Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2015

laurens87
Forum-lid
Berichten: 632
Lid geworden op: 29 jul 2013 15:38

laurens87 23 nov 2015 22:36

Vandaag (voor mij) eindelijk mooi weer. Eigenlijk deze maand niet onaardig weer maar de afgelopen anderhalve week met de regen, wind en vroeg donker kwam er niks van. Dus toen ik zag hoe lekker het weer vandaag zou worden was mijn keuze snel gemaakt. Ik kon helaas pas in de middag vrij krijgen... Dus toen ik om 1 uur thuis was vrij snel vertrokken om nog een keer 100km te rijden deze maand....

Vanuit Breda vertrokken richting het Liesbos, vervolgens over de kleine brabantse landwegen naar Schijf gereden. Daar doorheen om via een omweg in Horendonk uit te komen. Daar begon helaas de zon zich langzaam te verschuilen achter de wolken.... Dat was wel heel erg jammer... Vanuit Horendonk door gereden naar Nieuwmoer om vanaf daar de weg naar Achtmaal in te slaan. Via een kleine omweg naar Wernhout gereden. Weer de weg vervolgens over de landwegen op weg naar Meer. Ik was namelijk van plan het hele fietspad langs de Mark te volgen. Niet alleen het Nederlandse deel maar ook het Belgische deel. Geen supergoed asfalt helaas, het kwam vaak omhoog door de wortels. (het water stond er overigens hoog, vergeleken met twee weken geleden). Het Nederlandse deel is gelukkig beter van kwaliteit dus daar lekker rustig langs het kabbelende water gereden. Aan het eind stond de teller net op 81km dus ik moest besluiten waar de laatste 19 gevonden zouden worden. Ik besloot langs de noordrand van het mastbos door te rijden naar Effen. Vervolgens vanaf daar weer richting Breda gereden. Hier weer richting het liesbos opgezocht waar ik erachter kwam dat ik de kortste weg naar huis kon rijden en daarmee mijn doel zou halen! En aangezien het donker werd en de lampjes dus aan moesten en het ook nog koud begon te worden was ik wel toe aan huis. Het was al onder de twee graden gekomen en was blij bijna thuis te zijn! Uiteindelijk iets meer dan 100km gereden in iets meer dan 3,5 uur. Voor een koude novemberdag helemaal prima.

Het was vooral in het begin trouwens druk met fietsers, ik was niet de enige die nog genoot van het mooi weer.
de strava link: https://www.strava.com/activities/438008444
Change is the only constant... Hanging on is the only sin...

Bredalp
Forum-lid
Berichten: 625
Lid geworden op: 19 jul 2013 00:12

Bredalp 25 nov 2015 12:01

Mooie rit Laurens. Maar poeh... Dat hou ik nu nog geen 15 kilometer vol met die snelheid.

Dan moet ik echt diep gaan. En voel me toch al een stuk fitter dan een maand of twee geleden, toen ik mijn fiets kon op halen.

Had mezelf voorgenomen dat ik dat rondje van mij (om "Galder" heen, 15 kilometer), dat ik dat met 30 per uur makkelijk aan moet kunnen voordat ik ga beginnen aan Limburg en de Ardennen. En het liefst 2 keer.

Maar... Dat valt nog even tegen hoor.

Wel leuk om te lezen/zien, die routes in de buurt.

hans905
Forum-lid
Berichten: 257
Lid geworden op: 24 nov 2010 21:39

hans905 25 nov 2015 15:38

Bredalp schreef: Had mezelf voorgenomen dat ik dat rondje van mij (om "Galder" heen, 15 kilometer), dat ik dat met 30 per uur makkelijk aan moet kunnen voordat ik ga beginnen aan Limburg en de Ardennen. En het liefst 2 keer.
Mooi voornemen, maareh... op een goede dag haal ik 27 per uur en de keren dat ik in heuvelachtig gebied ben geweest toch ook goed kunnen fietsen hoor. Gaat misschien wat minder snel, maar dat mag de pret niet drukken.

Feit is dat er in 'onze' omgeving (ik woon in Klundert) niks is om een beetje heuvelop te fietsen. Een paar viaductjes, de Moerdijkbrug, de Kiltunnel en de Rijzende Weg, dan heb je het wel gehad.

laurens87
Forum-lid
Berichten: 632
Lid geworden op: 29 jul 2013 15:38

laurens87 25 nov 2015 18:18

Bredalp schreef:Mooie rit Laurens. Maar poeh... Dat hou ik nu nog geen 15 kilometer vol met die snelheid.

Dan moet ik echt diep gaan. En voel me toch al een stuk fitter dan een maand of twee geleden, toen ik mijn fiets kon op halen.
Nou het kostte mij vandaag ook veel meer moeite dan normaal gesproken... Ik denk dat het door de kou kwam. Normaal gesproken was deze ronde me waarschijnlijk met ongeveer 30 gemiddeld gelukt. Maar goed, na nu 13.000km dit jaar is het nu vooral onderhouden de winter door. Dus het hoeft niet altijd meer hard....

Vandaag had ik vanmiddag ook vrij, ik wilde graag een stukje doen... Dus op zoek naar een droog moment, ik vertrok toen het droog was en de eerste druppels kwamen heel snel al... Ergens wel getwijfeld wat te doen, echter besloten gewoon vanuit Breda richting Zundert te rijden. Dat was ook nog gelukt dus terug over de kleine landweggetjes echt goed nat geworden, dat was best een flinke bui...

Uiteindelijk was het aan het eind wel fris aan het worden maar mijn lichaam kan redelijk tegen kou en regen (zoals ik weet van de Stelvio en Timmelsjoch in de regen) Dus gewoon thuis snel de fiets gepoetst om daarna snel te douchen. Eigenlijk gewoon een heerlijke rit!

https://www.strava.com/activities/439194420
Change is the only constant... Hanging on is the only sin...

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5102
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 25 nov 2015 20:03

Snelheid moet je nu echt niet op letten.
Gewoon veilig door de bochten is veel belangrijker.

Bredalp
Forum-lid
Berichten: 625
Lid geworden op: 19 jul 2013 00:12

Bredalp 25 nov 2015 22:51

hans905 schreef:
Bredalp schreef: Had mezelf voorgenomen dat ik dat rondje van mij (om "Galder" heen, 15 kilometer), dat ik dat met 30 per uur makkelijk aan moet kunnen voordat ik ga beginnen aan Limburg en de Ardennen. En het liefst 2 keer.
Mooi voornemen, maareh... op een goede dag haal ik 27 per uur en de keren dat ik in heuvelachtig gebied ben geweest toch ook goed kunnen fietsen hoor. Gaat misschien wat minder snel, maar dat mag de pret niet drukken.

Feit is dat er in 'onze' omgeving (ik woon in Klundert) niks is om een beetje heuvelop te fietsen. Een paar viaductjes, de Moerdijkbrug, de Kiltunnel en de Rijzende Weg, dan heb je het wel gehad.
Ja.... Dat had ik me voorgenomen voordat ik mijn fiets had. Wil binnen/over 4 jaar mont ventoux en alpe deuz op. En had een soort van trainings plan in mijn hoofd.

Maar dat valt nog tegen, heb mezelf toch overschat. Of eigenlijk meer onderschat hoe slecht mijn longen en conditie er voor staan.

Maar ok... Ga het gewoon rustig op bouwen, heb in principe geen enkele haast.

Hier heb je idd alleen viaducten. Misschien eens een mooie route uit zetten die zoveel mogelijk van die viaducten mee pakt. Er zitten er nogal veel hier.

En ik hoop dat ze op de "bult van Bavel" ook een mooie fietsroute uit gaan zetten. Maar... Dat is meer ijdele hoop denk ik.

hans905
Forum-lid
Berichten: 257
Lid geworden op: 24 nov 2010 21:39

hans905 26 nov 2015 09:49

Bredalp schreef: Hier heb je idd alleen viaducten. Misschien eens een mooie route uit zetten die zoveel mogelijk van die viaducten mee pakt. Er zitten er nogal veel hier.

En ik hoop dat ze op de "bult van Bavel" ook een mooie fietsroute uit gaan zetten. Maar... Dat is meer ijdele hoop denk ik.
Maar dan blijven het nog steeds korte stukjes in vergelijking met echte heuvels. Ik denk dat de langste hier in de buurt de aanlopen naar de Moerdijkbrug zijn, of het Hellegatsplein, maar dan nog ben je er in een paar minuten overheen.

Een mooi opstapje naar Limburg is bv. de Utrechtse Heuvelrug of de Veluwezoom. Zitten wat langere klimmen in maar niet zo heftig als Limburg, mooie omgeving ook.

Corny121
Forum-lid
Berichten: 372
Lid geworden op: 30 jul 2014 13:27
Locatie: Zoetermeer

Corny121 26 nov 2015 17:40

Rond de Rottemeren even mijn witte racer zwart gemaakt. Prima fietsweer, maar te merken dat ik door tijdgebrek deze maand te weinig op de fiets gezeten heb. Toch weer zo'n 56 erbij. Kijken of ik de winter een beetje doorkom op deze manier.
#HoeMoeilijkKanHetZijn

Heppiebianchi
Forum-lid
Berichten: 1427
Lid geworden op: 23 apr 2015 21:36
Locatie: Amstelveen

Heppiebianchi 26 nov 2015 18:47

Vandaag nog even genoten van het mooie weer.
Leuk rondje om het groene hart gereden,het gaat gelukkig weer steeds beter.
Mijn tikkertje doet het weer lekker .

https://www.strava.com/activities/439701566
Afbeelding
Olympia Ikon ultegra 2015
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020

Gebruikersavatar
roger68
Forum-lid
Berichten: 546
Lid geworden op: 04 jul 2007 23:32

Gebruikersavatar roger68 26 nov 2015 23:09

Pis! Morgen mooi weer en paar uurtjes vrij, komt net verdomme de zoutwagen langs! Protos gaat de winterstalling in ben ik bang...

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5732
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 27 nov 2015 08:39

roger68 schreef:Pis! Morgen mooi weer en paar uurtjes vrij, komt net verdomme de zoutwagen langs! Protos gaat de winterstalling in ben ik bang...
Vooruitziende blik. :mrgreen: :twisted:

hans905
Forum-lid
Berichten: 257
Lid geworden op: 24 nov 2010 21:39

hans905 27 nov 2015 12:41

Gistermiddag droog, zonnig en weinig wind, dus even een rondje van 50 km gefietst. Vanuit Klundert naar Willemstad om even naar de pakjesboot (de echte!) te kijken

AfbeeldingZie ginds komt de stoomboot by hans905, on Flickr

Daarna via Heijningen naar Dinteloord gefietst en verder langs de Mark tot aan de fietsbrug bij Zevenbergen, overgestoken, daar nog even een extra lusje gepakt om er zeker van te zijn dat ik aan de 50 km zou komen en weer terug naar huis.

https://www.strava.com/activities/439715758/overview

Plaats reactie