Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2015

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27570
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 31 mei 2015 17:39

Even een schaamteloze cross-post uit het Eifel-topic :D

Gisteren samen met forumleden Magoo en Csteenbe weer ouderwets lekker in de Eifel gefietst. Het plan was eigenlijk om de La Chouffe Classic (Ardennen) te gaan rijden, maar gezien de marginaal betere weersvoorspelling, de veel betere wegen en de iets geringere reisafstand kozen we toch voor de Eifel. En daar hadden we geen spijt van.

Als route kozen we “uiteraard” voor de “wereldberoemde” Rurseeroute van forumlid Buzz. Zelf had ik die een kleine 3 weken geleden nog gereden, maar dat mocht de pret niet drukken. Bovendien startten we gisteren vanuit Rott, dus dat maakt de hele beleving van de route anders omdat het zwaartepunt op 75% van de rit ligt.

Goed, dan de rit zelf. Rond een uur of 9:00 bollen we af vanuit onze startplaats. Op dit uur is het nog zeer koud (graad of 9) dus we kiezen allemaal voor lange mouwen en ik doe ook de beenstukken aan. De eerste klim is een lekkere inkomer: de Jägerhausstraße. Niet al te steil en lekker lang. Eenmaal boven komen we meteen er achter dat vandaag niet kou onze grootste tegenstander zal zijn, maar de wind…

Normaal gezien sla je na deze klim al snel rechtsaf richting Simonskall. Maar het klimmetje daar is nu al bijna 2 jaar (!) dicht i.v.m. wegwerkzaamheden. Ter compensatie had ik de route verrijkt met een andere klim, waarover later meer.

We krijgen nu eerst een prachtige afdaling voorgeschoteld, een typische “Eifel-afdaling”, d.w.z. niet al te steil, perfect wegdek en haarspelden. Daarna gaat het, uiteraard, omhoog, op de Panoramastraße richting Schmidt. Dan volgt een tussenstukje, met onder meer een prachtig bospad en twee dorpjes, gevolgd door een serieuze puist: de Mühlenberg. Eigenlijk is dat best een serieus ding, alhoewel het begin vrij eenvoudig is. Als je uit het bos komt, moet je niet denken dat je er bent want dan heeft de Eifel weer één van z’n beruchte hoogvlaktes (vals plat + wind tegen) voor je in petto. Zwaar maar ook mooi:

Afbeelding

Na de Mühlenberg volgt de afdaling naar Heimbach, waar we bij de Aral-pomp even pauzeren. De beenstukken mogen af.

Afbeelding

Vervolgens bollen we relaxed de Kermeterhaus op. Ook weer zo’n typische Eifelklim met mooi wegdek en prima percentages. Bovenop nemen we niet het door Buzz zo geliefde bospad, maar blijven we gewoon op de weg. Het is ongelofelijk rustig op de weg, dus dat gaat prima. Geen overlast van motoren e.d.

Nu volgt een zeer rappe afdaling naar de Rursee waar onze nestor helaas lek rijdt. We hebben als groepje maar één pompje mee dus Magoo en ik moeten even een stukje terug. Daarna is het tijd voor een drietrapsraket: de Grünlandhöhe. Het eerste deel bevat haarspelden en gaat door het bos. Dit is het steilste deel. Daarna volgt een vals plat deel richting Schmidt. Dit deel is wel te doen. Het laatste deel is het minst inspirerende deel van de hele route: wéér zo’n vervelende Eifel-hoogvlakte. Maar door slim samen te werken valt dit stuk alles mee en binnen no time bollen we alweer omlaag richting Woffelsbach.

Na een toeristisch intermezzo aan de stuw in Rurberg...

Afbeelding

Afbeelding

... maken we ons langzamerhand op voor de finale. Alhoewel, het is nog best een eind. Eerst de Kesternich. Ja inderdaad, weer zo’n prachtige loper. Na wederom een snelle afdaling rijden we naar Dedenborn. In het piepkleine supermarktje vullen we even bij en daarna pakken we als bonus de klim naar Forsthaus Rotekreuz mee. Het begin is behoorlijk steil. Daarna heb je een fantastisch uitzicht op Dedenborn. Als je denkt dat je er dan bent, heb je het mis want hij blijft doorzuigen. Al bij al is het goed 7 km klimmen.

We komen nu praktisch bovenop de Widdauer uit. Die dalen we af en rijden vervolgens naar Hammer. Deze streek kent wellicht geen grote namen à la Stockeu en Redoute maar dergelijke klimmetjes vind je er wel. Alleen dan met goed wegdek. De Hammer is de eerste “hufter” van vandaag. Hij loopt bij mij eigenlijk prima en al snel komt ook Csteenbe naar boven. Bij Magoo is de pijp stil aan leeg aan het raken maar hij zet dapper door.

We rijden nu via een binnendoor weggetje naar de Widdauer. De afdaling ernaartoe is er eentje voor de snelheidsduivels: je kunt hier 100 km/uur halen als je je best doet. Ik kom tot 92 km/uur :D Dit beestje (Grünentalstraße) beklimmen is trouwens ook een uitdaging, maar dat zal niet voor vandaag zijn.

Er is nu geen ontkomen meer aan: de Widdauer Mauer. Met recht een vuilak, behoorlijk vergelijkbaar met de Stockeu. Csteenbe en ik willen eigenlijk rustig omhoog bollen maar als er een of andere Belg ons inhaalt moeten we toch weer wielrennertje spelen en geven we Belg vreselijk op z’n kloten :D

Nu maken we ons op voor laatste loodjes. Je krijgt hier slechts 2 vrij onbeduidende klimmetjes voor je kiezen maar de hoogtemeters en kilometers beginnen wel te tellen. De hellende stroken door de dorpjes putten onze benen langzaam uit, maar gelukkig zijn er ook min of meer vlakke stroken waar we lekker kunnen gassen.

Ondertussen is de hemel compleet donkergrijs geworden en vrezen we het ergste. We zetten nog één keer het gas erop om zo te proberen het weer te verslaan. En dat lukt, want we bereiken droog de auto. Snel de fietsen achterop en bier met curryworst en friet naar binnen werken in de nabij gelegen kroeg.

Een fijn dagje goed voor 167 km en 3150 hm.

Voor de liefhebbers nog de GPS registratie.

robbiey
Forum-lid
Berichten: 702
Lid geworden op: 28 aug 2011 18:33

robbiey 31 mei 2015 18:27

75 km rondje van dordrecht naar strijensas, Numansdorp richting Willemstad en via oudemolen, klumdert, moerdijk weer terug naar dord.
Prachtig weer zaterdagavond, genoten! En de nieuwe fietsschoentjes van gaerne zaten heerlijk

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8548
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 31 mei 2015 18:58

Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

.jeroen.
Forum-lid
Berichten: 1588
Lid geworden op: 08 jan 2007 09:03
Locatie: Gelderland

.jeroen. 31 mei 2015 19:14

Vandaag wat nieuwe wegen uitgeprobeerd in de omgeving van Kleve. Er zaten mooie stukken bij met de Geldenberg en de deels onverharde Brandenberg. Daarna door richting Nijmegen voor de Oude Holleweg. Vanuit daar naar de Italiaanseweg en met een ommetje over de Veluwe weer naar huis. Goed voor 134km.

https://www.strava.com/activities/315341538

Mijn Panasonic cameraatje lijkt op sterven na dood, dus vandaag een paar crappy iPhone foto's.

De brug bij Emmerich
Afbeelding

Geldenberg
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Kilowatt
Forum-lid
Berichten: 941
Lid geworden op: 23 apr 2013 12:39
Locatie: Hoge Noorden

Gebruikersavatar Kilowatt 31 mei 2015 20:55

nijkie schreef:Buiten gespeeld in Umbrië.
https://www.strava.com/activities/315550913
Je mag wel wat vrolijker kijken kerel ;) . Op dat weer moeten we hier nog tot vrijdag wachten :roll:
older Budweiser

Gebruikersavatar
Wolfhound32
Forum-lid
Berichten: 1861
Lid geworden op: 13 nov 2013 07:06
Locatie: Dronten

Gebruikersavatar Wolfhound32 31 mei 2015 21:16

bluv107 schreef:En ik maar blij zijn met mijn 1033km als mijn persoonlijk maandrecord... DDX is toch wel een eindbaas :P
Ik ook. Een persoonlijk maandrecord van exact 1.100 km. Ondanks het waanzinnige aantal van DDX, toch trots.
__________________
Jarig zijn is gezond! Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven.

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8548
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 31 mei 2015 21:52

Kilowatt schreef:
nijkie schreef:Buiten gespeeld in Umbrië.
https://www.strava.com/activities/315550913
Je mag wel wat vrolijker kijken kerel ;) . Op dat weer moeten we hier nog tot vrijdag wachten :roll:
Had zoute zweet in mijn ogen :lol: moet nog 7x hierheen helaas ;)
Woensdagavond ben ik weer thuis komt goed uit.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Gebruikersavatar
bigfloor
Forum-lid
Berichten: 1121
Lid geworden op: 14 apr 2008 19:16
Locatie: Hengelo

Gebruikersavatar bigfloor 01 jun 2015 00:30

Vandaag (zondag) na allerlei andere verplichtingen toch nog een rondje van 112km gereden in de omgeving Tecklenburg, 1e uurtje droog maar vanaf de Cementfabriek bij Bad Iburg begon de regen in vlagen toe te slaan tot het einde van de rit. Op het verste punt (na de lange klim door het bos achter Bad Iburg) was er een bordje met wegafsluiting, precies op mijn route. Gewoon doorgefietst, maar na 300m ineens allemaal zware machines op de weg. Asfalteringswerkzaamheden, net klaar (dacht ik, laatste stuk, een klim, nog niet dus)

Afbeelding

Afbeelding

Wel spekglad asfalt, dus liep heel soepel. Maar aan het eind vd weg, bergop dus, waren ze niv niet klaar, de freesmachine was al wel langs geweest, dus dat was kwaliteitje 'opgeruwd wegdek'.
Boven gekomen bleek het vanaf daar (nog 50km te gaan) harder te hebben geregend, zeiknat wegdek. Dus ook de schoenen beginnen vol te lopen.

Gelukkig is de wind wispelturig langs de bergkammen hier en kun je het uitkienen dat je op de heen en terugweg niet echt keiharde tegenwind hebt (het waaide wel behoorlijk).

Terug bij de auto blijkt dat de 1000km deze maand toch niet gehaald is, 968km, maar wel 9210hm. En met deze rit erbij, 2 langere ritten in de regen gemaakt (als training voor potentieel slecht weer in de Dolemieten eind Juni). Wel de winterfiets gepakt, die vind slecht weer niet zo erg
Canyon Aeroad in 2XL: 2022 CF SLX, Ultimate in 3XL: CF SL 2018 EL & AL SLX (Tacx NEO)

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 01 jun 2015 21:22

Even een "shake down" om na negen maanden het weerzien met mijn favoriete racer in mijn favoriete omgeving te vieren...

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Jac
Forum-lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 27 jul 2011 19:43
Locatie: Veenendaal

Jac 01 jun 2015 22:03

Mooie plaatjes weer .
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Blauw
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Grijs

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 02 jun 2015 14:51

Lekker draaien en keren rond Châtillon-en-Bazois. Ik begrijp dat dit weer ook richting Nederland gaat...

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 02 jun 2015 17:11

Eigenlijk gisteren want vandaag waaide het veel te hard. Geen exotische buitenlandse bergen helaas maar slechts een ritje Oudenbosch-Willemstad-Rotterdam. Maar in het kader van een geocache even afgestapt bij de Volkerak sluizen en daar een paar foto;s gemaakt.

Lelijk gebouw, mooi uitzicht.
Afbeelding


Lijnenspel:
Afbeelding


Het trouwe beestje:
Afbeelding
Veni. Vidi. Fietsie.

Plaats reactie