Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2012

tinn
Forum-lid
Berichten: 983
Lid geworden op: 01 aug 2006 15:51

tinn 03 jun 2012 15:16

kilometervreter schreef:Topic heet vandaag gefietst in 2012. Dus niet gister gefietst. Als je gister hebt gefietst open je maar een nieuw topic.

En ja ik heb zelf vandaag gefietst. Na 3 uur had ik het wel weer gezien.
Ik geef het je te doen: Eerst La Chouffe Classic rijden en dan dezelfde dag nog posten. Volgens mij heb je dan recht op dispensatie :-)
Leef! Fiets!

DeletedUser01
Forum-lid
Berichten: 3500
Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11

DeletedUser01 03 jun 2012 17:24

Pittige klim, tinn!

Vandaag met diamond kennisgemaakt en samen met hem en kool486 een mini-forumritje Friesland-Drenthe gedaan als voorbereiding op volgende week zondag.

Tot Appelscha regen, na de koffie/thee/soep/appeltaart werd het droger. Nogmaals het was een heel mooie route!

Afbeelding

Afbeelding

diamond
Forum-lid
Berichten: 604
Lid geworden op: 10 mar 2007 20:58

diamond 03 jun 2012 19:39

walterg schreef:Pittige klim, tinn!

Vandaag met diamond kennisgemaakt en samen met hem en kool486 een mini-forumritje Friesland-Drenthe gedaan als voorbereiding op volgende week zondag.

Tot Appelscha regen, na de koffie/thee/soep/appeltaart werd het droger. Nogmaals het was een heel mooie route!

Afbeelding

Afbeelding
Yep ook van mijn kant prettige kennismaking met jou :D :D tot as zaterdag :lol:

kool486
Forum-lid
Berichten: 929
Lid geworden op: 17 dec 2006 11:44

kool486 03 jun 2012 22:42

nat en frisjes, kan zondag over een week alleen maar beter worden. dit rondje was Frieslands mooiste!!
na de soep voor de wind en droog.
rondje was Gorredijk, Jubbega, Tjongervalei, Olderberkoop, Boyl,Vledder, Diever, Appelscha via oude Willem,Vochteloer hei, Donkerbroek, Wijnjewoude, Gorredijk.
Funny the way it is

Gebruikersavatar
girlinred
Forum-lid
Berichten: 1171
Lid geworden op: 24 jan 2007 22:30

Gebruikersavatar girlinred 04 jun 2012 10:54

Okee niet vandaag en ook niet gisteren, wel de afgelopen week, maar ik had daar nu eenmaal geen internet ;) . Maar PFW en ik zijn net weer terug van een weekje fietsen en relaxenin de Provence . Zondag na het inchecken in het erg mooie en relatief nieuwe vakantiepark in Aubignan (zeker een aanrader) hebben we al lekker twee uurtjes weggetrapt.

Maandag, na een lekker ontbijt in het zonnetje zijn we op de fiets gestapt naar de Gorges.
Afbeelding

Daarna zijn we via de overkant van de Gorges naar Methamis gereden, ik was hier nog nooit geweest, maar je hebt echt geweldig uitzicht!
Afbeelding
Jammer van het ultraberoerde asfalt in de afdaling. Deze dag toch nog 114km weggetrapt, al voelde het niet zo.

Maandag kwamen we bij toeval mede CTWTer Rene aka Bromsnor tegen en aangezien hij dinsdag net als wij de Ventoux vanuit Malaucene wilde doen hadden we dinsdag met hem afgesproken. Via Beaumes de Venise zijn we over de Col de Suzette en de Col de la Chien naar Malaucene gereden. Beide colletjes waren al goed voor 500hm en het uitzicht over de Dentelles is geweldig.
Afbeelding
PFW wilde kijken hoe snel hij de Ventoux vanaf deze kant kon rijden en ik ben lekker met rene meegepeddeld, af en toe vooruit gereden voor de foto’s en op het steile stuk om er sneller vanaf te zijn ;-). Bij het skioord, waar rene wat cola moest hebben ;) kwam PFW ons alweer tegemoet en zo kon ik het fototoestel mooi aan hem geven.
Afbeelding
Bijna boven:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afgedaald naar Bedoin en daar hebben we een lekker taartje bij de bakker gegeten, toen nog even de Col de Madeleine meegepakt en zo hadden we bij thuiskomst bijna 2500hm in 91km.
Afbeelding

Woensdag kwamen de heren van de toerclub uit Ridderkerk Rekreatoer aan, waar wij de rest van de week mee door zouden brengen en dus gingen wij van Aubignan naar de enorme villa in Pernes. Na een lunch en de nodige sterke verhalen zijn we op de fiets gestapt voor een ritje van 85km. Al snel reed ik lek over een steen, dat ik zelf mijn band wisselde was nog tot daaraantoe, maar het was bijna strijden om wie hem voor me op mocht pompen ;-).
Afbeelding
Over de prachtige Col de Murs zijn we naar Gordes gereden, wat geweldig tegen een bergwand ligt.
Afbeelding

Donderdag deden een aantal de Ventoux vanauit Malaucene, maar wij zijn na een koffiestop in malaucene over de Col de la Chien en de Suzette via Mazan naar huis gereden, na 90km hadden we wel een dikke plons in het zwembad verdiend.
Afbeelding

Vrijdag ging een aantal de cingle doen, ondanks dat ik het een leuke ervaring vond vorig jaar, zag ik het nut er niet van in hem weer te doen en heb ik lekker een rustdagje genomen, beetje lezen aan het zwembad enzo ;-). Nadat PFW terug was van zijn rondje zijn we naar Fontaine de Vaucluse gegaan, leuk dorpje en geweldig riviertje, goed voor vele erg mooie foto’s.
Afbeelding

Afbeelding

’s Avonds uit eten met de heren. We zaten net en toen werd een van de heren al aan zijn arm gegrepen door een klein kind “Papa, papa”. Met het schaamrood nog net niet op haar kaken kwam de moeder eraan, ja zijn papa was ook kaal, haha.

Zaterdag, het laatste stukje fietsen. Over wederom de Col de Murs, richting Sault, waar we bij de plaatselijke bakker een lekker stukje Flan hebben gegeten. Vervologens in het gras wachten op de rest die een bord Spaghetti weg zaten te werken.
Afbeelding
Daarna gingen we de gevreesde Col de Notre Dame des Abeilles over. Al snel werd ik ingehaald door Bert en Martijn: “Kom in het wiel”. Ik zat er nog geen minuut en toen gingen de heren om beurten demarreren, dank daarvoor. Knetterhard gelost, opgeraapt door John en in zijn wiel weer terug gereden naar beide heren die stil waren gevallen, in de sprint om het bordje van de Col werd ik er uiteraard meer dan genadeloos afgereden. De terugweg ging via Blauvac, nog een klein colletje en over de grote weg, waar de 50 een paar keer werd aangetikt, naar het huisje. Fantastisch ritje 105km 1700hm en einde vakantie.
’s Avonds lekker BBQén en nog eenmaal genieten van de prachtige uitspraken (met accent ;-) ). “Als jij doodgaat wordt je gewoon bij het chemisch afval getiefd”.

Samengevat: 550km, heel veel foto’s, wat losse wijn en een doos van Domaine de la Garelle (zeker een aanrader), gebruind huidje en een beetje extra conditie. Het was dan ook een koude douche om hier met 10graden en regen aan te komen…

Over koude douche gesproken, we hebben ook nog wat gered uit het zwembad, enkele uren later was deze vriend flink geslonken, er lag wat water om hem heen en nog even later was hij weg
Afbeelding
~live fast, die young ~

epotheker
Forum-lid
Berichten: 291
Lid geworden op: 23 feb 2009 15:15
Locatie: Lonneker

epotheker 04 jun 2012 17:50

Mooi verslag, wat jij aan hoogtemeters weg hebt getrapt heb ik de laatste weken nog niet in lengtemeters gereden......Maar goed, niet te vroeg pieken wordt mij herhaaldelijk verteld....

Jac
Forum-lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 27 jul 2011 19:43
Locatie: Veenendaal

Jac 04 jun 2012 18:39

@girlinred, mooi verslag met mooi foto,s.
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Blauw
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Grijs

Gebruikersavatar
Le Grimpeur
Forum-lid
Berichten: 2623
Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37

Gebruikersavatar Le Grimpeur 04 jun 2012 20:56

@ 'girlinred': O jee, heimwee voel ik bij het zien van je foto's en het lezen van je belevenissen! Ik (we) zit(ten) helaas nog thuis, maar we hopen binnen niet al te lange tijd toch wel weer naar Frankrijk af te kunnen reizen en wellicht later dan ook nog daar in de Vaucluse te kunnen genieten. Leuk verslagje hoor!
60 x Ventoux

Gebruikersavatar
girlinred
Forum-lid
Berichten: 1171
Lid geworden op: 24 jan 2007 22:30

Gebruikersavatar girlinred 04 jun 2012 21:32

Tnx, het verslag heb ik erg kort gehouden, de meesten zitten niet te wachten op hele epistels en foto's zeggen genoeg ;-). Alhoewel ze op 'mijn album 'niet echt mooier worden...

@epotheker: ach middeltjes genoeg toch om hard te fietsen met te weinig training ;-)
~live fast, die young ~

Gebruikersavatar
herera
Forum-lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 25 jul 2004 14:17
Locatie: Huissen

Gebruikersavatar herera 04 jun 2012 22:23

girlinred schreef:Tnx, het verslag heb ik erg kort gehouden, de meesten zitten niet te wachten op hele epistels en foto's zeggen genoeg ;-). Alhoewel ze op 'mijn album 'niet echt mooier worden...

@epotheker: ach middeltjes genoeg toch om hard te fietsen met te weinig training ;-)
Super!! Wij zijn er 2 jaar geleden geweest om deze tijd.. ik zou zo weer terug willen..(mede door ons verblijf daar). Werkelijk prachtig! Bedankt voor deze post.

Afbeelding
"Waar een wil is is een weg, waar een weg is wil ik fietsen."

Gebruikersavatar
herera
Forum-lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 25 jul 2004 14:17
Locatie: Huissen

Gebruikersavatar herera 04 jun 2012 22:27

Back to reality ... vandaag van mijn werk naar huis.. :roll: ook mooi!!

Afbeelding
"Waar een wil is is een weg, waar een weg is wil ik fietsen."

Gebruikersavatar
distortion
Forum-lid
Berichten: 161
Lid geworden op: 13 aug 2010 16:07

Gebruikersavatar distortion 04 jun 2012 23:53

Heerlijk gefietst na stage. Wel wat regen gepakt maar dat maakte niks uit omdat het verdomd lekker ging. 77,2 km Volgens strava heb ik ergens 1045 watt weggetrapt..... :D

http://app.strava.com/rides/10097724" onclick="window.open(this.href);return false;
Simpelweg omdat het zo is!

Gesloten