Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

fietsen in duitlsand / sauerland

naish77
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 07 apr 2013 23:01

naish77 17 mei 2013 12:45

Je hebt inderdaad gelijk dat je de route goed moet kennen,
laatst was ik onderweg en ik heb er een kleine Paris Roubaix route van gemaakt. Maar het positieve is idd dat de omgeving prima is. Bij Hinsbeck bv achter Venlo heb je heuveltjes tot 80 mtr hoog ongeveer, en deze heuvelrug is smal maar wel heel lang, als je die volgt kun je je echt wel lekker uitleven.

Vorige week nog sprak in bij de parkeerplaats op de Aldi nog een oudere dame aan want ik had gezien hoe zijn op de weg een fietser inhaalde in haar auto om vervolgens af te draaien naar de Ali over het fietspad. De fietser werd bijna van zijn sokken gereden en ik vroeg haar netjes of zij deze niet gezien had. (tenslotte had zij hem net ingehaald over de weg dus weet je dat je in de dooie hoek een fietser kunt verwachten) Nee zei ze niet gezien, ze schrok er wel van. De fietser die het overkwam trouwens niet, die fietste vrolijk door. En ik denk dat daar nu net het verschil zit, de meeste fietser (geen wielrenners) stellen zich nederig op en lijken zelf ook wel te vinden dat zij moeten remmen ipv anderom. Ik stel mij defensiever op wellicht dat ze dat hier niet gewend zijn. :roll:
Laatst gewijzigd door naish77 op 17 mei 2013 12:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 17 mei 2013 12:57

@Naish, die Duitsers zullen wel wat overgenomen hebben van de Limburgers ;) Mijn ervaring met Duitsers en verkeer zijn totaal anders.

Die fietspaden in de bebouwde kom zijn niet handig op de racefiets, als ik het overige verkeer niet te veel in de weg zit rij ik gewoon op de rijbaan.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

naish77
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 07 apr 2013 23:01

naish77 17 mei 2013 13:01

Kom me niet aan de Limburgers he! :D

lange63
Forum-lid
Berichten: 264
Lid geworden op: 03 jul 2005 23:52

lange63 17 mei 2013 20:45

Even los van en vergelijk tussen Duisters en Limburgers..... :mrgreen:

Ben een paar weken geleden in omgeving Winterberg geweest, heerlijk gefietst op de racer. Gewoon kwestie van goed op de kaart kijken en rustige wegen nemen. Heerlijke -vaak gelijkmatige- klimmetjes, veel rustige wegen. Met een beetje puzzelen draai je een mooie route in elkaar met lekker wat hoogtemeters. Enne....vergeet vooral niet om af en toe om je heen te kijken!!

Ik herken absoluut niet het beeld wat hier wordt beschreven. Automobilisten die keurig achter me bleven en netjes de claxon gebruikte als ze gingen inhalen....dat soort ervaringen.

Maar goed, dat kan aan mij liggen :(
staal.....what else.....??

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4531
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 17 mei 2013 22:08

Ik ga as donderdag voor 4 dagen, ben benieuwd.
Zal even een kort verslag uitbrengen.
Iemand nog tips?

Gebruikersavatar
Herman_N
Forum-lid
Berichten: 1684
Lid geworden op: 24 jun 2011 13:54
Locatie: Purmerend
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 17 mei 2013 22:33

Komende zondag ga in de Rhön Radmarathon rijden. Hoewel het in Hessen is en niet in het Sauerland, is dit voor mij de eerste kennismaking met fietsen bij onze oosterburen. Ik laat me verrassen.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

gamiel
Forum-lid
Berichten: 788
Lid geworden op: 14 sep 2006 01:02

gamiel 17 mei 2013 22:58

Ben er een week geleden geweest en 3 ritten gemaakt vanuit Landal Winterberg van ca. 100km, en 2 van 15km met de jongste :-) Je kan met 100km zo op ca. 2.000hm per rit komen. Het gaat er veel op en af, en het klimmetje terug naar het park is altijd een toetje :-) Voor herhaling vatbaar!
Canyon Ultimate CF SLX, Cannondale CAAD10, Niner RLT9, Cube Reaction.

Gebruikersavatar
flores
Forum-lid
Berichten: 1500
Lid geworden op: 21 jun 2009 01:44

Gebruikersavatar flores 17 mei 2013 23:01

lange63 schreef:Even los van en vergelijk tussen Duisters en Limburgers..... :mrgreen:

Ben een paar weken geleden in omgeving Winterberg geweest, heerlijk gefietst op de racer. Gewoon kwestie van goed op de kaart kijken en rustige wegen nemen. Heerlijke -vaak gelijkmatige- klimmetjes, veel rustige wegen. Met een beetje puzzelen draai je een mooie route in elkaar met lekker wat hoogtemeters. Enne....vergeet vooral niet om af en toe om je heen te kijken!!

Ik herken absoluut niet het beeld wat hier wordt beschreven. Automobilisten die keurig achter me bleven en netjes de claxon gebruikte als ze gingen inhalen....dat soort ervaringen.

Maar goed, dat kan aan mij liggen :(
.

Nee hoor, ligt niet aan jou. Heb exact dezelfde ervaring. Sauerland ligt wel in Duitsland maar vertegenwoordigt blijkbaar niet heel Duitsland.
mao schreef:Ik ga as donderdag voor 4 dagen, ben benieuwd.
Zal even een kort verslag uitbrengen.
Iemand nog tips?
Ja, ga naar de vvv en pak daar het kleine boekje "das 5 Traumtouren fur Rennrad boekje" mee.
Prachtige route's (licht tot zwaar) waar je even zoet mee bent. Incl. de marathonroute van 245km...
of hier: : http://www.bike-arena.de/" onclick="window.open(this.href);return false;
Viel Spass.
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.

ncornelisse
Forum-lid
Berichten: 507
Lid geworden op: 14 mei 2016 11:51

ncornelisse 19 feb 2018 20:19

Bedankt voor de info en het is erg jammer dat Streerview in Duitslands verboden is. Dat zou het uitzoeken een stuk makkelijker maken.

Jaspersteverink
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 mei 2018 14:27

Jaspersteverink 20 mei 2018 14:31

Beste collega fietsfanaten,

Wij zijn momenteel op een heerlijk weekendje in Grönebach kilometers aan het maken, maar mijn Di2 batterij geeft aan het niet lang meer vol te houden. Is er toevallig iemand in de omgeving wiens oplader ik een aantal uurtjes mag lenen? Het zou de klimmetjes een stuk gemakkelijker maken ;)

Dank!
Jasper

Plaats reactie