Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Door weer en wind of mooi weer fietser?

Wat doe jij?

Als ik wil fietsen ga ik, ongeacht het weer
37
19%
Ik ga meestal wel maar laat me soms tegenhouden
131
66%
Ik fiets alleen bij zonneschijn of zachte temperaturen
24
12%
Ik fiets juist bij wat slechter weer
5
3%
 
Totaal aantal stemmen: 197

PetiK
Forum-lid
Berichten: 147
Lid geworden op: 31 mar 2015 13:03

PetiK 11 aug 2016 09:06

Ik heb ongeacht het weer, nooit spijt gehad dat ik op de fiets ben gestapt. Als ik dus gepland had te gaan rijden, rijd ik.

jeffrey86
Forum-lid
Berichten: 38
Lid geworden op: 17 dec 2015 18:53

jeffrey86 11 aug 2016 19:11

Net als veel andere van hier fiets ik woon/werk in welk weertype dan ook.
Voor mijn plezier rondjes laat ik mij alleen tegenhouden als de weersvoorspelling alleen maar regen aangeeft.
Een bui af en toe is niet zo'n ramp.

Bredalp
Forum-lid
Berichten: 625
Lid geworden op: 19 jul 2013 00:12

Bredalp 11 aug 2016 19:49

53x11 schreef:Jouw fiets is van vliegpapier gemaakt?

Ik deel de mening van Havana, ik fiets wanneer ik van plan was om te fietsen.
Nee, maar mijn cash flow wel. Wil de fiets zolang mogelijk richting 'nieuwstaat' houden, zodat ik lang met de onderdelen kan doen.

Correct me if i am wrong, ik weet dat een fiets niet zomaar slijt, je cassette, ketting ed. Maar het maakt wel verschil toch? Althans, dat heb ik begrepen uit de vele topcis. Sommigen kopen er zelfs een winterfiets voor om hun racer te sparen.

Bovendien..... Ik heb nog helemaal niks kwa regenkleding. En komt ook nog bij dat als ik in de regen fiets/sport, ik gegarandeerd verkouden raak. En daar ook niet heel makkelijk van af kom.


Kortom... Ik heb genoeg valide slappe excuses haha, :lol: .

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8926
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 11 aug 2016 22:20

Dingen slijten wel harder inderdaad, maar het scheelt al veel als je de draaiende onderdelen na afloop goed schoonmaakt en eventueel van wat verse olie voorziet. Een nieuwe ketting en cassette van 105 niveau kost ook de wereld niet en gaan ook bij weer en wind gebruik best 5000 km of meer mee. Zou voor mij geen reden zijn om het fietsen te laten iig, maar dat beslist ieder voor zich uiteraard.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

laurens87
Forum-lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 29 jul 2013 15:38

laurens87 12 aug 2016 07:30

Regen tijdens een rit is nooit zo erg, bij echt harde regen zal ik thuis niet vertrekken. Bij miezer of een matig buitje alleen als ik met anderen afgesproken heb.
Afgelopen woensdag was een goed voorbeeld van een bui waarbij ik niet zou vertrekken, ik had deze bui echter de laatste 10 van de 100km... Een kleine rode vlek op buienradar waar ik 10km lang van mocht genieten... Maar goed, ik kwam met een grote glimlach thuis!
Change is the only constant... Hanging on is the only sin...

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 12 aug 2016 07:47

Bredalp schreef:
53x11 schreef:Jouw fiets is van vliegpapier gemaakt?

Ik deel de mening van Havana, ik fiets wanneer ik van plan was om te fietsen.
Nee, maar mijn cash flow wel. Wil de fiets zolang mogelijk richting 'nieuwstaat' houden, zodat ik lang met de onderdelen kan doen.

Correct me if i am wrong, ik weet dat een fiets niet zomaar slijt, je cassette, ketting ed. Maar het maakt wel verschil toch? Althans, dat heb ik begrepen uit de vele topcis. Sommigen kopen er zelfs een winterfiets voor om hun racer te sparen.

Bovendien..... Ik heb nog helemaal niks kwa regenkleding. En komt ook nog bij dat als ik in de regen fiets/sport, ik gegarandeerd verkouden raak. En daar ook niet heel makkelijk van af kom.

Kortom... Ik heb genoeg valide slappe excuses haha, :lol: .
Een fiets is in mijn ogen een gebruiksvoorwerp (die ik ook het liefst in nieuwstaat hou). Het spul kan allemaal prima tegen regen, zo lang je het maar even afspoelt en droog maakt na gebruik en daarbij de lagers vermijd. Een fiets binnen houden om slijtage van een ketting en cassette tegen te gaan is een beetje ver gezocht vindt je niet?

Een winterfiets wordt vaak gebruikt zodat deze niet na elke rit gepoetst hoeft te worden en/of om oude onderdelen op te rijden. Als ik het echter zo lees heb je nog wel een paar excuses :mrgreen:.

Ps. Het concept 'winterfiets' is op zijn beurt ook weer een excuus om bij het thuisfront een 2e nieuwe fiets te verantwoorden.

ruud_k
Forum-lid
Berichten: 642
Lid geworden op: 14 mei 2010 18:51

ruud_k 13 aug 2016 17:27

Heeft het zin om bij slecht weer te fietsen (trainen) dan ?

Anyway, klein buitje onderweg vind ik geen probleem, maar ik plan mijn ritten wel in droog weer. Overigens bij windkracht 6 of hoger fiets ik ook niet.

Regen, harde wind, been there, done that. Sinds ik geen wedstrijden rijd heb ik tenminste de keuze hahaha !

Oh ja, ik heb een hekel aan poetsen. Dus dat speelt ook wel een rol...

Sensa-tion
Forum-lid
Berichten: 75
Lid geworden op: 26 jul 2016 21:18

Sensa-tion 13 aug 2016 17:43

ruud_k schreef:Heeft het zin om bij slecht weer te fietsen (trainen) dan ?
Ik zou graag willen denken van wel.

Hoewel ik nog niet zo lang fiets, ben oktober vorig jaar begonnen, heb ik sindsdien wel veel weersomstandigheden meegemaakt. Regen, sneeuw, hagel, -10 etc... Door die ervaringen denk ik dat ik beter voorbereid ben op dat soort weertypes dan wanneer ik alleen met zonneschijn op de fiets zit. Het laat me niet tegenhouden, kan ik beter zeggen.

RonaldH76
Forum-lid
Berichten: 668
Lid geworden op: 26 mar 2016 23:14
Locatie: Hogtown

RonaldH76 13 aug 2016 20:04

Bij regen en ijzel fiets ik niet,ik doe het voor mn plezier.
Apex Aerodyne Ultegra Di2 - Scope R5 disc
Canyon Grizl 7 Suspension - Quasar QS45 disc

Sensa-tion
Forum-lid
Berichten: 75
Lid geworden op: 26 jul 2016 21:18

Sensa-tion 13 aug 2016 21:54

Ik uiteraard ook. Maar doordat ik in de herfst begon en zodoende de hele winter heb doorgefietst (woon/werk) zal ik nu sneller de fiets pakken bij dat soort weer dan wanneer ik, zoals voorheen altijd alleen maar met 25 graden en een zacht briesje zou gaan.

Gebruikersavatar
Sieper
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 07 okt 2013 17:36

Gebruikersavatar Sieper 13 aug 2016 23:52

Mooi weer fietser hier. Het ergste van regen vind ik nog wel dat op een gegeven moment het gaat klotsen in je schoenen, dan ben ik echt gezien, wat een moraalkiller. Of zoals laatst een keer s avond, een uur in een plaatselijke bui gezeten, bleef maar boven me hangen. was zo koud, dagje ziek van geweest.
Afbeelding

NoChain
Forum-lid
Berichten: 1269
Lid geworden op: 04 sep 2011 20:18

NoChain 14 aug 2016 00:03

Naar het werk fiets ik door elk weertype, met koersfiets niet. Ik fiets voor mijn plezier en regen+koud is een no go. Beetje regen onderweg deert me niet zolang de temperatuur ok is.
Sinds er zoiets als Zwift bestaat kan je ook gewoon op een droge manier een kwalitatief veel betere training afwerken ipv de flandrien uit te hangen. Dan blijf je al eens rapper binnen, ik geef het toe.

Plaats reactie