Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Wielrenner ernstig gewond na val door betonblokken

Gebruikersavatar
jupu1973
Forum-lid
Berichten: 304
Lid geworden op: 02 aug 2013 15:10

Gebruikersavatar jupu1973 20 dec 2015 20:21

??? Niemand heeft het toch tegen jou?

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3235
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 20 dec 2015 20:22

@Ridley Noah flyer
Ik geloof niet dat mensen jou bedoelen maar die andere meneer die in de quote wordt aangehaald.

Edit jupu was me net voor :)

Gebruikersavatar
plantagenet
Forum-lid
Berichten: 2227
Lid geworden op: 20 apr 2008 00:08
Locatie: Purmerend

Gebruikersavatar plantagenet 20 dec 2015 20:23

DDX schreef:Vorige week was het ook al in het nieuws, fietsersbond is er in dit geval ook op tegen :

http://zaanstreek.fietsersbond.nl/thema ... nbHwmxIiM8

http://www.dichtbij.nl/zaanstreek/regio ... rlijk.aspx
Ik heb de FB vanavond nog maar even een mailtje gestuurd om de gevaarlijke situatie onder de aandacht te brengen. Kijken of het helpt.
Het probleem en daarmee het gevaar wordt m.i. vergroot door de lichte slinger die het fietspad daar maakt.
Weer of geen weer....één van twee is er altijd

Daniel1989
Forum-lid
Berichten: 1070
Lid geworden op: 16 okt 2013 21:44
Locatie: Alphen aan de Rijn

Daniel1989 20 dec 2015 20:28

NicoNB schreef:@Ridley Noah flyer
Ik geloof niet dat mensen jou bedoelen maar die andere meneer die in de quote wordt aangehaald.

Edit jupu was me net voor :)
Ahh ik dacht al hij quote mij mee. Het is net of ik dat tweede deel ook geschreven heb.
Sorry.

Gebruikersavatar
jupu1973
Forum-lid
Berichten: 304
Lid geworden op: 02 aug 2013 15:10

Gebruikersavatar jupu1973 20 dec 2015 20:39

Maakt niet uit.
Het is de toon van sommige posters die reactie uitlokt.
Ik wilde zelf ook bijna reageren op meneer met de mooie nickname.....

Daniel1989
Forum-lid
Berichten: 1070
Lid geworden op: 16 okt 2013 21:44
Locatie: Alphen aan de Rijn

Daniel1989 20 dec 2015 20:43

jupu1973 schreef:Maakt niet uit.
Het is de toon van sommige posters die reactie uitlokt.
Ik wilde zelf ook bijna reageren op meneer met de mooie nickname.....
:like:

senior
Forum-lid
Berichten: 2212
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 20 dec 2015 21:14

ultra_ivo schreef:Hier in de streek vindt je ze bijna overal. Het ergste is dat de Fietsersbond voor die krengen is. Het was zelfs niet mogelijk om daar intern over te discussiëren. Voor mij de reden om die club een aantal jaren geleden te verlaten.
De Fietsersbond? Dat is toch die vereniging die bijv. ook van mening is dat het dragen van een helm niet bijdraagt aan de veiligheid omdat je nu eenmaal nooit echt op je hoofd valt? De vereniging die mijn woonplaats eerde met het predicaat: fietsstad van het jaar, een aantal jaren terug, terwijl de gaten van een aantal jaren verwaarlozing van vorstschade steeds beter merkbaar worden.

Ik heb overigens het idee dat dit soort afscheidingen meer bedoelt is als bescherming van automobilisten (die hoeven dan niet op te letten maar worden gewaarschuwd door het feit dat ze zo'n richel raken). Dat geldt overigens voor meer zg. veiligheidsmaatregelen die fietsers aangaan.

Wat die reflectoren betreft, wat heeft de gemiddelde fietser daaraan? Die zie je als fietser immers niet of nauwelijks. Als ik de foto bij dit artikel zo zie kan het overigens elke fietser overkomen: een vrachtauto met wat zuiging, even slingeren en daar lig je dan.

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3235
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 20 dec 2015 21:18

Even het web afgestruind naar nieuws over de gezondheid van de fietsers maar de laatste updates zijn van vlak na de eerste berichten.

In een van de summiere artikelen kwam ik nog tegen dat de helm van de fietsers versplinterd op het wegdek heeft gelegen. Geeft denk ik wel aan dat de fietser echt een behoorlijke smak heeft gemaakt.

Gebruikersavatar
ProTon
Forum-lid
Berichten: 424
Lid geworden op: 20 jul 2015 21:02
Locatie: Hillegom

Gebruikersavatar ProTon 20 dec 2015 21:46

NicoNB schreef: Ik vraag me trouwens ook af wat er gebeurt als er weer eens een keer 10 tot 15 cm sneeuw valt.
Hoe veilig is dat fietspad dan nog voor fietsers, grote kans dat je de betonnen markeringen niet meer zit.
Misschien is dat wel de oplossing, bij een flinke laag sneeuw gaat Harry (of Kees of piet) met z'n sneeuwschuiver de weg op en kan hij mooi die blokken aan de kant schuiven :lol:

Gebruikersavatar
Infinito GB
Forum-lid
Berichten: 1436
Lid geworden op: 09 apr 2015 00:23
Locatie: Schagen

Gebruikersavatar Infinito GB 20 dec 2015 21:48

Sommige maatregelen snap je soms toch niet. Bij ons in Schagen had je vroeger brede lanen in de bebouwde kom met een niet afgescheiden fietsstrook aan beide zijden. Er werd wel hard gereden door automobilisten, maar er gebeurde zelden iets. Nu, dat moest anders. Nu zijn er door de woonwijken van die wegversmallingen gemaakt met zo'n vluchtheuvel in het midden. Maar waar ze in andere gemeenten dan het fietspad buitenom leiden, hebben ze in dit geval de fietsstrook langs de rijstrook laten lopen, en die rijstrook is op dat punt zo smal dat je als automobilist geen fietser kan passeren. Wat voor halsbrekende toeren je sommige automobilisten nu zie uithalen is onvoorstelbaar. Je ziet nu dagelijks fietsers rijden met een pampertje vol omdat het net aan weer goed ging. Het is gewoon wachten op de eerste dooie. En het ergste is nog dat er waarschijnlijk een wethouder heel trots op is en misschien nog wel een dikke bonus heeft opgestreken, want in de perfecte wereld is het een afdoende maatregel. Kan iemand die wethouders en infra architecten misschien uitleggen dat we niet in sprookjesland leven. [UNAMUSED FACE][FLUSHED FACE]

Dit lijkt trouwens wel een beetje op mijn eigen recente klappertje. Gelukkig kwam ik er dit keer beter van af, maar het schut je wel weer wakker.
Overigens schijnt al dat straatverminking ook de voornaamste reden te zijn van de vele valpartijen de laatste jaren in de profkoersen.

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4534
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 20 dec 2015 22:48

Ach, in Boskoop zetten ze gewoon betonnen "bloem" bakken midden op de (fiets) weg, met het idee dat er dan 30 word gereden.
Het is wachten tot er eens iemand niet oplet...
Laatst gewijzigd door mao op 21 dec 2015 13:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Herman_N
Forum-lid
Berichten: 1684
Lid geworden op: 24 jun 2011 13:54
Locatie: Purmerend
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 20 dec 2015 23:05

Hmm ook toevallig. Hoewel dit vlak bij mijn woonplaats is kwam ik daar nooit. Tot vandaag. Engewormer is een weg van een km of 5 die rond loopt, dus een mooi trainingsrondje. Eerlijk gezegd zijn die betonnen balken me niet opgevallen. Gezien de tijd moet het ongeluk gebeurd zijn vlak voordat ik daar reed. Ik heb er in ieder geval niks van meegekregen.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

Plaats reactie