Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Wielrenner ernstig gewond na val door betonblokken

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8291
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 22 dec 2015 17:33

53x11 schreef:Een volledig verhoogd fietspad zou een mooie oplossing zijn. Maar, te duur natuurlijk...
In Ede heb je op veel plaatsen een verhoogd fietspad, maar ik vind het ondingen. Je kunt er moeilijk iemand passeren. Vaak de weg op en dan via het richeltje weer het fietspad op. Als je geen "doorfietser" bent is het waarschijnlijk wel goed afgeschermd voor auto's, maar als je er steeds af moet, dus niet.

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4202
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 22 dec 2015 17:50

Op de Grebbeberg heb je dit sinds vorig jaar (?) ook. Heuvelop is het erg vervelend met inhalen/ingehaald worden. Heuvelaf, als je de snelheid er lekker in hebt, is het ook een onding. Het is eigenlijk altijd te smal.
De ouderwetse doorgetrokken streep beviel mij véél beter!

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 22 dec 2015 20:00

Het is daar zo vervelend omdat het te smal is. Het is duidelijk weer bedacht door mensen die denken dat fietsers genoeg hebben aan 40 centimeter ruimte, immers een fiets is maar smal. Dit zie je ook altijd weer terug bij het ontwerp van fietsenrekken waar je altijd geacht word je stuur door de fiets ernaast te wrikken en maar moet gokken dat je verlichting en je remkabels nog heel zijn als je je fiets weer komt ophalen. Als automobilisten hun auto zo zouden moeten parkeren had het Binnenhof al in de fik gestaan.:)
Ik kwam vorig jaar tijdens Veenendaal/Veenendaal op de Grebbeberg "vast" te zitten achter iemand die helemaal kapot was en die Grebbeberg niet meer op kwam. Maar omdat het zo smal was kon ik er ook niet langs en ging ik zelf van de weeromstuit omdat ik bijna stilstaand naar boven moest ook kapot.

Wat vreselijk dat die man is overleden.
Veni. Vidi. Fietsie.

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3229
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 23 dec 2015 00:28

TumTumTum schreef:Het is daar zo vervelend omdat het te smal is. Het is duidelijk weer bedacht door mensen die denken dat fietsers genoeg hebben aan 40 centimeter ruimte, immers een fiets is maar smal.

Zoiets?

Afbeelding

Gebruikersavatar
plantagenet
Forum-lid
Berichten: 2227
Lid geworden op: 20 apr 2008 00:08
Locatie: Purmerend

Gebruikersavatar plantagenet 23 dec 2015 07:48

TumTumTum schreef:Maar omdat het zo smal was kon ik er ook niet langs en ging ik zelf van de weeromstuit omdat ik bijna stilstaand naar boven moest ook kapot.
Van de weeromstuit....van dat woord had ik nog nooit gehoord...ik moest het echt even opzoeken :)
Weer of geen weer....één van twee is er altijd

neos
Forum-lid
Berichten: 1523
Lid geworden op: 18 apr 2005 22:41

neos 23 dec 2015 18:47

Wolfhound32 schreef:Jemig, wat erg. "Hij werd vervolgens ook nog eens aangereden door een auto." :o
Het was op kanaaldijk west in Nijmegen ,dat is daar ook zo onlogisch als mogelijk...
http://www.inmill.nl/112/8222-voormalig ... leden.html :dislike: :dislike: :dislike:
cornelli racing cycles Uden

Gebruikersavatar
plantagenet
Forum-lid
Berichten: 2227
Lid geworden op: 20 apr 2008 00:08
Locatie: Purmerend

Gebruikersavatar plantagenet 23 dec 2015 20:29

Ik ben vanmiddag weer eens langs de betreffende plek bij Wormer gereden en inderdaad, de betonblokken zijn verwijderd. Ook de twee verkeersheuveltjes met paaltjes zijn weg. Een hele verademing; je kunt er nu gewoon langsrijden.
Weer of geen weer....één van twee is er altijd

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 23 dec 2015 21:00

NicoNB schreef:
TumTumTum schreef:Het is daar zo vervelend omdat het te smal is. Het is duidelijk weer bedacht door mensen die denken dat fietsers genoeg hebben aan 40 centimeter ruimte, immers een fiets is maar smal.

Zoiets?
Huu! Ja, welke idioot denkt dat je daar als fietser op dat richteltje gaat fietsen. Volgens mij heb ik dat ook wel eens gezien, Monnickendam ofzo?
plantagenet schreef: Van de weeromstuit....van dat woord had ik nog nooit gehoord...ik moest het echt even opzoeken :)
Ik hou van rare ouderwetse woorden.:)
Veni. Vidi. Fietsie.

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2316
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 24 dec 2015 00:35

plantagenet schreef:Ik ben vanmiddag weer eens langs de betreffende plek bij Wormer gereden en inderdaad, de betonblokken zijn verwijderd. Ook de twee verkeersheuveltjes met paaltjes zijn weg. Een hele verademing; je kunt er nu gewoon langsrijden.
Zo te zien, moest je aan het einde van die vermaledijde fietssluis ook nog even om dat verkeerspaaltje slingeren. Bizar...

Afbeelding
Afbeelding

Deleted_User
Forum-lid
Berichten: 3564
Lid geworden op: 03 nov 2009 01:25

Deleted_User 24 dec 2015 08:37

TumTumTum schreef:Huu! Ja, welke idioot denkt dat je daar als fietser op dat richteltje gaat fietsen. Volgens mij heb ik dat ook wel eens gezien, Monnickendam ofzo?
Helemaal niemand. Waarschijnlijk een lolbroek met een verfkwast een ergens eens fietssymbool schildert en er een lollige foto van op internet plaats en die vervolgens jarenlang wordt herhaald....

Deleted_User
Forum-lid
Berichten: 3564
Lid geworden op: 03 nov 2009 01:25

Deleted_User 24 dec 2015 08:42

Ik zie op de foto's nog steeds geen situaties waar ik (met mijn beperkte motoriek) niets langs of omheen zou kunnen fietsen. ik geef toe: het is gevaarlijker dan een vrijliggend fietspad van 3,50m zonder bochten, maar ik kom op mijn fietsrondjes zat plekken tegen waar het ontwerp verre van ideaal is.

rodeo
Forum-lid
Berichten: 132
Lid geworden op: 31 aug 2015 20:09

rodeo 24 dec 2015 09:02

afrit13 schreef:Ik zie op de foto's nog steeds geen situaties waar ik (met mijn beperkte motoriek) niets langs of omheen zou kunnen fietsen.
Alleen op zo'n fietspad is het misschien wel te doen maar het wordt pas echt gevaarlijk als ander verkeer in de buurt komt. Probeer maar eens een langzame fietser/voetganger/paard/etc. in te halen op zo'n punt. Ik ken zelf ook heel wat locaties die er op het eerste gezicht niet al te gek uit zien maar waar toch al van alles mis gegaan is.

Het lijkt alsof zulke verkeersmaatregelen alleen uitgaan van een best-case scenario waar er geen (ander) verkeer is.

Plaats reactie