Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Favoriete klim?

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 30 apr 2016 20:34

Ik ben ooit met een huurfiets om vijf uur 's morgens de Grossglockner opgefietst.

Geen mens op de weg, en ik helemaal alleen in dat geweldige decor!
:like:

Gebruikersavatar
gineau
Forum-lid
Berichten: 194
Lid geworden op: 24 jan 2010 21:25

Gebruikersavatar gineau 30 apr 2016 21:55

dickygiovanni schreef:Van de fiets op Sibbergrubbe? :mrgreen: Reed je op een bakfiets vol kratten bier?
Haha. Knap he. Enerzijds was de fiets niet ideaal (singlespeed heavy duty postfiets) maar vooral het feit dat ik 100% van de tijd voluit dacht te kunnen gaan, hielp niet. Dus halverwege het dorp in iemands voortuin uit zitten hijgen. :mrgreen: Achteraf gezien is het een beetje beschamend, maar toen, wist ik veel....

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 30 apr 2016 22:39

robbebopper schreef:Ik ben ooit met een huurfiets om vijf uur 's morgens de Grossglockner opgefietst.

Geen mens op de weg, en ik helemaal alleen in dat geweldige decor!
:like:
Vanuit Heiligenblut? Was mijn eerste col. Was 14 en op een vast verzet: iets van 48x24 :mrgreen: Ik woog ook niks toen. Op de steentjes rustig aan en op de asfalt stroken op de pedalen. 7 uur gestart en voor de drukte terug :winkthumb:

Decor is idd geweldig. Heb daar ook veel gewandeld en geklommen. Maar is er idd prachtig!

Vangalo74
Forum-lid
Berichten: 480
Lid geworden op: 09 dec 2015 20:23

Vangalo74 02 mei 2016 14:37

fiets pas sinds een half jaartje, dus de echte cols moeten nog komen.. Nu vooral de heuvels/ stijle straatjes omgeving Nijmegen en Arnhem gedaan.. gisteren tijdens de giro tourtocht er achter gekomen dat ik buitenblad en dansend op de pedalen de Postbank n Emma Pyramide op kan.. Kijk nu al uit naar aankomende donderdag Met collega de klimclassic rijden.. En voor de toekomst de Mortirollo lijkt me echt kicken om daar naar boven te gaan..

c.zaballa
Forum-lid
Berichten: 1039
Lid geworden op: 12 feb 2009 12:24

c.zaballa 02 mei 2016 20:00

Port de Boucharo

De dag ervoor was ik in een overmoedige bui de Tourmalet opgereden vanuit Luz St. Sauveur en afgedaald aan de andere kant en vanaf de makkelijke kant de Aspin opgeklauterd om daarna harkend de Tourmalet nogmaals te bestijgen. 's Anderdaags waren de benen dus behoorlijk gaar, maar er moest uiteraard worden gefietst. Vanuit Argeles-Gazost koers gezet richting het zuiden richting Gedre. Tot Gavarnie over een vrije brede weg die lichtjes op liep. Gelukkig vanwege het mindere weer niet al te veel verkeer op de been. Vanaf Gavarnie richting Col des Tentes. De weg wordt rustiger en even voorbij Gavarnie kom ik in een dichte mist. Aangezien ik zonder kilometerteller rijd, heb ik geen flauw idee hoelang ik nog moet klimmen. De benen zijn stram en zoals het een klassieke Pyreneeën col betaamt is de beklimming grillig. Geen mooie uitzichten of referentie punten, alleen de benen die aangeven liever om te willen keren. Vlak onder de top kom ik de eerste schapen/koeien tegen. De klim eindigt op een parking, echter resteert er nog een smal en met kiezels bezaaid asfaltpaadje richting Port de Boucharo. Zodra ik het padje op fiets komt de zon door de mist. Ik bereik na een kleine kilometer het einde van het pad en klauter naar de bergkam. In de volle zon lurk ik mijn bidon leeg, terwijl ik op de grens met Spanje sta.

Qua beklimming waarschijnlijk niet eens zo speciaal, maar de ervaring op de top was uniek. Aansluitend daarop vond ik de nabij gelegen Col de Spandelles ook de moeite waard. De wat meer afgelegen pareltjes genieten duidelijk mijn voorkeur. ;)
Gazelle Team TVM \'99

kilometervreter
Forum-lid
Berichten: 800
Lid geworden op: 11 jan 2007 09:59

kilometervreter 03 mei 2016 09:37

Moeilijk

De col de Tende. Onverhard en toen ik bijna boven was lag daar een grote berg sneeuw. Na wat klauterwerk weer omlaag langs een verharde weg die sneeuwvrij was.

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1703
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 03 mei 2016 20:28

Mont Ventoux vanaf Sault, samen met mijn 10 jarige zoon.
Galibier
Croix de Fer vanaf Rochetaillee
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5891
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 04 mei 2016 09:10

Een favoriete klim? Dat klinkt als een klim der klimmen, een klim die je al heel vaak gedaan hebt en nog veel vaker zou willen doen. Maar meestal zit ik een beetje te zwoegen en te ploeteren op een klim. En soms loopt een klim ook heel makkelijk maar dat heeft vaak niks met de klim zelf te maken maar simpelweg met vorm en goede benen. Nagenoeg elke klim in een supervorm is leeg en ook bijna elke klim pap in de benen is een drama.

Er zijn klimmen die ik vaak heb gedaan, gewoon omdat ze bij in de buurt liggen. De Amerongse berg ben ik waarschijnlijk al het vaakst over geweest. Maar dat is toch echt niet mijn favoriet klim. De Ventoux heb ik vier keer gedaan. De passo di Campolongo al een keer of 10. Toch is ook dat niet mijn favoriet. Die zit gewoon twee keer in de Maratona en die cyclo heb ik al drie keer gedaan.

Nee,.... als ik heel eerlijk ben is er toch maar een echte klim en dat is de Stelvio
Live fast; die young. mijn blog

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 04 mei 2016 09:45

Gastheerg schreef:
robbebopper schreef:Ik ben ooit met een huurfiets om vijf uur 's morgens de Grossglockner opgefietst.

Geen mens op de weg, en ik helemaal alleen in dat geweldige decor!
:like:
Vanuit Heiligenblut? Was mijn eerste col. Was 14 en op een vast verzet: iets van 48x24 :mrgreen: Ik woog ook niks toen. Op de steentjes rustig aan en op de asfalt stroken op de pedalen. 7 uur gestart en voor de drukte terug :winkthumb:

Decor is idd geweldig. Heb daar ook veel gewandeld en geklommen. Maar is er idd prachtig!

Nee, vanuit Bruck an der Grossglocknerstrasse. We zaten toen in een hotel in Zell am see, en ik had met mijn vrouw afgesproken dat ik iedere dag vóór het ontbijtbuffet zou gaan fietsen. Dat betekende voor deze rit dus dat ik heel vroeg uit de veren moest!

Dat leverde me trouwens wel meer mooie momenten op. Op een van die vakantiedagen reed ik heel vroeg in de ochtend met mijn gehuurde MTB op een berghelling met uitzicht op Sell am See. De zon scheen al flink, en plotseling begon de kerkklok in het dorp te luiden. Verder was het er oorverdovend stil, alleen die klok, en het geluid van de banden van mijn fiets. Is me om de een of andere reden altijd bijgebleven.

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 04 mei 2016 11:02

Goed verhaal2 :winkthumb:

Gebruikersavatar
Sha Kokken
Forum-lid
Berichten: 519
Lid geworden op: 28 mei 2015 23:38
Locatie: Hooglanderveen

Gebruikersavatar Sha Kokken 07 mei 2016 08:38

Van mijn meest memorabele klim weet ik niet welke het was maar wel de datum: 23 juli 1989.
Net 18 geworden ging ik met de Nedelandse Jeugdbond voor Geschiedenis (jawel) op fietstocht langs kastelen in de Ardennen. Need I say more ;)
Ik had toen een oude bruine Batavus Course met 2 x 5 speed en als upgrade remhendels met de kabels binnendoor. Daarmee reed ik af en toe een rondje van zo'n 30km met vriendjes.

Enfin je bent jong dus naast drank, vrouwen en -sort of- kastelen ging de aandacht op die reis naar het fietsen en natuurlijk de Tour. Lemond was een prachtige renner maar ik was vooral gecharmeerd van die gekke zuurpruim Fignon.

De bewuste dag had ik het nogal zwaar op de fiets (zie bovenstaande aandachtspunten...) en ik zat met smart te wachten tot ik de overwinning van le Professeur kon vieren. Tot de volgbus naast mij kwam rijden en uitgebreid de tijd nam om het 'heugelijke' nieuws in te wrijven :

De rest van de rit heb ik vierkant uitgereden...

Na die zomer ging ik studeren en verdween het fietsen vrij snel uit beeld tot ik het vorig jaar weer heb opgepakt.

Hoog tijd om op zoek te gaan naar een oude bruine Batavus Course.

bever
Forum-lid
Berichten: 2122
Lid geworden op: 19 aug 2009 01:06
Locatie: Agga

bever 07 mei 2016 19:07

pizzi schreef:Lastig.

1) Colle della Fauniera
Ai, dat vond ik de ergste....lang, steil, slecht wegdek en een stortbui in de afdaling...

Mooiste vond ik de Passo Pordoi (uit Arraba)

Plaats reactie