Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2015

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 21 aug 2015 12:23

havana schreef:Heerlijk dagje Tecklenburg. 150 km / 2300 hm. Meer heb ik er niet over te zeggen :D

https://connect.garmin.com/modern/activity/871876112
Bijna alle informatie is ook al terug te vinden in je link ;)

Gebruikersavatar
J.Edge87
Forum-lid
Berichten: 940
Lid geworden op: 21 jul 2015 12:57

Gebruikersavatar J.Edge87 21 aug 2015 12:43

gerardn schreef:Gisteren voor het eerst een ritje gedaan samen met drie vrienden. In rustig tempo zo'n 100 km langs en rond de Vegt.

Een van de medefietsers was Geert, 74, die kwam aanzetten met een oude Koga Miyata van ongeveer dezelfde leeftijd. Bij het eerste stukje opgebroken weg had Geert met zijn 20mm bandjes een stootlek voordat je stootlek kon zeggen. Bij het vervangen van de binnenband verpulverde de hele buitenband zo'n beetje, dus voorzichtig aan naar Breukelen gefietst en daar bij de lokale fietsenvoer twee nieuwe 23mm bandjes laten monteren. Daarbij nog wat meer achterstallig onderhoud aangetroffen, zie hieronder.
haha fantastisch verhaal. respect op je 74e nog op de fiets stappen.
is het fietsen aan het her-ontdekken

Gebruikersavatar
bigfloor
Forum-lid
Berichten: 1118
Lid geworden op: 14 apr 2008 19:16
Locatie: Hengelo

Gebruikersavatar bigfloor 21 aug 2015 14:47

Vanmorgen kort rondje Tecklenburg (58km, 1100hm). Begonnen met een krekel bij de start (op de achterklep) en 15graden.

Afbeelding



Op de klim naar de televisietoren (leedenerstrasse/alter postweg) was een boer kunstmest aan het uitrijden met z'n tractor, maar die korrels worden vermaald en dan rondgestrooit (a la zoutstrooier in de winter), staat de wind naar mij toe. Dus de halve klim in een kunstmest (zand)storm gereden, me'n zwarte fiets had ineens witte vlekken, zwarte armstukken waren compleet wit.
Na de 2e helft eindelijk de tractor ingehaald en weer lucht.

Edit: foto's vd fiets toegevoegd
Afbeelding

Afbeelding


Na iets meer dan 2 uur weer bij de auto, lekkere 22graden ondertussen.
Canyon Aeroad in 2XL: 2022 CF SLX, Ultimate in 3XL: CF SL 2018 EL & AL SLX (Tacx NEO)

dickygiovanni
Forum-lid
Berichten: 1791
Lid geworden op: 04 aug 2010 01:20

dickygiovanni 21 aug 2015 17:30

De tochtjes vallen me zwaar hier na 2 weken dolomieten. Maar wel de kilometers keurig afgehaspeld weer. Rondje Deventer, 71 km..

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 21 aug 2015 19:46

joosting87 schreef:
gerardn schreef:Gisteren voor het eerst een ritje gedaan samen met drie vrienden. In rustig tempo zo'n 100 km langs en rond de Vegt.

Een van de medefietsers was Geert, 74, die kwam aanzetten met een oude Koga Miyata van ongeveer dezelfde leeftijd. Bij het eerste stukje opgebroken weg had Geert met zijn 20mm bandjes een stootlek voordat je stootlek kon zeggen. Bij het vervangen van de binnenband verpulverde de hele buitenband zo'n beetje, dus voorzichtig aan naar Breukelen gefietst en daar bij de lokale fietsenvoer twee nieuwe 23mm bandjes laten monteren. Daarbij nog wat meer achterstallig onderhoud aangetroffen, zie hieronder.
haha fantastisch verhaal. respect op je 74e nog op de fiets stappen.
En dan ook nog eens 100km, respect hoor en ik teken ervoor dat op die leeftijd ook nog te kunnen..!!!

:mrgreen: Nou was hij na het wisselen van die bandjes en dat onderhoud wel een paar duiten lichter. :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Orlok op 21 aug 2015 19:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Daniel1989
Forum-lid
Berichten: 1070
Lid geworden op: 16 okt 2013 21:44
Locatie: Alphen aan de Rijn

Daniel1989 21 aug 2015 19:47

Soap schreef:Zo dat is schrikken! Heb ook een hekel aan die wespen! (en met kinderen al helemaal brrr.....)
(Met mijn oudste, toen 2, ook eens na 5 minuten in de Efteling te zijn al op de EHBO met een "klomp" handje na een wespensteek :( )

Beterschap daar!
Afbeelding

Dankjewel we zijn weer van de schrik bekomen
Alles gaat weer goed met ze, en vanmorgen om 9 uur zaten ze weer op de fiets

gerardn
Forum-lid
Berichten: 228
Lid geworden op: 10 aug 2014 09:17

gerardn 21 aug 2015 20:03

Orlok schreef:
joosting87 schreef:
gerardn schreef:Gisteren voor het eerst een ritje gedaan samen met drie vrienden. In rustig tempo zo'n 100 km langs en rond de Vegt.

Een van de medefietsers was Geert, 74, die kwam aanzetten met een oude Koga Miyata van ongeveer dezelfde leeftijd. Bij het eerste stukje opgebroken weg had Geert met zijn 20mm bandjes een stootlek voordat je stootlek kon zeggen. Bij het vervangen van de binnenband verpulverde de hele buitenband zo'n beetje, dus voorzichtig aan naar Breukelen gefietst en daar bij de lokale fietsenvoer twee nieuwe 23mm bandjes laten monteren. Daarbij nog wat meer achterstallig onderhoud aangetroffen, zie hieronder.
haha fantastisch verhaal. respect op je 74e nog op de fiets stappen.
En dan ook nog eens 100km, respect hoor en ik teken ervoor dat op die leeftijd ook nog te kunnen..!!!

:mrgreen: Nou was hij na het wisselen van die bandjes en dat onderhoud wel een paar duiten lichter. :mrgreen:
Ja, super krasse knar. De ander drie ruim 20 jaar jonger en op splinternieuwe fietsen maar hij gaf geen krimp.

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 21 aug 2015 22:51

Vandaag was de Veenendaal Classic. Ons retro peloton (tje) was gevraagd het wachtende publiek een beetje te vermaken. Nog wat ruimte voor verbetering (zeker de veiligheid) maar wel een leuke dag gehad.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 22 aug 2015 08:29

Een regenboogtrui :o Is dat niet iets voor het Wat is fout, wat kan echt niet? topic? ;)
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Gebruikersavatar
Le Grimpeur
Forum-lid
Berichten: 2623
Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37

Gebruikersavatar Le Grimpeur 22 aug 2015 08:34

Inderdaad is dat wel een beetje 'gewaagd' ;). Maar verder 't is wel een hele leuke fotoreportage :)!
60 x Ventoux

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 22 aug 2015 08:36

En Gastheerg, als Roger de Vlaeminck fan, had ik dan meer verwacht in een Brooklyn shirt.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 22 aug 2015 09:36

Zorro schreef:Een regenboogtrui :o Is dat niet iets voor het Wat is fout, wat kan echt niet? topic? ;)
Toch wel een topic waar ik erg slecht score ;)
Le Grimpeur schreef:Inderdaad is dat wel een beetje 'gewaagd' ;).
Met groot respect gedragen ;)
Zorro schreef:En Gastheerg, als Roger de Vlaeminck fan, had ik dan meer verwacht in een Brooklyn shirt.
Ik heb recent 3 Brooklyn truien verkocht. Ik ben een beetje klaar met de Brooklyn trui. Ieder klimt maar in die trui zonder te weten wat ze aantrekken. Heb ik ook met sommige T-shirts. Vraag ik wel eens aan iemand: weet je wel wat het betekend wat er op je shirt staat?
Ga bij het retro rijden nu vooral op zoek naar kampioens- en leiderstruien. En dan mooie klassieke die nu niet meer voorkomen. Bv paarse trui en zwarte trui Giro. Oost Duitse kampioens trui.
Daarnaast heeft de wannabee Brooklyn trui van Specialized ook de lol er wel een beetje afgehaald. Over wat kan echt niet gesproken :?

Plaats reactie