Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2015

laurens87
Forum-lid
Berichten: 632
Lid geworden op: 29 jul 2013 15:38

laurens87 10 dec 2015 20:14

Niet vandaag, maar nu voor het eerst weer tijd om een mooi verhaal te dichten...

Omdat het mijn twee-wekelijkse vrije woensdag was en het best aardig weer zou worden (zeker voor december) wilde ik nog een keer 120km fietsen. Dus december 2015 nog 120km? Klinkt eigenlijk best gek... Maar het weer is tot nu toe echt super geweest!

Eigenlijk wilde ik om half 10 vertrokken zijn... Ik vond het te koud, dus uiteindelijk zat ik om 10 over 10 op de fiets om mijn ronde te doen. Vertrek vanuit Breda zoals gebruikelijk door Prinsenbeek heen. Het 'keerpunt' zou de Rijzende weg in Woensdrecht zijn. Voor sommige onbekend misschien, een kleine klim op de Brabantse wal. Mijn geplande route vertrok in zuidwestelijke richting langs het Liesbos. Heerlijk zonnetje echter nog wel fris (4 graden) dus lekker warmrijden. Helaas voelde de benen nog niet super dus ik had eigenlijk geen gevoel van tempo. Lekker langs het Liesbos naar de Hilsebaan toe die daarna overgaat in de sprundelsebaan. Daar sloeg ik linksaf, dan kan je over de landweggetjes in plaats van alleen maar langs de grote weg.

Lekker rustig aan tot aan vlak voor Schijf, hier door het dorp heen en niet zoals meestal naar het zuiden richting Horendonk afgebogen maar westelijk aangehouden. Om de weg richting Roosendaal te pakken. Echter niet door Roosendaal heen maar al voor Roosendaal toch naar het zuiden afgebogen om alsnog richting Horendonk te rijden. Ruim voor de grens Rechtsaf geslagen naar Nispen. Vanuit Nispen lekker binnendoor naar Huijbergen, het viel nog steeds niet mee. Het ging niet echt snel, maar goed doorzetten maar. Langs de Vliegbasis Woensdrecht (leuk om langs je werk te fietsen...) door Hoogerheide rustig het dorp Woensdrecht ingerold. Dat stuk voelde weer prima, daarna het doel... De Rijzende weg, omhoog ging eigenlijk weer prima ik kon redelijk diep gaan dus misschien kon ik die 52,8 km in 2 uur nog wat versnellen... Langs de antwerpsestraat naar Heimolen gereden.

Vandaaruit koers gezet naar Roosendaal waar ik vervolgens koers zette naar Kruisland. Echter dit keer niet door Kruisland heen maar voortijdig rechtsaf geslagen om naar Oud-Gastel te gaan. Vlak nadat ik het Mark-Vlietkanaal gepasseerd was bleek mijn route toch niet helemaal te kloppen (er zat een kleine lus in) dus dat stukje overgeslagen. Vanuit Oud-Gastel door naar Oudenbosch waar ik een noordelijke koers inzette om een deel langs de mark te rijden. Vlak voor Zevenbergen de Mark overgestoken en eigenlijk ging het wel prima. Kennelijk gingen wind mee en met de opwarming van de omgeving mijn omwentelingen makkelijker. Vanuit Zevenberger via Langeweg bij Breda uitgekomen. Over de A16 nog een stuk langs de weilanden. Heerlijk rustig hier en met 9 graden en zon ook goed te doen. Helaas nog een foutje in mijn route gemaakt waardoor ik aan het eind nog een paar kilometer extra moest rijden voor 120...

Maar het resultaat was toch 120km, met ongeveer 28 gemiddeld... Niet onaardig al met al!
https://www.strava.com/activities/447168035
Change is the only constant... Hanging on is the only sin...

Mr. R
Forum-lid
Berichten: 298
Lid geworden op: 08 jul 2010 11:08
Locatie: In the mountains

Mr. R 10 dec 2015 20:28

Vandaag rondje om het Lago Maggiore gedaan. Gewoon omdat het kan en warmer dan bij mij in de buurt.
totaal 167km in 6u. Laatste stuk was nog wel fris maar in de zon was het heerlijk.
https://www.strava.com/activities/447788932
Afbeelding

dickygiovanni
Forum-lid
Berichten: 1791
Lid geworden op: 04 aug 2010 01:20

dickygiovanni 10 dec 2015 20:56

Super zeg, best een beetje jaloers..

pizzi
Forum-lid
Berichten: 475
Lid geworden op: 06 feb 2009 16:03

pizzi 10 dec 2015 23:38

Prima weer vandaag (wel een vies windje) en ook nog eens vrij, dus maar een rondje dan he! Snelheid was er absoluut niet, afstand wel: 200 km. Op een gegeven moment beetje op willekeur een kant opgefietst, wat een ietwat merkwaardige route geeft. Ach ja, weer wat nieuwe dijkjes e.d. ontdekt.

https://www.strava.com/activities/447796980

tommeke14
Forum-lid
Berichten: 1992
Lid geworden op: 24 okt 2008 22:57

tommeke14 11 dec 2015 08:18

Ik was gisteren wat eerder vrij van werk, dus 's middags ook maar op de fiets gestapt voor een rondje Drenthe. Wat een wind zeg! Eerst maar richting zuidwest gefietst om zo op de terugweg de wind mee te hebben. Uiteindelijk drie uurtjes gefietst, waarvan het laatste uur met m'n lamp aan. Fietsen in het donker blijft een mooie ervaring.

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1753
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 12 dec 2015 18:11

Plannen om met de MTB of toertocht Ermelo of zwerftocht Amerongen door de regen van vrijdag en vrijdagavond laten schieten. Trailrespect of watje? Maakt niet uit, maar opnieuw mijn CAADX met spatborden uit de schuur getrokken en rond 09:00u vertrokken voor lange(re) tocht. Niet om te trainen (dat doe ik niet meer), maar gewoon lekker km's maken.
Begon met lekker zonnetje, maar was wel frisjes met temperaturen van onder de 4 graden. Gelukkig voor de verandering weinig tot geen wind.
De wegen nog nat, maar dankzij spatborden geen natte/koud kont en rijden ging ook lekker. Via omzwerving als verste punt van Soest bij Rhenen aangekomen en daar vandaan via mix van bospaden, fietspaden, grindpaden en normalere wegen weer terug.
Na 5:05u net iets meer dan 130 km op de teller en kwartiertje later begon het te regenen, dus daar ook geluk mee.
Ritje op Strava https://www.strava.com/activities/448771864
Bewegende beelden op https://flow.polar.com/training/relive/316613394
Laatst gewijzigd door fredmtb-sport op 12 dec 2015 18:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

DeletedUser01
Forum-lid
Berichten: 3500
Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11

DeletedUser01 12 dec 2015 18:18

Niet veel moraal vandaag, dus maar twee uurtjes gefietst. Even naar Veenhuizen.

Afbeelding

Toewijding, miste ik een beetje vandaag.

Afbeelding

Nog steeds veel water op het land

Afbeelding

Terug via Huis ter Heide

.jeroen.
Forum-lid
Berichten: 1588
Lid geworden op: 08 jan 2007 09:03
Locatie: Gelderland

.jeroen. 12 dec 2015 19:30

Walter G schreef:Niet veel moraal vandaag, dus maar twee uurtjes gefietst.
Het heeft in ieder geval een paar mooie plaatjes opgeleverd! ;)

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5102
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 12 dec 2015 22:50

Vanmorgen eerste trein naar Maastricht gepakt en van daaruit weer mooi rondje door de Eifel gefietst.
Wegen waren wel beetje nat en voor zekerheid regenjasje meegenomen, maar geen regen gehad gelukkig.
200km met 2900hm

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vanmorgen in Belgie nog paar fietsers, maar in Duitsland was het kwa fietsers uitgestorven.

https://www.strava.com/activities/448904692

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 13 dec 2015 10:51

DDX schreef: 200km met 2900hm
Is dat voor jou nou net wel of geen rondje? :)

Ik heb het gisteren bij een bescheiden rondje van ongeveer 55 km gehouden, toen waren mijn voeten weer te koud.
Maar fietsen in het sombere weer schept wel verbroedering met andere sporters, alle fietsers, hardlopers, ruiters en zelfs een paar geocachers groeten.
Kwam een paar Belgsiche geocachers tegen die een cache 6 meter hoog in een boom probeerden te doen, Er hing een meneer in klimtouwen maar het zag er dermate onhandig uit dat ik maar snel ben doorgefietst. Ik dacht nog even; ik wacht tot ze het logboekje hebben dan kan ik hem ook tekenen maar dat ging héél lang duren.
Veni. Vidi. Fietsie.

Gebruikersavatar
Wolfhound32
Forum-lid
Berichten: 1861
Lid geworden op: 13 nov 2013 07:06
Locatie: Dronten

Gebruikersavatar Wolfhound32 13 dec 2015 12:47

Vandaag zielsgelukkig met mijn eerste 45 kilometertjes na de crash op 6 november jl. Wel anderhalf uur pijn verbijten, want de polsen zijn nog lang niet hersteld, maar jonge jonge wat heerlijk om weer op de fiets te zitten.
En wat zakt de conditie snel weg. Pffff.....
__________________
Jarig zijn is gezond! Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven.

wachtwoord
Forum-lid
Berichten: 83
Lid geworden op: 17 apr 2014 23:26

wachtwoord 13 dec 2015 14:30

Vandaag 50 km op de weg. Nog 200 dan zit ik op mijn doel van 7500 km dit jaar. Gaat lukken.

Plaats reactie