Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2015

marcelb
Forum-lid
Berichten: 1545
Lid geworden op: 12 sep 2007 22:35
Locatie: Deurne

marcelb 16 nov 2015 19:46

Ernie C. schreef:
Sweety2008 schreef:De hoogtemeters daar heb ik een vraag over op mijn roadbike programma had ik afgelopen donderdag een hoogtewinst van 266 m en een hoogteverlies van 278 meter. Dus met andere worden de hoogte telt dan niet meer mee. Of zie ik dit verkeerd? Heb eigenlijk nooit naar dat hele hoogteding gekeken omdat wij geen bergen hebben hier in en rondom Venlo.
Ga maar eens een paar rondjes rijden rond Herungerberg en Schaapsdijkpark. Daar maak je de hoogtemeters even snel als in Zuid-Limburg alleen zijn de klimmetjes wat korter en rijdt je steeds door dezelfde straten. Maar je kunt er wel leuk wat klimervaring opdoen. In het gebied tussen Herongen en Brüggen kun je ook aardig wat klimmetjes meepakken. Ik rijd b.v. dit rondje (of een variant daarop) weleens: http://www.gpsies.com/map.do?fileId=ciepaqocdsdggvlr
Dank je Ernie C. Ik fiets veel langs de Maas (van Neer tot Baarlo of van Neer tot Well of in het Belgische deel van het stroomgebied van de Maas). Op de een of andere manier voel ik me aangetrokken tot deze rivier c.q. dit gebied. Ga het binnenkort - met wat minder wind - zeker een keer proberen.
Real men wear blûk!!! Marcel

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16241
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 17 nov 2015 14:57

Dat moet je zeker doen. Het zijn wel redelijk wat km's vanuit Deurne. Ik woon in Haelen en fiets ook van Elsloo tot Well langs de Maas. De kans is groot dat we elkaar al ooit zijn tegengekomen.
Het is wel prettig om dat af en toe af te wisselen met de Peel of Duitsland. Omgeving Wassenberg is ook leuk maar daar liggen de meeste klimmetjes wel binnen de bebouwde kom.

In die route van GPSies fiets je door een heel rustig gebied. Het is geen Zuid-Limburg (Dus ook op een mooie zondag rustig fietsen ;) ) maar het is echt wel wat meer dan een paar viaducten of bruggen in Brabant of Midden-Limburg.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Sweety2008
Forum-lid
Berichten: 3098
Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11

Gebruikersavatar Sweety2008 17 nov 2015 16:55

Ik fiets herl vaak richting Haelen en Ittervoort. Ook Baarlo en Neer daar kom ik ook heel vaak. Mijn favoriete route is richting Ysselstein, vind het een mooi gebied vooral richting de Rips.
Ghost Nivolet 6LC

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 17 nov 2015 17:10

Gisteren een ritje door wind (bft 5) en regen van zo'n 55 km. En ik betrapte me erop dat ik dat helemaal niet erg vond. Sterker nog; ik vond het zelfs wel lekker...het hele leeggewaaide fietspad voor jezelf alleen, de regensluiers over het land zien trekken. Wat wel hielp was dat het nog steeds niet echt koud is, dat wordt dit weekend wel anders.
En dan die ene verdwaalde andere fietser die met een soort van respect ineens groet waar ze je zomers niet zien staan.:)
Veni. Vidi. Fietsie.

marcelb
Forum-lid
Berichten: 1545
Lid geworden op: 12 sep 2007 22:35
Locatie: Deurne

marcelb 17 nov 2015 20:48

Ernie C. schreef:Dat moet je zeker doen. Het zijn wel redelijk wat km's vanuit Deurne. Ik woon in Haelen en fiets ook van Elsloo tot Well langs de Maas. De kans is groot dat we elkaar al ooit zijn tegengekomen.
Het is wel prettig om dat af en toe af te wisselen met de Peel of Duitsland. Omgeving Wassenberg is ook leuk maar daar liggen de meeste klimmetjes wel binnen de bebouwde kom.

In die route van GPSies fiets je door een heel rustig gebied. Het is geen Zuid-Limburg (Dus ook op een mooie zondag rustig fietsen ;) ) maar het is echt wel wat meer dan een paar viaducten of bruggen in Brabant of Midden-Limburg.
Op de site van het blad Grinta staan verschillende fietsroutes in het Belgische deel van het stroomgebied van de Maas. Bijvoorbeeld 'Het Maasland fascineert (78km)'. Echt een aanrader. Eerst vanuit Ophoven door het binnenland tot aan Rekem en dan helemaal terug direct langs de Maas.
Real men wear blûk!!! Marcel

Gebruikersavatar
Sweety2008
Forum-lid
Berichten: 3098
Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11

Gebruikersavatar Sweety2008 18 nov 2015 16:13

Vandaag 3x de Herongerberg op en af gefietst met stevige wind van de zijkant en een hartslag van 163. Geweldig als ik me zo kan pushen.

Daarna terug dan nog over de Greenport bikeway flink snelheid gemaakt op voor het grote blad achter niet helemaal het kleinste. En weer kwam de wind vol vanaf de zijkant. Ook weer 3x keer vol power en dan weer iets rustiger aan. Er lagen wel heel veel takken op de weg soms van de grote joekels. En dan is het toch uitkijken geblazen.
Ghost Nivolet 6LC

DeletedUser01
Forum-lid
Berichten: 3500
Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11

DeletedUser01 18 nov 2015 20:29

Vanmiddag een kleine twee uur langs het meer Vättern gereden. Na Jönköping was het geen meter meer vlak.

Ik heb de fietsroutebordjes (3 x woordwaarde) Runt Vättern met de klok mee gevolgd, prachtig! Veel, zij het korte klimmetjes. Een aanrader.

Wilde om 16.00 uur terug zijn, dan leek het me al te donker. Toen ik om tien voor vier de stad weer binnen reed, was het al stikdonker en was ik al veel commuters met verlichting en veiligheidshesjes tegengekomen.

Foto's volgen dit weekend in het topic Vätternrundan. De route die ik volgde is in zijn geheel langer dan de toerversie, 411 km. heb ik gezien.

Weinig wind vanmiddag en geen neerslag van betekenis, 6 graden.

Gebruikersavatar
jwkeij
Forum-lid
Berichten: 1698
Lid geworden op: 16 jan 2013 15:06

Gebruikersavatar jwkeij 20 nov 2015 13:04

Van de week mijn nieuwe crosser eens ingereden.
Das toch heel wat anders dan op de weg. Rondje van 60 kilometer waarvan zo'n 20 kilometer onverharde paadjes, gruis, gras, blaadjes en blubber. Veel blubber.
Afbeelding
Afbeelding
en Strava: https://www.strava.com/activities/433825044
WiND 56 - 2020

Jac
Forum-lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 27 jul 2011 19:43
Locatie: Veenendaal

Jac 20 nov 2015 20:13

Vaandaag vanuit Veenendaal naar Cothen gereden, daar de route opgepakt van de wvc Cothen. Bij Beusichem e pont over naar Culemborg, Zijderveld richting Meerkerk via Ameide naar Nieuwegein daar met de fietspont over en weer richting Cothen en via Langbroek, Leersum, Amerongen weer naar Veenendaal. Totaal 117.5 kmAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Blauw
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Grijs

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1754
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 20 nov 2015 20:16

Vandaag om 12:00u met gierende gevlucht van het werk om 5 kwartier later lekker kop en benen leeg te rijden op de crosser.
Was droog, frisjes en beetje wind, maar prima te doen. In ieder geval beter dan wat voor dit weekend voorspeld is. Ging voor zo'n 4 uurtjes richting Veenendaal/Amerongen vanuit Soest, dus de lampjes van woensdagavond laten zitten. Die had ik de laatste 20 minuten nog nodig.
Opnieuw weer paar stukjes "fietspad" ontdekt dankzij mogelijkheden met deze fiets, want dat gaat prima. Met mijn EVO geen optie. In dat opzicht ga ik de CX steeds meer en meer waarderen.
Na iets meer dan 90 km toch wel het fijne er een beetje af want ging toch redelijk vlot voor mij (27,5 gem. met crossbandjes). Maar moe en voldaan terug na 112 km en kon bijna gelijk "aanvallen" met de pasta uit de oven.
Ritje op Strava http://www.strava.com/activities/436082555 of de bewegende beelden van Polar https://flow.polar.com/training/relive/288886173
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

DeletedUser01
Forum-lid
Berichten: 3500
Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11

DeletedUser01 20 nov 2015 21:16

Mooie plaatjes, heren!

superb11
Forum-lid
Berichten: 494
Lid geworden op: 10 jan 2006 22:46

superb11 22 nov 2015 14:32

Rondje Posbank-Rijndijk-Montferland gedaan van 85 km. Het bleef van boven droog maar na afloop zag ik eruit als een veldrijder. Veel hardlopers en mtb-ers gezien rond de Posbank, maar langs de Rijndijk was het uitgestorven. De enkele racers groetten vriendelijk. Wel fris met 5 graden maar mooie buienluchten aan de horizon.

Plaats reactie