slow
All I really know is I'm gonna enjoy the ride (Krewella- Enjoy the ride)

Helen
Forum-lid
Berichten: 323
Lid geworden op: 11 sep 2011 18:28
Locatie: Amsterdam

Helen 29 jan 2017 14:01

Vanochtend een kort ritje met een vriendin met wie ik wel vaker fiets, meestal na een last minute fiets'date' . Zo ook vanochtend. Routecook spontaan bedacht: naar 't Kalfje gereden, door naar Ouderkerk a/d Amstel - Uithoorn - Aalsmeer langs N196-Ringvaart tot Sloten en terug. Ca. 45 km. Voor een volgende keer een alternatief voor de N196. Af en toe een verkeerslicht vind ik niet erg (kan hier bijna ook niet anders), maar dat waren wel erg veel verkeerslichten. Bijvoorbeeld via de Kwakel, Vuurlijn oid. Was in elk geval gezellig fietsen (waardoor we helemaal vergaten een foto te maken) en bijna tussen de buien door gelaveerd. Fiets had wel een poetsbeurt nodig ;-) https://www.strava.com/activities/84795 ... 1485688906

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3390
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 29 jan 2017 17:05

Vandaag op een vuil parcours mezelf wat pijn gedaan: af en toe een minuutje of daaromtrent doortrekken in de rode zone, met een gevoel dat de power er echt niet is (en dat bewezen de Strava segmenttijden ook). Met de Enve wielen onderweg, en die remmen dus echt even goed wanneer alles nat is, als in het droge; gewoon top.

https://www.strava.com/activities/848012457
Afbeelding

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1754
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 29 jan 2017 17:34

Na ongeplande "rustdag" (bier) van gisteren, vanmorgen op de CX getrapt om lekker stukje te doen. MTB op de Utrechtse Heuvelrug echt geen zin in, want zie nog steeds de lol van het baggeren / slopen materiaal niet in. Bij de parkeerplaatsen langs de routes toch nog genoeg liefhebbers, goed voor de handel :lol:

Het weer redelijk muv laatste stukje regen, maar verder niks mis mee. Nu lekker de heuveltjes van de Utrechtse Heuvelrug gepakt met op de terugweg kleine omweg, om daarmee op de 125 km uit te komen. Was het aardig zat, maar wel lekker gevoel. Vlot boel schoon spuiten, douchen en precies op tijd om vd Poel 4 x lek te zien rijden.....

Afbeelding
Afbeelding
Hier en daar nog wat sneewresten

Afbeelding
Bovenop de Amerongse berg bij het MTB parcours.

https://www.strava.com/activities/848162103
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Heppiebianchi
Forum-lid
Berichten: 1427
Lid geworden op: 23 apr 2015 21:36
Locatie: Amstelveen

Heppiebianchi 29 jan 2017 17:44

Vanmorgen klein rondje om de pijn in mijn benen van gisteren er uit te trappen.
Droog en redelijke thempratuur.

https://www.strava.com/activities/847863412
Olympia Ikon ultegra 2015
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020

Gebruikersavatar
noepzor
Forum-lid
Berichten: 216
Lid geworden op: 01 sep 2009 15:49
Locatie: Goor

Gebruikersavatar noepzor 29 jan 2017 18:49

Ik heb de Gran Fondo van januari nog even binnengehaald met een rondje tankenberg. Ik heb rustig aan gefietst, daardoor viel de snelheid met de wind tegen wel erg terug. Uiteindelijk wel uitgefietst maar kan de beentjes wel voelen. Weer was prima, met vlagen zonnetje. Weg was vies, na de rit direct fiets schoongemaakt.

https://www.strava.com/activities/848251640
TREK Emonda SL5 Afbeelding

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5111
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 29 jan 2017 19:43

Windje, natte wegen en soms wat gedruppel.
Herfst is duidelijk weer terug, doe mij maar het weer van vorige week.
Toch ff klein rondje van 70km gefietst.

Afbeelding

https://www.strava.com/activities/848321210

marcvmegroot
Forum-lid
Berichten: 1385
Lid geworden op: 11 feb 2007 11:36
Locatie: Arnemuiden

marcvmegroot 29 jan 2017 20:43

Gister alles mooi schoongemaakt omdat ze vandaag een droge dag met een zonnetje afgaven. Mooi om iets voor half 10 vertrokken voor rondje Walcheren. Zeer veel wind 5-6 BFt, koud 3-4 graden. Alles lag nat en modderig.
Alle werk van gisteren was voor niks, na nog 10 km te gaan buitje regen.
Had ik er spijt van. Nee, heb weer eens lekker buiten gespeeld met de racer......65 km in iets meer dan 2 uur. Vond het prima zo.
people are strange when you\'re a stranger

http://www.marcvmegroot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 29 jan 2017 20:45

Hahaha , dat zag ik aankomen, gisteren droog en een stevige rit en vandaag een natte zooi dus thuisgebleven.
Dinsdag nieuwe kansen.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

oehT
Forum-lid
Berichten: 228
Lid geworden op: 09 jun 2015 13:46
Locatie: Kop van Overijssel

oehT 29 jan 2017 20:55

DDX schreef:
oehT schreef:Door de tempowisselingen, de heren vonden het bijvoorbeeld nodig volstrekt willekeurig aan te pikken bij voorbij razende Velorockets, heb ik losgelaten. Dat van 36 naar 46 km per uur was ff te veel voor deze voornamelijk solo-rijder.


Was in begin wel mooi dat aantal mensen zich compleet aan het opblazen waren en zich daarna tegenkwamen, zie je vaker bij dit soort ritten.
En mij dan waarschuwen dat ik wel erg hard ging en de rit net begonnen was, gelukkig heb ik wel wat ervaring met krachten verdelen :lol:
En zat er ook eentje bij die niet doorhad dat je geen windvoordeel hebt als je zo'n velomobiel volgt.
Ik heb mij kostelijk vermaakt om eerlijk te zijn. :like: Ik wist na 10 km dat ik de eerste groep niet de hele tijd bij kon houden. Dus vlot voor een eigen tempo gekozen, waardoor ik een mooie afstand aan het elastiek zat. Die tempowisselingen deden mij de das om, als ik daar in mee was gegaan, dan was ik klaar geweest. Dus jullie laten gaan en een groepje bekenden gezocht bij de eerste check, waarna we er een mooie dag van hebben gemaakt. Slugbait nog een tijdje gesproken, vlak voor het frietkot. Bij de frituur nog een tijd gesproken met forumlid Boekelo.... Leuk beide gesproken te hebben. Het sociale deel vind ik belangrijk, naast een lekker tempo rijden met wat gelijkgestemden. Forumlid Richard heeft kort voor de finish nog een meisje geholpen die vlak voor ons van de stadsfiets viel. Ik had het niet eens door. Ik reed op kop, vloog er langs en constateerde dat ik niemand meer in het wiel had zitten, dus ik terug waar de hele ploeg aan het wachten was en Richard de tijd nam het meisje te helpen. Uiteindelijk heeft hij zijn auto gehaald en de jongedame van a. naar b. gebracht omdat fietsen niet meer kon.

Kortom: van alles meegemaakt. Van wat temporijden aan het begin, tot lekker tafelen bij de frituur :lol: Ik weet van Tecklenburg dat in ploegje DDX het niet heel anders gaat, anders dan dat dit ploegje iets vlotter de trappers ronddraait. Ook daar wordt gewacht op elkaar, vlak voor Boekelo zelfs op DDX die een bandje moest wisselen.
Walter G schreef:Een brevet is geen wedstrijd, maar blijkbaar wel, als ik dit zo teruglees.
Kortom: Je hebt gelijk, maar het valt mij op dat je terugkomt hierop, wat niet erg is. Ik las in een post ergens eerder (1e post topic Bunnik wellicht?) dat je dit ook al opmerkte. En een boodschap bij herhaling komt vaak voort uit een groeiende behoefte (of irritatie) ergens over, een emotie die zorgt voor remarks als hierboven door mij gequoot.

Mag ik vragen waarom je deze boodschap, nu 2x reeds, met ons deelt? En, nog belangrijker, wat je hiermee wilt bereiken? Dit is overigens niet lullig bedoelt hoor, ik ben simpelweg benieuwd, het viel mij op zeg maar.

Ook nog ff ontopic: Vandaag het zuur wat uit de benen willen fietsen. Alleen flinke woei in de polder en op de dijken. Rondje van 65 gemaakt, waarbij het tempo flink omlaag is gegaan om 'relaxed' een rondje te maken. Hoop modder, ook nog sneeuw en wat ijsplekken. Lente is nog ver weg, het werd vandaag weer herfst richting begin winter :oops:
Laatst gewijzigd door oehT op 29 jan 2017 21:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Vangalo74
Forum-lid
Berichten: 480
Lid geworden op: 09 dec 2015 20:23

Vangalo74 29 jan 2017 21:00

Fijn ritje gedaan met andere deelnemers van de ride 2017, na de bijeenkomst toch nog een flinke groep die zin had om te rijden.. kort rondje 50 km of zo, het gaat top worden.. nu genieten van de trainings arbeid :like:

DeletedUser01
Forum-lid
Berichten: 3500
Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11

DeletedUser01 29 jan 2017 21:56

oehT schreef: Mag ik vragen waarom je deze boodschap, nu 2x reeds, met ons deelt? En, nog belangrijker, wat je hiermee wilt bereiken? Dit is overigens niet lullig bedoelt hoor, ik ben simpelweg benieuwd, het viel mij op zeg maar.
Het is een constatering, zeker geen irritatie of iets dergelijks. Ik wil hiermee benadrukken dat het voor anderen niet moet over komen alsof een brevet van 200 kilometer een racewedstrijd is.
Heerlijk als je met elkaar een lekker tempo kunt rijden en volhouden, super! De valkuil is dat je in een groep snel boven je macht gaat rijden en af moet haken met alle mogelijke problemen daarna (niet kunnen navigeren met een GPS of geen juiste route hebben bijvoorbeeld).
Ik wil ook niet belerend over komen, daar hebben we onze politiek in Den Haag al voor.

Plaats reactie