Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Everesting: uitdaging / gekkenwerk

Der Schlucht
Forum-lid
Berichten: 165
Lid geworden op: 12 nov 2014 22:35

Der Schlucht 19 nov 2014 15:46

ever schreef:De site owner van klimbijnijmegen.com heeft een everesting route suggestie op strava gezet:

http://www.strava.com/routes/1169791

Rondje is 1.7 km, met 62 hm en dat dan 143 keer. Omhoog via de Van Randwijckweg (zonder het laatste stukje) en dan omlaag via de Nieuwe Holleweg en de Bosweg. Persoonlijk zou ik liever helemaal via de Nieuwe Holleweg naar beneden rijden.
Nadat we Cinglé geworden waren spraken we onder elkaar wel eens gekscherend van de Centurion, 100X Amerongse Berg op, maar logistiek is dat echt een onding-rot'rondje' en vanzelfsprekend is het daar nooit van gekomen. Dit rondje lijkt me wel wat, mooi potentieel NK Everesting 2015 :-)

DeletedUser05
Forum-lid
Berichten: 2285
Lid geworden op: 20 jan 2011 23:40
Locatie: barcelona
Contact

DeletedUser05 19 nov 2014 16:18

Ik vond een hill repeat 4x doen al behoorlijk "gek"... maar 230 keer hetzelfde stukje opfietsen.... waarom?

http://app.strava.com/activities/138580144

sibon
Forum-lid
Berichten: 438
Lid geworden op: 07 mei 2007 15:16

sibon 19 nov 2014 16:54

Ik vind het een mooie uitdaging. Helemaal leuk om dit in Nederland te doen. Leuker dan een rondje IJsselmeer, lijkt me. Nu maar eens gaan peinzen over een rondje in Limburg waar je ruim 100hm in max 3km kunt doen op een verkeersluw parcours.

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5103
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 19 nov 2014 17:11

ever schreef:De site owner van klimbijnijmegen.com heeft een everesting route suggestie op strava gezet:

http://www.strava.com/routes/1169791

Rondje is 1.7 km, met 62 hm en dat dan 143 keer. Omhoog via de Van Randwijckweg (zonder het laatste stukje) en dan omlaag via de Nieuwe Holleweg en de Bosweg. Persoonlijk zou ik liever helemaal via de Nieuwe Holleweg naar beneden rijden.
Let wel even op de regels :
http://www.everesting.cc/the-rules/
Rides cannot be loops – that’s for Sunday mornings (acceptable – a Yarra Street ‘loop’ which is essentially the only way back down to the bottom of the ride. Unacceptable – the Three Peaks loop).
En deze ook :
Rides must only focus on one hill or mountain per ride (e.g. you can’t base yourself in one location and ride multiple hills). You cannot ride different routes on the same mountain. If there are 4 routes, that means there are 4 possible ‘everestings’ (think of it like the North and South face of Everest).

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5891
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 19 nov 2014 18:33

hmmmm,... beetje flauwe regels. 7 keer de Ventoux op dan? Dan heb je nog een beetje variatie tijdens het klimmen. Misschien wil le grimpeur wel zoiets doen; verslagje erbij. Die wil ik dan wel lezen met een wijntje erbij ;)
Live fast; die young. mijn blog

gunnarius.maximus
Forum-lid
Berichten: 66
Lid geworden op: 18 sep 2014 19:38

gunnarius.maximus 19 nov 2014 18:53

ever schreef:De site owner van klimbijnijmegen.com heeft een everesting route suggestie op strava gezet:

http://www.strava.com/routes/1169791

Rondje is 1.7 km, met 62 hm en dat dan 143 keer. Omhoog via de Van Randwijckweg (zonder het laatste stukje) en dan omlaag via de Nieuwe Holleweg en de Bosweg. Persoonlijk zou ik liever helemaal via de Nieuwe Holleweg naar beneden rijden.
Das inderdaad een mooie suggestie... en die loopt ook een stuk beter dan de oude holleweg. Je zit toch al snel zo'n 9 uur op de fiets... en zo ff uit het hoofd heb je overal voorrang dan, das ook niet slecht! ;)

wachtwoord
Forum-lid
Berichten: 83
Lid geworden op: 17 apr 2014 23:26

wachtwoord 19 nov 2014 19:18

Ben benieuwd naar het rondje. Bij mij geeft strava aan dat de route is verwijderd.

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8528
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 19 nov 2014 19:44

wachtwoord schreef:Ben benieuwd naar het rondje. Bij mij geeft strava aan dat de route is verwijderd.
http://www.strava.com/routes/1169791
Bij mij niet.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 19 nov 2014 20:29

Je kunt ook 51 keer "de Camerig" op en af rijden. Je hebt daar 450 kilometer voor nodig.


Maar, het lijkt me dat je je wel heel erg moet vervelen om een dergelijke onderneming aan te gaan.

daclimber
Forum-lid
Berichten: 251
Lid geworden op: 10 apr 2010 00:19

daclimber 19 nov 2014 22:07

Ik vraag me af of die aangegeven klim over de Van Randwijckweg tot aan de Nieuwe Holleweg wel 62HM zijn. Ik denk eerder aan 55HM, waardoor je 10% vaker omhoog moet. Overigens zou ik naar beneden over de Van Randwijckweg gaan, ben je veel sneller beneden dan via de Nieuwe Holleweg. Van bovenaf (Oude Kleefsebaan) mag je niet naar beneden, maar als je halverwege keert, lijkt me dat geen probleem.
Ik ga het overigens niet doen; heb als enige training voor de Ventoux 7x de Oude Holleweg achter elkaar opgereden en dat vond ik genoeg.

*edit*
En de Cauberg? Klassieker, goed wegdek en met 64 HM (volgens heuvelsfietsen.nl) moet je wel 13x omhoog, maar met een lengte van 850 meter (volgens heuvelsfietsen.nl) ben je na 236 km klaar

*edit 2*
Forumritje :lol:
Colnago CX Zero Alu 2016
Colnago CLX2.0 Carbon 2010
Colnago Super Staal 1990

gunnarius.maximus
Forum-lid
Berichten: 66
Lid geworden op: 18 sep 2014 19:38

gunnarius.maximus 19 nov 2014 22:44

daclimber schreef:Ik vraag me af of die aangegeven klim over de Van Randwijckweg tot aan de Nieuwe Holleweg wel 62HM zijn. Ik denk eerder aan 55HM, waardoor je 10% vaker omhoog moet. Overigens zou ik naar beneden over de Van Randwijckweg gaan, ben je veel sneller beneden dan via de Nieuwe Holleweg. Van bovenaf (Oude Kleefsebaan) mag je niet naar beneden, maar als je halverwege keert, lijkt me dat geen probleem.
Ik ga het overigens niet doen; heb als enige training voor de Ventoux 7x de Oude Holleweg achter elkaar opgereden en dat vond ik genoeg.

*edit*
En de Cauberg? Klassieker, goed wegdek en met 64 HM (volgens heuvelsfietsen.nl) moet je wel 13x omhoog, maar met een lengte van 850 meter (volgens heuvelsfietsen.nl) ben je na 236 km klaar

*edit 2*
Forumritje :lol:



Volgens heuvelsfietsen.nl is de volledige van randwijckweg 76hm dus ik denk wel dat het klopt...

Gebruikersavatar
ever
Forum-lid
Berichten: 1340
Lid geworden op: 28 jan 2008 17:21

Gebruikersavatar ever 20 nov 2014 10:39

daclimber schreef:Overigens zou ik naar beneden over de Van Randwijckweg gaan, ben je veel sneller beneden dan via de Nieuwe Holleweg. Van bovenaf (Oude Kleefsebaan) mag je niet naar beneden, maar als je halverwege keert, lijkt me dat geen probleem.
Mag je op dat punt wel naar beneden (bij de afslag naar de Nieuwe Holleweg)? Als je volgens de regels vanaf de Oude Kleefsebaan naar beneden rijdt via de Hogeweg kom je nl. veel lager uit... Heen en weer op de Van Randwijckweg dan weet je wel zeker dat je aan de regels voldoet. Maar 143 keer :roll:

Plaats reactie