Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Wielrenner ernstig gewond na val door betonblokken

tinn
Forum-lid
Berichten: 983
Lid geworden op: 01 aug 2006 15:51

tinn 20 dec 2015 13:00

Ongelofelijk. Dat een wegbeheerder dit doet/kan/mag. LINK



Afbeelding
Leef! Fiets!

jer81
Forum-lid
Berichten: 637
Lid geworden op: 06 aug 2014 17:21

jer81 20 dec 2015 13:04

Levensgevaarlijk. Ik hoop dat de wielrenner snel weer op de been is en dat de verantwoordelijken verantwoording moeten afleggen bij de rechter.

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 20 dec 2015 13:10

Tja, je hoeft maar even een flinke windvlaag van opzij te krijgen en je klettert erop.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

ultra_ivo
Forum-lid
Berichten: 2066
Lid geworden op: 20 okt 2004 17:06

ultra_ivo 20 dec 2015 13:19

Hier in de streek vindt je ze bijna overal. Het ergste is dat de Fietsersbond voor die krengen is. Het was zelfs niet mogelijk om daar intern over te discussiëren. Voor mij de reden om die club een aantal jaren geleden te verlaten.

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5579
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 20 dec 2015 13:23

jer81 schreef:Levensgevaarlijk. Ik hoop dat de wielrenner snel weer op de been is en dat de verantwoordelijken verantwoording moeten afleggen bij de rechter.
Hoezo verantwoordelijken?
De ruimte lijkt mij naast de blokken ruim voldoende, ook nog reflectoren op de blokken.
Lijkt mij een gevalletje onoplettendheid.

Niettemin veel sterkte voor de beste persoon.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8945
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 20 dec 2015 13:34

Lijkt me een gevalletje wegscheiding ontworpen door iemand met een ernstige geestelijke beperking.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Daniel1989
Forum-lid
Berichten: 1070
Lid geworden op: 16 okt 2013 21:44
Locatie: Alphen aan de Rijn

Daniel1989 20 dec 2015 13:35

Het is natuurlijk een beetje dubbel. Wat die blokken liggen daar om de fietsen de ( scholier , ouderen ect )
Te beschermen tegen de auto,s die daar de binnen bocht nemen.
Daar tegen is het natuurlijk heel erg vervelend voor de wielrenner en hopelijk komt het goed.

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3235
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 20 dec 2015 14:04

Het is natuurlijk nogal paradoxaal als je om fietsers te beschermen een middel inzet die erger is dan de kwaal.
Ik bedoel, als er een trauma helikopter op weg wordt gestuurd om een fietsers spoed eisende bijstand te verlenen dan deugt er iets niet.
Ik vraag me trouwens ook af wat er gebeurt als er weer eens een keer 10 tot 15 cm sneeuw valt.
Hoe veilig is dat fietspad dan nog voor fietsers, grote kans dat je de betonnen markeringen niet meer zit.

Quarantanove
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 26 jan 2015 19:14

Quarantanove 20 dec 2015 14:39

Ridley Noah flyer schreef:Het is natuurlijk een beetje dubbel. Wat die blokken liggen daar om de fietsen de ( scholier , ouderen ect )
Te beschermen tegen de auto,s die daar de binnen bocht nemen.
Daar tegen is het natuurlijk heel erg vervelend voor de wielrenner en hopelijk komt het goed.
Precies , het is bedoeld om gewone fietsers te beschermen.
En daartoe funtioneert het natuurlijk prima.
Sport beoefening dus ook wielrennertje spelen hoort niet op de openbare weg maar op daartoe aangelegde accomodaties.
Veel mensen die met een racefiets de weg op gaan realiseren zich vaak onvoldoende dat ze gewoon weggebruiker zijn en zich moeten aanpassen aan de verkeerssituaties.
Anders gaan trainen op de parkoersjes van de wielerverenigingen.
Laatst gewijzigd door Quarantanove op 20 dec 2015 14:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Aureas
Forum-lid
Berichten: 57
Lid geworden op: 08 dec 2014 20:31

Aureas 20 dec 2015 14:41

NicoNB schreef: Ik vraag me trouwens ook af wat er gebeurt als er weer eens een keer 10 tot 15 cm sneeuw valt.
Hoe veilig is dat fietspad dan nog voor fietsers, grote kans dat je de betonnen markeringen niet meer zit.
Gelukkig fiets je niet zo hard als er 15 cm sneeuw ligt.

Onzettend naar voor de wielrenner, maar vraag me dan toch af hoe hij er tegenaan gekomen is. Zoals eerder opgemerkt, de ruimte naast de (vreemd ontworpen) afscheiding lijkt mij ruim genoeg. Zag ie ze niet liggen na een bocht?

Quarantanove
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 26 jan 2015 19:14

Quarantanove 20 dec 2015 14:44

colnagofreak schreef:
jer81 schreef:Levensgevaarlijk. Ik hoop dat de wielrenner snel weer op de been is en dat de verantwoordelijken verantwoording moeten afleggen bij de rechter.
Hoezo verantwoordelijken?
De ruimte lijkt mij naast de blokken ruim voldoende, ook nog reflectoren op de blokken.
Lijkt mij een gevalletje onoplettendheid.

Niettemin veel sterkte voor de beste persoon.
Colnagofreak: Eens met je reactie

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 20 dec 2015 14:48

53x11 schreef:Lijkt me een gevalletje wegscheiding ontworpen door iemand met een ernstige geestelijke beperking.
Vooral iemand die nog nooit op een fiets heeft gezeten en vooral met zijn reet in een auto. Een auto rijdt er namelijk zo over heen en met een fiets ga je op je waffel als je onverhoopt tegenaan komt.
Het heeft niet zoveel met wielrennetje spelen te maken, oma op de boodschappenfiets komt ook ten val als ze er per ongeluk tegenaan rijdt.
Veni. Vidi. Fietsie.

Plaats reactie