Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Gevallen in 2015

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 14 mei 2015 19:22

Whow, inderdaad wat een horror, aangevallen door een gans. Ik hoop voor jouw dat alles weer goed komt, heeft wel tijd nodig dus sterkte en beterschap ermee. Ik zelf ben de afgelopen jaren al een paar keer met de fiets gevallen - door anderen - en gelukkig geen ernstige botbreuken o.i.d. wel steeds gekneusde ribben en schaafwonden etc. maar dat is niets vergeleken bij een gebroken heup.

Btw, jouw verhaal geeft mij te denken als ik weer over de Oostvaardersdijk fiets met al die 'wilde' ganzen langs het fietspad. :roll:
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
Wolfhound32
Forum-lid
Berichten: 1861
Lid geworden op: 13 nov 2013 07:06
Locatie: Dronten

Gebruikersavatar Wolfhound32 14 mei 2015 21:29

Jemig, wat een verhaal.
Ik wens je ook veel beterschap en een spoedig herstel.
__________________
Jarig zijn is gezond! Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven.

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8527
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 14 mei 2015 22:28

Van harte beterschap Rob en een spoedig herstel.
Heb eve nop wikipedia gekeken naar gedrag van een gans, ze kunnen tot 46km/u halen ;)
Bij gevaarlijk slaan met vleugels.
Achteraf gezien beter kunnen stoppen en eventueel met je fiets jezelf weren,maar dat is altijd achteraf gepraat en heb je nu niets meer aan.Nogmaals sterkte met wat komen gaat.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

hans905
Forum-lid
Berichten: 257
Lid geworden op: 24 nov 2010 21:39

hans905 15 mei 2015 11:30

Pfoe, veel sterkte Rob!

hvg5776
Forum-lid
Berichten: 186
Lid geworden op: 30 nov 2014 21:03
Locatie: Hoogeveen

hvg5776 15 mei 2015 12:52

Ai, ik hoop dat het herstel voorspoedig gaat.
De nijlgans is de agressiefste 'gans' die er is. Je kunt ze zelfs als waakhond gebruiken, dus ik kan begrijpen dat je er de schrik goed in had zitten.

mvg Harry
T=100

Gebruikersavatar
jeroenkuiper
Forum-lid
Berichten: 1090
Lid geworden op: 31 mei 2010 00:20
Locatie: wolvega

Gebruikersavatar jeroenkuiper 21 mei 2015 15:25

afgelopen weekend even een rondje doen met de bosracer... Liep niet helemaal goed af..

Het had wat geregend, dus wat glad, in een snelle bocht onderuit gegleden en met het hoofd op een boomstronk beland. Natuurlijk niet de helm geraakt maar uitstekend deel raakte me tussen bril en helm waardoor er een mooie diepe snee ontstond boven mijn wenkbrauw.
Ook eventjes weg geweest, daarna niks meer van kunnen herinneren natuurlijk. Gelukkig was ik niet alleen dus snel naar de auto gegaan. Omdat het goed bloedde maar naar de dokter gegaan .

oordeel: Hersenschudding en 5 hechtingen nodig, en een dikke tetanusspuit

Baal er ontzettend van, maandag zou ik de 11steden rijden, maar zoals ik me nu voel zie ik dat echt niet gebeuren.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Sweety2008
Forum-lid
Berichten: 3098
Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11

Gebruikersavatar Sweety2008 21 mei 2015 19:48

Beterschap. Ik kan me voorstellen dat je nu flink baalt het is ook niet leuk.
Vandaag had ik bijna een hond onder mijn racefiets en was ik bijna gevallen alleen omdat de hondenbezitter eerst netjes op de stoep liep en dan plotseling met hond aan de lange lijn het fietspad opliep. Ik schrok me een hoedje dit is al de tweede keer dat mij dit overkomt. En dan word ik ook nog verrot gescholden :cry:
Leuk is anders.
Ghost Nivolet 6LC

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5891
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 22 mei 2015 09:52

Inmiddels ruim een week verder en afgelopen woensdag geopereerd geweest.. Was ik voor de operatie nog relatief mobiel. Nu ben ik weer wrak van de eerste orde dat nog een aantal hertsteltijd nodig zal hebben om weer een beetje vooruitbetaling komen.

Van mijn blog geplukt:
Grote terugslag in fysieke gesteldheid,. Ik had gehoopt wat prettiger uit de operatie te komen maar het tegendeel is waar. Woensdag ochtend hebben ze vier uur onder algehele narcose in mijn lichaam gesneden en ik lag pas om half echt s avonds weer terug op mijn kamer. Ik had het gevoeld zes keer de marmotte te hebben gefietst. Ik was doodop en ik had vooral pijn in mijn buik. Ze hebben slechts een snee gemaakt terwijl er drie beloofd waren en die ene is het best vergelijkbaar met een keizersnede. Ik heb een kind gebaard, zo voel het ongeveer. De pijn in mijn buikspieren wordt veroorzaakt door het feit dat die doorgesneden zijn. Dat doen ze ook bij zwangere vrouwen. Ik kan nu ook meepraten met de bevallingsverhalen van vrouwen. En als ze me niet geloven kan ik altijd nog een jaap van litteken laten zien op mijn onderbuik, net boven het geslacht. Kijk, het was een tweeling.

Gisteren en vandaag is het nog steeds niet veel soeps. Ik heb last van koorts en bewegen gaat bijzonder moeizaam. Ik kan wel mijn bed uit maar na een half uur zitten op een stoel ben ik al weer moe. Straks ga ik poging tot een douche te wagen. Ik hoop dat ik daar al voldoende kracht voor heb. Gelukkig zijn er ook wat lichtpuntjes. Ik heb geen last van misselijkheid gehad na de OK en ik heb geen hallucinaties gehad van de morfine die ik krijg toegediend. De stalen plaat die is gemonteerde zit volgens de foto netjes op zijn plek. De chirurg vertelde dat de ingreep volgens planning was verlopen en dat er geen groot bloedverlies is geweest. Slechts een halve liter. De pijn die ik nu ondervind zit hem vooral in de buikspieren en het been is niet zo heel pijnlijk. Ik hoop dat ik vanavond weer wat beter kan slapen en dat er dan weer wat vooruitgang in zit.
Live fast; die young. mijn blog

geertjeb
Forum-lid
Berichten: 574
Lid geworden op: 24 mar 2011 00:35

geertjeb 22 mei 2015 10:44

Goed nieuws dat de operatie goed verlopen is. Ik denk dat je gewoon wat geduld moet hebben het zal vast over een week alweer beter gaan.

Beterschap!

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27543
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 22 mei 2015 11:03

Dit wordt een lange weg. Veel sterkte daarmee. Ganzen heb ik altijd al kudt-beesten gevonden. Ik ben tijdens het kanoën ook een keer aangevallen en heb de gans in kwestie toen een kopje kleiner proberen te maken met m'n peddel. Gelukkig hielp dat. Ik scheet in m'n broek, dat wel.

Gebruikersavatar
Sweety2008
Forum-lid
Berichten: 3098
Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11

Gebruikersavatar Sweety2008 22 mei 2015 21:35

@Rob74 nou je hebt denk ik nog een lange weg te gaan. Gelukkig was je niet misselijk naar de narcose ik had wel altijd en wat nog veel erger was is dat ze me bijna niet meer wakker kregen naar een operatie. Ik kreeg wel alles mee de paniek van de zusters en de artsen maar kon niks laten merken. Dit is al meerdere keren gebeurd na een operatie.
Ik wens je verder heel veel sterkte en beterschap.
Ghost Nivolet 6LC

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4223
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 22 mei 2015 21:45

Wat een verhaal, en dat door zo'n stomme gans. Veel sterkte en geduld gewenst!

Plaats reactie