Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Fietstochten van "Le Grimpeur"

Gebruikersavatar
Le Grimpeur
Forum-lid
Berichten: 2623
Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37

Gebruikersavatar Le Grimpeur 19 aug 2013 19:05

liviolivius schreef:Mss leuk als je een gpx/tcx file van je routes ook onderaan je verhaal te posten.
Begrijp ik! Maar ik fiets 'heel ouderwets' :shock: op Michelin-kaarten en 'data in mijn hoofd' . Zo rijd ik bijv. tot grote verbazing van m'n vrouw ook zonder op de kaart te kijken en zonder navigatie-hulpmiddel van de Elzas over binnenwegen hier naar de camping in de Savoie. Vind ik leuk om te doen en een uitdaging! Die digitale-routedata heb ik dus gewoon niet! Sorry.
60 x Ventoux

Gebruikersavatar
Puffdaddy
Forum-lid
Berichten: 1797
Lid geworden op: 08 jan 2008 23:58

Gebruikersavatar Puffdaddy 19 aug 2013 20:08

Mooi, een ook niet GPS gebruiker.
Zelf ben ik ook een retro route volger.
Ik zet de routes bij ons groepje uit op een GPS site, stuur de route door naam mijn maat die wel zo'n Gremlin heeft.
Hij zet die route er in en ik typ de route altijd op een A4tje en doe die in een ouderwetse stuurrol:

Afbeelding


En ja, ik ga er vanavond ook voor zitten om het verslag te lezen, mooi.
Bikers are not alone

Gebruikersavatar
Le Grimpeur
Forum-lid
Berichten: 2623
Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37

Gebruikersavatar Le Grimpeur 19 aug 2013 20:13

puffdaddy schreef:Mooi, een ook niet GPS gebruiker....
Gelukkig, ik dacht dat ik de enige was. Kan ik vanavond tenminste rustig gaan slapen :lol: !
60 x Ventoux

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27542
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 19 aug 2013 20:34

Je hebt geen GPS nodig om tcx/gpx bestanden te maken! Bijvoorbeeld forumlid Buzz heeft ook geen GPS, maar publiceert wel altijd z'n routes. ;)

Gebruikersavatar
Puffdaddy
Forum-lid
Berichten: 1797
Lid geworden op: 08 jan 2008 23:58

Gebruikersavatar Puffdaddy 19 aug 2013 20:39

Heel de wereld is toch al zo gemoderniseerd, gewoon praten tegen elkaar is er haast niet meer bij :)
Bijna alles gaat via een tablet, Iphone, Facebook, Hyves (oh nee, dat is uit), Appen, Skypen, Twitter enz.,
leve de retro.
Maar we wijken af, ik ga straks lezen.
Bikers are not alone

Gebruikersavatar
GJEvK
Forum-lid
Berichten: 489
Lid geworden op: 10 aug 2013 22:04
Locatie: Duiven

Gebruikersavatar GJEvK 19 aug 2013 21:10

Mooi verhaal! Waan me weer even in Frankrijk! En het kriebelt... :) maar als je dit zo beschrijft weet je denk ik van een rondje rond de kerk nog wel een leuk verhaal te maken :)

Ik ben een paar jaar terug in notre dame de nog iets geweest, uurtje of zo Onder Annecy.
Toen had ik nog niets met fietsen helaas, misschien toch maar eens terug gaan. Wist toen wel dat de Tour daar in de buurt reed, maar die bleek dus onder ons balkonnetje door te komen. Leuke ervaring.

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 19 aug 2013 22:22

Panic schreef:In de wintermaanden gewoon oude verhalen uit oude topics posten. Hoe komen wij anders de winter door?? :lol:

Ook ik lees met groot plezier (en jaloezie) jouw verhalen.
Hehe, ja wie niet. Volgens mij kan jij van tochten door de Flevopolder ook nog wel iets moois maken.
Veni. Vidi. Fietsie.

DeletedUser01
Forum-lid
Berichten: 3500
Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11

DeletedUser01 19 aug 2013 22:39

Ieder zijn eigen stijl. Mooi zo laten, legrimpeur!

Post ik wel foto's (en geen routes) in het andere topic!

Gebruikersavatar
Puffdaddy
Forum-lid
Berichten: 1797
Lid geworden op: 08 jan 2008 23:58

Gebruikersavatar Puffdaddy 20 aug 2013 00:52

Ja, gelezen en altijd mooi zo'n verslag.
Je haalt de echte "genieters" er zo tussenuit.
Vooral doorgaan met verhaaltjes schrijven ;)
Bikers are not alone

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5925
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 20 aug 2013 17:14

kijk , mijn doel is bereikt - Legrimpeur zijn eigen topic ...... Nu nog even sticky maken - dus altijd bovenaan.

:idea:
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Gebruikersavatar
Le Grimpeur
Forum-lid
Berichten: 2623
Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37

Gebruikersavatar Le Grimpeur 20 aug 2013 19:49

havana schreef:Je hebt geen GPS nodig om tcx/gpx bestanden te maken! Bijvoorbeeld forumlid Buzz heeft ook geen GPS, maar publiceert wel altijd z'n routes. ;)
Dat geloof ik graag, maar realiseer je wel dat het schrijven van zo'n 'verslagje' plus het plaatsen van enigszins 'toonbare' foto's al erg veel tijd kost! Ik zit hier 'ergens' in Frankrijk, zonder breedband-internet, maar wel met een erg trage verbinding die er om de haverklap uit floept etc. etc. En dat, terwijl ik ook 'maar' gewoon met vakantie ben ;) ! En ik moet ook nog mijn privé internet-zaken bijhouden. Meer tijd dan ik nu aan het maken/plaatsen van mijn verhaaltjes besteed gaat ècht niet hoor. Ik ben al 'geschrokken' van alle - overigens erg positieve - reacties (dank aan allen!!!) die het openen van een 'eigen topic' teweeg heeft gebracht. Dat schept toch ook wel een beetje verplichtingen ;) .
60 x Ventoux

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27542
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 20 aug 2013 19:53

Ik kon 't proberen ;)

Plaats reactie