Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2015

Gebruikersavatar
Soap
Forum-lid
Berichten: 2351
Lid geworden op: 28 aug 2013 16:01
Locatie: Pijnacker

Gebruikersavatar Soap 02 jan 2015 17:16

Vanmorgen de Specialized leen Tarmac opgehaald en van Apeldoorn naar Hoogeveen gefietst.

Wat een verschil met de CAAD10 zeg. Het was 76km lang genieten eigenlijk. Hadden naar mijn wens afgesteld, behalve langere stuurpen. Maar zat en oogt op zich al stuk beter.

http://www.strava.com/activities/235597010

2015 is goed begonnen :D
Afbeelding
Canyon Ultimate CF SL team (2015)
Pinnacle Arkose 2 (2015)

i-mac

i-mac 02 jan 2015 17:43

Toen ik deze morgen mijn rondje boodschappen ging doen, wist ik al dat het een zware rit zou worden. 23km met de stadsfiets voelen echter veel zwaarder aan.

Dus ook hier aan de Belgische kust liet de wind zich meer dan voelen. Maar ik probeer steevast tegen de wind in te starten. Na dik 2 uur puffen en zuchten volgt dan de beloning ... wind mee naar huis. Héérlijk :-)
De eerste 72km staan er op. Voelde wel nog wat de benen na mijn nieuwjaarsloop (traditie om het sportieve jaar op gang te trekken).

gerardn
Forum-lid
Berichten: 228
Lid geworden op: 10 aug 2014 09:17

gerardn 02 jan 2015 17:52

TumTumTum schreef:
Wolfhound32 schreef:Wat een wind, wat een wind, wat een wind.....
Zeg dat wel. Ik hoop dat mijn eerste fietskilometers van dit jaar niet exemplarisch zijn voor de rest want dan ga ik badmintonnen. Nog geen 40 km maar ik was helemaal kapot.
Haha, lekker badmintonnen met deze wind.

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 02 jan 2015 19:18

:lol: Nou je het zegt...
Ga ik gewoon aan de wind-kant staan.:)
Veni. Vidi. Fietsie.

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1754
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 02 jan 2015 21:53

Gisteren (nieuwjaarsdag) een lekkere zwerftocht op de MTB in gedachten en kwam ook aardig uit. Vanuit Soest binnendoor naar Amerongen en uiteindelijk 1 rondje op de nieuwe MTB route van Kwintelooyen. Daarna terug op de heuvelrug en na 3:30u body van het achterwiel naar de knoppe getrapt. Dus hulpdiensten gebeld om me op te pikken.
Leuk detail dat m'n redder me op nieuwjaarsdag 2012 ook op mocht halen na geëxplodeerde velg. Mag van hem niet meer op 1-1 fietsen........
Vandaag eerst 90 minuten bij de fysio aan de gang om in de middag m'n "pekelbak" te pakken om de schade van 1-1 in te halen. Gewoon lekker op de weg met de 26" beachbanden en vaak beuken tegen de wind in. Alleen lekdijk stuk mee, maar na bijna 110 km was ik aardig mak toen ik thuis kwam. Gemiddelde snelheid net tegen de 26 aan, maar op de MTB gaat het toch wat minder vlot en zeker bij die wind.
Maar lekkere training en blij dat dit alweer zonder al te veel problemen gaat.
http://app.strava.com/activities/235709995
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5894
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 04 jan 2015 10:29

Ik zit al een paar weken in zuid oost Azië. Ik ben bezig met een monstertocht van Bangkok naar Kuala Lumpur. Het is nog een km op 180 en er zitten er inmiddels ruim 1600 op. Vandaag kwam ik langs de gebieden die getroffen zijn door de zware wateroverlast. Vandaag was goed voor 115 km waarvan ik er 10 in de bak van een pick-up truck heb gedaan. Die was zo vriendelijk om mij en mijn fiets mee te nemen over het stuk ondergelopen weg,

Plaatjes van onderweg:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het hele verhaal van vandaag staat op:
http://robgemen.blogspot.nl/2015/01/wat ... t.html?m=0
Live fast; die young. mijn blog

Gebruikersavatar
RobiOne
Forum-lid
Berichten: 476
Lid geworden op: 24 jun 2012 09:45

Gebruikersavatar RobiOne 04 jan 2015 10:53

Ondersteboven op de fiets gezeten? :D

Gebruikersavatar
Le Grimpeur
Forum-lid
Berichten: 2623
Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37

Gebruikersavatar Le Grimpeur 04 jan 2015 11:14

RobiOne schreef:Ondersteboven op de fiets gezeten? :D
Ik heb hem maar even weer rechtop op z'n fiets gezet :lol: :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
60 x Ventoux

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5894
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 04 jan 2015 11:32

Gek, bij mij staan alle plaatjes gewoon goed. Mijn eigen post en le grimpeurs post.
Live fast; die young. mijn blog

DeletedUser01
Forum-lid
Berichten: 3500
Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11

DeletedUser01 04 jan 2015 11:34

Pittige tocht, Rob, maar een mooie ervaring. Succes!

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 04 jan 2015 17:13

Vanochtend weer een erg koude vossenjacht speurtocht. Eerst een heen-en weertje naar Spijkenisse. Er waren door een misverstand geen uitzetters dus moest er geimproviseerd worden. Iemand van de club reed snel naar Spijkenisse om daar de eerste emmer op te hangen bij een tennisclub zodat iemand anders de tijd kreeg nog snel even een minispeurtochtje in elkaar te zetten bij het clubgebouwtje. We moesten toch eerst 40 km fietsen. Het is flauw maar je moet iets en uiteindelijk gaat het om het fietsen. Wel hebben wij mede door mijn geocache-kennis waarschijnlijk de meest ideale rechte lijn naar de emmer gereden want ondanks ons slakkentempo waren we er best snel.

Het was zo ontzettend koud met die ijsachtige regen. Wel een paar hele mooie dubbele regenbogen gezien. Maar natuurlijk na een half uur weer met bevroren klompen rondgefietst. Op de terugweg ging de Spijkenisser brug open voor een vrachttanker...20 minuten staan klappertanden. Gelukkig was ik samen met iemand anders die ook niet echt fit was dus ging het nog qua mentale ondersteuning.:). Bij het clubgebouwtje aangekomen hing de tweede emmer en moesten we nog een stukje maar we hadden helemaal geen puf meer. We hadden een beetje geluk want iemand anders vertelde waar we moesten zijn voor de andere "waypoints", we keken elkaar eens aan...toch maar gaan? Op ons tandvlees. Dus toch de hele route volbracht, we zaten er helemaal doorheen. Naderhand bleek dat stukje extra voor veel anderen ook net de druppel die deed besluiten de fiets achterin de auto te slingeren en voor de erwtensoep te gaan, maar we hadden het gered! Het heeft constant geregend en daar is het eigenlijk net te koud voor.
Eenmaal thuis ontdooien onder de douche en iets eten. Toen ik eindelijk met een kop thee op de bank lag brak de zon door...ja zeg! :)
55 km

@ Mooi Rob, komen er nog meer plaatjes? Al dan niet ondersteboven?
Veni. Vidi. Fietsie.

gerardn
Forum-lid
Berichten: 228
Lid geworden op: 10 aug 2014 09:17

gerardn 04 jan 2015 17:27

Wow, wat een pokkenweer Tumtumtum, ik heb vanmorgen ruim 4 uur gefietst (Amsterdam-Bloemendaal-Zandvoort-Haarlem-Ringvaart-Uithoorn-Amsterdam) en het was heerlijk weer, geen druppel regen en een heerlijk zonnetje.

Plaats reactie