Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2013

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5938
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 22 sep 2013 16:43

Zeeuw54 schreef:Vanmorgen gestart voor de 80 km in de Grand Tour Johnny Hoogerland, was de eerste keer dat ik een gepijlde route reed, maar er stonden zoveel pijlen op het wegdek dat je door de pijlen de route niet meer zag. Ik vond het niet duidelijk, maar uiteindelijk toch 84 km gefietst en de verzorging was prima, broodjes-banaan-water-koek. Weer was niet geweldig en aan de Oosterschelde stond een stevig briesje.

Al met al een tevreden gevoel, 84 km gefietst en het goede doel gesteund. :lol: :D

Oh ja, Johnny was er ook, maar reed uiteraard de 120 km.
Wij hebben met de club ook deze rit gereden ( Toerclub Vlissingen ). Met een omweg heen - iemand wist de kortste weg :D - en daarna weer retour naar Vlissingen. Een totaal van 147 kilometer met 30,2 km/h gem. en 133bpm gemiddeld. Leuke rit , goed gepijld en Johnny nog even gespot.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Gebruikersavatar
GJEvK
Forum-lid
Berichten: 489
Lid geworden op: 10 aug 2013 22:04
Locatie: Duiven

Gebruikersavatar GJEvK 22 sep 2013 18:30

Ik heb vandaag de tocht door de Gelderse Poort gereden, de 70 km. Redelijk duidelijk uitgezet, toch paar km verkeerd gereden dus werd t 78 km. Korte route liep over en rond de Posbank, vaker gereden daar maar ze gaden toch wat leuke andere weggetjes gevonden. Leuk en voor herhaling vatbaar.
http://www.endomondo.com/workouts/249038226/9064726

nelus
Forum-lid
Berichten: 229
Lid geworden op: 08 sep 2011 21:07

nelus 22 sep 2013 18:57

Ja René wie was dat toch met die toeristische route :?: :lol:
"Everything will be allright in the end, if everything is not allright it's not the end"

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 22 sep 2013 19:11

Ik heb de Dam tot Dam fiets classic (105 km) gereden, in totaal 124 km vandaag. Amsterdam-Zaandam-West Knollendam-De Rijp-Edam-Volendam-Monnickendam-Durgerdam-Amsterdam (het thema is "dam"). Het is precies één jaar geleden dat ik voor het eerst aan een echte toertocht mee heb gedaan, dat was nog een tochtje uitgezet door een lokaal clubje bij mij in de buurt. Zo iets massaals is voor mij nieuw, heeft ook wel wat, zo'n enorm lint van wielrenners door de polder te zien slingeren. Je hoeft igg niet bang te zijn een pijl te missen want je ziet zo ook wel waar je heen moet.
Bij sommige plekken was het erg druk, dat is dan weer het nadeel. Je kunt je bijvoorbeeld afvragen of je 6000 wielrenners op zondagmiddag over de Herengracht in Amsterdam wilt persen. Er stonden her en der wel verkeersregelaars, maar er hadden er nog wel wat bij gemogen, zeker in de stad.
Verder vond ik de verzorging vrij goed, je krijgt zoveel bananen, Snelle Jelle's en andere zooi dat ik het niet eens wegkreeg.:)

Wat ik ook heel leuk vind is de bonte verzameling van fietsen en fietsers. Het hoogtepunt; een dame op een knettergroengouden Giant met gele buitenbanden en een paarse voorvork. Dat is pas HTFU! Dat soort dingen zie je nou nooit eens als je alleen maar met van die fanatiekelingen mee rijdt.

Voor mij was deze rit extra leuk omdat ik vroeger in de Zaanstreek heb gewoond maar daar toen nooit met een racefiets gereden. En veel aanspraak gehad met allerlei mensen, zelfs al in de trein. Bovendien vond ik zelf dat ik vooruitgang heb geboekt bij het aanhaken bij andere groepjes en deze ook daadwerkelijk bij houden. Alleen het "Delta Lloyd" team heb ik maar laten gaan, die lui reden 35+, ging me wat te hard. Ik heb een hele leuke dag gehad, enige minpuntje was dat ik zo vroeg op moest en dat de conducteur in de trein uit zijn plaat ging van de hoeveelheid racefietsen aan boord. Tja. Rare jongens, die NS-ers.
Veni. Vidi. Fietsie.

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 22 sep 2013 20:25

TumTumTum schreef:... enige minpuntje was dat ik zo vroeg op moest en dat de conducteur in de trein uit zijn plaat ging van de hoeveelheid racefietsen aan boord. Tja. Rare jongens, die NS-ers.
Tja... De NS en fietsers... het zou een mooie combinatie kunnen zijn maar dat is het absoluut niet.

Ik wil nog wel eens trein en fiets combineren als ik voor mijn werk op pad moet, maar dat geeft eigenlijk ook altijd ergenis. (pas na 9.00 uur in de trein, en niet na 16.00 uur) en dan zijn de fietsplekken schaars en doorgaans bezet...

vanochtend zelf een rondje van zo'n 85km gereden. Ik had de afgelopen week voor mijn doen weinig gefietst. Hoewel ik niet echt gek gedaan heb voel ik mijn spieren nu toch wel. dat ben ik niet gewend...

Afbeelding
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

ErikDignum
Forum-lid
Berichten: 118
Lid geworden op: 15 aug 2013 20:52
Contact

ErikDignum 22 sep 2013 21:27

http://connect.garmin.com/activity/379520821

Ligt uitgeteld op de bank. Vandaag 148 km in 5:06 uur, de eerste honderd in 3:17 uur. Dat alles in verband met de Dam tot Dam Fietsclassic, een tocht door allerlei plaatsen eindigend op 'dam'. Daarvoor ca 16 km gefietst van Zaandam naar Amsterdam, naar de start op de Dam. Na het finishen wilde ik door A'dam Noord terug naar huis rijden. Ruim 16 km door Noord gefietst, en steeds uitkomen bij de afgezette route ivm de Dam tot Dam lopers. Toen was ik het zat, ik ben naar het NDSM terrein gereden, samen met een andere fietser, die de 105 km had gereden en die bij het terug naar huis rijden in hetzelfde schuitje was geraakt. Daar het pontje genomen en we waren weer vlak bij de finish van de DtD fietsclassic, we waren weer terug bij af. Daar een andere route terug naar huis gekozen, via de hempont!
De tocht zelf was door de tijd die ik er over deed, door de goede organisatie en de bewolkte maar mooie dag, voor mij een succes! Volgend jaar zeker weer!
Wat overigens bij het rijden van de tocht vertraagde, met name op het laatste stuk, was he trijden met een pittig windje tegen, en in Amsterdam de laatste loodjes naar de finish, de enorme drukte daar vormde ook een aardige hindernis! Maar toen waren voor mij de goeie resultaten al in de pocket, die nam niemand me meer af, ik heb een topdag gehad!

Gebruikersavatar
bejail
Forum-lid
Berichten: 417
Lid geworden op: 04 jun 2012 21:04
Locatie: Krimpen aan de Lek

Gebruikersavatar bejail 22 sep 2013 22:31

Vandaag een rondje door de polder gedaan.
Niet vroeg gegaan omdat het `s morgens een beetje miezerde.
Krimpen aan de lek, Ouderkerk aan den IJssel, Berkenwoude, Het Beijersche, Stolwijkersluis, Haastrecht, Vlist, Bergambacht, Loetbos en weer terug in Krimpen aan de Lek.
Bijna 50 KM.
Hoogste gemiddelde snelheid van mij zelf, vandaag gereden.
29.63 KM/U

http://connect.garmin.com/activity/379517702
Merida Scultura Endurance 4000

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27551
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 23 sep 2013 14:08

Lekker ritje gemaakt :) Heerlijk rustig op de weg. Zou mooi weer worden maar dat was het niet. Wel redelijk warm kort kort-lang gereden. W wind dus dat werd ook de rijrichting.

Groningen - Dorkwerd - Zuidhorn - Boerakker - Noordwijk - Drachtster Compagnie - Frieschepalen - Marum - Nuis - Niebert - Tolbert - Midwolde - Oostwolde - Hoogkerk - Groningen.

Inclusief een half rondje Noorderplantsoen precies goed voor 80 km. De hele rit in D1 gereden, gemiddeld 30,4 km/uur waarmee ik toch niet ontevreden was.

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 23 sep 2013 19:42

Was net heerlijk op de fiets. Langs de A12 iemand nog serieus pijn gedaan. Iemand van hier die wist te melden dat het 46 ging?

Lekker in kort/kort.

bianchisl3
Forum-lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 29 okt 2005 22:48

bianchisl3 23 sep 2013 19:44

Gisteren Groesbeeks Gruwelijkste gereden. Gaaf!

Afbeelding

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5576
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 23 sep 2013 20:24

Yep, na het werk nog lekker een rondje van 60 kilometer door de Alblasserwaard, heerlijk weertje!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 23 sep 2013 20:34

ook hier direct uit werk nog even een rondje (nou ja, zig zagje) gedaan van 65km. gisteren toch iets verkeerd gedaan want ik had gewoon spierpijn tijdens het fietsen.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

Plaats reactie