Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2015

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5574
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 21 mar 2015 17:54

Ook de tocht in Scherpenzeel gereden, wat een k#t-weer.
Rondje met klimmen was nog aardig droog, maar achter Veenendaal richting Ede, ging het echt regenen.
Hele fijne regen met wind, waardoor je het idee had dat je onder een regendouche stond.
Niet fijn, zo'n 10 kilometer voor Scherpenzeel werd het weer droog.

Niet koud gehad, door de laagjes, maar was toch geen prettige rit, wel lekker gereden.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Jac
Forum-lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 27 jul 2011 19:43
Locatie: Veenendaal

Jac 21 mar 2015 19:34

Hanz Bé schreef:Vandaag een toertocht met de "collega's" van VeloHeuvelrug (o.a. @Jac), De Dallacollina Prima Vera. Vanuit Scherpenzeel, georganiseerd door het Scherpe Woud.
De tocht was 120 Km, in het eerste deel wat bekende heuvelrug klimmetjes rondom Maarn, Amerongen en Rhenen. Het tweede deel vlak, over de zuid- en westkant van de Veluwe. Onderweg weinig andere renners gezien, zeker na de koffiestop. Ik vermoed dat velen er daar de brui aan hebben gegeven.... (Heb er zelf ook over getwijfeld!)

De tocht was goed uitgepijld, en met ander weer was het vast een leuke tocht geweest. Maar nu.... Er waren buien, en tussen de buien door regende het. En dat bij een temperatuur van onder de 5 graden (aldus de Garmin), Het was dus afzien. Uit en thuis ruim 140 Km. Ondanks dat ik het hele jaar door fiets, ben ik nog niet eerder zo verkleumd geweest! (Met gabba, nanoflex, norain en overschoenen..). Het duurde na thuiskomst echt even voor ik weer beschikte over "fijne motoriek" :shock:

Later vandaag zou de voldoening overheersen werd gezegd, nou ik ben benieuwd! :mrgreen:
Het was een behoorlijk natte rit Hans, nog bedankt .
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Blauw
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Grijs

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 21 mar 2015 20:20

Hier ook de Joop Zoetemelk toertocht. Toen ik vanmorgen de gordijnen open deed leek het best mee te vallen met die dreigende weersvoorspellingen; ik zag een blauwe lucht en een lekker zonnetje.

150 km is me nog een beetje te gortig, eerlijk gezegd was 100 km door de weersomstandigheden al over de grens. In het begin ging het nog wel...dan heb je vaak de wind in de rug, dan lijkt het net of het wel lekker gaat. Maar tegen de tijd dat het verzorgingspunt in zicht komt heb je na Zwammerdam het hellestuk recht tegen de wind in zonder enige vorm van beschutting. Ik ben daar werkelijk helemaal uit mijn karkas gewaaid. Na het naar binnen werken van een uitgedeelde Snelle Jelle, een banaan en een uitgedeeld bekertje sportdrank heb ik serieus overwogen om op de splitsing van de 75 en 100 km lafjes linksaf te slaan en de kortere route terug naar Leiden te nemen, maar dat vond ik ergens toch flauw. Hier en daar lukte het wel me achter deze of gene(n) te verschuilen maar heel vaak ook niet en dan met name op de stukken waar ik het het hardst nodig had.

Toch vind ik het een leuke tocht en de uitdaging zit er ook wel een beetje in dat het altijd pokkeweer is (alhoewel; vorig jaar wel harde wind maar wel droog). Door die regen had ik op bepaald moment zulke koude voeten dat ik ze niet eens meer voelde.
Ik kon wel zien dat anderen ook enorm last hadden van de wind. Wat ik tijdens zo'n toertocht altijd erg leuk vind is dat je eens fietsen ziet die je normaal niet zo snel tegenkomt, je ziet nog wat mooi oud staal enzo en soms ook met hele raar gekleurde attributen. Voor mij een zo'n toertocht ook een beetje een kijkfeestje, zowel de fiets als berijders.
De laatste 15 km lag ik echt dood over mijn fiets heen en de laatste 5 km heb ik serieus een paar keer overwogen om gewoon mijn ogen dicht te doen, om te vallen en dan maar te blijven liggen. :) Alles bij elkaar werd het 114 met van en naar het station fietsen. En ik was finaal gesloopt.
Veni. Vidi. Fietsie.

Daniel1989
Forum-lid
Berichten: 1070
Lid geworden op: 16 okt 2013 21:44
Locatie: Alphen aan de Rijn

Daniel1989 21 mar 2015 20:28

Ik weet precies wat je heb gevoeld.
Ik heb ook de 100 gedaan. en inderdaad de wind en regen maakte het zwaar.
Maar trots overheerst :)

Gebruikersavatar
Soap
Forum-lid
Berichten: 2351
Lid geworden op: 28 aug 2013 16:01
Locatie: Pijnacker

Gebruikersavatar Soap 21 mar 2015 21:49

De laatste rit in de zon, althans grotendeels ;-)
Stond wat langere gepland, maar de wijn en tapas van de avond ervoor wogen nog zwaar haha.

Uiteindelijk toch even op de fiets gekropen en nog 67km en ruim 1400hm erbij gemaakt.
Gran Canaria is erg goed bevallen en ik wil hier ook nog even Havana bedanken voor zijn gemaakte ritjes voor mij, perfect (op 1 stukje na, kom ik op terug haha ;-) )

Tarajalillo, Canarias, Spain
Rit 4


Totaal 316km en 7410hm gemaakt in 13 uurtjes fietsen :D
Afbeelding
Canyon Ultimate CF SL team (2015)
Pinnacle Arkose 2 (2015)

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5098
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 21 mar 2015 22:36

Ik zit weekje op Mallorca, vandaag eerste dag 140km gereden met 1300hm met leuk klimmetje (Sant Salvador)
Lekker kort kort gereden (begonnen met armstukken) en tijdens beklimming was m'n ondershirt veel te warm.

Afbeelding
Afbeelding

Prima huurfiets :
Afbeelding

https://www.strava.com/activities/271774096

Fietsen?altijd
Forum-lid
Berichten: 2744
Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21

Fietsen?altijd 22 mar 2015 08:32

Gisteren niet de toertocht maar voorjaarscompetitie gefietst. Vlak voor de start begon het weer te regenen maar dit hield maar 1 rondje aan en daarna lekker in het zonnetje :D
Maak joe woar

Cube2000
Forum-lid
Berichten: 229
Lid geworden op: 08 apr 2014 16:53
Locatie: Nederland

Cube2000 22 mar 2015 10:50

TumTumTum schreef:
150 km is me nog een beetje te gortig, eerlijk gezegd was 100 km door de weersomstandigheden al over de grens. In het begin ging het nog wel...dan heb je vaak de wind in de rug, dan lijkt het net of het wel lekker gaat. Maar tegen de tijd dat het verzorgingspunt in zicht komt heb je na Zwammerdam het hellestuk recht tegen de wind in zonder enige vorm van beschutting. Ik ben daar werkelijk helemaal uit mijn karkas gewaaid. Na het naar binnen werken van een uitgedeelde Snelle Jelle, een banaan en een uitgedeeld bekertje sportdrank heb ik serieus overwogen om op de splitsing van de 75 en 100 km lafjes linksaf te slaan en de kortere route terug naar Leiden te nemen, maar dat vond ik ergens toch flauw.
Ik zou ook eerst de 100km rijden, maar ben na het verzorgingspunt toch naar links gegaan. Uiteindelijk heb ik 95km gereden omdat de 100km voor het verzorgingspunt ook anders gaat.
Cannondale

Slam_HGV
Forum-lid
Berichten: 94
Lid geworden op: 18 jan 2015 11:51

Slam_HGV 22 mar 2015 13:01

Vanochtend echt zin om weer eens op pad te gaan. Een heerlijk zonnetje en veelal blauwe lucht. Eenmaal op de fiets viel het me toch wat tegen. De wind was best krachtig en ik had last van wat spanning in de kuiten. Die spanning kreeg ik er onvoldoende af. Dat ging een beetje ten koste van het fietsplezier.

Rondje Hoogeveen, Zinderende, Sleen, Noord Sleen, Westerbork en weer Hoogeveen. Al met al toch iets meer dan 70 km.

Vanaf Zwinderen begint de omgeving ook mee te werken. Door kleine, mooie dorpjes fietsen met de wind deels in de rug en het zonnetje op het bolletje. Tot aan Westerbork genieten.

Corny121
Forum-lid
Berichten: 372
Lid geworden op: 30 jul 2014 13:27
Locatie: Zoetermeer

Corny121 22 mar 2015 13:40

Weer tijd gevonden om 2 uurtjes rond te trappen. Wind viel met vlagen (slechte grap eigenlijk) best tegen. Maar in de rug was hij best fijn. Rondje Zoetermeer-Boskoop-Reeuwijk-Gouda-rondje Rottemeren-Zoetermeer gedaan. Goed voor 54 kilometers. Gaat lekker zo..

https://www.strava.com/activities/272180472
#HoeMoeilijkKanHetZijn

Gebruikersavatar
Sieper
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 07 okt 2013 17:36

Gebruikersavatar Sieper 22 mar 2015 15:46

Corny121 schreef:Weer tijd gevonden om 2 uurtjes rond te trappen. Wind viel met vlagen (slechte grap eigenlijk) best tegen. Maar in de rug was hij best fijn. Rondje Zoetermeer-Boskoop-Reeuwijk-Gouda-rondje Rottemeren-Zoetermeer gedaan. Goed voor 54 kilometers. Gaat lekker zo..

https://www.strava.com/activities/272180472
Grap is goed, hooguit een beetje corny :D
Afbeelding

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1753
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 22 mar 2015 17:20

Vandaag m'n afsluitende ritje op Gran Canaria gehad. Dit was qua omstandigheden de slechtste rit sinds ik vanaf 2004 jaarlijks naar de Canarische eilanden ga. Begon bewolkt, beetje lichte regen af en toe maar nog redelijk te doen al is 12 tot 14 graden niet top. Wel voor mezelf bepaald om niet te hoog te gaan, dus onder de 1.000 meter hoogte gebleven. Na zo'n 3:15u leek ik tegen een muur van slecht weer aan te rijden en besloten om te draaien, dalen en via kustweg terug te gaan. Die 75 minuten zo'n beetje het 'ergst' wat ik ooit heb meegemaakt op de racefiets. (Op de MTB wel ergere zaken overleefd). Stortregens, koude en waterstromen icm schuimende olie in lange afdaling. Had maar 1 doel en was overeind blijven en dat gelukt. Bibberend terug bij hotel en vreemde blikken, want laatste 2 km droog....
In ieder geval nog 105km en 2.050hm op de teller, maar had meer van mijn laatste fietsdag verwacht.
Uiteindelijk totaal 7 ritjes (2 dagen geen fiets aangeraakt) met 835km en 16.200hm. Wat minder dan andere jaren, maar heb toch geen marathons meer.....
Oh, ja: leeftijd zal ook rol spelen !!!!
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Plaats reactie