Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2015

Gebruikersavatar
bigfloor
Forum-lid
Berichten: 1121
Lid geworden op: 14 apr 2008 19:16
Locatie: Hengelo

Gebruikersavatar bigfloor 19 mar 2015 01:01

Vanavond stukje van 'de ronde' gereden. Best lastig in het donker met al dat draaien en keren. En die kasseien stroken zijn al helemaal waardeloos. Niks voor mij dus. Ik ga liever klimmen (afgelopen maandag nog een stukje AGR gereden, 97km).
Toen ik door Oudenaarde kwam waren ze er al klaar voor
Afbeelding

Ik heb wel respect voor de profs die de hele dag over die belgische kloteweggetjes rijden. Mij niet meer gezien
Toch nog 78km weggetrapt
Canyon Aeroad in 2XL: 2022 CF SLX, Ultimate in 3XL: CF SL 2018 EL & AL SLX (Tacx NEO)

i-mac

i-mac 19 mar 2015 07:48

bigfloor schreef:Ik heb wel respect voor de profs die de hele dag over die belgische kloteweggetjes rijden. Mij niet meer gezien
Toch nog 78km weggetrapt
Dus ook voor de vele Belgische wielertoeristen :-) Niet voor niets dat ik graag ga fietsen in Zeeuw-Vlaanderen.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27572
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 19 mar 2015 15:59

Topweertje hier in Groningen. Rondje Lauwersmeer - Eemshaven gemaakt. Goed voor 151 km 8-)

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5886
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 19 mar 2015 19:24

Heerlijk voorjaarsweer. Eigenlijk had ik vandaag zin om een rondje Markermeer maar het ontbrak mij aan tijd, dus dan maar dit rondje Oostvaardersplassen-Lelystad. Prachtig weer (9°C), een waterig zonnetje en weinig tot geen wind (2Bf). Het was wel een beetje frisjes dus lange mouwen (Castelli Puro), bibshort (Castelli Aero) en beenwarmers (Lidl).

En ja hoor, wie kwamen wij vandaag tegen, de vos op de Oostvaardersdijk.! Maar nu gestopt en een foto kunnen maken zonder dat de vos weg rende. Nu probeerde de vos zich in het hoge gras te verstoppen, omdat het auto verkeer nog al druk was op de dijk dus voorzichtig mijn smartphone gepakt want ik wilde niet dat de vos over de weg zou rennen. ;)

Afbeelding

Ik heb nog om me heen gekeken of ik een ATB zag maar helaas niet gezien? :mrgreen:

Enfin goed voor 62km.

http://www.fietstijden.nl/community/fietstijden/5099321
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

tommeke14
Forum-lid
Berichten: 1994
Lid geworden op: 24 okt 2008 22:57

tommeke14 19 mar 2015 20:10

havana schreef:Topweertje hier in Groningen. Rondje Lauwersmeer - Eemshaven gemaakt. Goed voor 151 km 8-)
Idd een heerlijk weertje hieren! Overdag helaas geen tijd, dus naar het wielerbaantje gegaan en alleen daar een uurtje meegedaan (meestal fiets ik twee uurtjes voor). Doordat er niet veel wind stond kon ik me lekker verschuilen in het peloton. Er werd alleen wel zenuwachtig gereden, ik moest remmen voor twee gasten die bijna vielen en degene achter me lette niet op ofzo waardoor hij met z'n wiel tegen m'n snelspanner kwam. Gevolg: de eerste lakbeschadiging op m'n fiets :(

DeletedUser01
Forum-lid
Berichten: 3500
Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11

DeletedUser01 19 mar 2015 22:25

Mooie foto, Orlok!

Zorro zat dus niet op de fiets vandaag. ;)

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5886
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 20 mar 2015 10:07

Walter G schreef:Mooie foto, Orlok!

Zorro zat dus niet op de fiets vandaag. ;)
Klopt, althans, hij was niet in de buurt. :lol:

Bedank, moest de foto wel uitvergroten (Instagram), anders zag je weer niks. ;)
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
Soap
Forum-lid
Berichten: 2351
Lid geworden op: 28 aug 2013 16:01
Locatie: Pijnacker

Gebruikersavatar Soap 20 mar 2015 18:00

Vandaag een kortje vanuit Morgan naar Bahia Feliz.
Erg leuk ritje en moet zeggen dat het klimmen wel telkens makkelijker gaat.

Weer zat gelukkig mee, wel flinke wind, maar pas aan de kust wat wolken en frisse tegen wind :D
65km, 1500hm en minder dan 3 uurtjes lekker bezig geweest.

Lomo Quiebre, Canarias, Spain

Nu aan de gebak en koffie en vanavond de tapas :mrgreen:
Afbeelding
Canyon Ultimate CF SL team (2015)
Pinnacle Arkose 2 (2015)

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 20 mar 2015 18:17

Nee, vandaag gefietst Orlok en Walterg.

Naar Horsterwold bij Zeewolde gereden. Mooi groot loofbos met loslopende runderen. Aangezien het in de zuidoost hoek van Flevoland ligt ook betrekkelijk rustig.
Nog haviken gespot. Ik stond ook nog een keer oog in oog met een ree. Na even twijfelen vondt die het toch wel welletjes en schoot er vandoor.

Terug over o.a. de Tureluurweg. Hoor ik plots 'wieeeew'. Ik kijk om en idd een buizerd. 'Komt die nu achter me aan en daalt?'
'Nou nee, hoewel!'
Dus toch ja. Bleef iets van 20 meter boven en achter me vliegen. Ik ben toch maar even achterom blijven kijken. Plots zag ik een tweede buizerd en leek het 'gevaar' geweken.
Nooit eerder aan de hand gehad aldaar. Later zag ik op Strave dat dat segment: 'pas op voor de buizerds p.r.t.' heet.
Vossie was dus bijna de klossie :mrgreen:

Voor mensen die het daar kennen. Het gebeurde een beetje in de bocht naar rechts komende vanaf de Adelaarsweg, iets voorbij die boederij met die leuke zwart/witte Border Collie mix en zo ongeveer ter hoogte van de hoogspanningsleidingen.

Was een lekker rondje met wat zon maar slechts 5,5 graden toen ik om 13:00 vertrok. Sportful No Rain bib (lang), Craft lang ondershirt en Sportful Fiandre jack waren perfect.
Laatst gewijzigd door Zorro op 20 mar 2015 18:56, 1 keer totaal gewijzigd.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Gebruikersavatar
apexrider
Forum-lid
Berichten: 1639
Lid geworden op: 16 okt 2009 21:39
Locatie: Almere

Gebruikersavatar apexrider 20 mar 2015 18:48

Een buizerdaanval, waarbij ik ook daadwerkelijk ben geraakt, heb ik de afgelopen jaren 3x meegemaakt. Twee keer inderdaad op de Tureluurweg en een keer op de Vogelweg. Soms zie je ook nog wel eens een waarschuwingsbord staan. Voor mij reden de polder even tijdelijk te mijden.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4227
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 21 mar 2015 16:24

Vandaag een toertocht met de "collega's" van VeloHeuvelrug (o.a. @Jac), De Dallacollina Prima Vera. Vanuit Scherpenzeel, georganiseerd door het Scherpe Woud.
De tocht was 120 Km, in het eerste deel wat bekende heuvelrug klimmetjes rondom Maarn, Amerongen en Rhenen. Het tweede deel vlak, over de zuid- en westkant van de Veluwe. Onderweg weinig andere renners gezien, zeker na de koffiestop. Ik vermoed dat velen er daar de brui aan hebben gegeven.... (Heb er zelf ook over getwijfeld!)

De tocht was goed uitgepijld, en met ander weer was het vast een leuke tocht geweest. Maar nu.... Er waren buien, en tussen de buien door regende het. En dat bij een temperatuur van onder de 5 graden (aldus de Garmin), Het was dus afzien. Uit en thuis ruim 140 Km. Ondanks dat ik het hele jaar door fiets, ben ik nog niet eerder zo verkleumd geweest! (Met gabba, nanoflex, norain en overschoenen..). Het duurde na thuiskomst echt even voor ik weer beschikte over "fijne motoriek" :shock:

Later vandaag zou de voldoening overheersen werd gezegd, nou ik ben benieuwd! :mrgreen:

bluv107
Forum-lid
Berichten: 1800
Lid geworden op: 13 aug 2008 15:33
Locatie: Nieuw Oosteinde

bluv107 21 mar 2015 17:41

Joop Zoetemelk Classic, 150km. Na afhaken van mijnfietsmaatjes dan maar solo. Onder de drek en compleet uitgewoond weer terug in Leiden. Heul veul wind...
It takes an awful lot of money to look this cheap - Dolly Parton

Plaats reactie