Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Noordhollandsche Strade Bianche

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2318
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 27 jul 2018 13:49

Inmiddels is deze Noordhollandsche Tro-Bro Léon — zo grofweg tussen Groet en Oosthuizen — uitgestippeld, resulterend in een mooi rondje van 130 km en 32 offroad-secties (gravel, schelpen, bos-/duinzand, gras, kasseien) met een gezamenlijke lengte van 31 km. In totaal zijn 9 secties (deels) voorzien van een grastapijtje. Het handigste vervoermiddel voor de Tro-Bro Léon-variant is een beach-/gravelbike.

De start/finish is bij pontje Akersloot (€1,20 p.p.). Dit pontje vaart doordeweeks vanaf 7u00 en in 't weekend vanaf 8u00. Alleen elke eerste dinsdag van de maand vaart ie niet tussen 9u30 en 12u30 (vanwege onderhoudswerkzaamheden).

Afbeelding

Met zijn fraaie en toepasselijke naam staat de Notweg min of meer symbool voor de gehele route. Achtereenvolgens stuit je daar op gras, gravel, stof/zand (en tegenliggers), en op strak asfalt...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De Kruisoorderweg — de moeder der graswegen ;) — mag uiteraard niet ontbreken...
Afbeelding
Afbeelding

En om enig idee te geven, nog wat sfeerplaatjes...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Let wel, er zijn ook 3 relatief eenvoudige trajecten van het Schoorlse mtb-parcours in de route opgenomen, die evenwel tijdens droge perioden (zoals momenteel het geval is) zo her en der nogal mul kunnen zijn. Het eerste traject verloopt nabij De Kerf...

Afbeelding
Afbeelding

Geen zin in de betreffende trajecten van het mtb-parcours? Zie dan de navolgende tekst en uitleg...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

jacksshadow
Forum-lid
Berichten: 137
Lid geworden op: 06 jun 2007 20:52

jacksshadow 01 aug 2018 21:26

Ik krijg meteen zin om te gaan fietsen Buzz :-)
Zou je de route op gpsies weer open willen zetten, deze staat nu nog als 'niet vrij gegeven'.
Denk dat ik vrijdagochtend dan 'even' op stap ga!
rule #5

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2318
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 02 aug 2018 11:55

De TBL-route is bij buurtschap Zanegeest aangepast en inmiddels weer vrijelijk te downloaden.

termi748
Forum-lid
Berichten: 364
Lid geworden op: 16 jan 2014 08:54

termi748 06 aug 2018 10:44

Afgelopen zaterdag de XL route gereden van 155km.
Was nog bang dat het lastig zou worden op de aero racer met 25mm bandjes dus maar een extra binnenbandje en wat patronen meegenomen maar met wat beleid ging het prima. Door de wind en toch sommige lastige stroken werd het een zwaar dagje voor mij.

Wel mooi gefietst en ik kwam op plaatsen waar ik nooit was geweest. Een aanrader dus!

https://www.strava.com/activities/1748997661

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2318
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 09 aug 2018 15:00

Gisteren met z'n zessen de TBL-route (130 km) gereden. Was pittig maar ook heel mooi. Alleen op de Oudelandsweg (grasdijk) moest er 2x over een veehek geklauterd worden. Die hekken (die naar verluidt de laatste tijd wel vaker dicht staan) dienen als sluis om het vee van het ene naar het andere weiland te verhuizen. De koeien waren evenwel in geen velden of wegen/weiden te bekennen. Het is weliswaar een mooie grasdijk maar inmiddels heb ik de GPS-route toch maar aangepast en een vervangende nabijgelegen sectie toegevoegd.

Overigens waaide het gisteren wel stevig, maar dat mocht de stoffige pret uiteraard niet drukken. Door het vele draaien en keren, blies de wind bovendien veelvuldig vanuit een andere richting. Is ook weleens lekker!

Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2318
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 02 sep 2018 21:07

Prima omstandigheden voor een sfeervol Noordhollandsch polderrondje, en om zo her en der wat gravelstroken mee te pikken. 't Z☼nnetje had wel enige moeite om de soms donkere wolken weg te duwen. Maar het bleef droog. En stoffig...

Linke soep in de Pettemerduinen...
Afbeelding
Afbeelding

De Gouw, de 2 km lange, veelal verlaten Westfriesche gravelweg. Denk dat ik 'm toch maar eens in een paar (bestaande) routes ga pluggen ...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ook rond de Abbesteder Nollen liggen nog wel wat extra witte wegen voor het oprapen...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De afgelegen Zwarteweg, grotendeels voorzien van rode steentjes...
Afbeelding
Afbeelding

Dokkerend over het Scheidingspad...
Afbeelding
Afbeelding

Na 90 km terug bij af. Nou ja, bijna... ;)
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2318
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 05 sep 2018 13:35

Even een update, naar aanleiding van het bovenstaande bericht. Van de navolgende Strade Bianche-routes zijn de eerste 3 aangepast...
Laatst gewijzigd door buzz op 01 mar 2019 00:57, 3 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
jwkeij
Forum-lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 16 jan 2013 15:06

Gebruikersavatar jwkeij 05 sep 2018 16:54

Hmm, ik moet toch écht een keer richting NH! Tro Bro Leon versie spreekt mij wel aan.👍🎉
WiND 56 - 2020

Gebruikersavatar
Wiliertoerist
Forum-lid
Berichten: 2049
Lid geworden op: 25 jul 2013 22:20

Gebruikersavatar Wiliertoerist 06 sep 2018 00:46

We gaan ze opnieuw downloaden.
Start vanaf Abbekerk is voor veel forumleden die met de auto naar de start willen rijden wel een goed uitgangspunt :like:

Gebruikersavatar
rhino7
Forum-lid
Berichten: 1052
Lid geworden op: 08 dec 2011 11:50
Locatie: 0251

Gebruikersavatar rhino7 28 sep 2018 16:21

Sectie 21: Munnikenweg, 1.200m. Doorgaans de scherprechter in de Ronde van Noord-Holland (voor profs). Moet het naastgelegen coyotegootje uiteraard wel worden afgezet...

:like:
ALKMAAR - De Munnikenweg die Alkmaar met Oudorp verbindt, krijgt definitief een monumentenstatus. De kasseienstrook wordt officieel opgenomen in het historisch erfgoed van de stad.
Door deze nieuwe status mogen de kasseien niet vervangen worden door bijvoorbeeld asfalt en moeten ze goed onderhouden worden. En dat is precies waar initiatiefnemer en BAS-fractielid Willem Peters voor heeft gestreden: "We zijn ontzettend blij met dit nieuws, niemand mag meer aan de weg komen. Dat ligt vast."
Ook halverwege de berg kun je mooi uitzicht hebben

Thomasgoedhart
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 jul 2018 13:44

Thomasgoedhart 02 dec 2018 13:10

Ik zou graag de xxl variant rijden, maar er staat dat deze route prive is, zou ik het gpx bestand hiervan mogen?

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 02 dec 2018 14:00

"Deze track is prive en is nog niet door Hexx vrij gegeven."
Aldus de Gipsys van gpsies.com

Plaats reactie