Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2016

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 16 mei 2016 09:22

Keezx schreef:Ik vind er niet veel aan maar dat komt omdat ik er woon....(het land)
Vandaag een standaardrondje Noord Holland met 1 bijzonderheid; ik werd verliefd!
Bij Alkmaar werd ik (was van plan het rustig aan te doen) ingehaald door een dame en een oudere heer die kop over kop een stevig tempo reden
Reed op een meter of 30 een paar kilometer met ze mee en werd verliefd op de soepele sterke "coup de pedale" van de dame.
Bij Heerhugowaard draaide de heer af en ik volgde de prachtige tred verder tot ik haar ergens in Langedijk bij een wegomlegging kwijtraakte....ik heb zelfs haar gezicht niet gezien, zag alleen die stevige benen met hoge witte sokken.
Dat is pas romantiek! :winkthumb:

@ Gefeliciteerd met deze overwinning OldschoolBMX!
Veni. Vidi. Fietsie.

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5891
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 16 mei 2016 09:40

Gisteren gefietst. Vandaag even niet.

Utrecht - Maastricht
Een dagje met wind mee fietsen maar na 173 km was ik toch behoorlijk gesloopt. Ondanks veel wind mee dus en op het eind ook vaak de wind van opzij. De route liep een lang stuk door Belgie heen over het jaagpad van de Zuid-Willemsvaart. En verder heb ik de binnenstad van Den Bosch en Eindhoven gezien, de Martinus Nijhoff brug, stomme klinkerwegen in Liempde en een prachtig fietspad door de bossen bij Waalre

De trein terug van 17h27 had ik net gemist. Dus wachten op de trein van 17h57 die helaas maar tot Geldermalsen reed om aldaar de reizigers verder te vervoeren per NS bus. Helaas mag daar mijn fiets niet in mee en zou ik moeten om reizen via Roermond en Nijmegen. gelukkig was de vriendin zo aardig om me in Geldermalsen op te halen.
Live fast; die young. mijn blog

Berrie50
Forum-lid
Berichten: 722
Lid geworden op: 09 jun 2011 12:32

Berrie50 16 mei 2016 11:09

OldSchoolBMX schreef:Vandaag Tilff-Bastogne-Tilff gereden. De 249 km. Op zich niet zo bijzonder. In de laatste 15 jaar heb ik dit al een keer of 8 gedaan. Alleen was dit jaar de voorbereiding wat anders. Tussen oktober en februari 6 chemokuren gehad. In april te horen gekregen dat deze hun werk hebben gedaan en dat de kanker weg is. Toen besloten dat deze tocht dan een mooi doel zou zijn voor mij.

Het was vandaag koud. We hebben wat hagel gehad en ik ben nog nooit zo laat binnen geweest. Maar dankzij het kopwerk van enkele clubgenoten de tocht uitgereden en een geweldige dag gehad.
Prachtige prestatie, en proficiat dat de kanker weg is. :winkthumb:
Zelf ook in 2011 een operatie en acht chemokuren gehad ivm met darmkanker, en ben na 5 jaar eindelijk weer gezond verklaart.
Hakt er toch flink in.

Nogmaals proficiat met zo'n tocht.

marcvmegroot
Forum-lid
Berichten: 1385
Lid geworden op: 11 feb 2007 11:36
Locatie: Arnemuiden

marcvmegroot 16 mei 2016 14:06

Gisteren Lus 3 van de Amstel Gold Race gedaan. We stonden op Camping Vinkenhof aan de voet van de Keutenberg. Dat is een mooie om warm te worden :-)
Na 90 km kwam ik net op tijd terug voor de start van de legendarische race van M. Verstappen.
Was een mooie dag, met 1 zeer klein buitje, flink wat wind, maar heerlijk gefietst. Alleen was het beste op de Kruisweg er wel af.

Marc
people are strange when you\'re a stranger

http://www.marcvmegroot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Le Grimpeur
Forum-lid
Berichten: 2623
Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37

Gebruikersavatar Le Grimpeur 16 mei 2016 15:09

bee-em schreef:
Wolfhound32 schreef:Inderdaad fijn weer van je te horen Grimpeur.
+1. Goed om te zien dat je nog steeds meeleest. Betekent deze reactie van jou dat je nu zelfstandig kunt reageren? Zou fijn zijn als je ons kunt c.q. wilt laten weten of er nog verbetering is opgetreden. In ieder geval heel veel sterkte.
Helaas ben ik een beetje aan het sukkelen geraakt. En ik ben ook min of meer door mijn resevers heen, o.a. ten gevolge van een grote doorligwond rond mijn stuit. Genezing daarvan kost erg veel tijd.

Morgen verkas ik voor twee à drie weken naar een ander revalidatiecentrum. Daar heeft men de mogelijkheid om mij gecontroleerd rechtop te laten zitten en vervolgens in een aangepaste rolstoel te hijsen.

I.v.m. bloeddrukdalingen is het noodzakelijk om bij bovenstaande handelingen aan een monitor te liggen. Het revalidatiecentrum waar ik nu lig biedt die monitorfaciliteit niet.

Ook ben ik nog steeds op zoek naar een nieuwe computer die voldoet aan de specs om met software van het revalidatiecentrum te kunnen werken. Vaak ben ik echter gewoon te moe om allerlei dingen op te pakken.
Ik dicteer madame noteerd.
En dan nu maar weer 'on-topic'.
Laatst gewijzigd door Le Grimpeur op 19 mei 2016 09:55, 2 keer totaal gewijzigd.
60 x Ventoux

Delange63
Forum-lid
Berichten: 128
Lid geworden op: 04 apr 2016 13:32

Delange63 16 mei 2016 18:08

Vandaag rondje Hoekse Waard vanuit Dordrecht. Bedoeling was dit te combineren met familiebezoek in Rotterdam. Pontje bij Nieuw-Beijerland ging net aan mijn neus voorbij, dus maar doorgereden naar Heijenoordtunnel, waar ik in de colonne van de RoParun terecht kwam. Vreemde gewaarwording als mensen langs de kant staan te klappen en juichen voor je...... :shock:

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5102
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 16 mei 2016 22:22

Na afgelopen 2 dagen wel beetje klaar met de harde wind, dus toen een vriend gisteren berichtje stuurde of ik zin had in wind mee ritje direct ja gezegd.
Alleen toen ik vanmorgen wakker werd was het bijna windstil...
Goed plan was al gemaakt dus op de fiets naar meetingpoint, begon helaas al direct met regen en erg natte wegen.
Einddoel was nog niet helemaal duidelijk dat hebben we onderweg maar op Nijmegen gezet. (andere opties waren Eindhoven en Venlo)
Lekker veel weggetjes over de dijken gepakt.
Onderweg 6 graden op de gamin gezien, maar ook 18 graden.
Paar keer flinke regenbui, maar ook lekker in het zonnetje gereden.

Goed voor 220km, niet echt heel hard doorgereden en wind mee was er eigenlijk alleen op het laatste stukje toen de wind wat aantrok.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Altijd leuk als je zelf ook eens op de foto staat :) (laatste 2 foto's)

https://www.strava.com/activities/578212079

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5930
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 16 mei 2016 22:24

Goed om van je te lezen Le Grimpeur, hopen dat er steeds een blijvende verbetering in zit.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

senior
Forum-lid
Berichten: 2210
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 16 mei 2016 22:53

bluv107 schreef:
senior schreef:
Wij oosterlingen weten exact het verschil tussen Holland en Nederland. Het zijn die Hollanders die het verschil niet weten omdat ze denken dat voor Utrecht het land ophoudt :mrgreen:
Vertel..., is dat niet zo dan? :mrgreen:
Tuurlijk. Maar het zou wel prettig zijn als we die grens dan konden sluiten voor al die buitenlanders uit het westen :lol:

Gebruikersavatar
TheTourist
Forum-lid
Berichten: 406
Lid geworden op: 04 nov 2014 13:29

Gebruikersavatar TheTourist 17 mei 2016 09:17

senior schreef:
bluv107 schreef:
senior schreef:
Wij oosterlingen weten exact het verschil tussen Holland en Nederland. Het zijn die Hollanders die het verschil niet weten omdat ze denken dat voor Utrecht het land ophoudt :mrgreen:
Vertel..., is dat niet zo dan? :mrgreen:
Tuurlijk. Maar het zou wel prettig zijn als we die grens dan konden sluiten voor al die buitenlanders uit het westen :lol:
Ik hoop dat ik mij dan alsnog onder de Nederlanders mag scharen, ipv onder de Hollanders. Ik zou het oosten namelijk graag nog eens bezoeken in de toekomst.
Canyon Endurace CF SL 8.0 Disc 2019

Gebruikersavatar
Tracing_NL
Forum-lid
Berichten: 655
Lid geworden op: 28 nov 2013 16:32

Gebruikersavatar Tracing_NL 17 mei 2016 11:26

Zaterdag la Magnifique vanuit Rochefort gereden. Met een paar extra lusjes :evil: , 190 km 3300 hm. Weer eens wat anders dan de standaard versies van LBL. Zie bij toertochten voor klein verslag.

@ oldschoolBMX: Respect!! :like:

@ le grimpeur: Blijft goedbedoeld maar misschien nutteloos: Hou vol! .
Ouder worden is verplicht, volwassen worden is een keuze.

asth
Forum-lid
Berichten: 106
Lid geworden op: 24 mar 2015 13:07

asth 17 mei 2016 11:52

Pinksteren doorgebracht met het fietsen rond het IJsselmeer in 3 etappes:
Huizen - Sloten, 115 km
Sloten - Enkhuizen. 130 km
Enkhuizen - Voorburg, 140 km

Mooie tocht met wel veel wind de eerste 2 dagen!

Plaats reactie