Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Wat is fout, wat kan echt niet?

V-licious
Forum-lid
Berichten: 102
Lid geworden op: 16 jul 2013 19:31

V-licious 18 nov 2014 19:15

gerardn schreef:Ik vind meer dan een bidon al not done. Als ik fiets staan er regelmatig mensen met volle bidons langs de weg dus het is ook niet nodig.
We rijden niet allemaal wedstrijden ;)
En te weinig drinken is ook geen optie.

fastbram
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 06 feb 2006 18:30

fastbram 18 nov 2014 19:36

Ach jongens. Een boel jaloezie. Heb ik ook gehad maar ik heb me bedacht: Wat maakt het uit als iemand op een veel te dure fiets rondrijdt met een dikke buik en benen te ver uit elkaar? Dat doet toch niets af aan jouw kwaliteit? Die fiets hoeft hij niet te verdienen, dat heeft hij nl al gedaan! Dus: let it go en blijf dromen.

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3235
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 18 nov 2014 19:56

jer81 schreef:
Nicosch schreef:Ik rij zomers regelmatig ritten van 250+ km solo. Dan is een Deuter 2 liter rugzak wel heel praktisch.
Dat zijn behoorlijke ritten. Maar pauzeer je dan onderweg niet ergens?
Jawel maar niet uitgebreid. Alleen voor de lunch pak ik wat meer tijd. De andere pauzes zijn de rustmomenten wanneer ik de drinkzak bijvul bij een pompstation.

Pruller schreef:Maar die moet je toch ook bijvullen dan denk ik toch? Wat is dan het verschil met 2 drinkbussen van 1 liter? Dat is ook 2 liter? Als ik zo'n lange tocht maak (mijn langste tocht was trouwens maar 228km),duik ik ergens een café in drink ik wat cola met wat te eten en vraag meteen of ze die drinkbussen vol gooien :) Nog geen 1 cafe die weigerde of ik er geld voor moest betalen. En als 1 liter drinkbus niet gesoigneerd is, doe je 750ml en stop je een keer extra :mrgreen:
Bidons hebben als nadeel dat de inhoud snel opwarmt. Thermobidons lever je teveel inhoud op in. Plus willen die dingen wel eens een eigen leven leiden als je over een flinke hobbel heen rijd. En over je eigen bidon heefietsen loopt niet altijd goed af voor fiets en fietser.
Blijft over een rugzak met isolatie. Daar blijft de inhoud redelijk koel tot het laatste beetje. Handig want dan weet ik dat er weer 2 liter bij moet.


Dus dan maar lekker fout. :o

Berrie50
Forum-lid
Berichten: 722
Lid geworden op: 09 jun 2011 12:32

Berrie50 18 nov 2014 20:06

Pruller schreef:
Ernie C. schreef:Er wordt genoeg in de beugels gereden tijdens de cross. Zeker op lange, vlakke stukken en tijdens afdalingen maar niet door iedereen. Er is dus niks mis mee.
Weet je het zeker? Ik wil je uitnodigen een cross te kijken: https://www.youtube.com/watch?v=cW2ZQK2ZpGE. Je ziet ze bijna niet in de beugels? Zelfs in de eindsprint gaan ze niet in de beugels :P
Let dan maar eens op Poeleke, afgelopen Zondag.

Gebruikersavatar
Wolfhound32
Forum-lid
Berichten: 1861
Lid geworden op: 13 nov 2013 07:06
Locatie: Dronten

Gebruikersavatar Wolfhound32 18 nov 2014 21:43

V-licious schreef:
gerardn schreef:Ik vind meer dan een bidon al not done. Als ik fiets staan er regelmatig mensen met volle bidons langs de weg dus het is ook niet nodig.
We rijden niet allemaal wedstrijden ;)
En te weinig drinken is ook geen optie.
Tegen The Rules ingaan mag niet! En het goed praten al helemaal niet.
__________________
Jarig zijn is gezond! Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven.

V-licious
Forum-lid
Berichten: 102
Lid geworden op: 16 jul 2013 19:31

V-licious 18 nov 2014 21:50

Wolfhound32 schreef:
V-licious schreef:
gerardn schreef:Ik vind meer dan een bidon al not done. Als ik fiets staan er regelmatig mensen met volle bidons langs de weg dus het is ook niet nodig.
We rijden niet allemaal wedstrijden ;)
En te weinig drinken is ook geen optie.
Tegen The Rules ingaan mag niet! En het goed praten al helemaal niet.
Poe poe...

In the rules staat:
Two cages can be mounted, but only one bidon on rides under two hours is to be employed.

Onder 2 uur fietsen heb ik ook 1 bidon. Over 2 uur rijd ik met twee bidons. Dus ik voldoe aan de rules meneertje.

Gebruikersavatar
gineau
Forum-lid
Berichten: 194
Lid geworden op: 24 jan 2010 21:25

Gebruikersavatar gineau 19 nov 2014 03:43

Laatste keer dat ik een lange tocht reed (+- 7,5 uur) had ik 3 liter mee in de bidons (waarvan één netjes op de rug) en toch bleek ik bij aankomst 1-2 kg lichter dan ik normaal gesproken ben; vooral vochtverlies neem ik aan. :? En dat was dan een rit onder koele omstandigheden. Dan maar een 'kameel' worden met zo'n rugzak; je moet toch wat..!

Maar inderdaad: echte mannen fietsen op wilskracht, en níet op water.
fietser1972 schreef:
gineau schreef:Hoe überhaupt zoveel mensen altijd maar (behalve met mouwen) met een ondershirt aan kunnen rijden, als het niet eens fris is, of zelfs 25+ graden....
Ik denk dat iedereen een andere "favoriete" temperatuur heeft om bij te fietsen. Mij kan het niet warm genoeg zijn. Ik kan heel slecht tegen kou. Zelfs hartje zomer rijd ik met ondershirt en zweet dan niet bovenmatig veel. Bij 15 graden of zo gaan bij mij al de arm- en beenstukken aan. En als ik nu in november 's avonds aan het fietsen ben, dan draag ik een collant over mijn broek, een lange mouw ondershirt, een lange mouw winterjas, een windstopper, een muts onder mijn helm en lange vingerhandschoenen. Wordt het nog kouder, dan gaan de dikke winter handschoenen aan, overschoenen en nog een extra laagje kleding op mijn bovenlichaam.
Man...! :mrgreen: Daar zou ik niet aan moeten denken! Wat kunnen mensen verschillen. Had je dat ook op jongere leeftijd al? (afgaand op je username schelen we 16 jaar)

25 graden vind ik al warmer dan nodig en op tropische dagen is het gewoon køt...! Ik zal wel ijsberenbloed hebben. Ben meestal dan ook de lichtst geklede in m'n fietsgroepjes; onder de ca. 15 graden gaat de eerste laag erbij (ondershirt óf armwarmers), rond de 10 graden komt het tweede artikel aan het lijf + lichte overschoenen (heb vrij snel koude voeten) en pas bij koelkast-temperaturen de beenstukken, extra handschoenen en een eventueel tweede ondershirt. Heb ik nog een winterjas paraat en zo'n helm-vodje voor als het echt koud wordt, maar die blijven veelal in de kast.

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3120
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 26 nov 2014 17:18

Fiets op de kop zetten als je lek hebt gereden.....
YFood !!!

EdRaket3
Forum-lid
Berichten: 90
Lid geworden op: 26 jun 2014 23:03
Locatie: Heemstede

EdRaket3 26 nov 2014 17:31

In vol fiets tenue op een electrische mountainbike (of iets dergelijks) met 50 km/h in de duinen fietsers gaan inhalen. Overkwam mij laatst bij Zandvoort in de buurt.

Gebruikersavatar
dapoker
Forum-lid
Berichten: 559
Lid geworden op: 09 apr 2010 21:37

Gebruikersavatar dapoker 26 nov 2014 23:01

csteenbe schreef:Fiets op de kop zetten als je lek hebt gereden.....
Ik zie niet in wat hier mis mee is :-)

Bij 'n lekker band (achter wiel) gaat mijn fiets resoluut op z'n kop. Ik heb het een keer geprobeerd om 'n achterwiel te wisselen zonder m'n fiets op z'n kop staat... Nou in mijn frame past 't allemaal maar zo net aan dat ik het niet voor elkaar krijg.

Weet je wat ik niet vind kunnen.
Bij je fietsmaat 30 meter afstand nemen en doen als of je 'm niet kent als ie heeft lek gereden en z'n fiets op z'n kop op straat zet...

Weet je wat ook echt niet kan.
Mouwloze wielershirtjes!
Da's toch geen porem!?!?!
Laatst gewijzigd door dapoker op 27 nov 2014 01:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Voor de mooiste fiets-blog:
http://www.pokergraphics.com/koersvandedag/" onclick="window.open(this.href);return false;

gerardn
Forum-lid
Berichten: 228
Lid geworden op: 10 aug 2014 09:17

gerardn 26 nov 2014 23:13

Mauwloos? Dat zijn shirts die geen kattengeluiden maken?

Gebruikersavatar
dapoker
Forum-lid
Berichten: 559
Lid geworden op: 09 apr 2010 21:37

Gebruikersavatar dapoker 27 nov 2014 01:04

gerardn schreef:Mauwloos? Dat zijn shirts die geen kattengeluiden maken?
Klasieke fout van 'n woordblinde.
Ik pas 'm ff aan. Dank.
Voor de mooiste fiets-blog:
http://www.pokergraphics.com/koersvandedag/" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie