Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

opgelicht

gaisdergerman
Forum-lid
Berichten: 2828
Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05

gaisdergerman 19 okt 2011 20:27

Hallo,

Al behoorlijk wat gekocht via marktplaats maar nu ben ik bang dat ik opgelicht ben. Vanwege een valpartij had ik nieuwe shifters nodig. Deze kwam ik toevallig tegen op marktplaats.
Ik heb de beste man gebeld en zijn rekeningnummer gekregen. Ik heb zijn adres nog gehad (wat waarschijnlijk niet klopt) en het geld over gemaakt. Het is 4 dagen geleden dat ik het geld het overgemaakt en sindsdien krijg ik geen contact meer. Als ik bel krijg ik meteen de voicemail en ook op de mail reageert hij niet meer

het gaat om deze advertentie http://fietsen-brommers.marktplaats.nl/ ... -7900.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Weet iemand of ik nog via zijn rekeningnummer zijn gegevens kan achterhalen? Ik ga zowieso aangifte doen als ik aan het eind van deze week nog niets heb gehoord. Echter denk ik niet dat de politie erg actief gaat zijn.

Gebruikersavatar
wouterf
Forum-lid
Berichten: 863
Lid geworden op: 13 aug 2006 23:14

Gebruikersavatar wouterf 19 okt 2011 20:35

Bij je bank aangeven dat je het geld foutief hebt overgemaakt: Het geld komt niet direct terug, maar er wordt een procedure opgestart waarbij een verzoek wordt gedaan het geld terug te storten. Als dat niet gebeurd, kan je na verloop van tijd zijn adresgegevens achterhalen.

zorba
Forum-lid
Berichten: 1147
Lid geworden op: 20 jun 2010 14:37
Locatie: West Brabant

zorba 19 okt 2011 20:37

je hebt PB
Do not CROSS the road!

remmiedepemmie
Forum-lid
Berichten: 815
Lid geworden op: 01 feb 2011 14:40

remmiedepemmie 19 okt 2011 20:46

De status staat op gereserveerd, mogelijk oordeel je te snel?

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27572
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 19 okt 2011 20:47

Ik heb dit ook een keer gehad, niet bij fietsonderdelen trouwens.

Ik heb toen de bank gebeld en een vaag verhaal opgehangen "of mijn wijziging adresgegevens wel goed gegaan was?". Vrij gemakkelijk kreeg ik zo de adresgegevens te horen. Vervolgens via De Telefoongids het telefoonnummer opgezocht en de oplichter 's avonds opgebeld. Heb de man in kwestie 24 uur gegeven het geld terug te storten, gedreigd anders een steen door z'n raam te gooien. Volgende morgen stond het geld weer op m'n rekening.

Sowieso maak ik nooit iets over naar een verkoper op MP als deze pas één week actief is.

watikjebrom
Forum-lid
Berichten: 753
Lid geworden op: 11 mar 2008 12:47

watikjebrom 19 okt 2011 20:54

Verkoper pas 1 week actief en twee advertenties met foto's die van het internet zijn gehaald ...... ik ben er bang voor
"To conquer oneself is a greater victory than to conquer thousands in a battle"

gaisdergerman
Forum-lid
Berichten: 2828
Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05

gaisdergerman 19 okt 2011 21:00

havana schreef:Ik heb dit ook een keer gehad, niet bij fietsonderdelen trouwens.

Sowieso maak ik nooit iets over naar een verkoper op MP als deze pas één week actief is.
Normaal ik ook niet. Had een beetje haast en heb het over het hoofd gezien.

hendrikjan
Forum-lid
Berichten: 1486
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:25

hendrikjan 19 okt 2011 21:11

havana schreef:Ik heb dit ook een keer gehad, niet bij fietsonderdelen trouwens.
Ik heb toen de bank gebeld en een vaag verhaal opgehangen "of mijn wijziging adresgegevens wel goed gegaan was?". Vrij gemakkelijk kreeg ik zo de adresgegevens te horen. Vervolgens via De Telefoongids het telefoonnummer opgezocht en de oplichter 's avonds opgebeld. Heb de man in kwestie 24 uur gegeven het geld terug te storten, gedreigd anders een steen door z'n raam te gooien. Volgende morgen stond het geld weer op m'n rekening.

Sowieso maak ik nooit iets over naar een verkoper op MP als deze pas één week actief is.
Mooi staaltje social engineering, ik denk niet dat mij dat zou zijn gelukt...

@ts volgens mij moet je nog ff geduld hebben. Vier dagen is nog niet heel lang...
Laatst gewijzigd door hendrikjan op 19 okt 2011 21:22, 1 keer totaal gewijzigd.
:winkthumb:

Gebruikersavatar
jeroenkuiper
Forum-lid
Berichten: 1090
Lid geworden op: 31 mei 2010 00:20
Locatie: wolvega

Gebruikersavatar jeroenkuiper 19 okt 2011 21:18

vind het ook een beetje overtrokken om de beste man nu direct te betichten van oplichting.

zoals gezegd, de advertentie staat op gereserveerd, mocht hij van plan zijn zoveel mogelijk mensen te benadelen dan maak je een advertentie en zet je er een prijs bij die voor veel mensen heel interessant is. maar dan sluit je de deur niet door de advertentie op gereserveerd te zetten.

ik verkoop ook regelmatig via internet en helaas vergeet ik het wel eens zsm te versturen en dan gaan er zo een paar dagen extra overheen.
Afbeelding

gaisdergerman
Forum-lid
Berichten: 2828
Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05

gaisdergerman 19 okt 2011 21:24

Vier dagen is idd niet heel lang. Echter is de combinatie 1 week aktief op mp, een telefoonnr waarbij ik direkt de voicemail krijg en mail die niet beantwoord word niet een al te best teken. Laten we hopen dat ik ongelijk heb.

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3529
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 19 okt 2011 21:24

Als het gewoon een particulier is, kan ie gewoon een paar dagen met herfstvakantie zijn. Vier dagen is wel heel kort. Als het ook nog eens een andere bank is dan de jouwe duurt het ook nog eens dagje. Zeg niet dat je niet bent opgelicht, maar ik zou een weekje wachten voor je oordeelt.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

eelcoz

eelcoz 19 okt 2011 22:17

.
Laatst gewijzigd door eelcoz op 20 nov 2011 11:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie