Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2012

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5873
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 01 jan 2012 14:14

Nieuw jaar,
Nieuwe ronde,
Nieuwe kansen,
Nieuwe fietstochten

Ik trap af:
Rondje van 80 km via Almere, Eemnes, Hilversum, Loosdrecht, Loenen, langs het Amsterdam Rijn kanaal naar Weesp en daarna weer naar huis.

Wie heeft er nog meer een nieuwjaarsrondje gedaan?
Live fast; die young. mijn blog

.jeroen.
Forum-lid
Berichten: 1588
Lid geworden op: 08 jan 2007 09:03
Locatie: Gelderland

.jeroen. 01 jan 2012 14:17

Vandaag lekker door de modder gereden in 't Hengelse Zand.
Onderweg nog twee gasten van Rabobank gespot op de cx.
Uiteindelijk 90km en een smerige fiets. :-)

Afbeelding

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27460
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 01 jan 2012 14:41

Prima fietsweertje, wel grijs maar tenminste droog. Ook niet al te veel wind. Mijn vaste rondje ZW-wind afgewerkt: Groningen - Hoogkerk - Peize - Donderen - Zeijen - Huis ter Heide - Veenhuizen - Een - Norg - Peize - Hoogkerk - Groningen. Goed voor 80 km :)

Wel opvallend vind ik dat ik deze winter veel hogere gemiddeldes noteer dan vorig jaar (ca. 28 om 25 vorige winter). Zou dat met de hogere temperaturen te maken hebben?

redalert
Forum-lid
Berichten: 545
Lid geworden op: 10 okt 2007 22:31

redalert 01 jan 2012 16:05

.jeroen. schreef:Vandaag lekker door de modder gereden in 't Hengelse Zand.
Onderweg nog twee gasten van Rabobank gespot op de cx.
Gesink en Tjallingi denk ik.

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1746
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 01 jan 2012 16:52

Had grootste plannen vandaag want geen teiltje naast mijn bed ivm oud en nieuw maar was vannacht de Bob, dus 100% nuchter.
Dus voor 11:00u met de pekelbak de weg op voor een eerste 100+ km afstand. Ging lekker ondanks redelijk wat wind tot vlak bij Baambrugge een hele harde knal en lek.
Geen probleem, want heb toch reserve bandjes bij me. Alleen schade was toch "iets" meer dan een band, namelijk de velg uit elkaar.
Oorzaak??? Geen idee, want niet dun geremd of wat dan ook. Wel een kleine 4 bar, maar daar rij ik normaal ook mee op de weg.
Hoe dan ook over en sluiten na een kleine 70 km en "taxi" regelen om thuis te komen.
Afbeelding
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

doompjoe
Forum-lid
Berichten: 128
Lid geworden op: 16 feb 2011 13:57
Locatie: Twente

doompjoe 01 jan 2012 17:10

Ik ben het jaar qua fietsen begonnen zoals ik het vorige geëindigd ben: met een kort rondje van ca anderhalf uur door de (mot)regen op de viesweerfiets.
Onderweg merkte ik bij het remmen gestotter in het achterwiel. Bij thuiskomst bleek de velg de geest te hebben gegeven. Zou het aan het weer liggen (zie vorige post)?.
Laatst gewijzigd door doompjoe op 01 jan 2012 17:22, 1 keer totaal gewijzigd.

farelli
Forum-lid
Berichten: 2603
Lid geworden op: 24 feb 2010 22:14

farelli 01 jan 2012 17:16

Vervelend voor je Fred. Misschien heb je het nu gehad voor 2012. :)

Hier weer mieserweer: motregen-droog-motregen-regen. Voordeel was dat de fiets min of meer 'schoongeregend' was toen ik thuis kwam.
Vlierden-Ommel-Asten-Heusden-Meijel-Beringe-Grashoek-Helenaveen-Neerkant-Liessel-Deurne. De eerste 55 km van het jaar.
De eerste 15 daarvan waren moeilijk. Gevolg van gisteravond.... Daarna weer gewoon lekker.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Kom, we gaan de fietsjes voeren
http://fabiofarelli.blogspot.com

Chevalierr
Forum-lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 30 dec 2011 15:08

Chevalierr 01 jan 2012 17:23

Vandaag 67 km gereden, even naar Ursem geweest de ramptoerist spelen. Daar was gister een
woonhuis afgebrand, waarschijnlijk door oliebollenbakken.
Maar onderweg geen crankstel gebroken wel mijn nieuwe cranckstel ingereden.Maar wel 2 lekke banden!!!!. Nadat ik de eerste band
verwisselt had en de binnenband gecontroleerd heb op puntjes die de band lek maken nieuwe binnenband erin.
Deze opgepomp met de co2 pomp, ik was in de veronderstelling dat het goed was. Maar na enige tijd liep de band heel langzaam leeg.
Daar stond ik dan in Berkhout.
Gelukkig kwam er een man aan met een hondje. en ja hoor hij had ook een racefiets. Bij die man in de schuur
kon ik een andere binnenband erindoen die hij had liggen. Daar was ik natuurlijk heel erg blij mee de man bedankt en wilde hem nog 5 euro geven
maar dat hoefde niet.
Gelukkig ben ik goed thuisgekomen, en mijn portie pech heb ik ook weer gehad de afgelopen 3 dagen.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1746
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 01 jan 2012 18:29

doompjoe schreef:Onderweg merkte ik bij het remmen gestotter in het achterwiel. Bij thuiskomst bleek de velg de geest te hebben gegeven. Zou het aan het weer liggen (zie vorige post)?.
Nee, want schijfremmen. Dus 0,0 slijtage aan de zijkanten van zo'n velg.
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 01 jan 2012 18:57

Niet zo heel vroeg wakker maar daarna besloten om vast te houden aan mijn plan dus gewoon buitenspelen. Ik vond het wel een geschikte dag voor een ritje Gooimeer/Eemmeer. Even lekker uitwaaien langs het water. De wind was wat steviger dan ik had verwacht en stond bovendien erg ongunstig waardoor ik er het grootste gedeelte van de rit behoorlijk last van had. Op het einde nog een kleine improvisatie om maar meteen de eerste 100km rit op het bord te zetten:

Afbeelding

Ik kwam thuis precies uit. Nou ja, 100 kilometer en 13 meter om precies te zijn. ;-)

Voor de zoveelste keer de afgelopen weken een fiets die er uit ziet alsof ik ermee ben gaan mtb'en. Terwijl dat, op een klein stukje cyclocross na, niet het geval is. Gelukkig ben ik niet zo'n poetser.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27460
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 01 jan 2012 19:13

Voor de zoveelste keer de afgelopen weken een fiets die er uit ziet alsof ik ermee ben gaan mtb'en.
Herkenbaar. Ik gebruik m'n Bianchi dit seizoen als winterfiets en dat bevalt prima moet ik zeggen. Ik doe er niks aan behalve de ketting af en toe smeren. Als ik thuiskom laat ik de fiets wel goed drogen in de gang alvorens ik 'm in de schuur zet.

farelli
Forum-lid
Berichten: 2603
Lid geworden op: 24 feb 2010 22:14

farelli 01 jan 2012 19:20

havana schreef: Als ik thuiskom laat ik de fiets wel goed drogen in de gang alvorens ik 'm in de schuur zet.
Dat wordt hier niet goed gevonden en er is geen discussie over mogelijk... :P
Kom, we gaan de fietsjes voeren
http://fabiofarelli.blogspot.com

Gesloten