Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2012

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5892
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 27 jul 2012 13:51

wordt het niet eens tijd voor een nieuwe pet ;)
Live fast; die young. mijn blog

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 27 jul 2012 13:53

Hehe, nee, die pet is na 23 jaar meer een mascotte ;)
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 27 jul 2012 14:05

timo2.0 schreef:Afbeelding
Lekker plaatje 8-)

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27562
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 27 jul 2012 14:07

Vandaag weer een lekker ritje gemaakt door de Provence. 

Gestart vanaf de camping in Faucon. Via Puymeras de Col de Propiac opgereden. Leuk klimmetje, vooral vanaf de andere kant, die ik daags eerder al betwistte. Nu reed ik via de Col d'Os door richting Buis B., om aldaar via de Col de Fontaube en de Col des Aires een rondje naar het oosten te maken. Terug via de D40 naar Mollans; aldaar besloten nog een detour te maken via Veux naar Entrecheux. Vanaf daar weer naar de camping. Prachtige rit met weinig wind maar wel hoge temperaturen, met name het laatste uur (33 gr). 

Goed voor 80 km met 1250 hm.

Gebruikersavatar
Le Grimpeur
Forum-lid
Berichten: 2623
Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37

Gebruikersavatar Le Grimpeur 27 jul 2012 14:27

havana schreef:...Nu reed ik via de Col d'Os door richting Buis B...
Racefiets of MTB? Ik dacht dat vanuit Buis-les-Baronnies op de Col d'Os de verharde weg eindigde, maar ik ben al een aantal jaren niet meer op dat stukje weg geweest, dus kan het inmiddels wel veranderd zijn...
60 x Ventoux

ciclista
Forum-lid
Berichten: 829
Lid geworden op: 17 aug 2004 23:06
Locatie: Roosendaal

ciclista 27 jul 2012 14:31

Klinkt goed Havana, mooie stukken fietsen daar. Lekker op tijd weg s'ochtends helpt ook.
Vanochtend zelf vroeg vertrokken samen met Sunitram voor een rondje op Eroica afstand. De temperatuur was in de loop van de ochtend wel lekker Toscaans.
Rustig gereden, heel constant 28-29, beetje als in het voor jaar, lekker op de 42/16. Kalmthoutse heide-Huijbergen-Ossendrecht Rilland-Oesterdam- via Tholen naar Steenbergen,en weer naar huis, totaal goed voor 120 km.

Afbeelding

En dat allemaal op de inmiddels youngtimer Gazelles van rond 1999.

DeletedUser01
Forum-lid
Berichten: 3500
Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11

DeletedUser01 27 jul 2012 17:55

Afbeelding

Voordat de lucht hier helemaal dicht trekt, nog snel anderhalf uur op onze vaste route gereden.

Afbeelding

Omdat er steeds meer fietsers komen rijden, wordt de route steeds beter ingereden en lopen de vele kuipbochten mooi snel.

Afbeelding

Helaas wel veel takken op het pad, er zijn blijkbaar nog veel mensen die moeite hebben met de aanleg...

Gebruikersavatar
stephan68
Forum-lid
Berichten: 1483
Lid geworden op: 12 jun 2008 22:36

Gebruikersavatar stephan68 28 jul 2012 14:48

Vandaag naar Langevelderslag gereden met http://www.despartaan.nl" onclick="window.open(this.href);return false;. Dankzij wegkapitein Hans weer op weggetjes gereden waar ik het bestaan niet eens van wist.
Ongelooflijk hoe hij overal de weg weet. Op de heenweg werd er twee keer lek gereden waaronder een keer door mij.
Heen via Leiden, Oude Wetering en Nieuw-Vennep.Terug via Lisse, Sassenheim, Leiden en Voorschoten. Totaal 115 km, gereden in 3:55 uur.
Nu de finale van de wegwedstrijd van OS bij de heren kijken!

Route
Afbeelding

Kijk ook eens op: https://www.facebook.com/rwv.despartaan" onclick="window.open(this.href);return false;

rikh.
Forum-lid
Berichten: 230
Lid geworden op: 19 mar 2011 20:45
Locatie: Durkum

rikh. 28 jul 2012 17:55

Op Hemelvaartsdag heb ik de lange route gereden van de Klimclassic en die 175 km's met de bijbehorende hoogtemeters bleken achteraf een behoorlijke aanslag geweest te zijn op mij gestel, dat blijkbaar meer moeite met het herstel had dan ik hoopte.
In de weken na de Klimclassic heb ik nog drie keer op de fiets gezeten, maar de zin was weg.
Gelukkig heeft de vakantie van de afgelopen 12 dagen in Deggendorf, liggend aan de Donau en tegen het Bayerische Wald, de zin weer teruggebracht.
In de omgeving van Deggendorf liggen genoeg mogelijkheden om tot zo'n 1000 meter hoog te klimmen, met klimpercentages tot zo'n 14%, maar het gebied rond de Donau is haast Nederlands vlak en daardoor ook voor de mindere klimmer uitermate geschikt.
De fiets is mee geweest en na ruim zes weken stilstand ben ik weer opgestapt en heb ik in de laatse week drie mooie ritten gereden over mooie wegen en mooi lopende klimmetjes. Al bleek een klim van 3 km met uitschieters tot 12% stijgen wat te veel van het goede en ben ik omgedraaid voor een alternatieve route.
Maar die bleek niet veel makkelijker, maar ik heb me toch over die bult heengetrokken.
Blijkt dus dat ik in zes weken te veel conditie ben kwijtgeraakt en te veel kilo's ben aangekomen om lekker over die bergen te kunnen fietsen. Maar de afdalingen waar ik snelheden tot boven de 70 haalde maakten veel goed.
Gelukkig had ik nog de uitwijkmogelijkheid naar het stromingsgebied rondom de Donau met wat minder klimwerk en ook mooie wegen.
Uiteindelijk in de drie ritten 170 km gefietst en zo'n 1500 hm's gemaakt, mijn linker been kapot laten bijten door een hond en weer een keer gemerkt dat jezelf helemaal leeg fietsen ook weer lekker is.
Mooie vakantie gehad (ook voor vrouw en kinderen) in een mooi fietsgebied en zeker voor herhaling vatbaar!
Laatst gewijzigd door rikh. op 28 jul 2012 23:26, 1 keer totaal gewijzigd.

jz2009
Forum-lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 15 dec 2009 21:11
Locatie: Purmerend

jz2009 28 jul 2012 22:31

Vandaag op de fiets gesprongen, alhoewel de gang naar de fiets zwaar verliep.......

Eenmaal op de fiets op gemak naar Purmerend, en al daar tussen Purmerend en Oosthuizen ter hoogte van kwadijk de magische cadans te pakken.....
Een met de fiets en de wind is je vriend.....

Genoten !

Gegroet,
JZ


Afbeelding

Afbeelding

Tijd: 2:04:37
Reistijd: 2:04:35
Elapsed Time: 2:07:24
Gem. snelheid: 31.4 km/u
Avg Moving Speed: 31.4 km/u
Max. snelheid: 41.6 km/u
[/size]

jansen01
Forum-lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: 16 sep 2011 19:13

jansen01 29 jul 2012 09:02

rene schreef:Nadat we onze auto in Eerbeek hadden gezet werden we opgewacht met koffie en stroopwafel , jammie dat was een goed begin. Na de koffie ons fiets kloffie aangetrokken en daarna de pedalen maar weer ondergebonden. We zijn eerst richting zuiden gereden omdat we sowieso de Italiaanse weg wilden gaan rijden , dus een stuk langst de A50 ( Dhr. K.v.Hummel nog gespot ) en wat kris kras door Gelderland om zo in de buurt te komen van Dorwerth alwaar de mooie Italiaanse weg zou liggen.
Na 50 kilometer gereden te hebben en een licht knorrige maag door naar Arnhem langst de Rijn waar we besluiten een lichte lunch te nemen.
Als laatste doen we met deze hitte ( koste veel water om te koelen ) de welbekende Posbank....
Hoi Rene, hier laat ik met enige regelmatig mijn Scott uit. Dat van die berenvellen.. ik heb ze daar nog nooit gezien ;)

Van Hummel heeft een hernia, dus ik vraag me af of je hem zag fietsen?
Addict R1

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 29 jul 2012 15:53

Vandaag lekker 100km Groene Hart met koffie en appeltaart langs de Meie.
Stond een behoorlijk stukje wind vandaag, maar temperatuur was heerlijk. Lekker gefietst!
Less is bore

Gesloten