Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Waar fiets je het liefste?

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8358
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 22 apr 2016 20:40

csteenbe schreef:Mooiste gebied vind ik toch wel rondom de Ventoux, goed weer / goed asfalt en bergen....En veel Rosé :D
Bijna altijd in het gebied van de Ventoux. Maar om nu te zeggen dat de wegen daar allemaal even goed zijn. Als je iets verder van de Ventoux gaat, hoeft niet ver te zijn, kun je toch wel kleine weggetjes tegenkomen met flinke gaten.
Maar dan vind ik het ook weer leuk om in het vlakke Nederland op de Utrechtse Heuvelrug, of in het Rivierengebied te fietsen.

dickygiovanni
Forum-lid
Berichten: 1791
Lid geworden op: 04 aug 2010 01:20

dickygiovanni 22 apr 2016 21:20

Italië!

Na een uurtje of 1.5 stoppen voor een fatsoenlijke koffie. Nog een paar uur verder een goeie lunch. Normaal gesproken lekker weer, met niet teveel wind. Veel respect voor fietsers, fijne mensen in het algemeen (vooral voor mijn blonde vrouw ;) ) Zeer gevarieerd qua landschap..


Lombardije/ Veneto/ Marken/ Toscane/ Dolomieten/ Umbrie; eigenlijk is het mij om het even..

Fietsen?altijd
Forum-lid
Berichten: 2744
Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21

Fietsen?altijd 23 apr 2016 15:59

Le Marche, voor de rest van Italië. Sorry dickygiovanni.
Maak joe woar

dickygiovanni
Forum-lid
Berichten: 1791
Lid geworden op: 04 aug 2010 01:20

dickygiovanni 23 apr 2016 19:49

Je hoeft tegen mij geen sorry te zeggen. Als je jezelf zo nodig als wijsneus wilt wegzetten moet je dat zelf weten. De Marken is een algemeen geaccepteerde benaming voor de streek in het Nederlands, en dit is een Nederlands forum..

Rayb81
Forum-lid
Berichten: 230
Lid geworden op: 01 mei 2014 09:41

Rayb81 24 apr 2016 02:39

Fiets het liefste op de Veluwe.
Woon zelf in Amsterdam en de polders hier word je erg snel zat.
Lange rechte wegen met veel wind en een hoop insecten in dit jaargetijde.

Op de Veluwe is het zoveel anders.
Lekkere klimmen, mooie landschappen, beschutting, bochten etc… :)

Fietsen?altijd
Forum-lid
Berichten: 2744
Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21

Fietsen?altijd 24 apr 2016 10:33

dickygiovanni schreef:Je hoeft tegen mij geen sorry te zeggen. Als je jezelf zo nodig als wijsneus wilt wegzetten moet je dat zelf weten. De Marken is een algemeen geaccepteerde benaming voor de streek in het Nederlands, en dit is een Nederlands forum..
Ik bedoelde het niet als verbetering op de spelling :lol: Die verschilt per vakantieboekje. Spelling verbeteren doe ik niet aan aangezien dit niet mijn sterkste punt is. Ik bedoelde het meer dat le Marche/Marken eigenlijk voor mij het allerbest is voor de rest van Italië. (nog steeds kromme zin maar beter word het niet).
Maak joe woar

Gebruikersavatar
razenderoeland
Forum-lid
Berichten: 1313
Lid geworden op: 28 jul 2006 21:30
Locatie: Dronryp

Gebruikersavatar razenderoeland 24 apr 2016 11:18

Op dit moment maakt het me niet uit waar ik fiets, als ik eerst maar weer van m'n boezemfibrilatie afkom.

Als dat achter de rug is liefst ergens war heuvels en bergen zijn.
Hoe sterk is de eenzame fietser...

dickygiovanni
Forum-lid
Berichten: 1791
Lid geworden op: 04 aug 2010 01:20

dickygiovanni 24 apr 2016 21:26

Ah "Fietsen?altijd". Ik denk dat ik je (nu wel goed) begrijp; Le Marche is jouw favoriete streek. Kan ik wel begrijpen. De schoonheid van het platteland is niks minder als bijvoorbeeld Toscane maar dan zonder massa-toerisme..

tosstheboss
Forum-lid
Berichten: 339
Lid geworden op: 08 jan 2011 08:21

tosstheboss 25 apr 2016 07:22

De Vercors in Frankrijk
Leuke uitdagende klimmetjes, goed asfalt, en zeer weinig verkeer.

Dit Jaar gaan wij naar de cevennen.
Natuurgebied te zuid/westen van de Ardèche.

Ben erg nieuwsgierig wat ik daar aantref.
op een waterfiets kom je ook vooruit

Fietsen?altijd
Forum-lid
Berichten: 2744
Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21

Fietsen?altijd 25 apr 2016 09:50

dickygiovanni schreef:Ah "Fietsen?altijd". Ik denk dat ik je (nu wel goed) begrijp; Le Marche is jouw favoriete streek. Kan ik wel begrijpen. De schoonheid van het platteland is niks minder als bijvoorbeeld Toscane maar dan zonder massa-toerisme..
Klopt, daar kun je bijna als een italiaan leven(wel mijn ultieme droom).
Maak joe woar

tjerk1121
Forum-lid
Berichten: 430
Lid geworden op: 15 okt 2010 15:45

tjerk1121 25 apr 2016 10:23

Rayb81 schreef:Fiets het liefste op de Veluwe.
Woon zelf in Amsterdam en de polders hier word je erg snel zat.
Lange rechte wegen met veel wind en een hoop insecten in dit jaargetijde.

Op de Veluwe is het zoveel anders.
Lekkere klimmen, mooie landschappen, beschutting, bochten etc… :)
Ik herken het, ik woon zelf in Landsmeer en omdat ik het liefst het eerste deel van mijn tocht tegen de wind in fets kom je vrijwel altijd op hetzelfde rondje uit: Purmerend, Wormer, De Goorn, Oosthuizen, Edam, Durgerdam)

Gisteren was ik bij mijn oma op bezoek, zij woont in Heelsum en elke keer ben ik weer jaloers als ik naar de omgeving kijk: daar hebben ze tenminsten heuvels!
Laatst gewijzigd door tjerk1121 op 25 apr 2016 15:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
JM_H
Forum-lid
Berichten: 1234
Lid geworden op: 25 jul 2013 13:17
Locatie: Betuwe

Gebruikersavatar JM_H 25 apr 2016 10:50

peter1981 schreef:Kom nooit verder dan Limburg , Ardennen en Eiffel dus kan er niet over mee praten :P
Lol, dat is toch ook al heel mooi om daar regelmatig te kunnen fietsen (lijkt mij). En daarbinnen zal je ook vast je favoriete plaatsen / routes hebben.
Afbeelding

Plaats reactie