Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2015

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27461
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 26 mar 2015 15:16

Het zou vanmiddag gaan regenen dus om die reden ben ik dan maar in de ochtend vertrokken voor een rustig rondje Drenthe. En rustig was het, ik kwam vrijwel geen mens tegen. Een enkele boer op een trekker, dat was zo ongeveer het enige. Omdat ik totaal geen zin had in verrassingen, koos ik gewoon mijn standaard trainingsrondje ZW-wind. Dat voert langs metropolen als Peize, Veenhuizen, Westervelde en Norg. Een prachtig rondje in een bosrijke omgeving.

Met precies 82 km op de klok kwam ik weer thuis. De rest van de dag bestaat uit het nakijken van saaie businessplannen :x :(

.jeroen.
Forum-lid
Berichten: 1588
Lid geworden op: 08 jan 2007 09:03
Locatie: Gelderland

.jeroen. 26 mar 2015 17:59

De afgelopen tijd was ik wat vaker in de omgeving van het Montferland te vinden. Maar vandaag voor de verandering maar weer eens richting de Posbank gereden. Aldaar een klein rondje gemaakt en toen weer op huis aan. Net 65km gereden.

https://www.strava.com/activities/274278866

Beekhuizenseweg
Afbeelding

Beekhuizenseweg
Afbeelding

DeletedUser01
Forum-lid
Berichten: 3500
Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11

DeletedUser01 26 mar 2015 22:30

Bekende plaatjes, mooi!

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5072
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 26 mar 2015 22:58

Vandaag record aan hoogtemeters geklommen, tochtje van 210km met 3700hm,

https://www.strava.com/activities/274492667

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
rene909
Forum-lid
Berichten: 191
Lid geworden op: 09 apr 2013 22:35

Gebruikersavatar rene909 28 mar 2015 14:14

Lekker weertje daar.
Hier is het weer huilen met de pet op. Vanochtend vroeg uit de veren (voor mijn doen) om de laatste droge uren van het weekend te kunnen meemaken. Met een graad of 7 was het eerste uur nog bijzonder aangenaam. Daarna begon het wat te regenen, wat het langzaam maar zeker steeds harder ging doen.
Als bijkomend euvel schoot er een schroefje uit mijn linker schoenplaatje los van mijn schoen, waardoor ik links niet meer uit kon klikken. Alertheid was dus vereist, als ik om zou vallen had ik nu nog ergens op de weg gelegen waarschijnlijk.
Natuurlijk was het niet alleen kommer en kwel; vandaag mocht ik ook mijn nieuwe conti GP 25 mm voor het eerst uitproberen. Wat een verschil met 23mm colnago bandjes zeg!
Dit alles was goed voor een kleine 82 kilometer.

Jac
Forum-lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 27 jul 2011 19:43
Locatie: Veenendaal

Jac 28 mar 2015 16:28

Vanmorgen om half 8 vertrokken naar Wageningen voor de Veluviatocht ,
Het was een mooie tocht met ruim 900 hoogtemeters , pijlen stonden niet altijd even handig geplaatst . ruim 100 km droog gehouden om dat we mooi op tijd zijn weggegaan laatste 25 km nog behoorlijke regen . Toch weer 128 Km op de teller .
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Blauw
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Grijs

Gebruikersavatar
steven250
Forum-lid
Berichten: 1088
Lid geworden op: 06 mei 2006 16:42
Locatie: Deventer

Gebruikersavatar steven250 28 mar 2015 16:36

Gezien de weersverwachting van vandaag vanochtend extra vroeg opgestaan om een lange ronde te fietsen. Over twee weken ga ik een weekendje naar de Ardennen en wil dan wel wat afstand en klimwerk aan kunnen, dus dan moet er nu wel getraind worden!

Het was absoluut een goede keuze om vroeg te vertrekken (half 8), tot ongeveer half 11 reed ik prima in het zonnetje en ook de wind hield zich nog koest dus ik kon relatief rustig naar de Posbank rijden. Waar ik echter even niet op rekende was dat ik buiten Twello al met een leegloper langs de kant van de weg stond... balen! Snel bandje gewisseld en een CO2 patroon gebruikt om de band op te pompen, want ik wou geen tijd verliezen. Echter, bij het los draaien van de pomp draaide het gehele ventiel mee en was de band dus direct weer laag... g*tver! Het tweede patroon ging gelukkig wel goed, maar ik had er wel de pest in. Was ook even bang dat deze band ook weer leeg liep en ik had wel een tweede band mee, maar dat zou betekenen dat ik met de hand moest pompen en eigenlijk beter terug kon gaan omdat het mijn laatste reserve was...

Gelukkig bleek het vals alarm en dus met een beetje vertraging kwam ik bij de Posbank voor mijn vertrouwde rondje van 30km/400hm. Ik kon wel merken dat dit de eerste echte klimmeters waren voor dit jaar, het tempo moet nog komen. Maar ik kon genoeg anderen wel passeren, dus ik was niet de enigste met dit probleem ;)

Tegen het eind van het tweede rondje begon het even iets te spetteren, maar dat was maar even. Pas tijdens de derde ronde kwam de echte regen, lang hield ik het nog bij mijn standaard fietsjasje, ik had het immers warm zat, maar op tijdens de derde afdaling van de zijpeberg heb ik toch maar mijn regenjasje aan getrokken, want het opspattende water maakte toch wel dat ik steeds natter werd.

Op de weg terug naar huis was het soms droog en soms met wat miezer, maar het was nog wel te doen, het trok wel iets in de (hand)schoenen maar hield het prima warm. Gelukkig had ik de inmiddels aangetrokken wind nu lekker mee want het beste was er toch wel af ;) Ik had gerekend met 150km, maar het was toch iets meer dan dat...

Totaal 177km / 1.700hm
https://app.strava.com/activities/275324165

Afbeelding
Afbeelding
Volg mij via mijn Bike planner blog of via Strava

Gebruikersavatar
MarcFaFo
Forum-lid
Berichten: 1532
Lid geworden op: 30 sep 2012 20:39

Gebruikersavatar MarcFaFo 28 mar 2015 16:37

Vandaag 44km op de taxc gezeten telt dat ook, want het regende nogal hier in het westen
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.

Gebruikersavatar
RobiOne
Forum-lid
Berichten: 476
Lid geworden op: 24 jun 2012 09:45

Gebruikersavatar RobiOne 28 mar 2015 16:44

Jac schreef:Vanmorgen om half 8 vertrokken naar Wageningen voor de Veluviatocht ,
Het was een mooie tocht met ruim 900 hoogtemeters , pijlen stonden niet altijd even handig geplaatst . ruim 100 km droog gehouden om dat we mooi op tijd zijn weggegaan laatste 25 km nog behoorlijke regen . Toch weer 128 Km op de teller .
Ah, dus dat waren die groepen wielrenners die de hele dag al voor mijn raam langs fietsen.... :)

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5072
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 28 mar 2015 19:55

Vandaag laatste dag op Mallorca, nog ff lekkere rit om af te sluiten 195km met 3200hm.
https://www.strava.com/activities/275438321

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Totaalresultaat van weekje fietsen 959,6km 13.957hm

DeletedUser01
Forum-lid
Berichten: 3500
Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11

DeletedUser01 29 mar 2015 13:18

Mooie foto's! Je bent niet voor niets geweest, respectabel aantal kilometers, zeg.

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 29 mar 2015 18:34

Tja, het zat in mijn kop, en dan ga ik. Dus vandaag gefietst van schoonouders in Dongen terug naar Hilversum. In de Biesbosch leek het soms op een belgische (semi-) klassieker: veel wegen opgebroken waardoor ik hele stukken door de blubber mocht ploeteren. Na een kilometertje of 70 verklaarde ik mezelf volledig doorweekt, maar met de relatief hoge temperatuur was het nog wel vol te houden. Weinig collegae op de weg gezien......., die zaten natuurlijk allemaal te kijken naar G-W.

Al met al weer een kleine 154km.

https://www.strava.com/activities/275856770
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

Plaats reactie