Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Fietstochten van "Le Grimpeur"

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4224
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 28 dec 2015 14:25

Blij om een berichtje van le Grimpeur te lezen. De geest lijkt enorm sterk, en ik hoop dat die het lichaam nog weer een stukje kan meetrekken...
Veel kracht gewenst in alles wat er nog op je pad komt!

Gebruikersavatar
JM_H
Forum-lid
Berichten: 1234
Lid geworden op: 25 jul 2013 13:17
Locatie: Betuwe

Gebruikersavatar JM_H 28 dec 2015 14:43

Respect en wederom veel sterkte!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8344
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 09 feb 2016 17:17

Hallo Le Grimpeur, et madame,

Ik neem aan dat jullie af en toe nog op het forum kijken. Dus leek dit me wel de juiste plaats om te vragen hoe het nu gaat.
We zijn inmiddels weer anderhalve maand verder na het laatste berichtje van jullie kant. Ik denk nog steeds vaak aan jullie, vooral tijdens mijn ritjes, maar ook daarbuiten.
Is het gelukt om overdag van de beademing af te komen? Of moet er nog veel werk verzet worden?
Ik hoop dat je terzijnertijd de hulpmiddelen krijgt om ook zelf weer wat met een computer te kunnen doen. Volgens mij moet het technisch wel kunnen, maar je moet daar natuurlijk ook de energie voor hebben.

De groetjes, uit de momenteel ook sombere Vaucluse,
Jans et monsieur

Gebruikersavatar
Le Grimpeur
Forum-lid
Berichten: 2623
Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37

Gebruikersavatar Le Grimpeur 14 feb 2016 10:22

@Jans:

Dag Allemaal,

Hartelijk dank voor jullie bericht en belangstelling voor ons wel en wee. De gevolgen die mijn val voor de rest van mijn leven heeft wordt ons steeds duidelijker. Mede daardoor zitten wij momenteel in een moeilijke periode.

Gelukkig kan ik al gedurende een aantal weken overdag 12-13 uur zonder beademingsmachine. Ook heb ik al een paar hulpmiddelen voor de computer gedemonstreerd gekregen. Omdat de zorgverzekeraars slechts eens in de 5 jaar een dergelijk hulpmiddel vergoeden gaat mijn revalidatie arts de markt verder verkennen zodat ik het meest voor mij geschikte product kan aanvragen. Mijn dagindeling hier in het ziekenhuis laat weinig ruimte over voorbij komende activiteit. Daarom kan ik niet even snel hulp inschakelen voor computer gebruik. Ook ben ik gauw vermoeid en heb ik mijn rust momenten hard nodig om weer een beetje op krachten te komen. Wel word ik tweemaal per dag letterlijk uit het bed gehesen om een paar uurtjes in een soort rolstoel te zitten en eventueel een ritje door het ziekenhuis te maken.

Toch ben ik verdrietig als ik zie hoe snel de fysieke aftakeling van mijn lichaam is gegaan.

Ik ben nog steeds van plan een verslagje van mijn laatste rit op het forum te plaatsen.
Nogmaals hartelijk groeten aan jullie beiden en natuurlijk ook aan de andere forumleden.

Le Grimpeur et madame.
60 x Ventoux

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27551
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 14 feb 2016 10:23

Grimpeur, goed om van je te horen, ondanks het feit dat niet zo'n best nieuws is.

Iedere rit denk ik weer aan het ongeluk en realiseer ik me hoe onrechtvaardig de wereld in elkaar steekt...

Blijf strijden.

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 14 feb 2016 10:42

Idem. Fijn om weer iets van je te horen. Knap dat je de "beademing" hebt terug gedrongen. Je bent nog steeds een voorbeeld voor optimisme en strijdvaardigheid.
Veni. Vidi. Fietsie.

Gebruikersavatar
mranmo
Forum-lid
Berichten: 130
Lid geworden op: 03 jul 2009 14:48

Gebruikersavatar mranmo 14 feb 2016 11:19

Fijn om wat van je te horen Le Grimpeur. Weer een heel klein stapje gemaakt. Ik wens jou alle kracht toe voor de volgende stap maar ook je vrouw en familie de sterkte die ze nodig hebben in deze moeilijke tijd van herstel en revalidatie.

Afgelopen zomer zaten we een beetje in het zelfde fietsgebied en als ik dan las hoe jij de colls beschreef die ik ook had beklommen dan was het een feest van herkenning. Deze zomer reis ik weer af naar zuid Frankrijk en de fiets gaat uiteraard mee. Jou eerdere verslagen zullen een gids zijn voor het samenstellen van mijn ritjes. Ik kan dan ook alleen maar dankbaar zijn voor je uitgebreide verslaglegging.

Bedankt en succes, met vriendelijke Groet, André

Bredalp
Forum-lid
Berichten: 625
Lid geworden op: 19 jul 2013 00:12

Bredalp 14 feb 2016 11:23

Verdriet, dat is ook wat door mijn hoofd spookt steeds als ik dit topic zie.

Maar krijg ook hoop, en heb een enorm respect voor jou.

En wat nu nog niet kan, kan over een aantal jaar wellicht wel he. Daar heb je nu helemaal niks aan. Maar je weet nooit. Blijven vechten, de heftigste col die er is. Zorg dat je boven komt, hoe dat dan er uit ziet, dat bepaal jij zelf.

Succes en sterkte.

fietsvriend
Forum-lid
Berichten: 785
Lid geworden op: 15 okt 2008 23:17

fietsvriend 14 feb 2016 11:38

Moedig van je dat je hier reageert. Lijkt me enorm moeilijk gezien de situatie waar je in verkeert. Je bent met hele andere dingen bezig dan wij. Ik betrapte me er net op dat ik baalde omdat het regent terwijl ik wilde gaan fietsen. Nu ik jouw bericht lees over een rondje in een rolstoel door het ziekenhuis, een ademhalingsmachine en andere hulpmiddelen, schaam ik me diep voor mijn eigen geklaag.

Ik stap zo op, of het nou regent of niet, en zal aan je denken. Heel veel sterkte.
Michiel

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 14 feb 2016 13:07

Blijf vechten Grimpeur!
In gedachten ben je elke rit bij me, heb altijd wel een "Grimpeur" moment.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37660
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 14 feb 2016 13:38

fietsvriend schreef:Moedig van je dat je hier reageert. Lijkt me enorm moeilijk gezien de situatie waar je in verkeert. Je bent met hele andere dingen bezig dan wij. Ik betrapte me er net op dat ik baalde omdat het regent terwijl ik wilde gaan fietsen. Nu ik jouw bericht lees over een rondje in een rolstoel door het ziekenhuis, een ademhalingsmachine en andere hulpmiddelen, schaam ik me diep voor mijn eigen geklaag.

Ik stap zo op, of het nou regent of niet, en zal aan je denken. Heel veel sterkte.
Met alle respect (en dat weet Legrimpeur ook van mij), maar dit is een misplaatste vorm van relativering. Als je je al het leed van anderen op jezelf moet betrekken kun je niks meer doen. Dan kon je daags na de aanslagen in Parijs ook niet lachen in een theater ergens in de wereld of nu een restje eten weggooien terwijl er elders mensen sterven van de honger.
De wereld is keihard en oneerlijk, maar helaas kun je daar zelf slechts zeer, zeer beperkt iets aan bijdragen. (Ik hoop dat de strekking van mijn verhaal duidelijk is, is niets persoonlijks).

Ik hoop dat Legrimpeur verder kan met de kleine lichtpuntjes in zijn leven. Nogmaals sterkte in deze zware tijd.
Less is bore

Gebruikersavatar
Kilowatt
Forum-lid
Berichten: 941
Lid geworden op: 23 apr 2013 12:39
Locatie: Hoge Noorden

Gebruikersavatar Kilowatt 14 feb 2016 13:44

Blijf strijden Grimpeur, blijf strijden.
older Budweiser

Plaats reactie