Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Fietstochten van "Le Grimpeur"

Gebruikersavatar
Wolfhound32
Forum-lid
Berichten: 1861
Lid geworden op: 13 nov 2013 07:06
Locatie: Dronten

Gebruikersavatar Wolfhound32 03 dec 2015 21:00

Met ontsteltenis en een enorme knoop in mijn maag heb ook ik net kennis genomen van dit afschuwelijke ongeluk. Des te meer besef ik me dat ik ondanks de nog steeds voortdurende pijn een engeltje op mijn schouder heb gehad. En dat het in een split-second over kan zijn.

Het moet 23 of 30 augustus dit jaar zijn geweest. Ik reed zondagochtend vroeg met de fiets naar het ontmoetingspunt om een tocht te rijden en mijn buurman maakte zich klaar om hetzelfde te doen maar dan met de motor.
's Middags staat zijn broer aan bij ons aan de deur met de mededeling dat hij nooit meer thuis zou komen. Een dwarsleasie vanaf zijn nek. Verder geen schrammetje opgelopen van zijn val van de motor. Vreselijk. Ook hij heeft de eerste maanden geen enkel contact willen hebben met anderen. Nog steeds gaat er geen dag voorbij dat ik langs de woning loop en niet denk aan het ongeval.
Bah!
__________________
Jarig zijn is gezond! Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven.

Gebruikersavatar
racedoc
Forum-lid
Berichten: 341
Lid geworden op: 10 nov 2008 18:04

Gebruikersavatar racedoc 04 dec 2015 17:26

Ook ik las het net in Fiets.

Ongelofelijk... Iemand die je nog nooit hebt gezien maar waar je je zo goed een voorstelling van kan maken.

Een berichtje aan LG en zijn familie geschreven en verstuurd naar het genoemde mailadres.

V-licious
Forum-lid
Berichten: 102
Lid geworden op: 16 jul 2013 19:31

V-licious 05 dec 2015 12:11

Net via de laatste Fiets dit verschrikkelijke bericht vernomen.
Veel sterkte voor Le Grimpeur en zijn famlie!

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37681
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 05 dec 2015 20:07

Welk mailadres doel je op?
Less is bore

Daniel1989
Forum-lid
Berichten: 1070
Lid geworden op: 16 okt 2013 21:44
Locatie: Alphen aan de Rijn

Daniel1989 05 dec 2015 20:13

Deze post
freerider schreef:We ontvingen nog een reactie van de familie:
Beste forumlezers,

Graag wil ik nogmaals benadrukken dat wij heel veel waardering hebben voor en geroerd zijn door de vele meelevende woorden die u hebt geschreven n.a.v. mijn berichtgevingen m.b.t. de situatie van mijn oudste broer, Le Grimpeur. Sommigen van u hebben de wens uitgesproken om persoonlijke woorden te richten aan mijn broer. In deze moeilijke tijd neem ik enige zaken waar voor mijn schoonzuster. Uw reacties, die ik haar uiteraard zal doorsturen dan wel overhandigen, zijn mogelijk via e-mailadres 60xventoux@gmail.com of via mijn postadres dat bij de redactie bekend is.
Ik kan u verzekeren dat ik het forum op de hoogte zal houden van ingrijpende veranderingen in de situatie, mochten die zich voordoen.
Nogmaals veel dank voor zoveel compassie, wij wensen u prachtige fietstochten!

Soyez prudent...

Namens de familie een hartelijke groet, Suze van T.
Heb je behoefte aan het postadres, stuur mij dan even een PB.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37681
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 06 dec 2015 07:06

Ok thnx!
Less is bore

Gebruikersavatar
Edwin
Admin
Berichten: 1499
Lid geworden op: 09 okt 2006 18:11

Gebruikersavatar Edwin 06 dec 2015 19:34

Een nieuwe update van de familie:
Beste forumlezers,

Hier volgt een update m.b.t. de situatie rondom mijn oudste broer, Le Grimpeur.
Mijn broer ligt nog altijd op de IC in zijn woonplaats. Het streven is om hem van de beademingsmachine af te krijgen zodat hij kan praten en zelfstandig kan ademen en niet totaal afhankelijk is van apparatuur. Dit is een langdurig en moeizaam proces en zeer, zeer vermoeiend voor mijn broer of, zoals hij onlangs geluidloos 'zei':' ik fiets liever de Ventoux op'. Inmiddels heeft mijn broer een tracheostoma, dat is comfortabeler dan een beademingsbuis in de mond. Ik zal u niet vermoeien met overige medische details maar het is een zeer zwaar en erg eenzaam bestaan voor hem. Le Grimpeur zit gevangen in zijn eigen lichaam, niets beweegt, zelfs zijn hoofd niet, dat is nl. nog niet geoorloofd vanwege schade aan een nekwervel en schade aan het ruggemerg.
Wij zien hem lijden en voelen ons machteloos. Woorden schieten ons ook vaak tekort.

Afgelopen weekend heb ik de laatste gegevens van zijn fietscomputer kunnen downloaden. Daaruit blijkt dat zijn hartslag van 89 bpm naar 63 naar 0 ging. Blackout, vermoeidheid, hypoglycemie? Zoals ik al in een vorig bericht zei reed mijn broer het laatste stuk (dat niet steil was) vanaf Venasque richting de camping in Bédoin. Achter hem reed een kleine vrachtauto. De bestuurder wilde niet inhalen en heeft gezien dat mijn broer over de kop ging. Mijn broer reed niet hard hetgeen hij bevestigde toen ik hem in Marseille bezocht. De bestuurder van de auto achter hem heeft de Gendarmerie onmiddellijk gewaarschuwd. Het enige dat mijn broer zich kan herinneren is dat hij dacht: 'nu ga je over de kop'. Verder weet hij niets meer.

Een cadeau in welke vorm dan ook is heel lief bedoeld maar mijn broer wil niets, ook niet van ons, geen muziek, geen tv, niets. Le Grimpeur had een solitaire levenswijze en leeft ook nu in zijn eigen wereld. Ik vertrouw nogmaals op uw begrip. Gezien het feit dat u, heel begrijpelijk, af en toe iets wilt horen over zijn situatie zal ik proberen zo nu en dan, zo goed en zo kwaad als het gaat, een berichtje te sturen.

Wij zijn heel dankbaar voor al uw gedachten en meelevende, lieve reacties, nogmaals veel dank daarvoor!

Soyez prudent!

Namens Madame - mijn schoonzusje- en mij warme groeten, Suze van T.
Afbeelding | Afbeelding

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4227
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 06 dec 2015 19:51

Wat een gruwelijke, vreselijke situatie. Blijft me koude rillingen geven. Je kunt iemand nauwelijks sterkte wensen in zo'n situatie, maar ik hoop dat hij de kracht vindt om hier een weg in te vinden, wat die weg dan ook mag zijn.

Daniel1989
Forum-lid
Berichten: 1070
Lid geworden op: 16 okt 2013 21:44
Locatie: Alphen aan de Rijn

Daniel1989 06 dec 2015 19:52

Allereerst bedankt voor deze update.

Nogmaals wens ik jullie allemaal heel veel sterkte. Vooral in deze donkere dagen van het jaar.

Gebruikersavatar
Wolfhound32
Forum-lid
Berichten: 1861
Lid geworden op: 13 nov 2013 07:06
Locatie: Dronten

Gebruikersavatar Wolfhound32 06 dec 2015 21:07

Het leven is soms té hard voor diegenen die het niet verdienen. Ik wens de familie veel sterkte.
__________________
Jarig zijn is gezond! Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven.

ilikebike
Forum-lid
Berichten: 278
Lid geworden op: 03 jan 2014 10:10

ilikebike 06 dec 2015 21:17

Eens blijkt meer hoe kwetsbaar je bent. Zelf al een maand niet gefietst vanwege een longontsteking. En dan lees je dit verschrikkelijk nieuws. Nu wil ik voorlopig helemaal niet meer fietsen, alleen voor woon/werk omdat het noodzakelijk is. Ik zal zeker voorlopig aan je denken LG ook al ken ik je niet. Ik weet het, het zal vervagen.

Gebruikersavatar
Soap
Forum-lid
Berichten: 2351
Lid geworden op: 28 aug 2013 16:01
Locatie: Pijnacker

Gebruikersavatar Soap 06 dec 2015 23:48

Dank voor de update, moet er toch bijna wel elke rit die ik maak aan denken. Zowel in positieve zin, de foto's, het verhaal, het echt beleven van je rit. Maar ook het negatieve en het idee dat het ook zomaar verkeerd kan gaan...

Heel veel sterkte voor alles wat nog komen gaat.
Afbeelding
Canyon Ultimate CF SL team (2015)
Pinnacle Arkose 2 (2015)

Plaats reactie