Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2015

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 03 apr 2015 11:36

Gisteravond heb ik een avondritje gemaakt over bekend terrein: rondje Gooimeer. Gezien de huiver verhalen van anderen die eropuit getrokken waren, heb ik gekozen voor een rondje met de klok mee, zodat ik langs het Gooimeer de wind schuin in de rug zou hebben. Een voordeel van flinke wind: de weg is weer snel droog. Uiteindelijk bleek de wind toch wel wat afgezwakt te zijn, waardoor het een aangenaam ritje is geworden.

https://www.strava.com/activities/278124282
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27572
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 03 apr 2015 18:45

Als semi-ambtenaar had ik vandaag vrij. Dus had ik tegen m'n schoonouders gezegd: ik pas zelf wel op m'n kinderen (vrijdag is hun vaste dag). Ze wilden echter per se komen en ik "moest" de deur uit. Nou ja, dat laat ik me natuurlijk geen 2x zeggen ;)

Rond 10:00 vertrokken voor een rondje Drenthe. Lekker weinig wind. Die zou wel draaien en daar vreesde ik een beetje voor. Na 5 km al om moeten draaien omdat ik m'n pompje vergeten was. Ook direct even m'n helmmutsje gepakt, want zonder was toch een beetje te koud. Via 't Stadspark naar Winde, vervolgens naar Norg, Peest, Zeijen, Huis ter Heide, Smilde, Laaghalerveen, Hooghalen. Daar 't bos in gedoken, langs de Sterrenwacht. Vlak voor Schoonlo er weer uit en dan nog een zuidelijk lusje eraan vastgeplakt. Terug via 't Gieterbos, Eext, Spijkerboor, De Groeve, Kropswolde en Meerwijck. Laatste 15 km was de wind inderdaad gedraaid, wat een beetje een domper was maar ach.

Terug in Groningen kwam ik in een enorme verkeerschaos terecht; het bleek bloemetjesmarkt te zijn. Een blik op de teller leerde me dat ik 146 km onder de wielen had, dus moesten er wat rondjes Noorderplantsoen aan te pas komen want ik wilde per se de "magische" 150 km halen. En dat lukte uiteraard ook.

Nu bier drinken! 8-)

DeletedUser01
Forum-lid
Berichten: 3500
Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11

DeletedUser01 03 apr 2015 18:55

Je zet de bloemetjes dus buiten? Of blijf je thuis? ;)

Gebruikersavatar
jwkeij
Forum-lid
Berichten: 1699
Lid geworden op: 16 jan 2013 15:06

Gebruikersavatar jwkeij 03 apr 2015 22:04

havana schreef: per se de "magische" 150 km halen.
Voor mij geeft dat toch ook altijd een goed gevoel!

Vandaag m'n Oakley en nieuw shirtje ingereden: trainingsrondje van 46km
WiND 56 - 2020

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 04 apr 2015 12:15

Lol, wat voor smoezen je allemaal niet kan bedenken om op de fiets te stappen; even mijn nieuwe bril infietsen....:)
Veni. Vidi. Fietsie.

i-mac

i-mac 04 apr 2015 16:18

na 4 dagen koppijn (sinussen propvol) was ik het beu, en ben deze morgen gaan fietsen. Ik kwam nog de laatste vertrekkers van de Ronde van Vlaanderen voor wielertoeristen tegen, die tegen beter weten in aan het wachten waren tot de motregen zou verdwijnen.
Ik voelde al snel dat het geen pretje zou worden. Behoorlijk wat wind, motregen en een hartslag die veel hoger was dan normaal. Dus ging de snelheid omlaag tot ongeveer 22 à 24km/u. Cadans lukte wel aardig. Die bleef het eerste uur constant rond de 100 omwentelingen.

Na een goeie 60 km kwam ik in de omgeving van St-Jan-In-Eremo was het tijd om richting Oostburg te fietsen. Daar aangekomen was het dan wind in de rug, wat best plezierig fietst. Via Knokke naar Oostkerke mijn weg vervolgd. Via een klein ommetje naar het pittoreske Hoeke gereden, om dan langs de Damse Vaart terug te rijden naar Brugge.

Na net geen 4 uur rijden en ietsje meer dan 100km stond ik weer thuis alwaar een verkwikkende douche me stond te wachten. Door deze rit ben ik in ieder geval een deel van het vastgelopen snot kwijt. Het was dus ergens goed voor, dat toertje :-)

Gebruikersavatar
Wolfhound32
Forum-lid
Berichten: 1861
Lid geworden op: 13 nov 2013 07:06
Locatie: Dronten

Gebruikersavatar Wolfhound32 04 apr 2015 16:45

Gisteren en vanochtend geen tijd gehad om te fietsen. (1-2bft) vanmiddag dan maar. En jawel hoor, gewoon weer een ouderwetse kracht 4. Af en toe dus wat krachttermen laten vallen onderweg. Tot overmaat van ramp ook nog eens 2 keer de brug open. Dat geneuzel begint nu ook weer.
Rondje Ketelmeer, Drontermeer. 80 km.(29,63)
__________________
Jarig zijn is gezond! Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven.

.jeroen.
Forum-lid
Berichten: 1588
Lid geworden op: 08 jan 2007 09:03
Locatie: Gelderland

.jeroen. 04 apr 2015 17:34

Vandaag een rondje om Lichtenvoorde heen gereden. Vanuit Doetinchem eerst richting Aalten gereden. Toen binnendoor naar het Korenburgerveen. Vervolgens wat Achterhoekse 'strade bianche' opgezocht. Over stroken met klinkende namen als Bloemendalpad, Kolsteepad enKalverbrookspad richting Ruurlo gereden. En vanuit daar weer op huis aan gegaan. Goed voor 82km.

https://www.strava.com/activities/278896995

Rust oet - De laatste mogelijkheid om uit te rusten alvorens het Bloemendalpad op te draaien
Afbeelding

Kalverbrookspad
Afbeelding

Veenweg
Afbeelding
Laatst gewijzigd door .jeroen. op 04 apr 2015 17:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
richard-w
Forum-lid
Berichten: 608
Lid geworden op: 16 aug 2007 21:29

Gebruikersavatar richard-w 04 apr 2015 17:39

Vandaag voor het eerst de gps fucntie van mijn Sigma rox 10.0 geprobeert. Het werkt prima voor mij zonder kaarten, ben nu op wegen geweest waar ik zelf niet zo snel zou komen. Doordat ik altijd de "bekende" weg neem en de route bordjes volg.

Rondje vanaf Workum richting harlingen heerlijk stukje tegen de wind in langs het Ijsselmeer en de Waddenzee. Door naar franeker met zijwind vanaf daar alles voor/ zijwind gehad gelukkig. Het leek wel of er beton aan mijn benen hing. Maar dit mocht de pret niet drukken, toch goed geweest voor zo'n 85km.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

https://app.strava.com/activities/279008968

Gebruikersavatar
plantagenet
Forum-lid
Berichten: 2227
Lid geworden op: 20 apr 2008 00:08
Locatie: Purmerend

Gebruikersavatar plantagenet 04 apr 2015 18:19

Vanmiddag opgestapt omdat het best wel zonnig werd. Met een stevige wind uit noordelijke richtingen had ik een mooi rondje in gedachten met op de terugweg wind mee. Halverwege de Beemster was het aardig dichtgetrokken en begon het zelfs wat te regenen. geen probleem, gewoon doortrappen. Op tweederde van de rit kwam er een hagelbui over....mmm...ik had me de rit toch anders voorgesteld. Maar daarna ging het huiswaarts met lekker rugwindje. Thuis 43.5 km op de teller. Daarna lekker douchen en nu aan een lekker Alfa pils 8-)
Weer of geen weer....één van twee is er altijd

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5113
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 04 apr 2015 18:26

Vanmorgen wekker gezet om dagje heuvelrug/posbank te gaan doen, alleen toen ik wakker werd was het aan het regenen en buienradar was een grote wolk boven nederland :(
Gewacht tot 12u en toen rondje via Den Helder gemaakt. (140km)
Toch nog best wat wind en aantal keer klein buitje onderweg. (en aantal donkere wolken gezien, maar die gelukkig ontweken)

https://www.strava.com/activities/279060556

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5886
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 04 apr 2015 20:04

Als ik het zo lees was het dus druk vandaag, echter heb jullie niet gezien. :( Vandaag een rondje Markermeer ingepland. Volgens de meteo zou het noord-noordoostenwind 2Bf zijn maar voor mijn gevoel was het noordoostenwind en 4Bf en was het wel zwaar tegen de wind in. Op de dijk Enkhuizen-Lelystad was het goed oppassen 'geblazen (haha)' met mijn hoge wielen en kon daardoor niet echt snelheid maken. Daarintegen op de Oostvaardersdijk tussen Lelystad - Almere wel. :) Tot Oosthuizen met iemand uit Almere gereden, daarna zoals gewoonlijk alleen. Tussen Hoorn-Enkhuizen kwam ik wel iemand met een Trek 'carbon' fiets met lugs en een nostalgisch balhoofd tegen. Vlgns hem de 'eerste' carbon fiets.! Had veel moeite hem tegen de harde wind in bij te houden.

Ondanks de straffe noordoosten wind (3 à 4Bf) en een temperatuurtje van ong. 8°C toch heerlijk gefietst. Goed voor 145km.

http://www.fietstijden.nl/community/fietstijden/5178672
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Plaats reactie