Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Noordhollandsche Strade Bianche

ruud_k
Forum-lid
Berichten: 642
Lid geworden op: 14 mei 2010 18:51

ruud_k 21 jun 2016 19:00

Wat een leuk en gedetailleerd verslag is dit ! Hulde ! En dat in "mijn" provincie...

Het is dat ik echt niet van schelpenpaden icm racefietsen houd, anders zou ik 'm zo gaan fietsen !

Fietsen?altijd
Forum-lid
Berichten: 2744
Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21

Fietsen?altijd 22 jun 2016 11:59

Wie weet organiseer je ooit nog een heuse toertocht.
Maak joe woar

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2328
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 22 jun 2016 12:10

ruud_k schreef:Wat een leuk en gedetailleerd verslag is dit ! Hulde ! En dat in "mijn" provincie...

Het is dat ik echt niet van schelpenpaden icm racefietsen houd, anders zou ik 'm zo gaan fietsen !
Mijn racefiets bolt uiteraard ook het liefst over strak asfalt. Maar zo af en toe over alternatieve tapijtjes vindt ie eveneens prima. Zelfs in je ‘eigen’ provincie levert dat soms toch onverwachte en sfeervolle beelden op. Beetje vergelijkbaar ook met schaatsen op natuurijs, waarbij bekend terrein zo nu en dan verrassend onbekend oogt. ;)
Fietsen?altijd schreef:Wie weet organiseer je ooit nog een heuse toertocht.
Een route uitstippelen vind ik wel leuk. Een fietstocht organiseren, is nou weer niet zo mijn pakkie-an. Vriend van me zei afgelopen weekend nog dat ik (onder andere) deze route eens naar Le Champion moest sturen. Dan hangt er uiteraard wel een fiks prijskaartje aan. 8-) ;)

brutus
Forum-lid
Berichten: 501
Lid geworden op: 07 aug 2015 20:09

brutus 22 jun 2016 16:26

Hoop m zelf ook snel te kunnen rijden.
Pak daar mooi m'n strandfiets voor, ideaal voor dit soort dingen.

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Moderator
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 24 jun 2016 13:48

Zou dit met 25mm bandjes ook redelijk te doen zijn? foto's zien er echt schitterend uit, zou 'm graag een keer fietsen (forumritje?).

alien
Forum-lid
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 jun 2008 18:58

alien 24 jun 2016 14:21

Dat soort weggetjes ros ik gewoon met m'n 23mm GP4000SII's overheen, hoor. Niet al te bang voor zijn. Gewoon kont op het zadel, stuur goed vasthouden, en blijven trappen.
Vorsprung durch Pedantik

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2328
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 24 jun 2016 18:42

monsieurpinot schreef:Zou dit met 25mm bandjes ook redelijk te doen zijn? foto's zien er echt schitterend uit, zou 'm graag een keer fietsen (forumritje?).
Niet alleen mooie plaatjes kijken, hè. Ook zo her en der even wat lezen: zie antwoord. ;)

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5744
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 24 jun 2016 19:51

Ik ken 90% van de onverharde wegen die Buzz heeft benoemd en ik rij ze al jaren met 23 mm Rubino Pro banden en heb daar nog nooit lek op gereden.
Het enige "risicovolle" stuk lijkt mij het eerste stuk van de Zuiderkwelweg.
Echter daar ben ik dit jaar nog niet geweest dus kan ik daar nog geen objectieve mening over geven.

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Moderator
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 25 jun 2016 00:37

buzz schreef:
monsieurpinot schreef:Zou dit met 25mm bandjes ook redelijk te doen zijn? foto's zien er echt schitterend uit, zou 'm graag een keer fietsen (forumritje?).
Niet alleen mooie plaatjes kijken, hè. Ook zo her en der even wat lezen: zie antwoord. ;)
haha, ik was blijven hangen bij jouw 28 mm bandjes en toen alleen maar foto's bekeken.. :lol:

bcclrdr
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 jul 2016 22:02

bcclrdr 01 jul 2016 22:27

buzz schreef:Ondertussen lijkt er toch al aardig wat animo te zijn voor 'n ietwat stoffig Noordhollandsch rondje ;). Nice to know! Wellicht is het daarbij handig om te weten waar je onderweg iets kunt eten, drinken en/of je bidons kan bijvullen. Bij de 135km-route rijd je in ieder geval pal langs...

• Km 32, Huisduinen: restaurant Nogal Wiedus
• Km 40, Den Helder: benzinepompstation
• Km 45, De Kooy: benzinepompstation
• Km 70, Oosterland: chauffeursrestaurant De Zingende Wielen
• Km 70, Oosterland: benzinepompstation
• Km 94, Medemblik: eetcafé De Kwikkel, grandcafé Hof van Medemblick
• Km 124, Oude Niedorp: restaurant/pub The Irish Cottage

En bij de 150km-route is dat dan een slordige 18 km verderop...

• Km 50, Huisduinen: restaurant Nogal Wiedus
• Km 58, Den Helder: benzinepompstation
• Km 63, De Kooy: benzinepompstation
• Km 88, Oosterland: chauffeursrestaurant De Zingende Wielen
• Km 88, Oosterland: benzinepompstation
• Km 111, Medemblik: eetcafé De Kwikkel, grandcafé Hof van Medemblick
• Km 141, Oude Niedorp: restaurant/pub The Irish Cottage
Gave routes, kan ik je ergens bereiken? Zou je er graag wat vragen over stellen i.v.m. een artikel voor nader te noemen tijdschrift. (Kan geen PB naar je sturen dus vandaar even zo)

Alvast bedankt voor je reactie!

rene-canyon
Forum-lid
Berichten: 348
Lid geworden op: 06 apr 2010 21:11

rene-canyon 23 jul 2016 16:15

Vandaag de 135 km variant gereden.Plus nog ietsje meer want ik kom uit de buurt van Enkhuizen.
Voor de zekerheid maar de winter fiets gepakt met continental 4 season banden.
Nogmaals dank Buzz, want het was weer super!Tegen de klok in ten opzichte van de route.De begroeiing heeft in de tussentijd zijn werk gedaan ☺. Met name langs het amstelmeer was het een smalle bedoeling.

Gebruikersavatar
jwkeij
Forum-lid
Berichten: 1699
Lid geworden op: 16 jan 2013 15:06

Gebruikersavatar jwkeij 24 jul 2016 10:27

En gpx opgeslagen. Lijkt mijn een fantastische rit om de Zeeuwse WiND weer eens in te rijden op terrein waarvoor ie gemaakt is. :D Hoef ik niet helemaal naar Chianti. ;)
WiND 56 - 2020

Plaats reactie