Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2016

superb11
Forum-lid
Berichten: 494
Lid geworden op: 10 jan 2006 22:46

superb11 03 jan 2016 15:16

Ook hier vandaag het nieuwe jaar afgetrapt met 60 km over de Veluwezoom. Er kwam zowaar een zonnetje door maar de wilde zwijnen hadden van de bermen van de fietspaden wel een zwijnenbende gemaakt. Redelijk wat racers en mtb'ers tegen gekomen, de meesten met de groet-modus aan. Leuk!

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 03 jan 2016 16:17

Net goed 100km Groene Hart maar na 3 uurtjes werd het toch fris. Zon kwam er een paar keer wat waterig door.
Wind was niet extreem sterk maar wel waterig koud. Nu lekker een glaasje Finlaggan om bij te komen :mrgreen:

Afbeelding

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27543
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 03 jan 2016 17:00

Jaloers op jullie. Hier in 't noorden ijzel, kou, regen, wind - kortom doffe ellende en absoluut geen fietsweer!

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 03 jan 2016 17:24

@Havana: kou is een mentaal en kleding dingetje maar veilge wegen heb je helaas niet in de hand. Hopelijk snel "doenbaar" fietsen voor jullie!

Gebruikersavatar
colnagi
Forum-lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 07 aug 2015 20:39

Gebruikersavatar colnagi 03 jan 2016 17:54

Vandaag vanaf Stadskanaal gefietst. In de bochten stapvoets om niet te vallen. Kom ik boven op een viaduct en val plotseling. Blijkt dat het hele fietspad op het viaduct bedekt is met een laagje ijs. Met beide shifters scheef op het stuur en een pijnlijke knie direct weer terug naar huis gefietst. Totale afstand: 4,6 km in 15 minuten. :evil:
When the going gets rough the tough get going

bever
Forum-lid
Berichten: 2121
Lid geworden op: 19 aug 2009 01:06
Locatie: Agga

bever 03 jan 2016 17:58

ProTon schreef:
Gastheerg schreef: Afbeelding
Dat is een mooi plaatje :winkthumb:
prachtig inderdaad !

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 04 jan 2016 10:15

Gastheerg schreef:@Havana: kou is een mentaal en kleding dingetje maar veilge wegen heb je helaas niet in de hand. Hopelijk snel "doenbaar" fietsen voor jullie!
GG, deze opmerking/discussie komt ieder jaar rond de eerste sneeuwvlokken weer terug en ik ben het er niet mee eens. Voor Havana gaat het misschien op, maar voor mij igg niet.
Ik daag je uit om een keer met mij te gaan fietsen in kou, dan kan je in levende lijven het verschil tussen jou (goed getrainde man, gewicht 70? ofzoeits kilo) en mij, kleine minder goed getrainde mug zien. Mijn lijf produceert ten ene male veel minder watt dan dat van jou waardoor ik mezelf minder goed warm kan houden.
Dat valt nu nog wel mee maar in dat weer waar Havana nu mee te maken heeft zit ik na 15 minuten bevroren op de fiets.
De kleding die ik dan nodig heb om in zulke condities nog aangenaam te kunnen fietsen, als die al bestaat, kan ik gewoon niet betalen.

Maar goed, als je het niet gelooft dan moeten we maar eens een praktijktestje doen dan... :mrgreen: Dan mag jij me professioneel adviseren hoe ik net zo warm en confortabel blijf als jij onder gelijkwaardige kou-condities. En als het je lukt trakteer ik op een pannekoek.
Voor mij is aangenaam fietsen rond het vriespunt geen mentaal en kledingdingetje, maar een fysieke gesteldheid en mogelijk een financieël dingetje.
Veni. Vidi. Fietsie.

Gebruikersavatar
Sweety2008
Forum-lid
Berichten: 3098
Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11

Gebruikersavatar Sweety2008 04 jan 2016 12:26

@TumTumTum niet alleen voor jou hoor ik krijg het ook nooit warm. Als de temperatuur al onder de 10 graden ligt is het voor mij niet meer te doen.
Koude handen en voeten die als ik thuis ben blauw zijn en heek erg pijn doen.

Ik train vanmiddag binnen op mijn fietstrainer is voor mij eeb goed alternatief. :)
Ghost Nivolet 6LC

Corny121
Forum-lid
Berichten: 372
Lid geworden op: 30 jul 2014 13:27
Locatie: Zoetermeer

Corny121 04 jan 2016 14:04

Vandaag 's morgens zo'n 1,5 uur op de fiets gezeten, rondje rondom Zoetermeer. Temperatuurtechnisch op zich prima te doen wat mij betreft, herkende alleen na afloop mijn witte frame niet meer terug. Was volledig zwart, maar beide inmiddels een welverdiende douche en 39 km er bij..

https://www.strava.com/activities/462796583
#HoeMoeilijkKanHetZijn

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 04 jan 2016 15:06

TumTumTum schreef:Ik daag je uit om een keer met mij te gaan fietsen in kou,
Volgens mij hebben we dat al eens gedaan ;)

En ik heb ook geen dure kleding. Ik verdom het om van die achterlijke bedragen aan kleding uit te geven. Ik heb zelf winterjacks van 19,95 uit de aanbieding.

Maar als je van de week een blokje wil fietsen is dat natuurlijk ok :winkthumb:

On topic dan maar:
Ik wilde vandaag eerst rondje Brabant gaan doen maar de buien deden me besluiten een wolken rondje te doen.
Met zo'n rondje teken ik eigenlijk een wolk rond m'n woonplaats. Ben je nooit ver weg en om het half uur kan je besluiten er nog een "wolkje" aan te plakken.
Laatste wolkje laten schieten en blijven hangen op 86km.

Afbeelding

Nu lekker verse soep maken :mrgreen:

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27543
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 04 jan 2016 15:12

Soep maken heb ik net ook gedaan, erwtensoep om precies te zijn.

De sneeuw komt hier al de hele dag uit de hemel. Lekker sleeën met kids, dat dan weer wel, doch fietsen zit er voorlopig niet in!

marcvmegroot
Forum-lid
Berichten: 1385
Lid geworden op: 11 feb 2007 11:36
Locatie: Arnemuiden

marcvmegroot 04 jan 2016 21:03

Vanmiddag vrij genomen om een rondje over Walcheren te doen van 75 km. Echter een flinke hoosbui noopte me eerder huiswaarts te keren. Toch nog 45km .
Voor de 2e keer sinds 9 weken weer op de fiets (door polsbreuk niet meer kunnen fietsen).

marc
people are strange when you\'re a stranger

http://www.marcvmegroot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie