Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Noordhollandsche Strade Bianche

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1746
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 14 jul 2018 21:53

Voor mij ligt het startpunt van de XXL prima vanuit Soest gezien, dus de wekker op 05;00u gezet zodat ik rond half 7 maar eens dat gravelavontuur ga proberen. Reuze benieuwd hoe het gravelavontuur me gaat bevallen icm navigeren (nog geen echte ervaring mee). Foto’s zien er veel belovend uit en lijkt me mooie omgeving om eens te rijden.
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Gebruikersavatar
Wiliertoerist
Forum-lid
Berichten: 2049
Lid geworden op: 25 jul 2013 22:20

Gebruikersavatar Wiliertoerist 15 jul 2018 00:09

Bedankt Hans, Paul, ik ga het morgen maar gewoon proberen, het noordelijke deel.
Bedoeling is om de P bij Abbekerk als startpunt te gebruiken.

Hans, geen koffie morgenochtend, gezien de minimale opkomst bij de clubritten op het moment laat ik die even gaan.

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4203
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 15 jul 2018 07:45

Veel plezier dan op de witte wegen van het noorden!

Gebruikersavatar
Wiliertoerist
Forum-lid
Berichten: 2049
Lid geworden op: 25 jul 2013 22:20

Gebruikersavatar Wiliertoerist 15 jul 2018 17:46

Leuke route, Er zitten een paar pittige strookjes tussen qua stenen en kuilen :like:
1x lek gereden (Challenge Chicane 33mm), scherpe steen die in de achterband was blijven hangen, die zie ik niet onder het rijden, had hem ook niet gehoord op het asfalt.

Vanaf de start in Abbekerk pakte de navi de route goed op, stopte in Dirkshorn (bij Buzz voor de deur ?) dus daar de route weer opnieuw opgestart.

Ik snapte alleen het rondje draaien en keren door Medemblik niet helemaal, die leidde niet naar een of andere strook ?

PetiK
Forum-lid
Berichten: 147
Lid geworden op: 31 mar 2015 13:03

PetiK 16 jul 2018 11:37

Afgelopen vrijdag de 135km route gereden vanuit Dirkshorn. Doordeweekse dag dus met als voordeel dat er vrijwel niemand op de paden was te bekennen. Goede test voor mijn nieuwe aanwinst (Endurace, test geslaagd :) ). Helaas merkte ik tijdens de eerste kilometers dat ik niet helemaal fit was (licht grieperig en daardoor stram), wat het i.c.m. de stevige noordenwind af en toe best pittig maakte.

Prachtige route, lekker gevarieerd, nu door de droogte extra stoffig dus alles wit. Vooral ook genoten van de gravel single trails, o.a. door de duinen bij Den Helder en door het bos langs de A7 bij Den Oever. Erg leuk! Hulde voor de GPS route, volledig foutloos en zonder na te denken te volgen. Buiten de gravelpaden ook nog enkele leuke landwegen en duinpaden. Op naar de SBA.

https://www.strava.com/activities/1699791036

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2318
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 17 jul 2018 01:21

@Wiliertoerist: Mooi dat het navigeren op die manier (vanuit Abbekerk) goed gelukt is! En nee, mijn deur staat wat zuidelijker in Heiloo. De passage door Medemblik — met horeca, terrasjes, boten, haventje — vind ik altijd wel sfeervol, en geeft ook de mogelijkheid om je nog even te bevoorraden en/of de bidons bij te vullen (na bijna 100 km vanuit Dirkshorn). Vandaar eigenlijk, maar je kunt die lus inderdaad eenvoudig links laten liggen. Vind ik ook goed. ;)


@PetiK: Mooi dat de tests van de gps-route, de fonkelnieuwe fiets en de (enigszins) brakke berijder geslaagd zijn. :winkthumb:

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1746
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 17 jul 2018 08:09

Al bij "vandaag gefietst" vermeld, maar afgelopen zondag gereden. Even na 06:00u vanuit Alkmaar op pad met mijn CX en ging voor de volle afstand.
Leuke kennismaking met deze omgeving icm plaatsnamen waar ik nog nooit van gehoord had.
Stuk ;richting Den Helder was nog lekker rustig, want was daar al rond 08:30u, dus geen badgasten etc.
Vond er geweldig leuk paadjes bij zitten en soms ook wat langere gravelstroken.
Afbeelding
Wat mij betreft hadden er wel meer in mogen zitten, maar misschien dit maximaal haalbaar in deze omgeving?
Na 170km even terras op en daarna wat " ruzie" met GPS en uiteindelijk via omzwerving na 205km weer terug. (https://www.strava.com/activities/1704424680)
Conclusie: Leuke tocht, zal eens vaker in deze omgeving fietsen en bedankt voor beschikbaar stellen van de GPS :winkthumb:
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2318
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 18 jul 2018 20:52

In principe is dit inderdaad wel het maximaal haalbare in deze contreien, Fred. Uiteraard kunnen er nog meer gravelstroken toegevoegd worden, maar dan wordt de route ook substantieel langer dan 200 km.

Wel kunnen er nog diverse gecombineerde gravel/gras-trajecten opgenomen worden in een soort Noordhollandsche Tro Bro Leon-variant, zoals — om enig idee te geven — op de navolgende plaatjes te zien is...

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Daarbij is ook het toevoegen van eenvoudige trajecten van het Schoorlse mtb-parcours allicht een optie...
Afbeelding
Afbeelding

En zo kan 't fraaie Zonnepad er eveneens nog wel tussen geplugd worden...
Afbeelding

Zien er toch niet zo heel slecht uit, die Noordhollandsche polderpanorama's? ;)

Rayb81
Forum-lid
Berichten: 230
Lid geworden op: 01 mei 2014 09:41

Rayb81 18 jul 2018 23:21

Dat zonnepad ziet er wel erg aanlokkelijk uit.

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1746
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 19 jul 2018 07:32

buzz schreef: 18 jul 2018 20:52 In principe is dit inderdaad wel het maximaal haalbare in deze contreien, Fred. Uiteraard kunnen er nog meer gravelstroken toegevoegd worden, maar dan wordt de route ook substantieel langer dan 200 km.

Wel kunnen er nog diverse gecombineerde gravel/gras-trajecten opgenomen worden in een soort Noordhollandsche Tro Bro Leon-variant, zoals — om enig idee te geven — op de navolgende plaatjes te zien is...
Langer dan 200 km hoeft voor mij echt niet, maar een variant op wat ik vorige week heb gereden ben ik wel voor te porren.
Kan aan mij liggen, maar ik kan zo vlot niet de "Tro Bro Leon" variant vinden.
Maar wil zeker deze zomer nog eens terug in deze omgeving want is vorige week super bevallen, met dank aan de GPS en dit topic :winkthumb:
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2318
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 20 jul 2018 12:36

fredmtb-sport schreef: 19 jul 2018 07:32 Langer dan 200 km hoeft voor mij echt niet, maar een variant op wat ik vorige week heb gereden ben ik wel voor te porren.
Kan aan mij liggen, maar ik kan zo vlot niet de "Tro Bro Leon" variant vinden.
Maar wil zeker deze zomer nog eens terug in deze omgeving want is vorige week super bevallen, met dank aan de GPS en dit topic :winkthumb:
Aan de ‘Tro Bro Leon’-variant wordt nog keihard gewerkt. :winkthumb:

Gebruikersavatar
Edwin
Admin
Berichten: 1497
Lid geworden op: 09 okt 2006 18:11

Gebruikersavatar Edwin 21 jul 2018 17:35

Vandaag met Apexrider (die ik nog niet kende) het noordelijke rondje gereden. We startten in Medemblik wat ons een stevig briesje opleverde van Petten tot aan Den Oever. Gecombineerd met de tropische temperaturen best een pittig tochtje, ik was blij dat mijn nieuwe fietsmaat me in de duinen een beetje uit de wind wilde houden :winkthumb:

Lekker geluncht in Den Helder, toen stond er 90k op de teller. Uiteindelijk na 153km weer bij de auto. En heel veel leuke onbekende paadjes leren kennen. Ik kan me voorstellen dat er heel veel werk zit in het maken van deze route......dubbeldikke kudos daarvoor :like:

Apexrider reed op zijn beachbike met dikke banden, ik deed 't op een gravelbike met Schwalbe G-One's.....beide prima te doen voor deze route. We waren het er over eens dat we dit niet aanraden voor een gewone racer met 25mm bandjes. Ook al omdat het zo droog is dat sommige schelpenpaadjes veranderen in zandbakken.

Vanuit Medemblik ziet het rondje er zo uit; https://www.strava.com/activities/1717353381

Plaatjes zeggen meer dan woorden, dus tadaa:
20180721_165340_resized.jpg
Echte Strade Bianche?
20180721_165544_resized.jpg
20180721_165500_resized.jpg
Selfie or it didn't happen :lol:
20180721_165640_resized.jpg
Franse taferelen
20180721_170132_resized.jpg
Hier had ik best even bij willen gaan staan
20180721_165309_resized.jpg
Lunch in zicht
20180721_165157_resized.jpg
De vuurtoren van Den Helder
20180721_165100_resized.jpg
Hier doe je het allemaal voor
20180721_165031_resized.jpg
Langs de waddenzee
Afbeelding | Afbeelding

Plaats reactie