Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2012

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27461
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 27 mar 2012 14:55

Lekker rondje Zoutkamp gedaan. Keerpunt was de militaire basis vlakbij Lauwersoog. Terug via Ulrum, Electra en Aduard. Goed voor 78 km, met 30,3 km/uur gemiddeld in D1 (solo). Nieuw record dit seizoen. Lag ook wel aan de zwakke wind moet ik erbij zeggen!

tomkolkman
Forum-lid
Berichten: 1212
Lid geworden op: 28 feb 2007 12:24

tomkolkman 27 mar 2012 16:37

Vandaag maar is kwalitatief getraind, bedoeling was 2 blokjes van 20 minuten in Sweet Spot. Het tweede 20 minuten blokje wat te enthousiast gereden en niet echt meer in de sweet spot gebleven maar er wat boven uit gekomen. Toen nog een 5 minuten interval en zodoende een lekkere training achter de rug. Ik merk dat ik nog steeds stapjes aan het maken ben en het loop allemaal nog voorspoedig.
Cannondale SuperSix EVO Hi-Mod
Cervélo R3SL
BMC CX02

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5873
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 27 mar 2012 17:21

uuuuuhhh,..

wat is een sweet spot? Heb ik een nieuwe trainingsterm gemist?
Live fast; die young. mijn blog

eelcoz

eelcoz 27 mar 2012 17:28

rob74 schreef:uuuuuhhh,..

wat is een sweet spot? Heb ik een nieuwe trainingsterm gemist?
Misschien een of ander programma op de Tacx???

tomkolkman
Forum-lid
Berichten: 1212
Lid geworden op: 28 feb 2007 12:24

tomkolkman 27 mar 2012 17:46

rob74 schreef:uuuuuhhh,..

wat is een sweet spot? Heb ik een nieuwe trainingsterm gemist?
Sweet Spot bestaat al wel een tijdje, maar had er ook nog niet van gehoord. Pas sinds ik met vermogen train en me daarin heb verdiept kom je bepaalde termen tegen waaronder Sweet Spot. Deze vermogens zone geeft de meeste 'bang for bucks' om het zomaar uit te drukken als je je FTP (vermogen op omslagpunt) wil verbeteren. Je kunt ook op mijn bikeplanner kijken en dan de training + wattages zien: http://www.bikeplanner.com/index.php?mo ... &name=TomK" onclick="window.open(this.href);return false;

Zie hier voor meer info over Sweet Spot: http://www.fascatcoaching.com/sweetspottraining.html" onclick="window.open(this.href);return false; en http://www.fascatcoaching.com/sweetspotpartdeux.html" onclick="window.open(this.href);return false; Term komt uit het boek van Dr.Coggan

Afbeelding
Cannondale SuperSix EVO Hi-Mod
Cervélo R3SL
BMC CX02

marcvmegroot
Forum-lid
Berichten: 1385
Lid geworden op: 11 feb 2007 11:36
Locatie: Arnemuiden

marcvmegroot 27 mar 2012 21:40

toch goed dat er mensen zijn in Nederland die Engels kunnen lezen en begrijpen.
Zou anders zijn als we alle Engelse woorden in het Arabisch, Turks, Marokkaans of Pools zouden gaan uitspreken. Denk dat half Nederland dan op zijn kop stond.
Maar ja, in het Engels klinkt het interessanter :twisted: :twisted:
people are strange when you\'re a stranger

http://www.marcvmegroot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Le Grimpeur
Forum-lid
Berichten: 2623
Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37

Gebruikersavatar Le Grimpeur 27 mar 2012 22:07

Vanmiddag, vrij laat, toch nog even de racefiets gepakt. Nu de zomertijd is ingegaan, is water later vertrekken op zich niet verkeerd, want dan is de temperatuur al wat verder opgelopen. Bij mijn vertrek, was die in 'onze' omgeving 18,3 graden en heb ik de knie- en lange broek dus maar in de kast gelaten. Via Wenum en Beemte ben ik langs het Apeldoorns Kanaal richting Hattem gefietst. Dat werd dus 35 km 'buffelen' met de wind continue schuin van voren of recht op kop. Bij de Herzenbergersluis, tussen Wapenveld en Hattem en daar waar de weg het kanaal verlaat, ben ik omgekeerd. Zo zou ik, zoals door mij gepland, op de terugweg mooi van de wind kunnen profiteren. En dat klopte ook. Ging de heenweg maar moeizaam, de terugweg verliep erg vlot. Meteen ter hoogte van Wapenveld heb ik de IJsseldijk opgezocht.

De Werversdijk (IJsseldijk) en omgeving, ten NO van Wapenveld:

Afbeelding

Na het nemen van bovenstaande foto, heb ik nog even staan kijken èn luisteren naar twee ooievaars die in de buurt van hun nest een imposante baltsvlucht uitvoerden. Je hoorde ze ook duidelijk 'klepperen', prachtig om te zien èn te horen!
Met wind in de rug of schuin van achteren was ik snel in Veessen. Daar ben ik even gestopt om een plaatje te schieten van de oude molen en heb ik meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om ook een 'gelletje' weg te werken.

De Mölle van Bats in Veessen (aan de IJssel):

Afbeelding

In Welsum kon ik het niet laten om ook de IJssel zelf even op de plaat vast te leggen. Je fietst tenslotte niet zo'n heel eind langs de rivier met zicht op de prachtige landschappen langs het water!

De IJssel bij Welsum:

Afbeelding

In Terwolde heb ik de IJsseldijk verlaten en ben ik via De Vecht en Beemte weer huiswaarts gekeerd. Het was voor mij een prima besteding van deze dinsdagmiddag en ook nog eens goed voor 84 km fietsplezier!
60 x Ventoux

tomkolkman
Forum-lid
Berichten: 1212
Lid geworden op: 28 feb 2007 12:24

tomkolkman 27 mar 2012 22:30

marcvmegroot schreef:toch goed dat er mensen zijn in Nederland die Engels kunnen lezen en begrijpen.
Zou anders zijn als we alle Engelse woorden in het Arabisch, Turks, Marokkaans of Pools zouden gaan uitspreken. Denk dat half Nederland dan op zijn kop stond.
Maar ja, in het Engels klinkt het interessanter :twisted: :twisted:
Sweet Spot doet me denken aan snoepjes zoeken :lol:
Cannondale SuperSix EVO Hi-Mod
Cervélo R3SL
BMC CX02

farelli
Forum-lid
Berichten: 2603
Lid geworden op: 24 feb 2010 22:14

farelli 27 mar 2012 22:37

tomkolkman schreef:
Sweet Spot doet me denken aan snoepjes zoeken :lol:
En mij toch weer nét aan wat anders ... ;)
Kom, we gaan de fietsjes voeren
http://fabiofarelli.blogspot.com

Gebruikersavatar
jeroenkuiper
Forum-lid
Berichten: 1090
Lid geworden op: 31 mei 2010 00:20
Locatie: wolvega

Gebruikersavatar jeroenkuiper 27 mar 2012 22:54

farelli schreef:
tomkolkman schreef:
Sweet Spot doet me denken aan snoepjes zoeken :lol:
En mij toch weer nét aan wat anders ... ;)
fietsen in de G-spot klinkt toch ook niet zo :lol:
Afbeelding

Panic
Forum-lid
Berichten: 417
Lid geworden op: 27 feb 2012 14:55

Panic 28 mar 2012 19:30

Voor het eerst dit jaar een vrije middag! Na 3 maanden lang weken van 60 uur gemaakt te hebben, nu eindelijk even tijd voor ontspanning op den fietsch.
Rondje Voorne Putten, goed voor 65km. Voelde me de afgelopen dagen niet super, maar toch nog een acceptabel gemiddel op de klokken gebracht tegen een gemiddelde hartslag laag in D2.

Was ook het eerste ritje op mijn nieuwe zadel, een Fizik Antares Versus. Bevalt tot nu toe prima!

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5873
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 28 mar 2012 19:34

Ik heb vandaag een rondje Markermeer gedaan. 152 km en steendood na afloop. Dit was geen leuk rondje. Om een of andere reden zat vandaag alles vooral tegen. Vooral de wind zat tegen.

http://robgemen.blogspot.com/2012/03/fi ... -leuk.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Live fast; die young. mijn blog

Gesloten